Jako páté kolo u vozu

Jan Žáček | 11. 10. 2002 | 5 komentářů
Jako páté kolo u vozu
Modrá nemusí být vždy dobrá, což znovu potvzují stránky penzijního fondu České spořitelny. Díky změně corporate identity sice došlo k předělání celého webu, změny ale nevedly ke zkvalitnění stránek.
www stránky finančních institucí
Připravili jsme pro vás cestopis po serverech na českém internetu. Týden co týden se podíváme na jednu finanční instituci a její způsob prezentace na síti sítí. Hodnotíme vždy pět nejvýznamnějších firem daného oboru (banky, stavební spořitelny, investiční společnosti...), každý týden jednu. Poté (v šestém týdnu) bude následovat článek shrnující využití internetu daným odvětvím.
Hlavním hodnotitelem je Jan Žáček, porotu serveru Peníze.CZ tvoří deset osobností.
Adresa dnes hodnocených stránek:
www.pfcs.cz

Hodnocení - výsledky
Kreativní rovina: 4 Marketingová rovina: 3 Informační rovina: 4 Grafická rovina: 3 Navigační rovina: 4 Technická rovina: 4 Použitelnost: 3
Výsledná známka: 3,57



Kreativní rovina:

Kreativita není ani u posledního hodnoceného webu silnou stránkou. Neustálé používání modré barvy možná apeluje na psychologii cílové skupiny, když ale vedle sebe položíte výtisky stránek a podíváte se na ně s odstupem dvou metrů, nerozlišíte jednotlivé fondy, vše vám splyne do jednoho modrého moře. Dal jsem si práci se srovnáním jednotlivých odstínů modré a k mému překvapení jsem na stránkách fondů našel dokonce téměř identické odstíny. Čím se fondy chtějí lišit, když nabízejí i velmi podobné zhodnocení vkladů a naprosto identické příspěvky od státu?

Výsledná známka (jako ve škole): 4



Marketingová rovina:

Integrace s mateřskou bankou se zastavila u corporate identity a přidání položky v menu. Je však třeba zdůraznit, že jednotlivé společnosti z finanční skupiny České spořitelny pracují na sjednocení podoby prezentací - v tuto chvíli je sjednoceno základní menu v záhlaví, vlastní stránky se liší pouze šířkou a barevným podkladem.

Nabídky penzijního fondu a mateřské společnosti nejsou kromě přímého odkazu nijak propojeny. Překvapilo mě, že uzavřít smlouvu lze pouze elektronicky a není nabízena varianta uzavření smlouvy v rozsáhlé síti poboček České spořitelny. Domnívám se, že je to možné nejen v pobočkové síti, ale i pomocí telefonního bankovnictví. Škoda, že se o této variantě stránky nezmiňují ani náznakem.

Výsledná známka: 3



Informační rovina:

Stránky jsou na informace velmi skoupé. Aktuality jsou pouze tři, publikované s dvouměsíčním rozestupem. Web nežije, po uzavření smlouvy nebudete mít nikdy důvod na stránky znovu zavítat. V případě, že vám nebude stačit leták se základními výsledky fondu, můžete web jednou ročně navštívit. Download výroční zprávy vám ale bude trvat hodně dlouho, protože má 55 stránek a je ve formátu PDF. Texty a informace bych znova ohodnotil jako nudnou nástěnku s výstřižky z firemních letáčků.

Výsledná známka: 4



Grafická rovina:

Ústředním motivem je tentokrát pohledný mladý muž se psem, který Vám bude aportovat na každé stránce. Kromě tohoto obrázku z hlavní stránky neobsahuje web ani grafy, ani další fotografie, nic. Stránky ale přesto vypadají moderně a celková grafická úroveň převyšuje nepatrně ostatní fondy.

Výsledná známka: 3+



Navigační rovina:

Navigace působí naprosto chaotickým dojmem. Horní vodorovná navigace se u jedné položky rozbaluje, a přestože další položky obsahují také druhou úroveň navigace, nerozbalují se. U svislé navigace schizofrenní situace pokračuje. Některé položky nabízí další nabídku při najetí kurzorem, některé až po kliknutí. Snažil jsem se delší dobu proniknout do logiky tohoto chování, ale nevysledoval jsem konkrétní společné rysy.

Kvůli technickému provedení navigace může mít uživatel s orientací na stránkách docela problémy. Jednotlivé položky jsou sice logicky členěny, ale další úroveň navigace vás může natolik překvapit, že procházka webem penzijního fondu může skončit dlouhým bezvýsledným blouděním.

Výsledná známka: 4



Technická rovina:

Stránky nejsou rozsáhlé, neobsahují hodně grafiky a proto bych očekával, že se budou rychle načítat. Překvapivě se načítají relativně pomalu. Web funguje korektně pouze v Internet Exploreru. Tvůrcům bych ještě doporučil prohlédnout si své dílo v 256 barvách a Netscape Navigatoru. Tento masochistický zážitek jim připomene i další uživatele, pro které stránky optimalizované rozhodně nejsou. Těm otrlým, kterým by to nestačilo, bych na závěr doporučil odeslat návrh smlouvy nezabezpečeným spojením přes internet, aby se jejich osobními daty mohl pobavit kdejaký šprýmař.


Výsledná známka: 4



Použitelnost:

U mnoha prezentací si uživatel povzdechne nad jejich úrovní a nedokonalostí. Do této skupiny bohužel patří i stránky penzijního fondu České spořitelny. Ať už se chystáte smlouvu o penzijním připojištění teprve uzavřít, nebo jste účastníkem spoření, nemusíte na stránky zavítat – nic zajímavého se nedozvíte. Zkuste se raději přeptat slečny u přepážky až půjdete znovu na pobočku. Zkrácená provozní doba je jediným argumentem, který by vás mohl k návštěvě stránek přinutit.

Výsledná známka: 3


Závěr:
Je škoda, že jeden z největších penzijních fondů v České republice má ještě dnes takové stránky. Ačkoliv díky změně corporate identity došlo tento rok k předělání celého webu, je překvapivé, že změny nevedly ke zkvalitnění stránek. Velmi nudná prezentace se spoustou chyb převlečená do nové modré uniformy příliš módy nenadělá.

Doufám, že k tomuto hodnocení máte co říci a přidáte svůj názor.

Hodnocení webu porotou serveru Peníze.CZ (známky jako ve škole)
MD NG EH GH VI PJ RJ PN PP TT průměr
obsah - - 1 - 2 3,5 1,5 - 2 3 2,167
vzhled - - 1,5 - 2,5 4 1,5 - 2 4 2,583
Vysvětlivky: MD - Michal Drtina, Vltava-Labe Press; NG - Naveed Gill, Tiscali; EH - Eda Hekšová, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT; GH - Gabriela Hrušková, Tiscali; VI - Vladimír Iliev, Strategie; PJ - Pavel Janeček, Pioneer; RJ - Radovan Jelen, Forrest Gump; PN - Petr Nešpůrek, ARBOmedia; PP - Pavla Paseková, Českomoravská stavební spořitelna; TT - Tomáš Tyll, Nexen
Slovní komentáře jednotlivých porotců najdete na speciální stránce.

Vytrženo z kontextu
... Nic neříkající, podivně naformátovaná vstupní poloprázdná stránka, kde jsem alespoň minutu čekal, že se ještě něco stane. Pak mi došlo, že už nic dalšího nebude ..... komentuje své zklamání Pavel Janeček (Celý názor)
... Nic překvapivého, nic nového ... uzavírá Pavla Paseková (Celý názor)


---> Kdo jsou porotci serveru Peníze.CZ? Seznamte se s nimi <---

Navštívili jste internetové stránky Penzijního fondu České spořitelny? Líbily se vám? Našli jste na nich vše, co jste hledali? Napište nám své zkušenosti a názory.


Partneři soutěže
Tiscali
Strategie

Líbil se vám článek?

-27
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 5 komentářů

Hledáte nové bydlení?

Berzrealitky

Vyzkoušejte náš katalog nemovitostí, při jehož tvorbě jsme se spojili s předním českým portálem Bezrealitky.

A tohle už jste četli?

Co o webu Penzijního fondu České spořitelny soudí porotci Peníze.cz

11. 10. 2002 | Dušan Hradil

Favoritem mezi penzijními fondy ...

4. 10. 2002 | Jan Žáček

Favoritem mezi penzijními fondy ...

... v úrovni webové prezentace je rozhodně loňský vítěz hodnocení - Penzijní fond České pojišťovny. Jak se na něj dívá porota Peníze.CZ letos, se dozvíte z dalšího pokračování naší... celý článek

Francouzi mají co dohánět

20. 9. 2002 | Jan Žáček

Francouzi mají co dohánět

Informační role splněna, provedení velmi slabé. Tak by se dala stručně popsat internetová prezentace Penzijního fondu Komerční banky. Druhým dílem pokračuje náš seriál hodnocení webů... celý článek

Vojáci to už nahodili

13. 9. 2002 | Jan Žáček

Vojáci to už nahodili

Po týdnu se opět vracíme k Vojenskému otevřenému penzijnímu fondu. Tentokrát máme štěstí, jeho webová prezentace je funkční a soutěž Best Web 2002 může pokračovat. Tak co nám ti vojáci... celý článek

Penzijní fondy: Kdo má nejlepší web?

24. 8. 2001 | Lukáš Půda

Penzijní fondy: Kdo má nejlepší web?

Pět týdnů uplynulo jako voda a už zde máme další vyhlášení naší soutěže. Cenu serveru Peníze.CZ za nejlepší web penzijního fondu si tentokrát odnesou zástupci dvou společností – Penzijního... celý článek

Partners Financial Services
Nadílka

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.