Poradna - Reklamace v autoservisu

Reklamace v autoservisu

Dobrý den, celá věc je již v řešení, ale přesto se chci zeptat. Asi před dvěma měsíci jsem si v tamním autoservisu nechal pouze za účelem prevence vyměnit rozvodovou sadu motoru. Po převzetí auta jsem ihned postřehl velice hlučný, klepavý chod motoru. Tentýž den jsem do servisu ještě volal a popsal co se mi nezdá, následující den jsem auto přivezl zpátky, kdy mi po kontrole bylo sděleno, že je vše v pořádku a že neshledávají žádnou závadu, zkrátka, že jde o normální stav. Dokonce jsem tam auto nechal do druhého dne, aby závadu odstranili, ale nestalo se tak. Byl jsem přesvědčen, že před výměnou takto hlučné auto rozhodně nebylo. Zajel jsem tedy do jiného nezávislého autoservisu na posouzení věci, kde mi bylo sděleno, že auto skutečně nejeví známky správného chodu motoru. Auto jsem tam nechal, podívali se na problém důkladněji a bylo zjištěno, že rozvody byly chybně nastaveny, písty s ventily se tzv. potkávaly, což sebou skýtá mimo jiné i celou řadu dalších poškození, od zmíněných pístů, ventilů apod. Celá věc je již v řešení, kdy si vše pečlivě zdokumentoval soudní znalec apod., byl poslán reklamační dopis autoservisu, kde to zavinili apod. Jedná se nyní o poměrně rozsáhlé a finančně nákladné opravy. Chtěl bych se zeptat na co vše mám nárok jako poškozený spotřebitel? Mám nárok i na nějaké odškodné po dobu, kdy jsem jejím zaviněním auto nemohl používat? Protože cca již druhý měsíc jsem bez auta. Děkuji za odpověď.

Dotaz poslal/a: James01, 21. 04. 2019 19:24

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ve Vámi popisovaném případě jste oprávněn reklamovat provedenou službu u původního autoservisu a požadovat bezplatné odstranění vytýkané vady do 30 dní od uplatnění reklamace, a to podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. Pokud by autoservis v této lhůtě věc neopravil, byl byste oprávněn odstoupit od smlouvy na výměnu rozvodové sady motoru a nedodržení zákonné lhůty nahlásit dozorovému orgánu, v tomto případě České obchodní inspekci. Autoservis bude povinen uhradit Vám náklady na soudního znalce jako náklady účelně vynaložené k uplatnění reklamace ve smyslu § 1924 občanského zákoníku. Pokud Vám vznikly další náklady, které by Vám bývaly nevznikly, pokud by autoservis postupoval řádně, můžete rovněž uplatnit žádost o náhradu škody, ve smyslu § 2913 občanského zákoníku. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 02. 05. 2019 18:54

Výpis článků s klíčovým slovem ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitel, spotřebitelská poradna

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí nahradit škodu, rozhodl úřad

17. 10. 2019 | Jiří Hovorka | 20 komentářů

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí nahradit škodu, rozhodl úřad

Úřad se zastal muže, kterému pracovnice pošty doporučila poslat zlatý dukát za 8000 Kč jako Balík do ruky. Když se ztratil, podnik platit nechtěl.

Hotovost nebereme, jenom karty. Obchodníci chtějí jasnější zákon

17. 10. 2019 | Petr Kučera | 45 komentářů

Hotovost nebereme, jenom karty. Obchodníci chtějí jasnější zákon

Podle ministerstva financí se může obchodník rozhodnout, že chce přijímat jenom karty. Naopak podle ČNB musí podnikatelé až na výjimky vždycky přijímat i hotovost.

Spropitné si vezmeme automaticky. Podniky dál obírají cizince

25. 9. 2019 | Petr Kučera | 12 komentářů

Spropitné si vezmeme automaticky. Podniky dál obírají cizince

Česká obchodní inspekce uložila pravomocné pokuty za diskriminační jednání v centru Prahy. Dva podniky bezdůvodně účtovaly cizincům vyšší než česky hovořícím spotřebitelům. ČOI oba potrestala pokutou 60 tisíc korun.

Pošta ztratila sběratelskou zásilku, škodu platit nechtěla. Ale musí, rozhodl úřad

20. 9. 2019 | Jiří Hovorka | 46 komentářů

Pošta ztratila sběratelskou zásilku, škodu platit nechtěla. Ale musí, rozhodl úřad

Ne každá známka má sběratelskou hodnotu. Pošta doplatila na nepřesný výklad svých vlastních podmínek.

Chcete ušetřit, dostanete pokutu. Stížností na aukce energií přibývá

5. 9. 2019 | Jana Poncarová | 6 komentářů

Chcete ušetřit, dostanete pokutu. Stížností na aukce energií přibývá

Aukční firmy slibují, že vám vysoutěží tu nejlepší cenu elektřiny nebo plynu. Možná to dokážou. Ale možná na vás místo úspory vyrukují s pokutou. Jak nenaletět?

ČNB chce zpřísnit pojištění při nákupech zboží a zájezdů

4. 9. 2019 | Petr Kučera

ČNB chce zpřísnit pojištění při nákupech zboží a zájezdů

Česká národní banka chce zpřísnit prodej pojištění, které spotřebitelům nabízejí prodejci při koupi zboží nebo služeb – například při pořízení mobilu nebo dovolené. Informují o tom Hospodářské noviny s odkazem na viceguvernéra centrální banky Tomáše Nidetzkého. ČNB nově chce, aby pro prodejce platily podobné podmínky jako pro pojišťovny.

Kvalita benzinu a nafty zůstává nejlepší v historii, hlásí ČOI

30. 8. 2019 | Petr Kučera

Kvalita benzinu a nafty zůstává nejlepší v historii, hlásí ČOI

Jenom deset nevyhovujících vzorků našla Česká obchodní inspekce při kontrolách jakosti pohonných hmot během letošního ledna až července. Na čerpacích stanicích odebrala 1570 vzorků, nedostatky našla u 0,6 % z nich. Ve stejném období loňského roku to bylo 1,4 %.

O nevyčerpaný kredit už nepřijdete. Operátora změníte snadněji

6. 8. 2019 | Jiří Hovorka | 1 komentářů

O nevyčerpaný kredit už nepřijdete. Operátora změníte snadněji

Máte předplacenou kartu a chcete si telefonní číslo přenést ke konkurenci. Dnes to funguje tak, že zbytek kreditu si může nechat dosavadní operátor. Nejpozději do konce příštího roku se to ale změní.

Tady prodávali špatný benzin a naftu. Nový přehled pokut od ČOI

3. 8. 2019 | Petr Kučera | 121 komentářů

Tady prodávali špatný benzin a naftu. Nový přehled pokut od ČOI

Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci během posledních jedenácti měsíců.

Ublížila ti velká firma? Přidej se! Jak budou fungovat hromadné žaloby

1. 8. 2019 | Petr Kučera | 2 komentáře

Ublížila ti velká firma? Přidej se! Jak budou fungovat hromadné žaloby

Soudit se s velkou firmou bude pro běžné lidi jednodušší než teď. Pomoc má přinést novinka, známá hlavně z amerických filmů: hromadné žaloby. Ministerstvo dokončilo kompromisní návrh. Podívali jsme se, co nakonec přináší.

Kvalita benzinu a nafty je nejlepší v historii, hlásí ČOI

25. 7. 2019 | Petr Kučera | 1 komentářů

Kvalita benzinu a nafty je nejlepší v historii, hlásí ČOI

Jenom deset nevyhovujících vzorků našla Česká obchodní inspekce při kontrolách jakosti pohonných hmot během letošního prvního pololetí. Za leden až červen odebrala při kontrolách 1329 vzorků, nedostatky tedy našla u 0,8 % z nich. Ve stejném období loňského roku to bylo 1,1 %.

Jak reklamovat zájezd: Rady pro spor s cestovkou

25. 7. 2019 | Lukáš Zelený

Jak reklamovat zájezd: Rady pro spor s cestovkou

Peklíčko místo pohodové dovolené? A může za to cestovka? Poradíme, na co dávat bacha už dopředu. A především, co dělat, když na nepříjemnosti se zájezdem dojde.

Zpožděný let a poškozený kufr? Vaše práva zjistí nový nástroj

17. 7. 2019 | Petr Kučera

Zpožděný let a poškozený kufr? Vaše práva zjistí nový nástroj

Češi si můžou ode dneška rychle a snadno přímo na letišti zjistit, na co mají právo v případě zrušení nebo zpoždění letu a při problémech se zavazadly. Oznámilo to Evropské spotřebitelské centrum, které na svém webu spustilo Letecký kalkulátor vašich práv.

Energie. Jak zkrotit dodavatele. Pomůžou úřady?

11. 7. 2019 | Jana Poncarová | 4 komentáře

Energie. Jak zkrotit dodavatele. Pomůžou úřady?

Rozdávají sankce, vyhrožují, podstrkávají smlouvy, za které by se slušní podnikatelé styděli. S některými dodavateli je těžké pořízení. Nedávno padly za nekalé jednání pokuty. Jaké další páky mají úřady na dodavatele a co může dělat sám zákazník?

Ve vlaku nejde klimatizace. Řekněte si o odškodnění!

14. 6. 2019 | Petr Kučera | 1 komentářů

Ve vlaku nejde klimatizace. Řekněte si o odškodnění!

Před tropickým horkem se můžete schovat třeba i do vlaku. Těch s klimatizací je čím dál víc. Někdy ale nemáte na výběr a prostě musíte do vozu, který je starší než vy. Co dělat, když celou cestu protrpíte?

Pozor při nákupu vstupenek. Problém řeší celá Evropa

7. 6. 2019 | Lukáš Zelený | 1 komentářů

Pozor při nákupu vstupenek. Problém řeší celá Evropa

Festivalová sezóna začíná. A s ní přibývají další pokusy pochybných portálů nabízejících nákup vstupenek.

Oškubali vás? Jak reklamovat kadeřníka

27. 5. 2019 | Lukáš Zelený | 2 komentáře

Oškubali vás? Jak reklamovat kadeřníka

Jaké máte možnosti, když se výsledek práce kadeřníka liší od vašich představ? Co když vadu odhalíte až doma? Jak je to se zárukou? A co dělat, když vás zraní?

Stejný obal, horší obsah. Vláda zakázala dvojí kvalitu potravin

20. 5. 2019 | Petr Kučera

Stejný obal, horší obsah. Vláda zakázala dvojí kvalitu potravin

V Česku začne platit zákaz prodeje potravin, které sice mají stejný obal jako v jiných zemích EU, ale různé složení nebo vlastnosti (často horší než na Západě). Počítají s tím novely zákonů o potravinách a o ochraně spotřebitele, které dnes schválila vláda.

Stížností na dodavatele energií rekordně přibylo. Jak řešit nejčastější problémy?

15. 5. 2019 | Jana Poncarová | 4 komentáře

Stížností na dodavatele energií rekordně přibylo. Jak řešit nejčastější problémy?

Špatně spočítaná faktura, nesmyslně vysoké sankce nebo komplikace při výpovědi smlouvy. To jsou typické příklady potíží s dodavateli energií. Na rozdíl od předchozích let se lidé nebojí ozvat. Loni si jich stěžoval rekordní počet. Má to vůbec smysl?

Pár dobrých rad dTestu. Nejčastější omyly při reklamacích

22. 3. 2019 | Lukáš Zelený | 2 komentáře

Pár dobrých rad dTestu. Nejčastější omyly při reklamacích

Reklamace patří k nejdůležitějším spotřebitelským právům. Pravidla pro uplatňování takzvaných práv z vadného plnění však nejsou jednoduchá a zákazníci v nich často tápou. Přečtete si, s jakými omyly se nejčastěji setkáváme ve spotřebitelské poradně dTestu a jak si v takových situacích správně poradit.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 234 607 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Aktuální články

Okamžité platby spustila i Moneta, zatím příchozí

Okamžité platby spustila i Moneta, zatím příchozí

Klienti Moneta Money Bank už můžou přijímat okamžité platby. Redakce Peníze.cz si to ověřila...více

Počet lidí v problémech s hypotékou rychle klesá

Počet lidí v problémech s hypotékou rychle klesá

Počet lidí, kteří nezvládají splácet úvěry na bydlení, klesl za uplynulých pět let na...více

Globus má novinky v aplikaci. Žena nadiktuje, muž nakoupí

Globus má novinky v aplikaci. Žena nadiktuje, muž nakoupí

Obchodní řetězec Globus rozšířil svou mobilní aplikaci o nové funkce. Před návštěvou obchodu...více

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.