V době, kdy se do Česka vozí rekordní množství potravin z ciziny za desítky miliard korun, přichází kampaň, která bude lidi přesvědčovat o kvalitách a výhodách jídla z jednotlivých regionů Česka.
Češi sice v poslední době hodně mluví o tom, že by chtěli preferovat domácí potraviny, stále je ale pro ně rozhodující cena.
Kampaň za zhruba 68 milionů korun uspořádá Státní zemědělský a intervenční fond patřící pod ministerstvo zemědělství vedené Petrem Bendlem. Zakázku získala agentura Ogilvy & Mater.
„Účelem je zajištění marketingové, mediální a PR kampaně, jejímž cílem je podpořit poptávku po regionálních potravinách a upozornit spotřebitele, že při rozhodování o výběru potravin není důležitá pouze cena, ale také jejich kvalita, čerstvost, tradice a původ,“ je napsáno v popisu zakázky.
Farmářské trhy i malé prodejny
Regionální potraviny bude kampaň v jednotlivých krajích propagovat například na farmářských trzích, ale také v lokálních sítích maloobchodních prodejen. „Využity budou také speciální koutky regionálních potravin na čerpacích stanicích či v obchodních řetězcích,“ naplánoval stát.
S kampaněmi na podporu českých a moravských potravin se přitom letos rozhodně nešetří. Jednu pořádá třeba Potravinářská komora ČR a zaměřená je na propagaci potravin, které mají evropskou ochrannou známku původu, jako jsou třeba karlovarské oplatky nebo třeboňský kapr.
Tato tříletá kampaň, kterou bude platit i Evropská unie, osloví také lidi na Slovensku, které patří mezi důležité odbytiště českých potravin.
A stovky milionů korun má ministerstvo zemědělství připraveny také na novou propagaci značky Klasa, která má podporovat kvalitní výrobky.
Investované peníze mají zvrátit nepříznivý trend, kdy na tuzemský trh a především na pulty velkých obchodních řetězců, které v Česku mají neobvykle silné postavení, míří stále více potravin ze zahraničí.
Loni byl deficit zahraničního obchodu České republiky s potravinami a nápoji druhý nejhlubší v historii. Jejich import podle Českého statistického úřadu převýšil hodnotu exportu o 37 miliard korun.
Maso a vajíčka z ciziny vládnou
V roce 2011 se do Česka dovezly potraviny celkem za 131 miliard, z EU za 110 miliard korun. Téměř polovinou se na dovozech potravin z EU podílí Německo a Polsko.
Celý článek si přečtete na Aktuálně.cz
Sdílejte článek, než ho smažem
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
29. 4. 2012 11:38, petr
Proc vyhazovat penize nato, co vsichni moc dobre vime!? Proc nam teda EU stale keca do toho, co muzem a co ne? Nechte nam nasi zabijacku, nase vejce i cesnek, vrate mne me muj milovany gulas (nejlepsi na druhy den) a nekecejte nam do vareni piva! Proste nechte nas byt, sami vime co nam chutna a co ne! To jsme to s EU dopadli, ze musime takovou samozrejmost reklamovat!!!
V diskuzi je celkem (9 komentářů) příspěvků.