Poradna - Reklamace plavek

Pěkný den, reklamovala jsem dvoudílné plavky, u podprsenky mi kostice propíchla látku a bodala do těla a u bikin se celý pas vytáhl a uvolnil, nedržel tedy dost pevně na těle. Vyjádření k reklamaci bylo to, že mi jí neuznávají - důvod uveden článek 2, odstavec III. - ale že v rámci dobrých vztahů nabídnou výměnu. S výměnou bych byla svolná, ale chtěla jsem samozřejmě opět plavky (nabízeli výměnou za jiné zboží), nicméně na obchodě nebylo z čeho vybírat. Mají plavky jako sezonní zboží a visely jim tam asi patery plavky, pro mě naprosto nevhodných střihů. Prý mám být ráda, že si něco můžu vybrat a nebo počkat do ledna, až naskladní další zboží. Reklamované plavky byly dost drahé a potřebuji je a i když jsem to zdůrazňovala, stále mi nutili jejich další sortiment, který mi prostě k ničemu není, určitě ne v ceně plavek. Tento postup mi přijde nesprávný a chování prodavačky bylo i dost arogantní. Je nějaká možnost, jak se bránit a čím argumentovat? Velmi děkuji za vaši odpověď a radu.

Dotaz poslal/a: 1stani, 20. 11. 2018 11:10

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou ve lhůtě nejméně 24 měsíců od převzetí, tedy od koupě věci. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci, u které uzná svoji odpovědnost za vady, jedním ze zákonných způsobů popsaných v § 2169 občanského zákoníku. Tedy opravou, která nijak nesníží hodnotu věci, výměnou za zcela stejný nový bezvadný kus nebo odstoupením od kupní smlouvy. Žádný jiný způsob vyřízení reklamace (vyjma přiměřené slevy) Vám prodávající nemůže jednostranně určit. Pokud prodávající neuzná svoji odpovědnost za vady, je povinen reklamaci zamítnout a toto zamítnutí řádně odůvodnit. Pokud prodávající reklamaci zamítne a zároveň nabízí možnost odstranění vady, mohlo by se jednat o obcházení zákona. Na tuto skutečnost prodávajícího upozorněte. Pokud jste věc reklamovala do šesti měsíců od koupě, prodávající nebyl oprávněn reklamaci zamítnout, pokud nedoložil silný důkaz o tom, že věc byla při jejím předání bezvadná, a vada tedy byla způsobena Vámi, podle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Pokud jste věc reklamovala po uplynutí šesti měsíců od koupě, můžete rozporovat zamítnutou reklamaci s doložením dalších důkazů, případně i znaleckého posudku o tom, že jste vadu nezpůsobila. Pokud prodávající následně reklamaci uzná, bude Vám povinen zpětně uhradit náklady účelně vynaložené na tyto důkazy. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 20. 11. 2018 21:53

Výpis článků s klíčovým slovem ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitel, spotřebitelská poradna

Na triky s fixací si posvítíme. Lidem zbývá pár dnů na klíčový krok, říká radní ERÚ

12. 10. 2021 | Jiří Hovorka | 19 komentářů

Na triky s fixací si posvítíme. Lidem zbývá pár dnů na klíčový krok, říká radní ERÚ

Po nekalých obchodních praktikách dodavatelů tvrdě půjdeme. Pokud se prokáže pochybení, budeme jej přísně posuzovat a postihovat, říká v rozhovoru Markéta Zemanová, členka Rady Energetického regulačního úřadu. Spotřebitelům radí, co teď mají na rozbouřeném trhu s energiemi dělat.

Zrušené fixace už řeší úřad. Dodavatelům hrozí pokuty

8. 10. 2021 | Jiří Hovorka | 3 komentáře

Zrušené fixace už řeší úřad. Dodavatelům hrozí pokuty

Energetický regulační úřad (ERÚ) prošetřuje dodavatele energií kvůli podezřelému ukončování fixací cen a předčasnému vypovídání smluv.

Chtějí vám zdražit energie. Tady je návod, co dělat

7. 10. 2021 | Petr Kučera | 24 komentářů

Chtějí vám zdražit energie. Tady je návod, co dělat

Jak poznat, že mám ceny skutečně zafixované? Vyplatí se přejít na účtování podle vývoje cen na burze? Může po mě dodavatel chtít vyšší zálohy? Mám si teď domluvit fixaci? Můžu si stěžovat na nekalé obchodní praktiky? Přinášíme odpovědi na nejčastější otázky.

Platbu kartou od spořitelny můžete reklamovat v mobilu

6. 10. 2021 | Jiří Hovorka

Platbu kartou od spořitelny můžete reklamovat v mobilu

Klienti České spořitelny dostali snadnější možnost, jak reklamovat platbu kartou. Nově to mohou udělat online přímo v mobilní aplikaci George. Dosud mohli platby reklamovat prostřednictvím e-mailu, osobně na pobočce nebo telefonátem na klientské centrum.

Pojistka proti zdražení energie? Fixace byl jenom trik

2. 10. 2021 | Jiří Hovorka | 147 komentářů

Pojistka proti zdražení energie? Fixace byl jenom trik

Jeden z největších dodavatelů energií v Česku, společnost Bohemia Energy, prudce zdražuje. Klientům nepomohla ani sjednaná fixace ceny. Co teď mohou dělat?

Jak jsou otevřené obchody ve svátek 28. září

27. 9. 2021 | Petr Kučera | 1 komentářů

Jak jsou otevřené obchody ve svátek 28. září

Zákaz prodeje o svátcích se týká osmi dnů v roce. Které to jsou a jaké obchody mají výjimku? Tady je aktuální přehled.

Konec otravného volání. Stopka na telemarketing definitivně prošla

15. 9. 2021 | Jiří Hovorka | 49 komentářů

Konec otravného volání. Stopka na telemarketing definitivně prošla

Firmy budou moci volat jen lidem, kteří s tím předem výslovně souhlasili. Podle dosavadních pravidel to bylo obráceně.

Reklamace, nebo vrácení zboží? Pravidla a časté chyby

24. 8. 2021 | Tomáš Smolík | 2 komentáře

Reklamace, nebo vrácení zboží? Pravidla a časté chyby

Jak správně reklamovat či vrátit zboží? Na co si dát pozor při nákupu v e-shopu a případných pozdějších problémech? Tady je aktuální návod.

Konec otravného volání. Telemarketing odmítnete snadněji

12. 8. 2021 | Veronika Hejná | 27 komentářů

Konec otravného volání. Telemarketing odmítnete snadněji

Dosavadní zákon předpokládá, že o nevyžádané hovory máte zájem, pokud jste je nezakázali u vašeho operátora. Během roku 2022 se mají pravidla otočit. Firmy budou moci volat jen lidem, kteří s tím předem výslovně souhlasili.

Pošta ztratila balík. Úřad řekl, jakou cenu má platit

23. 6. 2021 | Petr Kučera | 34 komentářů

Pošta ztratila balík. Úřad řekl, jakou cenu má platit

Česká pošta odpovídá za prokázanou cenu ztracené zásilky bez ohledu na hodnotu uvedenou v celním prohlášení. Rozhodl o tom Český telekomunikační úřad. Vyjádřil se také k situaci, kdy je skutečná cena nižší než udaná.

Konec otravného volání. Na telemarketing se chystá stopka

16. 6. 2021 | Jiří Hovorka | 27 komentářů

Konec otravného volání. Na telemarketing se chystá stopka

Poslanci dnes schválili rozsáhlou novelu zákona o elektronických komunikacích. Ta má kromě jiného změnit situaci u nevyžádaného marketingu přes telefon.

Podvodníci na Bazoši lákají na nedostatkové zboží

9. 6. 2021 | Jiří Hovorka | 3 komentáře

Podvodníci na Bazoši lákají na nedostatkové zboží

Na českých online tržištích se opět vyskytují podvodné inzeráty, které se snaží vytáhnout z lidí peníze. „Většinu podvodných aktivit momentálně zaznamenáváme na Bazoši, ale doporučujeme být obezřetní také na dalších inzertních webech,“ upozorňují analytici antivirové společnosti Avast.

Opravdu chcete přijít o peníze? Neuvěřitelná cesta s podvodníkem

2. 6. 2021 | Jiří Hovorka | 26 komentářů

Opravdu chcete přijít o peníze? Neuvěřitelná cesta s podvodníkem

O zhruba 200 tisíc korun přišel minulý týden 36letý muž ze Šumperska. Stal se obětí vishingu, tedy podvodné praktiky, která se teď v Česku rychle šíří.

Restaurace otevřou už od pondělí. Končí další zákazy

28. 5. 2021 | Jiří Hovorka | 11 komentářů

Restaurace otevřou už od pondělí. Končí další zákazy

Od pondělí 31. května se otevřou dosud uzavřené restaurace, vnitřní bazény, koupaliště, wellness zařízení, bary, herny či kasina. Návštěvníci budou muset mít doklad o negativním testu, aspoň první dávce očkování nebo o prodělaném covidu.

Pokuta za sexistickou reklamu. Soud vydal přelomový rozsudek

2. 5. 2021 | Zdeněk Bauer | 11 komentářů

Pokuta za sexistickou reklamu. Soud vydal přelomový rozsudek

Pokud firma využije v reklamě nahé ženské tělo bez jakékoliv souvislosti se svou činností, může to být v rozporu s dobrými mravy. Nejvyšší správní soud potvrdil pokutu od krajského živnostenského úřadu.

Do kadeřnictví i bez testu. Tady jsou výjimky

1. 5. 2021 | Petr Kučera | 92 komentářů

Do kadeřnictví i bez testu. Tady jsou výjimky

Od pondělí 3. května se otevřou provozovny holičství, kadeřnictví, pedikúry, manikúry, kosmetických, masérských a obdobných regeneračních nebo rekondičních služeb. 

Naše firma nehraje fér! Za udání už nemá hrozit výpověď

28. 4. 2021 | Veronika Hejná | 5 komentářů

Naše firma nehraje fér! Za udání už nemá hrozit výpověď

Pokud váš zaměstnavatel porušuje zákon, zapískejte na varovnou píšťalku. Nový zákon o ochraně takzvaných whistleblowerů vás prý ochrání před odvetou.

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí zaplatit škodu

22. 4. 2021 | Petr Kučera | 21 komentářů

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí zaplatit škodu

Česká pošta ztratila vzácný prsten, reklamaci neuznala. Zákazníka se zastal až Český telekomunikační úřad: Podnik odpovídá i za špatné rady svých zaměstnanců nebo za to, že při sjednání zásilky do zahraničí nemají aspoň základní znalost angličtiny. 

Energetické štítky se mění. Co nového vám řeknou o pračce, myčce a ledničce

2. 3. 2021 | Jana Králová | 7 komentářů

Energetické štítky se mění. Co nového vám řeknou o pračce, myčce a ledničce

Těch plusů už bylo až příliš. Od letošního března končí, přinejmenším dočasně. A dostane se i na další písmena než áčka. Na scénu nově vstupuje QR kód.

Srovnání cen za volání a mobilní data nabízí i státní ČTÚ

1. 3. 2021 | Petr Kučera | 3 komentáře

Srovnání cen za volání a mobilní data nabízí i státní ČTÚ

Nekomerční bezplatný porovnávač služeb elektronických komunikací nabízí ode dneška i Český telekomunikační úřad. Do května poběží ještě v pilotním provozu.

Stránka 1/32

Předchozí

1

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  14 789 004 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Aktuální články

Nováček na burze: Akcie od 180 korun, úpis začíná

Nováček na burze: Akcie od 180 korun, úpis začíná

Od příštího úterý se můžou hlásit zájemci o akcie české společnosti Fixed.zone, která...více

Spořitelna uklidí George. Limity na kartě nastavte včas

Spořitelna uklidí George. Limity na kartě nastavte včas

Česká spořitelna upozorňuje klienty, že od pátku 15. října od 23:30 do sobotního odpoledne...více

Bezpečná karta na internet. mBank má virtuální předplacenku

Bezpečná karta na internet. mBank má virtuální předplacenku

Klienti mBank si nově mohou v mobilní aplikaci nebo internetovém bankovnictví sjednat...více

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.