Reklamace v autoservisu
Dobrý den, na začátku prosince 2019 jsem dával auto do servisu na repas automatické převodovky. Repas byl proveden a v lednu 2020 mi auto bylo předáno jako opravené s 12 měsíční zárukou. Po měsíci užívání, kdy jsem servis několikrát kontaktoval, že s převodovkou není něco v pořádku, mi bylo vždy řečeno, že se adaptuje. Nicméně převodovka se opět pokazila a v polovině února 2020 šla na další opravu v rámci reklamace. Délka této reklamace trvala až do poloviny června 2020 s tím, že se servis neustále vymlouval na covid a s tím spojené problémy s dodáváním dílů. Pak mi bylo auto zase vráceno jako opravené, ale převodovka vydávala zvuky při přeřazovaní na 3tí rychlostní stupeň. Opět s odpovědí, že se adaptuje. S přicházející zimou zvuky v převodovce a jejich četnost zesilovala. Kontaktoval jsem tedy na podzim servis, že mi to už nepřijde normální. Po předchozí domluvě se servisem jsem auto vezl na další reklamaci v prosinci 2020, kde po cca 14 dnech, co sem je kontaktoval, mi bylo řečeno, ať si auto vyzvednu, že mají problémy s dodáním dílu a že po novém roce by měl díl přijít. Na začátku ledna 2021 jsem servis opět kontaktoval, jestli tedy díly přišly a kdy mám auto dovézt, odpověď byla "zavolejte příští týden". Takto mé telefonáty probíhaly každý týden až do 2.2.2021, kdy sem auto mohl konečně dovézt k opravě, že už díly přišly. Při předání vozidla k opravě mi bylo řečeno, že to asi bude synchronizátor a mají na něho opravenou sadu. Že závada je v podstatě jen v ozívajícím se zvuku z převodovky a na funkčnost to nemá vliv. Nyní tam je auto již 14 dní a servis se zatím neozývá, zda je oprava hotová. Chci se tedy zeptat, jestli i servis musí dodržovat nějaké záruční opravné termíny, jestli se mohu nějak bránit a argumentovat, aby byla spravedlnost na mé straně, jestli se mohu nějak bránit v případě, že oprava nebude opět v pořádku. Jinak oprava (repas) automatické převodovky mě vyšla na 58600 Kč. Předem děkuji za odpověď. Obluk, spotřebitel
Otázku poslal/a: , 17. 2. 2021 20:49
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Servis odpovídá za vady, které má provedená oprava (repas) při převzetí věci objednatelem, byť se projeví až později. Taktéž odpovídá za vady věcí a dílů, které pro opravu opatřil a použil, má ohledně nich postavení prodávajícího. Je-li tedy měněna nějaká součástka, odpovídá servis za vady této součástky při převzetí, ale i za vady, které se vyskytnou během zákonné 24měsíční doby. Obecně platí, že reklamace zjevných vad by měla být okamžitá při přebírání věci z opravy. To samé platí i u vad, které lze zjistit vyzkoušením. Reklamace skrytých vad pak musí být uplatněna bez zbytečného odkladu poté, kdy se vada projeví, nejpozději do dvou let. Servis je povinen vyřídit Vaši reklamaci do 30 dní od jejího uplatnění, pokud se s Vámi prokazatelně nedohodne na delší době, a to v souladu s § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. Pokud servis nedodrží 30denní lhůtu k opravě (bez ohledu na to, zda jsou na trhu k dispozici náhradní díly), opravňuje Vás to odstoupit od smlouvy o opravě, kdy by Vám servis měl vrátit cenu za opravu a uvést automobil do původního stavu. Jestli Vám v důsledku déletrvající reklamace vznikla další škoda, například v nutnosti pronajmout si náhradní automobil, můžete po servisu požadovat úhradu i této částky. Pokud servis nevyřizuje reklamace v souladu se zákonem, mimo jiné včas, můžete na to upozornit Českou obchodní inspekci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
5. 3. 2021 18:26