Články | Petr Vykoukal | 4. 9. 2000
Uvažujete o stavbě domu a při jeho financování chcete kromě hypotéky využít i stavebního spoření. Běžná situace, kterou řeší stále více lidí. Jaké jsou možnosti, jsme zjišťovali v testu obchodních zástupců.
Články | Lukáš Půda | 30. 11. 2000
Je posledního listopadu, zanedlouho se dočkáme vánočních svátků, nastává čas kupování dárků blízkým a přátelům. Při rozhodování o tom, co koupit, hraje významnou roli stav peněženky. Pro ty, kteří mají hlouběji do kapsy, je právě nejvyšší čas, aby řešili financování nákupu. Vyřízení spotřebitelského úvěru totiž leckde trvá až dva týdny.
Články | Filip Holba | 6. 12. 2000
Fotbalovému týmu počet udělených žlutých či červených karet moc kreditu nepřidá. Jinak tomu může být v případě karet kreditních, které se u nás začínají rozdávat. Nejen fotbalistům, ale také vám, a někdy i ostatním členům rodiny ji za různých podmínek a s různými výhodami nabízí již sedm hráčů na zánovním kreditním hřišti.
Články | Tomáš Skřivánek | 15. 12. 2000
Výjimečné postavení mezi vkladovými produkty mají hypoteční zástavní listy. Ač vynášejí až třikrát více než termínované vklady, jsou stejně bezpečné.
Články | Jan Kurka | 20. 12. 2000
Rovnice jeden účet se rovná jedna osoba už dávno neplatí. S jedním účtem totiž může disponovat více osob. Pokud chcete, můžete tedy manželce nebo manželovi dovolit, aby utrácel vaše peníze.
Články | Petr Vykoukal | 21. 12. 2000
Chcete si někdy ušetřit cestu do banky a potřebné informace získat po telefonu? Pokud jste klientem "české" banky, často si ušetříte pouze cestu, ale ne nervy. Solidních informací a zacházení se zatím dostává spíše klientům "zahraničních" bank.
Články | Petr Vykoukal | 11. 1. 2001
Ještě před rokem platilo rčení "všichni tam musíme" i o pobočkách bank, dnes se díky rostoucí nabídce služeb elektronického bankovnictví stává osobní návštěva banky spíše zbytečnou ztrátou času. Před dvanácti měsíci nabízela většina bank pouze zjištění zůstatku po telefonu a homebanking, dnes je v nabíce každé z nich alespoň jedna možnost přímé komunikace, kterou využívá každý desátý klient.
Články | Petr Vykoukal | 27. 2. 2001
Všechny předplacené karty český operátorů - Go, Twist a Oskarty - je už možno dobíjet v bankomatech. U některých můžete ještě v následujících týdnech získat kredit navíc.
Články | Lukáš Půda | 7. 3. 2001
Na trhu kreditních karet se přiostřuje. Česká pojišťovna představila nový produkt, který umožňuje bez dostatku vlastních peněz nakoupit zboží či dokonce vybrat hotovost. Nová kreditní karta se může pochlubit nejnižší úrokovou sazbou z úvěru na našem trhu.
Články | Dana Zwiebová | 14. 3. 2001
Všechny banky dnes svým klientům běžně nabízejí možnost, aby s jedním účtem disponovalo více osob. Jediné, co je pro to potřeba udělat, je zajít s vybranou osobou (osobami), kterým jste se rozhodli umožnit přístup ke kontu, na pobočku banky spravující peníze.
Články | Danuše Pecharová | 16. 3. 2001
Největší banka v zemi – ČSOB má velmi nedokonalé a jednoduché webové stránky. Informace na nich jsou velmi nepřehledně organizovány, uživatel je nucen v některých sekcích dlouze rolovat, obsahují mnoho textu na jednu stránku.
Články | Lukáš Půda | 23. 3. 2001
Pokud dnes žádá klient u Citibank o vydání kreditní karty a bydlí přitom na malém městě, má smůlu. Banka totiž produkt poskytuje pouze klientům majícím bydliště či práci v jednom z devíti vyvolených měst. Dříve inzerovaná snaha Citibank o vstup do retailového bankovnictví tak vyznívá poněkud komicky.
Články | Dana Zwiebová | 28. 3. 2001
V loňském roce jsme byli svědky historicky nejnižších úrokových sazeb. Snižování úroků se promítlo jak do nových půjček, tak bohužel i do vkladů. Na běžných účtech a termínovaných vkladem mají občané uloženo stále téměř osmdesát procent všech úspor. Tento vysoký podíl především drobných klientů bankám samozřejmě nahrává, a proto také stále více peněžních ústavů rozšiřuje svou orientaci právě na retailové bankovnictví.
Články | Danuše Pecharová | 30. 3. 2001
Do třetice všeho … a tentokrát dobrého. Třetí největší banka chce používat svou internetovou prezentaci jako komunikační kanál. Svou webovou stánkou nás docela potěšila.
Články | Michal Hazi | 5. 4. 2001 | 1 komentář
Přímé bankovnictví šetří čas i peníze, platíte nižší poplatky a samotná služba je zdarma. To jsou výhody, které každá banka vehementně zdůrazňuje ve své reklamní kampani. Dvě z největších bank však mají pro své klienty přichystané nemilé překvapení. Přímé bankovnictví nabízejí zadarmo pouze dočasně, počítají se zavedením měsíčního paušálu na přímé komunikační kanály.
Články | Danuše Pecharová | 6. 4. 2001
Po třech 'tradičních českých' bankách předstoupil před porotu web peněžního domu s ryze zahraničním kapitálem. Je zatím nejlepší, rozhodli porotci. A příští týden hodnotíme poslední bankovní stránky...
Články | Danuše Pecharová | 13. 4. 2001
Dramatické finále bankovního kola. Podle autorky seriálu webových hodnocení rakouská banka nedokázala porazit svého německého rivala. Porota serveru Peníze.CZ je ale opačného názoru...
Články | Lukáš Půda | 18. 4. 2001
Zadlužit se je dnes velmi jednoduché. Získat kreditní kartu nebo spotřebitelský úvěr a hned vesele utrácet cizí peníze už totiž není problém. To vše s jedinou podmínkou: úvěr musíte postupně splácet. Pokud nyní uhradíte jednu splátku později, nic se neděje. Stane-li se totéž před Vánoci, možná už vám nikdo nepůjčí ani korunu. V té době totiž budou fungovat dva registry dlužníků z řad fyzických osob.
Články | Zdeněk Fekar | 20. 4. 2001
První šampión našeho seriálu putování krajinou tuzemských finančních webů je znám. Zlatou medaili si z pětice největších bank vybojovala Bank Austria Creditanstalt. Dostane zlato i od čtenářů serveru Peníze.CZ?
Články | Danuše Pecharová | 27. 4. 2001
Na první pohled složité a obsažné stránky Českomoravské stavební spořitelny se nakonec ukazují jako jedny z nejpřehlednějších, které jsem v poslední době měla možnost vidět.
Články | Danuše Pecharová | 4. 5. 2001
Na první pohled slibují mnoho zajímavého, na další šedivý podprůměr. Grafika ani strukturování také moc neoslní. Nejhorší situace nastává, když hledáte informace o produktech. Rozsahem nedosahují rozměrů již hodnocené 'lišákovy' prezentace. Žádná corporate identity. Tak by se daly stručně zhodnotit stránky ČS - stavební spořitelny.
Články | Danuše Pecharová | 11. 5. 2001
Přehledné, rychlé... a jednoduché. Možná až příliš. Takové jsou stránky Všeobecné stavební spořitelny KB. Průměrné. Odpovídá to známce udělené porotou - "mezi dvojkou a trojkou".
Články | Zdeněk Fekar | 16. 5. 2001
Redakce serveru Peníze.CZ otestovala v jedenácti bankách nedávno rychlost a kvalitu odezvy na klientský e-mailový dotaz. A výsledek? Dříve než za pět dní banky většinou nedokáží odpovědět.
Články | Petr Vykoukal | 24. 5. 2001
Nejhůře vás obslouží v ČSOB. Alespoň to tvrdí průzkum, který pro společnost Accenture provedla agentura Incoma Research. V minulém kole dopadla nejhůře Česká spořitelna, v tomto skončila o prsa druhá za Komerční bankou a dosáhla tak ze všech hodnocených bank největšího zlepšení služeb za uplynulých devět měsíců.
Články | Danuše Pecharová | 25. 5. 2001
Hodnocení internetových prezentací stavebních spořitelen uzavírá Wüstenrot. Porota Peníze.CZ serveru udělila bronzovou medaili. Jaké ty stránky vlastně jsou?
Články | Lukáš Půda | 5. 6. 2001
Víte, jaký je rozdíl mezi pohyblivou a pevnou úrokovou sazbou? Víte, která z nich je pro vás výhodnější? Pokud jste odpověděli na obě otázky záporně, nenechte si ujít následující článek, ve kterém vám vysvětlíme, jak se vás tyto sazby dotýkají.
Články | Danuše Pecharová | 8. 6. 2001
Po hodnocení webů bank a stavebních spořitelen přišly na řadu investiční společnosti. Hned první z nich - Spořitelní investiční -, má stránky vysloveně podprůměrné. Jako by je vyrobila Čapkova zvířátka, jež neslavně proslula spatlaným dortem.
Články | Danuše Pecharová | 15. 6. 2001
Na první pohled informativní a příjemné stránky. Agresivní Felix se vám snaží prodat své produkty. Co je mu to ale platné, když hned u vstupu číhá technická chyba. A těmi se web IKS KB jen hemží.
Články | Danuše Pecharová | 22. 6. 2001
Stránky plné modré a šedé budí zpočátku dobrý dojem - ten však není naplněn. O kus dál totiž narazíte na technické nedostatky, které slibný úvod poněkud kazí.
Články | Petr Vykoukal | 26. 6. 2001
Platební či kreditní karty, které vydává banka společně s nějakou další společností jsou většinou vytvořeny s cílem usnadnit život zákazníkům a současně si je "zavázat" i pro budoucnost. Jsou však určitě i výhodou pro banky či různé karetní asociace. Aliance Paegasu s Maximem pomáhá Bank Austria Creditanstalt i při zpřísněných podmínkách pro vydání karty dosáhnout vysokého obratu bez zvýšení rizika.