Články | Petr Vykoukal | 23. 10. 2001
Loňský rok v bankovním sektoru proběhl relativně klidně, hlavním tématem byly probíhající privatizace a rostoucí boj o drobné klienty. Jediné „vzrušení“ nastalo v červnu, kdy došlo ke krachu Investiční a poštovní banky.
Články | Lukáš Půda | 5. 6. 2001
Víte, jaký je rozdíl mezi pohyblivou a pevnou úrokovou sazbou? Víte, která z nich je pro vás výhodnější? Pokud jste odpověděli na obě otázky záporně, nenechte si ujít následující článek, ve kterém vám vysvětlíme, jak se vás tyto sazby dotýkají.
Články | Dana Zwiebová | 14. 3. 2001
Všechny banky dnes svým klientům běžně nabízejí možnost, aby s jedním účtem disponovalo více osob. Jediné, co je pro to potřeba udělat, je zajít s vybranou osobou (osobami), kterým jste se rozhodli umožnit přístup ke kontu, na pobočku banky spravující peníze.
Články | Jan Kurka | 20. 12. 2000
Rovnice jeden účet se rovná jedna osoba už dávno neplatí. S jedním účtem totiž může disponovat více osob. Pokud chcete, můžete tedy manželce nebo manželovi dovolit, aby utrácel vaše peníze.
Články | Petr Vykoukal | 21. 12. 2000
Chcete si někdy ušetřit cestu do banky a potřebné informace získat po telefonu? Pokud jste klientem "české" banky, často si ušetříte pouze cestu, ale ne nervy. Solidních informací a zacházení se zatím dostává spíše klientům "zahraničních" bank.
Články | Petr Vykoukal | 18. 12. 2001
Zaměstnání v bankovnictví platilo zvláště začátkem devadesátých let za jisté a perspektivní. Netrvalo však dlouho a privatizace bank, rušení poboček, změny strategií a zavádění přímého bankovnictví vše změnily.
Články | Michal Hazi | 5. 4. 2001 | 1 komentář
Přímé bankovnictví šetří čas i peníze, platíte nižší poplatky a samotná služba je zdarma. To jsou výhody, které každá banka vehementně zdůrazňuje ve své reklamní kampani. Dvě z největších bank však mají pro své klienty přichystané nemilé překvapení. Přímé bankovnictví nabízejí zadarmo pouze dočasně, počítají se zavedením měsíčního paušálu na přímé komunikační kanály.
Články | Petr Vykoukal | 11. 12. 2001
Většina zahraničních bank, které přišly na český trh začátkem devadesátých let, se zpočátku soustředila na podnikovou klientelu. Čas však změnil českého klienta a tím i jeho atraktivitu pro tyto původně "korporátní" banky.
Články | Dušan Hradil | 1. 10. 2001
Letošní podzim měl být ve znamení vyšších poplatků za výběry z bankomatů. Bankovní domy ale zatím zvýšené náklady na klienty nepřenesly a poplatková válka mezi bankami se odkládá.
Články | Danuše Pecharová | 15. 6. 2001
Na první pohled informativní a příjemné stránky. Agresivní Felix se vám snaží prodat své produkty. Co je mu to ale platné, když hned u vstupu číhá technická chyba. A těmi se web IKS KB jen hemží.
Články | Tomáš Skřivánek | 15. 12. 2000
Výjimečné postavení mezi vkladovými produkty mají hypoteční zástavní listy. Ač vynášejí až třikrát více než termínované vklady, jsou stejně bezpečné.
Články | Danuše Pecharová | 16. 3. 2001
Největší banka v zemi – ČSOB má velmi nedokonalé a jednoduché webové stránky. Informace na nich jsou velmi nepřehledně organizovány, uživatel je nucen v některých sekcích dlouze rolovat, obsahují mnoho textu na jednu stránku.
Články | Danuše Pecharová | 10. 8. 2001
Na tuto otázku se při pohledu na stránky Penzijního fondu České pojišťovny neodpovídá nijak snadno. Obsahují totiž dostatek informací, které jsou přehledně orientovány a jež lze bez problémů nalézt. Jen kdyby nebylo těch překlepů...
Články | Michal Hazi | 24. 9. 2001
Dotovat studentská konta je součástí obchodní politiky většiny tuzemských bank. Do mainstreamu se s počátkem akademického roku zařadila i eBanka. Snaží se novým levným produktem oživit svou početně stagnující klientskou základnu?
Články | Danuše Pecharová | 18. 5. 2005
Na první pohled příjemná grafika a přehledné uspořádání. To hlavní, za co si 'raiffeisenka' zaslouží pochvalu, je ale něco jiného. Je to skutečně on-line stavební spořitelna.
Články | Lukáš Půda | 30. 11. 2000
Je posledního listopadu, zanedlouho se dočkáme vánočních svátků, nastává čas kupování dárků blízkým a přátelům. Při rozhodování o tom, co koupit, hraje významnou roli stav peněženky. Pro ty, kteří mají hlouběji do kapsy, je právě nejvyšší čas, aby řešili financování nákupu. Vyřízení spotřebitelského úvěru totiž leckde trvá až dva týdny.
Články | Zdeněk Fekar | 20. 4. 2001
První šampión našeho seriálu putování krajinou tuzemských finančních webů je znám. Zlatou medaili si z pětice největších bank vybojovala Bank Austria Creditanstalt. Dostane zlato i od čtenářů serveru Peníze.CZ?
Články | Petr Vykoukal | 11. 1. 2001
Ještě před rokem platilo rčení "všichni tam musíme" i o pobočkách bank, dnes se díky rostoucí nabídce služeb elektronického bankovnictví stává osobní návštěva banky spíše zbytečnou ztrátou času. Před dvanácti měsíci nabízela většina bank pouze zjištění zůstatku po telefonu a homebanking, dnes je v nabíce každé z nich alespoň jedna možnost přímé komunikace, kterou využívá každý desátý klient.
Články | Danuše Pecharová | 27. 7. 2001
Jednoduché, většinou přehledné, občas však také zmatené. Takové dojmy můžete získat při prohlížení stránek Penzijního fondu Komerční banky.
Články | Zdeněk Fekar | 16. 5. 2001
Redakce serveru Peníze.CZ otestovala v jedenácti bankách nedávno rychlost a kvalitu odezvy na klientský e-mailový dotaz. A výsledek? Dříve než za pět dní banky většinou nedokáží odpovědět.
Články | Petr Vykoukal | 4. 9. 2000
Uvažujete o stavbě domu a při jeho financování chcete kromě hypotéky využít i stavebního spoření. Běžná situace, kterou řeší stále více lidí. Jaké jsou možnosti, jsme zjišťovali v testu obchodních zástupců.
Články | Danuše Pecharová | 20. 7. 2001
Jednoduché, vzdušné stránky, které se snadno natahují. Jinak graficky ani technicky nic zajímavého. Jen šeď a šeď.
Články | Danuše Pecharová | 22. 6. 2001
Stránky plné modré a šedé budí zpočátku dobrý dojem - ten však není naplněn. O kus dál totiž narazíte na technické nedostatky, které slibný úvod poněkud kazí.
Články | Danuše Pecharová | 8. 6. 2001
Po hodnocení webů bank a stavebních spořitelen přišly na řadu investiční společnosti. Hned první z nich - Spořitelní investiční -, má stránky vysloveně podprůměrné. Jako by je vyrobila Čapkova zvířátka, jež neslavně proslula spatlaným dortem.
Články | Danuše Pecharová | 4. 5. 2001
Na první pohled slibují mnoho zajímavého, na další šedivý podprůměr. Grafika ani strukturování také moc neoslní. Nejhorší situace nastává, když hledáte informace o produktech. Rozsahem nedosahují rozměrů již hodnocené 'lišákovy' prezentace. Žádná corporate identity. Tak by se daly stručně zhodnotit stránky ČS - stavební spořitelny.
Články | Tomáš Prouza | 10. 1. 2002
Kvalitní nabídka produktů sice hraje při volbě banky velkou roli, ale průměrný Čech je stále velmi loajální zákazník.
Články | Danuše Pecharová | 3. 8. 2001
Na bájnou horu po tomto kole nevystoupí ani další hodnocený web. Stránky Českomoravského penzijního fondu totiž nejsou božské, ale průměrné. Rozšíří proto dlouhou řadu ničím nepřekvapujících webů bez větší invence.
Články | Danuše Pecharová | 11. 5. 2001
Přehledné, rychlé... a jednoduché. Možná až příliš. Takové jsou stránky Všeobecné stavební spořitelny KB. Průměrné. Odpovídá to známce udělené porotou - "mezi dvojkou a trojkou".
Články | Lukáš Půda | 18. 4. 2001
Zadlužit se je dnes velmi jednoduché. Získat kreditní kartu nebo spotřebitelský úvěr a hned vesele utrácet cizí peníze už totiž není problém. To vše s jedinou podmínkou: úvěr musíte postupně splácet. Pokud nyní uhradíte jednu splátku později, nic se neděje. Stane-li se totéž před Vánoci, možná už vám nikdo nepůjčí ani korunu. V té době totiž budou fungovat dva registry dlužníků z řad fyzických osob.
Články | Dana Zwiebová | 28. 3. 2001
V loňském roce jsme byli svědky historicky nejnižších úrokových sazeb. Snižování úroků se promítlo jak do nových půjček, tak bohužel i do vkladů. Na běžných účtech a termínovaných vkladem mají občané uloženo stále téměř osmdesát procent všech úspor. Tento vysoký podíl především drobných klientů bankám samozřejmě nahrává, a proto také stále více peněžních ústavů rozšiřuje svou orientaci právě na retailové bankovnictví.