Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poradna - Reklamace zimní bundy

Reklamace zimní bundy

Dobrý den, reklamovala jsem zimní bundu, protože látka pod zipem se v jednom místě zadrhává do zipu a trhá se a dále prošití bundy do kostek se na několika místech vypáralo-vypadá to, že se uvolňuje spodní niť, která je pod podšívkou, horní niť tedy potrhaná není, ale ve velkých kusech se uvolňuje. Reklamace mi byla zamítnuta s vyjádřením, že zip je plně funkční a na mechanické poškození, přetrhání nitě, se záruka nevztahuje. Výrobek prý nemá žádné výrobní vady, ani vady materiálu. Bunda byla celkem drahá a nerada bych si toto nechala líbit. Poradíte prosím, jak postupovat? Předem děkuji Jana K.

Dotaz poslal/a: JanaKuz, 06. 04. 2018 13:19

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou ve lhůtě nejméně 24 měsíců od převzetí věci, dle § 2165 odst. 1 občanského zákoníku. Pokud se vada na věci projevila v prvních šesti měsících od převzetí, má se za to, že byla vadná od počátku a prodávající za vadu odpovídá, pokud on sám neprokáže silným důkazním prostředkem, že věc je bezvadná. V opačném případě není oprávněn reklamaci zamítnout. Na tuto povinnost prodávajícího upozorněte. Pokud již prvních šest měsíců od převzetí věci uplynulo, budete skutečnost, že věc je vadná, povinna prokázat sama. Nejprve můžete rozporovat zamítavé stanovisko reklamace a přinést další důkazy o vadě, např. detailní fotografie nebo uvedení skutečnosti, že se nejedná o očekávatelnou vlastnost věci, protože na jiných bundách tohoto typu, materiálu a ceny se tato vada nevyskytuje. Pokud prodávající reklamaci ani tehdy neuzná, můžete věc reklamovat opětovně s doložením znaleckého posudku ve Váš prospěch. Uzná-li prodávající reklamaci s doložením znaleckého posudku, bude Vám povinen uhradit i náklady vynaložené na pořízení znaleckého posudku. Na tuto skutečnost ho rovněž můžete dopředu upozornit. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 11. 04. 2018 20:06

Výpis článků s klíčovým slovem ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitel, spotřebitelská poradna

6 rad dTestu: Jak reklamovat nedostatky zájezdu

23. 8. 2018 | Lukáš Zelený

6 rad dTestu: Jak reklamovat nedostatky zájezdu

Peklíčko místo pohodové dovolené? A může za to cestovka? Poradíme, na co dávat bacha už dopředu. A především, co dělat, když na nepříjemnosti se zájezdem dojde.

Dnes vám dají k elektřině žárovku zadarmo, zítra budou hrozit exekucí

9. 8. 2018 | Jana Poncarová | 2 komentáře

Dnes vám dají k elektřině žárovku zadarmo, zítra budou hrozit exekucí

Evergreen podomního prodeje energií. Ke smlouvě dostanete úsporné žárovky. Prý zadarmo. Když ale od dodavatele odejdete, bude je chtít zaplatit. Vlastně budou je chtít zaplatit vymahači. S výhrůžkami že za dva dny máte na krku exekutora.

Účtenková loterie. Klesající zájem a bazary účtenek

30. 7. 2018 | Monika Veselíková | 41 komentářů

Účtenková loterie. Klesající zájem a bazary účtenek

Za jediný nákup milion korun nebo auto za čtyři sta tisíc. Na tyto a jednadvacet tisíc dalších výher měsíčně láká Účtenkovka. Kolik lidí hraje a kde směnit účtenku navíc?

Nákupy online. Jakým e-shopům se raději vyhnout?

27. 7. 2018 | Monika Veselíková | 1 komentářů

Nákupy online. Jakým e-shopům se raději vyhnout?

V Česku je něco kolem čtyřiceti tisíc internetových obchodů. Ne všechny ale hrají fér. Dodržování zákonných povinnosti pravidelně kontroluje Česká obchodní inspekce. Jaké jsou nejčastější prohřešky a kde raději nenakupovat?

Ztracený, zpožděný nebo zničený kufr. Odškodné může být vysoké

24. 7. 2018 | Petra Dlouhá

Ztracený, zpožděný nebo zničený kufr. Odškodné může být vysoké

Vystoupíte z letadla a kufr nikde. Co dělat, když vám letecká společnost ztratí zavazadlo? A co když ho poškodí nebo doručí pozdě? Odškodné se vyplácí až do 1220 eur. Poradíme.

5 tipů dTestu: Co dělat se zbožím poškozeným při přepravě

27. 6. 2018 | Lukáš Zelený | 1 komentářů

5 tipů dTestu: Co dělat se zbožím poškozeným při přepravě

Možná si vzpomenete, jak vás pobouřilo video se zaměstnancem přepravní společnosti, který vykládá balíky z dodávky, jako kdyby trénoval hod kládou na skotské hry. Co dělat, když vám z obchodu dojde balíček s poškozeným zbožím?

2018: Jak reklamovat a nepohořet

21. 6. 2018 | Petra Dlouhá | 4 komentáře

2018: Jak reklamovat a nepohořet

Chcete reklamovat? Potřebujete reklamovat? Musíte reklamovat? A víte, na co máte právo?

Evropská komise chystá balíček prospotřebitelských opatření

30. 4. 2018 | Monika Veselíková | 3 komentáře

Evropská komise chystá balíček prospotřebitelských opatření

Hromadné žaloby a vyšší sankce za porušení pravidel. Evropská komise chce posílit pozici spotřebitelů. Na zavedení novinek si ale budeme muset počkat.

Očima expertů: Mají hromadné žaloby smysl?

27. 4. 2018 | Ondřej Tůma | 1 komentářů

Očima expertů: Mají hromadné žaloby smysl?

Nástroj na šikanu velkých institucí, nebo šikovný pomocník pro běžné spotřebitele, kteří se nemůžou domoci svých práv? Hromadné žaloby míří do Česka.

Krachy cestovek. Můžete v létě přijít o peníze?

10. 4. 2018 | Ondřej Tůma

Krachy cestovek. Můžete v létě přijít o peníze?

Jsou při nákupu dovolené naše peníze v bezpečí, nebo hrozí, že v případě krachu cestovní kanceláře nedostaneme zpátky všechno, co jsme za zájezd zaplatili?

Dieselgate. Než se to promlčí

18. 3. 2018 | Martin Vlnas | 7 komentářů

Dieselgate. Než se to promlčí

Aféra dieselgate: koncern Volkswagen přiznal, že naftové motory vybavoval softwarem zkreslujícím výsledky emisních testů. Letos v září to budou tři roky. A je možné, že kdo si přijde stěžovat později, na toho Volkswagen udělá dlouhý nos: Je to promlčené!

Dieselgate. Koupili jste cinknuté auto? Řekněte si o odškodné

17. 3. 2018 | Martin Vlnas | 12 komentářů

Dieselgate. Koupili jste cinknuté auto? Řekněte si o odškodné

V Česku je přes 150 tisíc dieselových aut, do kterých automobilky koncernu Volkswagen instalovaly podvodný software. Ten vozům pomohl projít emisními testy. Když to prasklo, v Americe koncern své zákazníky plošně odškodňoval tisíci dolarů. Jinde se mu do toho nechce. Zatím?

Ministerstvo spravedlnosti chystá hromadné žaloby. Zákon bude příští rok

14. 3. 2018 | Monika Veselíková

Ministerstvo spravedlnosti chystá hromadné žaloby. Zákon bude příští rok

Podávání hromadných žalob má ulevit především spotřebitelům. Jak konkrétně budou hromadné žaloby probíhat a na kolik kolektivní řízení před soudem přijde? Podrobnosti v článku.

Velké srovnání poskytovatelů půjček

8. 1. 2018 | Daniel Hůle | 3 komentáře

Velké srovnání poskytovatelů půjček

Na co si dát pozor, když si půjčujete peníze? Nezisková organizace Člověk v tísni porovnala poskytovatele spotřebitelských půjček. Přečtěte si, jak se liší.

dTest radí: Co s nevhodným vánočním dárkem

27. 12. 2017 | Lukáš Zelený

dTest radí: Co s nevhodným vánočním dárkem

I Ježíšek se někdy splete a netrefí se do přání či vkusu obdarovaného. Nebo dokonce projeví donebevolající roztržitost a přinese jeden dárek dvakrát. Jak omyly božího nemluvněte napravit?

Černý pátek posedmé. Sezona nákupního šílenství zahájena

22. 11. 2017 | Petra Dlouhá | 6 komentářů

Černý pátek posedmé. Sezona nákupního šílenství zahájena

Původně americký „svátek“ bezhlavého konzumu přinesla do Česka společnost Apple. Už sedm let lítáme koncem listopadu ve slevovém šílenství podobně jako zbytek světa, i když velká část slev je jen trik.

Reklamace zboží z druhé ruky: Horko těžko

6. 9. 2017 | Petra Dlouhá

Reklamace zboží z druhé ruky: Horko těžko

Koupíte půl roku starý mobil nebo televizi. „Ještě v záruce, přidám platný záruční list,“ vyzdvihuje člověk, který přístroj prodává. Jenže záruční list u zboží z druhé ruky nemusí být nic platný, až půjdete reklamovat, nejspíš pohoříte.

Jak reklamovat dovolenou, abyste uspěli

8. 8. 2017 | Petra Dlouhá

Jak reklamovat dovolenou, abyste uspěli

Nebyli jste spokojení se zájezdem? Přečtěte si, co všechno můžete reklamovat a jak na to, abyste se domohli náhrady.

Vadí vám dvojí kvalita potravin v Unii? Tak co s ní uděláte?

24. 7. 2017 | Luboš Palata | 29 komentářů

Vadí vám dvojí kvalita potravin v Unii? Tak co s ní uděláte?

Po Evropské unii chceme, aby se nám co nejméně pletla do životů a starala se jen o nejdůležitější věci. A pak po ní žádáme, aby řešila složení Nutelly.

Nákupy na dálku: Objednáte vcelku, doručí na kusy. Jak na reklamaci?

12. 7. 2017 | Monika Veselíková

Nákupy na dálku: Objednáte vcelku, doručí na kusy. Jak na reklamaci?

Na koho se obrátit, když vám z internetového obchodu přivezou poškozené zboží? Odpovídá za vadu prodejce, nebo přepravní společnost, a musíte balíček reklamovat, nebo stačí odstoupit od smlouvy? Poradíme.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  9 080 427 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK