Komerční banka vystrašila klienty. Špatně zaúčtovala platby kartou
14. 3. 2024 | Kateřina Hovorková
Klientům Komerční banky se v elektronickém bankovnictví ukazoval chybný údaj o platbě kartou ze středy 13. března, případně byly platby bez popisu.
Vážená slečno Kateřino, prosím o Váš názor na tuto situaci. St. spoření (buřinka - 4%) založeno v r.1996. Mám přespořenou cílovou částku (CČ)smlouvy. V r. 2002 jsem byl spořitelnou upozorněn na přespoření CČ s tím, že všechny další platby mi budou vráceny. Od této chvíle jsem přestal platby zasílat, ale protože peníze nepotřebuji, nechávám smlouvu "běžet" s výhodným úrokem. Je jasné, že každě takové roční zúročení dále nyvyšuje CČ. Je tento postup možný? Můžu dál nechat tento účet "pracovat" a očekávat pro mě výhodné úročení vkladů?Předpokládám, že v případě ukončení smlouvy doplatím rozdíl konečného zůstatku na účtu a původní CČ (tak jako v případě zvýšení CČ). Nebo máte ze své praxe jiné zkušenosti? Děkuji za odpověď.
Otázku poslal/a: anonymní uživatel, 24. 11. 2003 8:39
Na otázku odpovídá:
Dobrý den,
tento způsob možný je a teoreticky můžete tímto způsobem dále pokračovat, buřinka totiž ve svých podmínkách takovéto přespoření nemá řešené. Určitě se ale budete muset obrnit trpělivostí proti "nájezdům" prodejců spořitelny.
Co je ale důležitější určitě se podívejte zda se Vám připsaná výše úroku vyplatí oproti poměrně vysokému poplatku za vedení účtu (400 Kč za rok). Pokud zjistíte, že připsané úroky jsou nízké, popřemýšlejte i o jiné variantě spoření či investování.
S ohledem na blížící se změny ve stavebním spoření je otázka, jak bude spořitelna k takto "vedeným" účtům přistupovat. Zatím prý své klienty nijak do ukončení smluv nenutí (pokud klient odolá prodejcům) ani smlouvy sami nevypovídají. Bohužel nemám podmínky ke smlouvě u buřinky z toho roku, ale pokud se tam podíváte, měla by Vás zajímat jakákoliv zmínka o přespoření popřípadě nevkládání minimálního vkladu, aby spořitelna neměla právo smlouvu ukončit.
Pokud budete mít jakékoliv další dotazy neváhejte mne kontaktovat telefonicky nebo emailem.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Kateřina Beranová
prodej@penize.cz
U Bulhara 1611/3
110 00 PRAHA 1
Tel.: 222 246 619
24. 11. 2003 18:04
Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.
Aktuální články
Půjčil i těm, kdo nemohli splácet. Profi Credit dostal pokutu od ČNB
Česká národní banka dala pokutu čtyři miliony korun společnosti Profi Credit Czech, poskytovateli...více
Billa spouští aplikaci pro e-shop. Rozšiřuje i rozvoz
Obchodní řetězec Billa dnes představil novou mobilní aplikaci, přes kterou si mohou zákazníci...více
Moneta schválila dividendu devět korun za akcii
Valná hromada Moneta Money Bank, které se zúčastnili držitelé 74,59 procenta akcií, dnes...více
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více