Proč byl u Schillerové Finfo? Ukažte své znalosti
28. 11. 2021 | Petr Kučera

Ministři se mění, ale ty nejdůležitější postavy zůstávají. Nemaskujte vědomosti a vyzkoušejte si kvíz!
Dobrý den, prosím o radu. Zakoupil jsem přes internetový obchod pilu Einhell. Po několika použití praskl kryt na straně řetězu, který drží lištu. Ihned jsem pilu zaslal k reklamaci. Ze strany zákaznického servisu Mall.cz, mi byla tato reklamace bez problému uznána a částka mi byla za zboží vrácena. Po nějaké době jsem se rozhodl si objednat novou stejnou pilu, jelikož jsem s touto byl jinak spokojen, ale od jiného internetového prodejce. Pilu jsem použil párkrát a opět praskl kryt na straně řetězu, který drží lištu. Pilu jsem zaslal k reklamaci. Bohužel ze strany tohoto prodejce mi byla reklamace zamítnuta. U první reklamace, která mi byla uznána, mi bylo dokonce sděleno pracovníkem reklamačního oddělení Mall.cz, že se jedná o konstrukční vadu a tato reklamace nebyla ojedinělá. Dočetl jsem se, že pokud se vada vyskytne do šesti měsíců od převzetí zboží, platí domněnka, že vada na věci existovala již při převzetí, a prodávající by tak neměl argumentovat zaviněním spotřebitele. V prvních šesti měsících od převzetí by musel prodávající náležitě dokázat, že nejde o vadu existující již při převzetí, nestačí to tedy jen tvrdit, ale i přesto mi reklamaci nechtějí uznat. Jsou nějaké možnosti, jak tuto věc dál řešit? Děkuji za odpověď,
Dotaz poslal/a: milan05, 20. 01. 2022 01:23
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz.
Přesně jak uvádíte, v případě koupě zboží v obchodě se uplatní domněnka vadnosti zboží dle § 2161 občanského zákoníku. K zamítnutí reklamace je třeba odborného vyjádření, nejlépe znaleckého posudku. Doporučujeme vám obrátit se na prodávajícího s touto argumentací.
V případě, že by se Vám spor s podnikatelem nepodařilo vyřešit smírně, doporučujeme věc řešit na stížnostním portálu VašeStížnosti.cz (www.vasestiznosti.cz), kde dTest zdarma pomáhá zprostředkovat dohodu mezi spotřebiteli a podnikateli ve sporech, které by jinak hrozily eskalací do podoby soudní pře. Také se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci, která zajišťuje mimosoudní řešení sporů (ADR) www.coi.cz/informace-o-adr/.
V obou případech se jedná o zprostředkování dosažení dohody mezi spotřebiteli a podnikateli ve sporech, a to za účelem předcházení finančně a časově náročných soudních pří. ADR České obchodní inspekce je zajišťováno ze zákona, ovšem řešení případu je neveřejné. Zatímco stížnostní služba VašeStížnosti.cz je provozována veřejně a není pod záštitou státu. Obě mimosoudní řízení jsou pro spotřebitele zdarma.
V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
dTest, 01. 02. 2022 18:07
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.
Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.
Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice
tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za tuto kategorii odpovídá:
dTest
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Naši čtenáři s námi ušetřili už 16 117 415 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.
Aktuální články
Na bankomat vůbec nesáhnete. Spořitelna spouští nové výběry
Česká spořitelna jako první v Česku nabízí QR výběry z bankomatů. Kdo má v chytrém telefonu...více
Nejlepší spořicí účty už začínají pětkou. Velké porovnání
ČNB v minulém týdnu znovu výrazně zvýšila základní sazbu, od které se nepřímo odvíjejí...více
Nová šance pro dlužníky. Milostivé léto čeká pokračování
Druhé milostivé léto začne 1. září a skončí 30. listopadu 2022. Původní pravidla této...více
Průvodce výpisem z katastru nemovitostí
Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.
Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.
Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost
Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.