Poradna - Reklamace bazarového zboží

Reklamace bazarového zboží

Dobrý den, koupila jsem si svetr z internetového bazarového obchodu. Paní uvedla, že prodá NOVÝ svetr, i ve stavu zboží měla napsáno, že je nový. Svetr jsem si tedy na základě těchto informací koupila. Přišel mi domů svetr, který na první pohled nebyl nový, ale dost nošený... opotřebený materiál, ustřižený štítek, u kterého byla špína a je dost rozštěpený, dále byl svetr zužován a přišel i s dírou. Paní jsem na tuto skutečnost upozornila, poslala jí i fotky, ale ona stále tvrdí, že svetr je nový a že si toho není vědoma. Požádala jsem jí o vrácení zboží a vrácení peněz, ale ona mi odpověděla, že se jedná o bazarový prodej a nemám nárok na vrácení. To bych chápala v tom případě, kdyby k produktu napsala pravdivé informace a já nebyla v domnění, že si kupuji nový svetr. Máme tedy právo na vrácení? Děkuji.

Dotaz poslal/a: Bajulita, 01. 04. 2019 11:53

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud paní prodávala svetr jako fyzická osoba, a nikoliv jako podnikatelka, která se takovým prodejem živí, jste oprávněna po ní požadovat odstranění vady na základě ustanovení § 2106 občanského zákoníku. Tedy poskytnutím přiměřené slevy na vadnou věc nebo odstoupením od kupní smlouvy. Pokud prodávající reklamaci v přiměřené lhůtě nevyřídí, můžete nárok uplatnit prostřednictvím předžalobní výzvy a dál jej vymáhat pouze soudní cestou, jelikož neexistuje dozorový orgán, na který by bylo možné se obrátit. Pokud je paní podnikatelka, můžete namítat nesplnění jakosti zboží při převzetí ve smyslu § 2169 odst. 1 občanského zákoníku. A pokud prodávající do 30 dní vadu neodstraní, pro stejný zákonný důvod můžete od kupní smlouvy odstoupit. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 10. 04. 2019 22:10

Výpis článků s klíčovým slovem ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitel, spotřebitelská poradna

Jak poznat falešnou čokoládu. Návod pro Mikuláše

2. 12. 2019 | dTest | 8 komentářů

Jak poznat falešnou čokoládu. Návod pro Mikuláše

Na první pohled vypadají stejně. Víte, jak odlišit figurku z pravé čokolády od výrobku ze sladké hnědé hmoty?

Spotřebiče musí vydržet déle. Hledají se stovky opravářů

25. 11. 2019 | Petr Kučera

Spotřebiče musí vydržet déle. Hledají se stovky opravářů

V Česku chybějí desítky až stovky opravářů domácích spotřebičů. Upozornilo na to Sdružení výrobců domácích spotřebičů v ČR APPLiA CZ.

Nepodepsal dodatek, ale službu využíval dál. Spor s operátorem rozsekl úřad

25. 11. 2019 | Jiří Hovorka | 1 komentářů

Nepodepsal dodatek, ale službu využíval dál. Spor s operátorem rozsekl úřad

Klient převzal nové zařízení a souhlasil tak se změnou tarifu. Neznamená to ale, že by automaticky souhlasil i s přiloženým dodatkem ke smlouvě.

Operátora opustíte snadněji, nižší pokuty schválili i senátoři

30. 10. 2019 | Jiří Hovorka

Operátora opustíte snadněji, nižší pokuty schválili i senátoři

Trh mobilních operátorů by se měl výrazně rozhýbat. Senátoři dnes schválili vládní novelu zákona o elektronických komunikacích. Výrazně snižuje nebo i zcela ruší pokuty za výpověď smlouvy se závazkem, zrychluje převod čísla ke konkurenci a nechává celý tento proces na novém operátorovi.

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí nahradit škodu, rozhodl úřad

17. 10. 2019 | Jiří Hovorka | 20 komentářů

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí nahradit škodu, rozhodl úřad

Úřad se zastal muže, kterému pracovnice pošty doporučila poslat zlatý dukát za 8000 Kč jako Balík do ruky. Když se ztratil, podnik platit nechtěl.

Hotovost nebereme, jenom karty. Obchodníci chtějí jasnější zákon

17. 10. 2019 | Petr Kučera | 46 komentářů

Hotovost nebereme, jenom karty. Obchodníci chtějí jasnější zákon

Podle ministerstva financí se může obchodník rozhodnout, že chce přijímat jenom karty. Naopak podle ČNB musí podnikatelé až na výjimky vždycky přijímat i hotovost.

Spropitné si vezmeme automaticky. Podniky dál obírají cizince

25. 9. 2019 | Petr Kučera | 12 komentářů

Spropitné si vezmeme automaticky. Podniky dál obírají cizince

Česká obchodní inspekce uložila pravomocné pokuty za diskriminační jednání v centru Prahy. Dva podniky bezdůvodně účtovaly cizincům vyšší než česky hovořícím spotřebitelům. ČOI oba potrestala pokutou 60 tisíc korun.

Pošta ztratila sběratelskou zásilku, škodu platit nechtěla. Ale musí, rozhodl úřad

20. 9. 2019 | Jiří Hovorka | 46 komentářů

Pošta ztratila sběratelskou zásilku, škodu platit nechtěla. Ale musí, rozhodl úřad

Ne každá známka má sběratelskou hodnotu. Pošta doplatila na nepřesný výklad svých vlastních podmínek.

Chcete ušetřit, dostanete pokutu. Stížností na aukce energií přibývá

5. 9. 2019 | Jana Poncarová | 6 komentářů

Chcete ušetřit, dostanete pokutu. Stížností na aukce energií přibývá

Aukční firmy slibují, že vám vysoutěží tu nejlepší cenu elektřiny nebo plynu. Možná to dokážou. Ale možná na vás místo úspory vyrukují s pokutou. Jak nenaletět?

ČNB chce zpřísnit pojištění při nákupech zboží a zájezdů

4. 9. 2019 | Petr Kučera

ČNB chce zpřísnit pojištění při nákupech zboží a zájezdů

Česká národní banka chce zpřísnit prodej pojištění, které spotřebitelům nabízejí prodejci při koupi zboží nebo služeb – například při pořízení mobilu nebo dovolené. Informují o tom Hospodářské noviny s odkazem na viceguvernéra centrální banky Tomáše Nidetzkého. ČNB nově chce, aby pro prodejce platily podobné podmínky jako pro pojišťovny.

Kvalita benzinu a nafty zůstává nejlepší v historii, hlásí ČOI

30. 8. 2019 | Petr Kučera

Kvalita benzinu a nafty zůstává nejlepší v historii, hlásí ČOI

Jenom deset nevyhovujících vzorků našla Česká obchodní inspekce při kontrolách jakosti pohonných hmot během letošního ledna až července. Na čerpacích stanicích odebrala 1570 vzorků, nedostatky našla u 0,6 % z nich. Ve stejném období loňského roku to bylo 1,4 %.

O nevyčerpaný kredit už nepřijdete. Operátora změníte snadněji

6. 8. 2019 | Jiří Hovorka | 2 komentáře

O nevyčerpaný kredit už nepřijdete. Operátora změníte snadněji

Máte předplacenou kartu a chcete si telefonní číslo přenést ke konkurenci. Dnes to funguje tak, že zbytek kreditu si může nechat dosavadní operátor. Nejpozději do konce příštího roku se to ale změní.

Tady prodávali špatný benzin a naftu. Nový přehled pokut od ČOI

3. 8. 2019 | Petr Kučera | 121 komentářů

Tady prodávali špatný benzin a naftu. Nový přehled pokut od ČOI

Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci během posledních jedenácti měsíců.

Ublížila ti velká firma? Přidej se! Jak budou fungovat hromadné žaloby

1. 8. 2019 | Petr Kučera | 2 komentáře

Ublížila ti velká firma? Přidej se! Jak budou fungovat hromadné žaloby

Soudit se s velkou firmou bude pro běžné lidi jednodušší než teď. Pomoc má přinést novinka, známá hlavně z amerických filmů: hromadné žaloby. Ministerstvo dokončilo kompromisní návrh. Podívali jsme se, co nakonec přináší.

Kvalita benzinu a nafty je nejlepší v historii, hlásí ČOI

25. 7. 2019 | Petr Kučera | 1 komentářů

Kvalita benzinu a nafty je nejlepší v historii, hlásí ČOI

Jenom deset nevyhovujících vzorků našla Česká obchodní inspekce při kontrolách jakosti pohonných hmot během letošního prvního pololetí. Za leden až červen odebrala při kontrolách 1329 vzorků, nedostatky tedy našla u 0,8 % z nich. Ve stejném období loňského roku to bylo 1,1 %.

Jak reklamovat zájezd: Rady pro spor s cestovkou

25. 7. 2019 | Lukáš Zelený

Jak reklamovat zájezd: Rady pro spor s cestovkou

Peklíčko místo pohodové dovolené? A může za to cestovka? Poradíme, na co dávat bacha už dopředu. A především, co dělat, když na nepříjemnosti se zájezdem dojde.

Zpožděný let a poškozený kufr? Vaše práva zjistí nový nástroj

17. 7. 2019 | Petr Kučera

Zpožděný let a poškozený kufr? Vaše práva zjistí nový nástroj

Češi si můžou ode dneška rychle a snadno přímo na letišti zjistit, na co mají právo v případě zrušení nebo zpoždění letu a při problémech se zavazadly. Oznámilo to Evropské spotřebitelské centrum, které na svém webu spustilo Letecký kalkulátor vašich práv.

Energie. Jak zkrotit dodavatele. Pomůžou úřady?

11. 7. 2019 | Jana Poncarová | 4 komentáře

Energie. Jak zkrotit dodavatele. Pomůžou úřady?

Rozdávají sankce, vyhrožují, podstrkávají smlouvy, za které by se slušní podnikatelé styděli. S některými dodavateli je těžké pořízení. Nedávno padly za nekalé jednání pokuty. Jaké další páky mají úřady na dodavatele a co může dělat sám zákazník?

Ve vlaku nejde klimatizace. Řekněte si o odškodnění!

14. 6. 2019 | Petr Kučera | 1 komentářů

Ve vlaku nejde klimatizace. Řekněte si o odškodnění!

Před tropickým horkem se můžete schovat třeba i do vlaku. Těch s klimatizací je čím dál víc. Někdy ale nemáte na výběr a prostě musíte do vozu, který je starší než vy. Co dělat, když celou cestu protrpíte?

Pozor při nákupu vstupenek. Problém řeší celá Evropa

7. 6. 2019 | Lukáš Zelený | 1 komentářů

Pozor při nákupu vstupenek. Problém řeší celá Evropa

Festivalová sezóna začíná. A s ní přibývají další pokusy pochybných portálů nabízejících nákup vstupenek.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 342 316 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Aktuální články

Pojede to jinak. Největší vlaková změna za poslední roky je tu

Pojede to jinak. Největší vlaková změna za poslední roky je tu

Pro různé dopravce i kraje začnou platit jiné tarify a pravidla, jízdenky si pokaždé koupíte...více

Dynamický zloděj dostane přes prsty. Od dubna se změní pravidla

Dynamický zloděj dostane přes prsty. Od dubna se změní pravidla

Ministerstvo financí předložilo do připomínkového řízení novelu zákona o platebním styku,...více

Dálnice D1 je delší o 14 kilometrů. Nově spojuje Přerov a Lipník

Dálnice D1 je delší o 14 kilometrů. Nově spojuje Přerov a Lipník

Ředitelství silnic a dálnic uvedlo ve čtvrtek do provozu čtrnáctikilometrový úsek dálnice...více

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.