O dvou stranách jedné mince

O dvou stranách jedné mince
A jsme ve finále! Dnešním hodnocením www prezentace Všeobecné stavební spořitelny KB končí další kolo soutěže Best Web 2002. Poté, co vyřknete svůj ortel, již nebude pochyb, kdo je vítězem a kdo poraženým. Pojďte spolu s námi rozhodnout o výsledku.
www stránky finančních institucí
Připravili jsme pro vás cestopis po serverech na českém internetu. Týden co týden se podíváme na jednu finanční instituci a její způsob prezentace na síti sítí. Hodnotíme vždy nejvýznamnější firmy daného oboru (banky, stavební spořitelny, investiční společnosti...), každý týden jednu. Poté bude následovat článek shrnující využití internetu daným odvětvím.
Hlavním hodnotitelem je Leoš Bárta, ředitel agentury eMARKET, porotu serveru Peníze.CZ tvoří deset osobností.
Adresa dnes hodnocených stránek:
www.vsskb.cz

Hodnocení - výsledky
Kreativní rovina: 4 Marketingová rovina: 2 Informační rovina: 1- Grafická rovina: 4 Jazyková rovina: 1 Navigační rovina: 1- Technická rovina: 2 Bezpečnost: 1
Výsledná známka: 2,12



Kreativní rovina:

Velmi netradiční, téměř podivné uspořádání úvodní stránky prezentace, kde je na dominantní ploše komunikováno několik základních marketingových textových struktur. No dobrá, proti gustu žádný dišputát, ale kde je brán ohled na některé dnes již zažité konvence uspořádání domovské stránky? Podstatnou část homepage zabírá pravo-levá bannerová plocha komunikující výhody rychlé jarní půjčky. Lámu si hlavu, proč je tento megabanner umístěn zrcadlově na obou stranách titulní stránky, to je pro praváky a leváky? Ó duchu on-line médií, ono to pokračuje i do podsekcí!

To, co vypadá opravdu netradičně, ještě nemusí mít něco společného s opravdovou snahou a chutí tvořit něco nového, dokonalejšího. Toto uspořádání stránek ve mně budí spíš dojem odkladiště nutné marketingové komunikace nežli uživatelsky příjemného virtuálního prostředí. Vypadá to jako místo, které se dá využít pro skladování čehokoli. A nejlépe bez řádného rozmyslu. Mě osobně tahle neúcta k titulní stránce velmi rozladila. Knížku s takhle ošklivým obalem možná část čtenářů nikdy nepřečte.

Výsledná známka (jako ve škole): 4



Marketingová rovina:

Autoři prezentace velmi dobře využili možností internetu jako interaktivního média. V sekci On-line služby vám nabídnou od formuláře typu Návrh uzavření smlouvy po internetu nebo Žádost o překlenovací úvěr až po rozličné formuláře kontaktní (žádost o informace, e-mailový vzkaz, žádost o osobní schůzku s obchodníkem apod.).

Poměrně zdařilá komunikační strategie, která poněkud napravuje jinak ne zrovna příznivý dojem z homepage, také přináší své ovoce. Hovořím nyní o strukturalizaci menu a tematických celků. Některé sekce jsou komunikovány s dobrým cílením pro ty, kterým jsou určeny. Nezapomíná se ani na vzájemnou tematickou souvztažnost (toolboxy Kontaktní box a Moudré rozhodnutí v dolní navigační liště). Škoda jen, že v obou těchto případech dochází k dublování témat s jinými navigačními strukturami.

Kalkulačka měsíčních splátek stavebního spoření je přítomna vždy a všude, v každém okamžiku vašeho rozhodování tedy máte po ruce pomocníka s pádnými argumenty. Nyní jde jen o to, zda čísla hovoří pro nebo proti VSS KB :-).

Základní výhody nabízených služeb jsou komunikovány přímo na titulní stránce, takže jsou hned na očích. Fakt, že ona obludná (alespoň že jsou statická!) bannerová dvojčata odkazují po kliknutí na několikařádkový text v sekci Informace/Novinky, mi připadá jako nepovedený vtip. Tolik povyku pro těch několik řádků? Když už má nějaká zpráva takovou marketingovou prioritu, nestálo by za to se s její komunikací "poprat" trochu důstojněji?

Prezentace obsahující všechny informace, které obsahovat má, si může dovolit nadstandardní bonusy ve stylu zábavy nebo her. Zde však v sekci Zábava nic podobného nehledejte. Nabídnout několik verzí firemních spořičů obrazovky považuji za dosti vyčpělý způsob budování brandu. Vážně si myslíte, že si to, co je nabízeno, stáhne někdo jiný než zaměstnanci a obchodní partneři?

Výsledná známka: 2



Informační rovina:

Informací je v prezentaci k nalezení dost a dost, je však tak trochu s podivem, že základní specifika stavebního spoření jsou komunikována takhle stručně. Možná to má sloužit jen jako motivační úvod a zbytek informací si sežeň, kliente, kde chceš.

Vyhledávání podle PSČ umožňuje najít pro vás nejbližší pobočku VSS KB i s uvedením vzdálenosti od místa, kde bydlíte. Jak jednoduché a jak uživatelsky příjemné.

Slovník použitých pojmů a často kladené otázky by měly patřit k tomu nejzákladnějšímu, co odborná prezentace svému uživateli poskytne, ve VSS na tohle nezapomněli. Tedy skoro. V sekci Časté otázky je častější nežli odpověď či otázka bílé nic.

Výsledná známka: 1-



Grafická rovina:

O jaké že grafice mám dnes hovořit? Jediným, vždy přítomným a zároveň zoufale neměnným vizuálním prostředím je mnou již tolikrát proklínaný dvojbanner v korporátním hábitu s vodotiskovým motivem kytiček. No fuj! Horní stejnobarevný vizuálek s rozmazanými tvářičkami dětiček zcela postrádá nápad a chuť vytvořit něco, na co by se dalo dívat. Promiňte, ale nestojí to za nic, přátelé.

Výsledná známka: 4



Jazyková rovina:

Tentokrát rád konstatuji, že při jazykovém a stylistickém rozboru v sekci Novinky jsem nenašel ani jednu gramatickou, interpunkční nebo syntaktickou chybu a následně ani stylistickou nejasnost nebo nevhodné použití některých výrazových prostředků. Takže mi asi nezbývá nic jiného než hledat dál do té doby, dokud něco nenajdu…:-)

Ale ano: v sekci Spoření s modrou pyramidou/Junior program je za dvojtečkou použito nesprávně velké písmeno… Jako že jsem nic neřekl…

Výsledná známka: 1



Navigační rovina:

Věřte, že o váš pohyb v rámci prezentace je postaráno. Navigační systém v pravém slova smyslu vlastně chybí (nemluvím-li o logu VSS KB, které slouží tradičně jako návrat na homepage). Všepřítomné navigační lišty s rozbalovacím Flashovým menu však umožňují uživateli dostat se odkudkoli kamkoli bez čekání a bez zbytečných kliknutí navíc… Ještě k tomu máte k dispozici indexové vyhledávání podle zadaných slov a sekci Mapa serveru.

Výsledná známka: 1-



Technická rovina:

Výsledná známka: 2



Klady a zápory z technického hlediska - HTML kód
(+)
  • přehledné formátování zdrojového kódu
  • optimalizace pro různé prohlížeče ("úvěr po internetu" vyžaduje IE5, uživatel je na toto upozorněn)
(-)
  • kód CSS není skryt pro prohlížeče, které je nepodporují
  • navigace závislá na JavaScriptu
  • chybí uvozovky u některých textových atributů (onMouseOver apod.) a tagů
Použití CSS (kaskádové styly)
(+)
  • bylo využito
(-)
Použití pokročilých technologií (Java, Flash, VRML, plugins)
(+)
  • flash menu
  • kalkulačky, simulační program
  • on-line formuláře (smlouva, úvěr, kontakt atd.)
  • pobočky
  • stránky optimalizované pro tisk
(-)
  • kalkulačka - při odeslání prázdné hodnoty byla odpověď serveru včetně MS VBScript runtime error


Závěr:
Nevzpomínám si, kdy jsem byl naposledy svědkem stavu, kdy příznivý dojem z výborného obsahu a celkového pojetí prezentace je postaven do přímého protikladu s prachbídnou grafickou kompozicí a celkovým vizuálním dojmem. Tvůrci stránek VSS KB vsadili na velmi dobrou komunikační strategii, široké spektrum dynamických aplikací, dobré texty, solidní navigaci. Po technické stránce chvalitebná, nezapomnělo se ani na bezpečí přenosu dat. Výsledný dojem pro většinu uživatelské obce ale může být zcela opačný. Stránky, na které se nedá koukat. A jak praví staré moudro: jsi silný tak, jak silná je tvá nejslabší stránka.

Doufám, že k tomuto hodnocení máte co říci a přidáte svůj názor

Hodnocení webu porotou serveru Peníze.CZ (známky jako ve škole)
PB MD NG EH GH VI PJ RJ PN MV průměr
vzhled - 4 - - - 4 3 3 2,5 2 3,08
obsah - 1,5 - - - 3 2 1,5 3 1 2,00
Vysvětlivky: PB - Petr Bednář, Ringier; MD - Michal Drtina, Vltava-Labe Press; NG - Naveed Gill, Tiscali; EH - Eda Hekšová, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT; GH - Gabriela Hrušková, Tiscali; VI - Vladimír Iliev, Strategie; PJ - Pavel Janeček, Pioneer; RJ - Radovan Jelen, Forrest Gump; PN - Petr Nešpůrek, ARBOmedia; MV - Martin Vymětal, Boomerang Publishing
Slovní komentáře jednotlivých porotců najdete na speciální stránce.

Vytrženo z kontextu
... Mohu pouze konstatovat, že si grafik "vesele a moudře" z Modré pyramidy vystřelil ... říká porotce Michal Drtina (Celý názor)
... Více high tech vzhledu, méně pouťovosti a malované grafiky ... doporučuje porotce Martin Vymětal (Celý názor)


---> Kdo jsou porotci serveru Peníze.CZ? Seznamte se s nimi <---

  • Podívejte se, jak dopadlo hodnocení Českomoravské stavební spořitelny, stavební spořitelny České spořitelny, Raiffeisen stavební spořitelny, Wüstenrot stavební spořitelny a HYPO stavební spořitelny.

    Příští týden se můžete těšit na závěrečné shrnutí celého kola hodnocení webů stavebních spořitelen, ve kterém vyhlásíme nejlepší web a také výherce mobilních telefonů.

    Pokud jste navštívili internetové stránky Všeobecné stavební spořitelny Komerční banky, jak se vám líbily? Našli jste na nich vše, co jste hledali? Napište nám své zkušenosti a názory.


    Partneři soutěže
    Tiscali
    Strategie
  • Penzijko s finančním bonusem

    Penzijko s finančním bonusem

    Založte si penzijko Conseq a získejte nejen státní příspěvky a daňovou úsporu, ale i bonus pro věrné klienty.

    Sdílejte článek, než ho smažem

    Líbil se vám článek?

    -90
    AnoNe
    Vstoupit do diskuze
    V diskuzi je celkem 6 komentářů

    Diskuze

    Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

    27. 5. 2002 14:07

    No ja nevim, mne se libá. Ty weby jsou uplne jine, nez byly vloni, takze je rozhodne na co se divat a co cist. Nevim, proc se certite ze dava za kreativitu 4. Myslim, ze web Stavebni sporitelny KB si zaslouzi neco mnohem horsiho. S necim takovym vyjet v roce 2002 je ostuda.

    Zobrazit celé vlákno

    +36
    +-
    Reagovat na příspěvek

    Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

    24. 5. 2002 9:33, Horackova

    Ten web je tak strašný! Když už měnili ten minulý (bylo to potřeba jako sůl), myslela jsem, že bude vypadat jako ostatní weby, co patří do grupy Komerčky. Ale ouha, to, co vyprodukovali, je mutant květinářství a nemožné navigace. Říkám fuj, za tohle bych jako klient nezaplatila ani zlámanou grešli.

    -1
    +-
    Reagovat na příspěvek
    Vstoupit do diskuze
    V diskuzi je celkem (6 komentářů) příspěvků.

    Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

    DníHodinMinutVteřin
    Slevový kód: PENIZE1O
    Vyplnit přiznání

    Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

    A tohle už jste četli?

    Co o webu Všeobecné stavební spořitelny Komerční banky soudí porotci Peníze.cz

    24. 5. 2002 | Dušan Hradil

    Ani slunce, ani déšť – jen londýnská mlha

    17. 5. 2002 | Leoš Bárta

    Ani slunce, ani déšť – jen londýnská mlha

    Obrázky jak z londýnského předměstí na vás čekají hned na titulní stránce hypos.cz. Hodnocením internetové prezentace Hypo stavební spořitelny se tak dostáváme do druhé části tohoto... celý článek

    Ve stínu oranžovníku

    10. 5. 2002 | Leoš Bárta

    Ve stínu oranžovníku

    Stavební spořitelna Wüstenrot je podle své pozice na trhu hodnocena jako čtvrtá v pořadí. Sledujte spolu s námi, jaké to je, navštívit její internetovou prezentaci poprvé. Pomozte hodnotit... celý článek

    Žlutý panáček a jeho internetový domeček

    3. 5. 2002 | Leoš Bárta

    Žlutý panáček a jeho internetový domeček

    Raiffeisen stavební spořitelna zastává na českém trhu 3. místo ve svém oboru. Dnes podrobíme přísnému hodnocení její internetovou prezentaci. Odpovídá její úroveň dnešním internetovým... celý článek

    Osm známek pro Buřinku

    26. 4. 2002 | Leoš Bárta

    Osm známek pro Buřinku

    Ve Stavební spořitelně České spořitelny si kdysi vymysleli buřinku. Té se rozhodli dát také virtuální podobu. Pojďte spolu s námi hodnotit, do jaké míry se jim to povedlo. 2. kolo soutěže... celý článek

    Partners Financial Services