Co reklama neřekla | Petra Dlouhá | 2. 10. 2013 | 51 komentářů
Kupujte, kupujte. A kupujte na úvěr! Vyplatí se. To slibuje zákazníkům lákavá nabídka autobazarů. Rozdíly v cenách „za hotové“ a „na úvěr“ dosahují i desetitisíců korun. Ale pozor: fígl vězí v poplatku za sjednání úvěrové smlouvy. Dáte za něj i osmdesát tisíc. Před praktikami autobazarů a úvěrových společností varuje spotřebitelská poradna dTestu.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 21. 6. 2014 | 18 komentářů
Autobazarová půjčka má tři strany. Zákazníka, úvěrovou společnost a autobazar jako zprostředkovatele. Zákazník býval bit a zdá se, že za to přichází trest. Zatím dopadá na úvěrovky. Miloš Borovička, právník dTestu, ale upozorňuje na roli bazarů samotných: „Zástupci úvěrových společností naznačují, že se nechali natlačit do něčeho, co se jim už příliš nelíbí a ani zas tak nevyplácí. Samozřejmě je ale nikdo nenutil s pistolí u hlavy…“
Co se děje | Michal Mošnička | 20. 6. 2013 | 27 komentářů
O leasingu a úvěrech na auto vůbec už jsme na Peníze.cz ledacos psali, ale takovéhle počty tu snad ještě nebyly. S poplatkem za uzavření úvěru můžete přeplatit cenu auta klidně o sedmdesát procent, říkají kolegové z odborného finančního serveru Finparáda. Bez plateb za pojištění, jehož uzavření často bývá podmínkou úvěru. Zasloužila by smlouva s takovými parametry, již mají v redakci, zápis do Guinessovky? Asi ne, zdá se, že nejsou výjimečné ještě horší!
Co se děje | Ondřej Tůma | 26. 3. 2015 | 7 komentářů
Finanční arbitr potvrzuje: Úvěrové společnosti špatně počítaly roční procentní sazbu u tisíců půjček na auto. Po prvním rozhodnutí finančního arbitra, který se postavil na stranu klienta, jim teď o něco víc hrozí, že klientům budou muset vyplatit zpátky obrovské peníze. Vrátí miliardy?
Co se děje | Jan Traxler | 19. 5. 2014 | 3 komentáře
Po třech letech jsme se dočkali na pražské burze další emise akcií. Skýtají akcie skupiny Pivovary Lobkowicz Group potenciál zajímavého výnosu?
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 2. 9. 2010 | 10 komentářů
Podle stavu tachometru kupujete auto, jehož majitel v něm za několik let najel pouze 50 tisíc kilometrů, ve skutečnosti to však bylo o několik set tisíc kilometrů víc. Stačí maličkost - přetočit tachometr. A říci si díky menšímu počtu najetých kilometrů o vyšší cenu. Mají být podobné praktiky trestné?
Jak na to | Jindřich Hradecký | 28. 3. 2012 | 12 komentářů
Když si člověk kupuje auto, parametry jako motor, barvu či výbavu si vybírá často podle srdce. Není ale od věci zapojit i mozek – volbou jednotlivých prvků totiž zároveň rozhodujete o tom, jak výhodně auto za pár let prodáte. Poradíme, co se vyplatí.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 11. 1. 2012 | 1 komentář
Rok 2011 si většina automobilových značek včetně Škody odškrtla coby úspěšný. A vděčí tomu za odbyty ve světě i v Česku. Tuzemská výroba nových vozů dokonce loni trhala veškeré rekordy.
Co se děje | Petr Čermák | 30. 3. 2009 | 3 komentáře
Společnost AAA Auto oznámila rekordní ztrátu i plán, jak se dostat zpět do zisku. Její akcie raketově vzrostly. Pořad se ale prodávají jen za zlomek ceny, s níž firma vstoupila před dvěma lety na pražskou burzu.
Co se děje | František Mašek | 11. 8. 2010 | 8 komentářů
Chcete si koupit ojetý automobil? Pak je tu nejspíš ta pravá chvíle. Jejich ceny stagnují a jsou již možná na dně. Pro orientaci nabízíme přehled průměrných cen nejprodávanějších modelů ve velkých autobazarech.
Analýza | redakce Peníze.CZ | 20. 10. 2010
Na konci minulého týdne vládla na světových trzích optimistická nálada. Naopak pražská burza značně oslabila. Zasloužily se o to především akcie energetického koncernu ČEZ, které si kvůli diskuzím o emisních povolenkách odepsaly 7%.
Co se děje | Lucie Tóthová | 21. 12. 2007 | 9 komentářů
Kdo si koupil akcie letošního prvního nováčka na pražské burze, prodejce ojetých automobilů AAA Auto, moc důvodů k radosti nemá. Cena akcií pořád klesá, a to i přesto, že firma pozitivními zprávami nešetří.
Analýza | redakce Peníze.CZ | 18. 1. 2011
V minulém týdnu si na pražské burze nejlépe vedly akcie Komerční banky. Úspěch zaznamenaly i akcie AAA Auto a Telefóniky O2. Největší ztrátu naopak utrpěla mediální společnost CME.