Neuznaná reklamace
Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o radu, jak postupovat se zamítnutou reklamací zboží. U obchodníka basket-obchod.cz jsem si zakoupila basketbalové boty. Hned na 1. tréninku jsem zjistila, že neskutečně kloužou. Na základě toho jsem šla na více tréninků do různých hal, tu hlavní jsem dokonce vytřela (to kdyby vadil prach), ale i přesto na všech površích klouzaly. Po 14 dnech tréninku se dokonce začala drolit podrážka. Do obchodu jsem poslala e-mail s popisem problému a i s fotografiemi bot. Bylo mi napsáno, ať zboží pošlu k reklamaci. To jsem provedla. Dnes (po měsíci) mi přišel e-mail, že mojí žádost zamítají s tím, že takovýto problém u tohoto typu bot neregistrují jak oni, tak ani výrobce, tedy konkrétně Under Armour. Proto jsem zadala do google vyhledávače ten typ bot a hledala recenze. Hned vyběhlo několik stránek s recenzemi, kde lidé popisovali stejný problém, jako jsem měla já. Dokonce jim tam výrobce Under Armour i odpovídal (v aj), takže o těchto problémech ví a obchodník mi v odpovědi lhal. Nebo se mu reklamace nechtěla řešit nebo už opravdu nevím. Boty nebyly nejlevnější, zaplatila jsem za ně něco okolo 2600 korun, což mi přijde za boty, co nesplňují základní sportovní, funkční a bezpečnostní parametry, dost. Pro mě to nejsou malé peníze, proto by mě zajímalo, jestli mám šanci s reklamací uspět.
Předem moc děkuji. LK
Otázku poslal/a: Lucie Kadlecová, 5. 11. 2021 11:17
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud se vada na věci projeví v prvních šesti měsících od koupě, má se za to, že věc byla vadná od počátku a prodávající není oprávněn reklamaci zamítnout, pokud sám silným důkazním prostředkem neprokáže, že věc je bezvadná, popřípadě že vadu způsobil kupující. Pokud není možné v rámci reklamace dodat novou bezvadnou věc s deklarovanými nebo spravedlivě očekávanými vlastnostmi, je prodávající povinen reklamaci vyřídit vrácením kupní ceny zboží, a to dle § 2161 občanského zákoníku. Doporučujeme Vám prodávajícího upozornit na toto ustanovení, zároveň můžete v reakci doložit recenze, včetně zahraničních, které na botách popisují totožný druh vady. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
15. 11. 2021 13:53