Články | Ivo Ščuka | 25. 8. 2006
Jestliže řidič ani firma – zákazník využívající služby operativního leasingu - není vlastníkem vozu, jak zajistit, aby se k němu řidič choval správně? Stav, v jakém vůz vrátí, přece rozhoduje o jeho prodejní hodnotě. Vše se nedá specifikovat dobou použití a počtem kilometrů. A čím bude hodnota vozu vyšší, tím nižší bude platba za operativní leasing...
Články | Ivo Ščuka | 14. 6. 2006 | 1 komentář
Nepotřebujeme služební automobily, a tedy ani operativní
leasing. Máme uzavřenou kalkulaci, s autem si tak můžeme
dělat, co chceme. Konkurence má významně lepší cenu
pojištění, bereme je. Dodavatele operativního leasingu
zvolíme jednoduše podle ceny ve výběrovém řízení. Náš
poradce pro nás vybere nejlepší řešení, a to zadarmo... Toto
jsou jen některé z běžných omylů, s kterými si na poli
operačního leasingu často setkáváme. Uveďme je na pravou míru.
Články | Ivo Ščuka | 15. 3. 2006
Přes 90 % uživatelů služebních automobilů to řeší. Někdo za pomoci sofistikovaného software, někomu stačí excel, stále je k vidění i papírová podoba. Ano, mluvíme o Knize jízd a o všem, co je spojeno se správným účetním zatříděním jízd vozidlem. V čem se liší vozidlo užívané v rámci operativního leasingu?
Články | Ivo Ščuka | 15. 2. 2006
Celková hodnota odpisů, které jsou kalkulovány v rámci nákladů operativního leasingu, je závislá na prodejnosti vozidla na konci kontraktu. Čím je tato hodnota ovlivňována a co mít na paměti při výběru vozidla, abychom za operativní leasing zaplatili co nejméně? Kupodivu více někdy znamená méně.
Články | Ivo Ščuka | 26. 1. 2006 | 1 komentář
České pobočky mezinárodních firem často musejí ústředí vysvětlovat, proč v ČR zaplatily za služby operativního leasingu víc, než by vydaly na západ od nás, nebo proč se někdy tolik různí jejich kvalita. V čem a proč se služby u nás liší a proč jsou často oproti těm západním dražší a oproti východním levnější?
Články | Ivo Ščuka | 11. 1. 2006
Pomohlo by vaší firmě využít služeb operativního leasingu, nebo je to pro vás zbytečný produkt? Víte, kde se skrývají všechny vaše náklady spojené s vozovým parkem a daří se vám je minimalizovat? Nebo potřebujete pomoct odhalit možnosti úspor a vhodnějších řešení? Neutíkají vám zbytečně peníze? Otestujte se. Připravili jsme interaktivní kvíz potřebnosti či zbytečnosti operativního leasingu pro vaši firmu.
Články | Ivo Ščuka | 28. 12. 2005
I automobil je jen technika, a ta se ráda kazí. Auto si párkrát škytne a zastaví se. Vy ale máte zajištěnou silniční asistenci, takže zavoláte na příslušné číslo a počkáte na pomoc. O váš vůz se postarají v autorizovaném servisu a vy pokračujete v cestě autem náhradním. Co umožňuje operativní leasing a kdo to zaplatí?
Články | Ivo Ščuka | 14. 12. 2005
V oblasti kalkulací leasingu a jejich metodiky je hodně neznalostí a hlavně nepřesností. Nepřesnosti jsou dány hlavně faktem, že jak poskytovatelé – leasingové společnosti, tak i zákazníci se snaží o zjednodušování produktů. Dochází proto k nepřesné interpretaci některých parametrů, což pak má významný vliv na efektivitu jednotlivých řešení. Zvolit, nebo se vyhnout otevřené kalkulaci?
Články | Ivo Ščuka | 24. 11. 2005
Definovat pravidla vozového parku, chcete-li "Car Policy" ve vztahu k výrobcům a jednotlivým typům vozidel není vůbec jednouchá věc. Je to totiž stejné, jako při výběru soukromého vozidla. Mohou rozhodovat technické parametry, kvalita, cena a nebo třeba i barva vozidla, která se líbí manželce.
Články | Ivo Ščuka | 22. 11. 2005
Mohlo by se zdát, že o operativním leasingu víme všechno. Jenže detailnější pohled ukazuje, že tomu tak zdaleka není. Proto jsme pro vás připravili Abecedu operativního leasingu, tedy důkladnější rozbor důležitých aspektů problematiky. Víte, jaké varianty řešení operativního leasingu existují? Co je nutné porovnávat v rámci konkurenčních nabídek? Nebo zda existuje "nejlepší řešení"?