Poradna - Poplatek za skladování věci v servisu

Dobrý den, reklamoval jsem mobil u prodejce, po 14ti dnech jsem dostal informaci mailem, že je mobil opravený. Jelikož jsem potřeboval přístroj používat, koupil jsem si hned jiný a zapomněl si vyreklamovaný mobil vyzvednout. Po sedmi měsících jsem si pro mobil chtěl zajít, ale prodejce po mne chce poplatek za skladování. Když jsem se proti němu ohradil, bylo mi řečeno, že pokud bych si jej nevyzvedl do 12ti měsíců, tak je jejich praxe taková, že mobil prodají a uhradí z jeho prodeje skladné. Mají na takové jednání právo?

Dotaz poslal/a: Riggs, 01. 12. 2018 16:27

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud po Vás prodávající požaduje skladovací poplatek, vyzvěte jej k tomu, aby prokázal jeho zákonný titul, tedy ujednání o poplatku ve smlouvě nebo v obchodních podmínkách. Pokud toto prokáže, je jeho postup pravděpodobně v souladu se zákonem. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 31. 12. 2018 15:56

Výpis článků s klíčovým slovem ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitel, spotřebitelská poradna

Koupil si vstupenku, porušil pravidla. Pokuta platí, řekl soud

16. 6. 2022 | Martin Horvát | 21 komentářů

Koupil si vstupenku, porušil pravidla. Pokuta platí, řekl soud

Obchodní podmínky a návštěvní řád nejspíš podrobně nestudujete. Přesto: nákupem vstupenky s nimi souhlasíte. A když pak porušíte pravidla, můžete dostat smluvní pokutu. Třeba i od fotbalového klubu, potvrdil soud.

Nevýhodný kurz DCC už umí blokovat i největší banka

14. 6. 2022 | Petr Kučera | 15 komentářů

Nevýhodný kurz DCC už umí blokovat i největší banka

Dobrá zpráva před dovolenou v cizině: Česká spořitelna se přidává k menším bankám a ukazuje, že platební kartu lze před nechtěnou službou chránit líp.

Pojišťovny čekají nové spory. Ústavní soud se zastal klienta

24. 5. 2022 | Jiří Hovorka, Petr Kučera | 3 komentáře

Pojišťovny čekají nové spory. Ústavní soud se zastal klienta

Někteří lidé, kteří si před lety sjednali investiční životní pojištění, mají šanci na vrácení víc peněz. Podle Ústavního soudu nemuseli hned od začátku vědět, že je smlouva neplatná.

Zaměstnanec způsobil škodu klientovi. Po kom chtít náhradu?

6. 5. 2022 | Martin Horvát | 4 komentáře

Zaměstnanec způsobil škodu klientovi. Po kom chtít náhradu?

Při plnění pracovních úkolů může zaměstnanec způsobit škodu nějaké třetí osobě – typicky zákazníkovi, klientovi nebo dodavateli svého zaměstnavatele. Na koho se má poškozený obrátit s nárokem na náhradu škody? Jasnější odpověď nedávno přinesl Nejvyšší soud.

Pozor na Viagogo. Stížnosti na prodejce vstupenek přibývají

16. 4. 2022 | dTest | 4 komentáře

Pozor na Viagogo. Stížnosti na prodejce vstupenek přibývají

Právní poradna dTestu se setkává s opětovným nárůstem stížností lidí, kteří se marně domáhají objednaných vstupenek i vrácení peněz.

Už žádné falešné slevy. Ochrana spotřebitelů posílí

13. 4. 2022 | redakce Peníze.CZ | 7 komentářů

Už žádné falešné slevy. Ochrana spotřebitelů posílí

Obchodníci budou nově muset u zboží ve slevě uvádět nejnižší cenu, za kterou ho prodávali před poskytnutím slevy. Zakázány budou falešné spotřebitelské recenze na internetu. U nevyžádaných podomních prodejů budou moci kupující od smlouvy odstoupit do 30 dní.

Datovou schránku dostanou OSVČ i nepodnikatelé. Nová povinnost se blíží

4. 4. 2022 | Jana Divinová | 68 komentářů

Datovou schránku dostanou OSVČ i nepodnikatelé. Nová povinnost se blíží

Podnikatelé si od roku 2023 budou muset zvyknout na to, že s nimi úřady začnou komunikovat výhradně elektronicky. Datovou schránku ale dostanete, i když nepodnikáte: stačí, abyste třeba podali daňové přiznání online nebo požádali o řidičák přes bankovní identitu.

Nevýhodný kurz DCC umožní blokovat i největší banka

30. 3. 2022 | Petr Kučera | 2 komentáře

Nevýhodný kurz DCC umožní blokovat i největší banka

Politici nenašli odvahu k přísnější regulaci „služby“ DCC. Přesto může být letošní rok zlomový: Česká spořitelna se přidá k menším bankám a ukáže, že klienty lze chránit líp.

Chyba při nákupu dálniční známky už nevyjde draho

25. 3. 2022 | Petr Kučera

Chyba při nákupu dálniční známky už nevyjde draho

Chybně zadané údaje v elektronické dálniční známce je nově možné opravit i v době její platnosti. Oprava je omezena na maximálně dva znaky v SPZ a také na stát registrace vozidla.

Zdražili vám energie správně? Úřad radí, kdy nemusíte platit víc

7. 3. 2022 | redakce Peníze.CZ | 4 komentáře

Zdražili vám energie správně? Úřad radí, kdy nemusíte platit víc

Postup oznámení o zvýšení ceny – tedy to, jak dodavatel musí informovat spotřebitele – má pevná pravidla. Pokud je dodavatel poruší, nemá na úhradu zvýšené ceny nárok, zdůrazňuje Energetický regulační úřad.

Proč vás pořád otravují s cookies? Webům hrozí pokuty

27. 2. 2022 | Jana Divinová | 35 komentářů

Proč vás pořád otravují s cookies? Webům hrozí pokuty

Přes obsah internetové stránky na vás vyskočí cookie lišta. V posledních měsících o dost častěji než předtím. Provozovatelé webů totiž musí od letoška splnit přísnější pravidla.

Konec otravných volání. Jak funguje stopka na nevyžádané hovory

7. 2. 2022 | Jana Divinová | 28 komentářů

Konec otravných volání. Jak funguje stopka na nevyžádané hovory

Ty nejlepší hrnce, energie za opravdu výhodnou cenu nebo třeba neodolatelně výnosná investice. S takovými nabídkami by už vám neměl nikdo volat – jestli jste s tím předem nesouhlasili. Přísnější pravidla, která přinesla letošní novela, ale začnou naplno fungovat až od července. V čem pomůže a na co si dál dávejte pozor?

Postavili jim dům na jílu. Vlhké zdi skončí u soudu

18. 1. 2022 | Jana Divinová | 9 komentářů

Postavili jim dům na jílu. Vlhké zdi skončí u soudu

Stavba domu na klíč může být skvělým řešením pro ty, kdo nemají chuť, znalosti ani schopnosti pustit se do toho sami. Stavebníci ale po sobě mohou zanechat skryté vady. Tady je ponaučení ze dvou příběhů s rozdílným koncem.

Velký přehled změn. Nový rok ve vaší peněžence

1. 1. 2022 | Petr Kučera | 2 komentáře

Velký přehled změn. Nový rok ve vaší peněžence

Projděte si, jaké novinky roku 2022 mohou ovlivnit vaše osobní finance.

Pošta zdraží SIPO. Připlatí si plátci i příjemci

30. 12. 2021 | Olga Skalková | 183 komentářů

Pošta zdraží SIPO. Připlatí si plátci i příjemci

Službu využívají přes tři miliony lidí. Poplatku se vyhne jenom ten, komu peníze automaticky odcházejí z bankovního účtu.

Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod

25. 12. 2021 | Petr Kučera | 5 komentářů

Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod

I zboží, které nemá žádné objektivní vady, můžete vrátit. Někdy to jde hodně snadno, jindy hůř. Poradíme.

Každý sedmý se chytí. Útoků na bankovní účty prudce přibylo

9. 12. 2021 | Olga Skalková | 23 komentářů

Každý sedmý se chytí. Útoků na bankovní účty prudce přibylo

Už to nemusí být jenom hloupý e-mail se špatnou češtinou. Zavolají vám z čísla, které vypadá jako bankovní. Pokusy o podvod jsou čím dál chytřejší. Oproti loňsku je jich i několikanásobně víc, přiznávají banky.

Takhle vám vyberou účet. Pozor na novou vlnu podvodů

6. 12. 2021 | redakce Peníze.CZ | 91 komentářů

Takhle vám vyberou účet. Pozor na novou vlnu podvodů

Česká bankovní asociace varuje klienty bank před novou vlnou podvodných útoků. Podvodníci využívají předvánočního shonu, stresu a nepozornosti klientů. Pod záminkou, že jsou jejich peníze v ohrožení, je donutí vybrat úspory a vložit na podvodné účty prostřednictvím bictoinových bankomatů na kryptoměny. V mnoha případech si na jméno klienta vezmou i půjčku.

Pozor na investiční tokeny. Nedejte na reklamu, varuje úřad

30. 11. 2021 | Jiří Hovorka | 11 komentářů

Pozor na investiční tokeny. Nedejte na reklamu, varuje úřad

Ministerstvo financí varuje před takzvanými investičními tokeny.

Pravda o slevách. Našli jsme nové triky, ale i férově počítající e-shopy

30. 11. 2021 | Jakub Balada | 10 komentářů

Pravda o slevách. Našli jsme nové triky, ale i férově počítající e-shopy

Díky Hlídači shopů si můžete ověřit, jaká je skutečná sleva a jestli ji obchodníci uměle nezvyšují. Jakub Balada z datového startupu Apify ukazuje, co hlídač zjistil během letošního Black Friday.

Stránka 1/34

Předchozí

1

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  16 081 512 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Aktuální články

Zvýšení rodičovského příspěvku: Stoupne měsíční strop, celková částka ne

Zvýšení rodičovského příspěvku: Stoupne měsíční strop, celková částka ne

Kdo nedosáhl na mateřskou nebo ji má nízkou, může od července čerpat rodičovskou rychleji....více

4fin kupuje českou síť realitek Century 21

4fin kupuje českou síť realitek Century 21

Finančně poradenská společnost 4fin Better together dokončila akvizici českého zastoupení...více

Splátky hypoték vyskočí o tisíce. Pomůžeme, slibují banky

Splátky hypoték vyskočí o tisíce. Pomůžeme, slibují banky

Nejdůležitější je včasná reakce klienta, zdůrazňují banky. Možností je odklad splátky,...více

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.