Reklama na české potraviny: 68 milionů!

| rubrika: Aktuálně.cz | 29. 4. 2012 | 9 komentářů
Reklama na české potraviny: 68 milionů!
Desítky milionů korun mají přesvědčit české zákazníky o tom, že je lepší kupovat tuzemské a hlavně regionální potraviny.

V době, kdy se do Česka vozí rekordní množství potravin z ciziny za desítky miliard korun, přichází kampaň, která bude lidi přesvědčovat o kvalitách a výhodách jídla z jednotlivých regionů Česka.

Češi sice v poslední době hodně mluví o tom, že by chtěli preferovat domácí potraviny, stále je ale pro ně rozhodující cena.

Kampaň za zhruba 68 milionů korun uspořádá Státní zemědělský a intervenční fond patřící pod ministerstvo zemědělství vedené Petrem Bendlem. Zakázku získala agentura Ogilvy & Mater.

„Účelem je zajištění marketingové, mediální a PR kampaně, jejímž cílem je podpořit poptávku po regionálních potravinách a upozornit spotřebitele, že při rozhodování o výběru potravin není důležitá pouze cena, ale také jejich kvalita, čerstvost, tradice a původ,“ je napsáno v popisu zakázky.

Propojeno!

Propojeno!

Farmářské trhy i malé prodejny

Regionální potraviny bude kampaň v jednotlivých krajích propagovat například na farmářských trzích, ale také v lokálních sítích maloobchodních prodejen. „Využity budou také speciální koutky regionálních potravin na čerpacích stanicích či v obchodních řetězcích,“ naplánoval stát.

S kampaněmi na podporu českých a moravských potravin se přitom letos rozhodně nešetří. Jednu pořádá třeba Potravinářská komora ČR a zaměřená je na propagaci potravin, které mají evropskou ochrannou známku původu, jako jsou třeba karlovarské oplatky nebo třeboňský kapr.

Tato tříletá kampaň, kterou bude platit i Evropská unie, osloví také lidi na Slovensku, které patří mezi důležité odbytiště českých potravin.

A stovky milionů korun má ministerstvo zemědělství připraveny také na novou propagaci značky Klasa, která má podporovat kvalitní výrobky.

Anketa

Dáváte pozor, odkud jsou potraviny, které kupujete?

Investované peníze mají zvrátit nepříznivý trend, kdy na tuzemský trh a především na pulty velkých obchodních řetězců, které v Česku mají neobvykle silné postavení, míří stále více potravin ze zahraničí.

Loni byl deficit zahraničního obchodu České republiky s potravinami a nápoji druhý nejhlubší v historii. Jejich import podle Českého statistického úřadu převýšil hodnotu exportu o 37 miliard korun.

Maso a vajíčka z ciziny vládnou

V roce 2011 se do Česka dovezly potraviny celkem za 131 miliard, z EU za 110 miliard korun. Téměř polovinou se na dovozech potravin z EU podílí Německo a Polsko.

Celý článek si přečtete na Aktuálně.cz

Odeslat
e-mailem

Líbil se vám článek?

-2
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 9 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 4. 2012 11:38, petr

Proc vyhazovat penize nato, co vsichni moc dobre vime!? Proc nam teda EU stale keca do toho, co muzem a co ne? Nechte nam nasi zabijacku, nase vejce i cesnek, vrate mne me muj milovany gulas (nejlepsi na druhy den) a nekecejte nam do vareni piva! Proste nechte nas byt, sami vime co nam chutna a co ne! To jsme to s EU dopadli, ze musime takovou samozrejmost reklamovat!!!

+11
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (9 komentářů) příspěvků.
Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.