Články | Michal Hazi | 9. 6. 2001 | 6 komentářů
Rok poté, co Československá obchodní banka převzala Investiční a Poštovní banku, se sjednocují produkty a systémy obou peněžních domů. Do konce roku přestanou existovat dvě produktové řady - vznikne jednotná nabídka. V souvislosti s přechodem na systém IPB Profile se také změní sazebník poplatků a odměn.
Články | Dušan Hradil | 1. 3. 2002 | 1 komentář
Kdo chce zrušit běžný účet, měl by si vše dobře promyslet. Banky totiž mají pro odcházející klienty nemilé překvapení – poplatky ve výši několika stovek korun. Chcete vědět, kolik vám vaše banka naúčtuje a jak tuto částku snížit?
Články | Tomáš Skřivánek | 3. 4. 2001 | 1 komentář
Zatímco významné světové banky, naposledy ABN Amro Bank, ustupují od záměru vybudovat internetové banky, v ČR je situace opačná. Jen během dubna se chystají do ringu vstoupit tři banky. První z nich – Komerční banka – své internetové bankovnictví spustila hned počátkem měsíce.
Články | Dušan Hradil | 13. 3. 2002
Řadový zákazník banky disponující nejvýše statisíci korun je odkázán na přepážku. Klienta s několika miliony v kapse přivítá ve své kanceláři jeho vlastní privátní bankéř.
Články | Aleš Vávra | 7. 2. 2002
Otevřít si účet přímo u brokera ve Spojených státech a obchodovat s akciemi bez tuzemského zprostředkovatele není obtížné a nestojí to ani mnoho peněz.
Články | Petr Vykoukal | 23. 10. 2001
Loňský rok v bankovním sektoru proběhl relativně klidně, hlavním tématem byly probíhající privatizace a rostoucí boj o drobné klienty. Jediné „vzrušení“ nastalo v červnu, kdy došlo ke krachu Investiční a poštovní banky.
Články | Michal Hazi | 5. 4. 2001 | 1 komentář
Přímé bankovnictví šetří čas i peníze, platíte nižší poplatky a samotná služba je zdarma. To jsou výhody, které každá banka vehementně zdůrazňuje ve své reklamní kampani. Dvě z největších bank však mají pro své klienty přichystané nemilé překvapení. Přímé bankovnictví nabízejí zadarmo pouze dočasně, počítají se zavedením měsíčního paušálu na přímé komunikační kanály.
Články | Michal Hazi | 24. 9. 2001
Dotovat studentská konta je součástí obchodní politiky většiny tuzemských bank. Do mainstreamu se s počátkem akademického roku zařadila i eBanka. Snaží se novým levným produktem oživit svou početně stagnující klientskou základnu?
Články | Stanislav Volek | 22. 3. 2002
V letech 1772 a 1773 otřásla vážná finanční krize částí Evropy. Roznětkou této krize byl krach jedné významné a vážené londýnské banky. Vlivem těsné provázanosti finančních center v Londýně, Edinburghu a Amsterodamu se projevil dopad anglické krize brzy také ve Skotsku a Nizozemí.
Články | Dušan Hradil | 8. 1. 2002
Při výběru banky se vyplatí počítat, i na běžném účtu se totiž dá ušetřit. A pokud budete své peníze točit elektronicky, můžete uspořit ještě více.
Články | Dušan Hradil | 12. 3. 2002
Internetové bankovnictví patří k hlavním úkolům produktových manažerů českých bank. GE Capital bank vstoupila na toto pole s novým reklamním trhákem – geniálním účtem. Minule dávali mobil zdarma, dostaneme tentokrát počítač?
Články | Petr Vykoukal | 12. 9. 2002
Nově představená služba eBanky integrující bankovní služby do freemailu Seznamu má některé "šokující" parametry - vedení účtu je zdarma, výpis je za tři devadesát. Bližší pohled do sazebníku ale ukazuje, že i některé jiné ceny jsou šokující, tentokrát svojí velikostí. Přesto existují možnosti, ke kterým můžete tento účet využít a přitom ani tolik nezaplatit.
Články | Petr Vykoukal | 19. 12. 2001
Přímé bankovnictví, které ještě před dvěma lety představovalo pro banku konkurenční výhodu, se dnes stává nutností. Každý peněžní ústav, který si chce udržet a dále rozvíjet svůj tržní podíl, musí svým klientům nabídnout alespoň jednu možnost přímé komunikace.
Články | Dušan Hradil | 26. 2. 2003
S novým způsobem ovládání běžného účtu přijde počátkem března eBanka, která svým klientům nabídne přístup k penězům pomocí kapesního počítače (PDA). Jak taková aplikace vypadá a co všechno umožňuje?
Články | Petr Vykoukal | 8. 11. 2001
Jako jedna z posledních velkých bank přichází GE Capital na trh s internetovým bankovnictvím. Jeho instalace je (alespoň podle návodu) velice komplikovaná a v porovnání s konkurencí není cenově ani příliš atraktivní.
Články | Michal Hazi | 18. 9. 2001 | 1 komentář
Česká spořitelna doplňuje své služby v oblasti přímého bankovnictví. Včera spustila nový produkt telefonního bankovnictví - Servis 24.
Články | Petr Vykoukal | 26. 10. 2000
Bankování na mobilních telefonech se zatím nesetkalo s přílišným zájmem klientů. Do usedlých vod GSM Bankingu však vplul v polovině října nový žralok - GE Capital. Chce klienty k této službě přitáhnout mobilem zadarmo. Rozhodli jsme se tedy vyzkoušet, jak takové zadarmo vypadá v praxi.
Články | Daniel Martinec | 27. 11. 2001
Většina bank zvýhodňuje přístup k účtu pomocí kanálů přímého bankovnictví, a tak je mnohdy lepší vyslat na pobočku místo manžela textovku. Když však spočítáme ušetřenou částku, vyvstane otázka, zda se to opravdu vyplatí.
Články | Michal Hazi | 2. 4. 2001
Od začátku roku ležel na pobočkách České spořitelny nový sazebník. Ještě před týdnem jej však lidé na pobočkách před svými klienty ukrývali a pouze z něj jednotlivé položky předčítali. Dokonce ještě včera na internetu 'visela' stará verze ceníku. Co tedy duben znamená pro vaše sporožira?
Články | Petr Vykoukal | 29. 12. 2000
"Zaplaťte to mobilem!", lákaly mne reklamy Paegasu. Jako člověk nedůvěřivý ke všem podobným novotám jsem nějakou dobu odolával. Pak jsem však zjistil, že v mé bance to mám zadarmo a tak byl můj odpor zlomen. Dnes si uvědomuji, že mne měly varovat problémy bankovní úřednice s instalací programu na moji SIM kartu.
Články | Michal Hazi | 2. 7. 2001
Nejmladší mobilní operátor Oskar nedávno představil novou službu Platby z mobilu. Kapesní telefon by se díky ní měl stát plnohodnotným platebním nástrojem každého z nás. O podobných projektech se ve světě již mluví dlouho. Možnosti nabízené v rámci pilotního projektu jsou navíc zatím poměrně omezené.
Články | Petr Vykoukal | 11. 1. 2001
Ještě před rokem platilo rčení "všichni tam musíme" i o pobočkách bank, dnes se díky rostoucí nabídce služeb elektronického bankovnictví stává osobní návštěva banky spíše zbytečnou ztrátou času. Před dvanácti měsíci nabízela většina bank pouze zjištění zůstatku po telefonu a homebanking, dnes je v nabíce každé z nich alespoň jedna možnost přímé komunikace, kterou využívá každý desátý klient.
Podílové fondy | Petr Fejtek | 3. 12. 2007
Už dlouho si fondy za týden nepřipsaly pouze necelých 140 milionů korun. Příčinou je nejen pokračující odliv z peněžního trhu a dluhopisových fondů, ale i nepříliš úspěšné ostatní kategorie, přestože do smíšených a zajištěných fondů sice přišla téměř půlmiliarda korun.
Články | Dušan Hradil | 11. 6. 2003 | 1 komentář
Vybrat si správně cestovní pojistku není úplně banální věc. Skládá se totiž z několika částí, které nejsou pokaždé automaticky zahrnuty v základní nabídce. Přitom právě limity a doplňky mohou hrát významnou roli.
Banky | Věra Tůmová | 26. 11. 2007
Velké tuzemské banky připravují modernizaci aplikací internetového bankovnictví. Kromě správy účtu bude možné brát si přes internet půjčky či investovat do podílových fondů. Banky rovněž slibují větší komfort při užívání a lepší bezpečnost.
Články | Petr Vykoukal | 19. 11. 2002
Bankéři z jedné menší české retailové banky nedávno naznačovali, že mají na stole nabídku na koupi Poštovní spořitelny. Představitelé ČSOB ale odmítají, že by bylo vůbec možné Poštovní spořitelnu prodat.
Články | redakce Peníze.CZ | 14. 12. 2001
Česká spořitelna dělá vše pro zlepšení své pověsti, zaplavuje nás reklamními kampaněmi a dopisy s nabídkou výhodných produktů. Ovšem snaha využít některé nabídky je tvrdým střetem s realitou.