Poradna - Reklamace TV

Dobrý den, Potřebuji poradit ohledně dalšího postupu při reklamaci.14.2.2017 jsem kupoval televizi,rok běžela jak hodinky a po roce,12.2.2018 jsme televizi zapli,objevil se zeleny obraz,pouštěli jsme i youtube a filmy z počítače na TV,a tady obraz běžel,ale skákal a byly tam pruhy.Tak jsme TV zabalili ,odvezli na reklamaci,reklamace byla sepsána a vyřízena asi za tři týdny s tím,že sevis žádnou vadu neshledal ale že pro jistotu vyměnili základovou desku,tak jsme ji převzali,odvezli domu,zapojili a TV fungovala-dva dny.Pak ten samý problém,odvezli jsme jí opět na reklamaci,již teda druhou,a dnes mi cca po 14 dnech běžení reklamace volal technik že tam vada žádna není,a jestli to chci vyřešit,tak ať nepoužívám internet v TV.Řekl bych že od toho ta televize je ne,když to do té televize dali,jde mi o to že po druhé mi napíše že tam není vada,já si jí přinesu domů,a za pár dní to bude to samé.Mám i natočené video že to opravdu nefunguje...Jak mám postupovat dál?Mám nárok na odstoupení od smlouvy,když je to potřetí?Jde o to,že to pošlou zase do servisu,a tam napíšou opět bez závady.Televize stála 12000 a po roce jí vyhodit,to je docela drahé pokoukání.Děkuji za Váš čas.Petr Máša

Dotaz poslal/a: Petrmasa, 09. 03. 2018 18:00

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Právo na odstoupení od kupní smlouvy vzniká při třetím výskytu tytéž vady po nejméně dvou předchozích uznaných reklamacích vyřešených opravou dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou, nejméně 24 měsíců od jejího převzetí dle § 2165 odst. 1 občanského zákoníku. Reklamaci je oprávněn buď uznat a vytýkanou vadu odstranit v celém rozsahu zákonným způsobem, nebo reklamaci zamítnout a do věci nezasahovat. Jelikož při první reklamaci prodávající do věci zasáhl, má se za to, že reklamaci uznal a Vy jej můžete vyzvat k tomu, aby uvedl údaj v reklamačním protokolu do souladu se skutečností. Pokud prodávající druhou reklamaci zamítl, při přebírání věci z reklamace ji pečlivě zkontrolujte a vyzkoušejte, není-li to možné, tak nejlépe tentýž den po jejím převozu domů, a to včetně připojení k internetu. Bude-li vada na věci stále vězet, vyzvěte prodávajícího k jejímu odstranění do doby uplynutí 30 dní od okamžiku uplatnění druhé reklamace. Pokud prodávající vadu v této lhůtě neodstraní, budete oprávněn od kupní smlouvy odstoupit pro nevyřízení reklamace včas. Pokud by prodávající nebral v potaz Vámi uplatňované důkazy, např. videozáznam, mohl byste si pořídit znalecký posudek ve Váš prospěch. V případě, že by prodávající reklamaci následně uznal, byl by povinen Vám uhradit náklady, které jste vynaložil na jeho pořízení, dle § 1924 občanského zákoníku. Na toto můžete prodávajícího upozornit. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 11. 03. 2018 17:48

Výpis článků s klíčovým slovem ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitel, spotřebitelská poradna

Energošmejdi nabízejí „pomoc“. Vyjde draho, varuje úřad

21. 10. 2021 | Jiří Hovorka

Energošmejdi nabízejí „pomoc“. Vyjde draho, varuje úřad

Na Energetický regulační úřad (ERÚ) se obracejí první desítky lidí se stížnostmi na takzvané energetické šmejdy, kteří se snaží zneužít ukončení dodávek energií od společností ze skupiny Bohemia Energy. Nepoctiví prodejci lidem nabízejí pomoc s výběrem nového dodavatele, ale jejich služby ale mohou přivést zákazníky do ještě větších problémů, varuje ERÚ.

Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál

19. 10. 2021 | Petr Kučera

Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál

Tříletá záruka a pojištění proti krádeži nebo rozbití nákupu. Platební služba Mallpay přichází s dalším vylepšením své karty. A místo čtyř „tarifů“ nově nabízí jenom dva – oba zdarma.

Na triky s fixací si posvítíme. Lidem zbývá pár dnů na klíčový krok, říká radní ERÚ

12. 10. 2021 | Jiří Hovorka | 20 komentářů

Na triky s fixací si posvítíme. Lidem zbývá pár dnů na klíčový krok, říká radní ERÚ

Po nekalých obchodních praktikách dodavatelů tvrdě půjdeme. Pokud se prokáže pochybení, budeme jej přísně posuzovat a postihovat, říká v rozhovoru Markéta Zemanová, členka Rady Energetického regulačního úřadu. Spotřebitelům radí, co teď mají na rozbouřeném trhu s energiemi dělat.

Zrušené fixace už řeší úřad. Dodavatelům hrozí pokuty

8. 10. 2021 | Jiří Hovorka | 3 komentáře

Zrušené fixace už řeší úřad. Dodavatelům hrozí pokuty

Energetický regulační úřad (ERÚ) prošetřuje dodavatele energií kvůli podezřelému ukončování fixací cen a předčasnému vypovídání smluv.

Chtějí vám zdražit energie. Tady je návod, co dělat

7. 10. 2021 | Petr Kučera | 24 komentářů

Chtějí vám zdražit energie. Tady je návod, co dělat

Jak poznat, že mám ceny skutečně zafixované? Vyplatí se přejít na účtování podle vývoje cen na burze? Může po mě dodavatel chtít vyšší zálohy? Mám si teď domluvit fixaci? Můžu si stěžovat na nekalé obchodní praktiky? Přinášíme odpovědi na nejčastější otázky.

Platbu kartou od spořitelny můžete reklamovat v mobilu

6. 10. 2021 | Jiří Hovorka

Platbu kartou od spořitelny můžete reklamovat v mobilu

Klienti České spořitelny dostali snadnější možnost, jak reklamovat platbu kartou. Nově to mohou udělat online přímo v mobilní aplikaci George. Dosud mohli platby reklamovat prostřednictvím e-mailu, osobně na pobočce nebo telefonátem na klientské centrum.

Pojistka proti zdražení energie? Fixace byl jenom trik

2. 10. 2021 | Jiří Hovorka | 147 komentářů

Pojistka proti zdražení energie? Fixace byl jenom trik

Jeden z největších dodavatelů energií v Česku, společnost Bohemia Energy, prudce zdražuje. Klientům nepomohla ani sjednaná fixace ceny. Co teď mohou dělat?

Jak jsou otevřené obchody ve svátek 28. září

27. 9. 2021 | Petr Kučera | 1 komentářů

Jak jsou otevřené obchody ve svátek 28. září

Zákaz prodeje o svátcích se týká osmi dnů v roce. Které to jsou a jaké obchody mají výjimku? Tady je aktuální přehled.

Konec otravného volání. Stopka na telemarketing definitivně prošla

15. 9. 2021 | Jiří Hovorka | 49 komentářů

Konec otravného volání. Stopka na telemarketing definitivně prošla

Firmy budou moci volat jen lidem, kteří s tím předem výslovně souhlasili. Podle dosavadních pravidel to bylo obráceně.

Reklamace, nebo vrácení zboží? Pravidla a časté chyby

24. 8. 2021 | Tomáš Smolík | 2 komentáře

Reklamace, nebo vrácení zboží? Pravidla a časté chyby

Jak správně reklamovat či vrátit zboží? Na co si dát pozor při nákupu v e-shopu a případných pozdějších problémech? Tady je aktuální návod.

Konec otravného volání. Telemarketing odmítnete snadněji

12. 8. 2021 | Veronika Hejná | 27 komentářů

Konec otravného volání. Telemarketing odmítnete snadněji

Dosavadní zákon předpokládá, že o nevyžádané hovory máte zájem, pokud jste je nezakázali u vašeho operátora. Během roku 2022 se mají pravidla otočit. Firmy budou moci volat jen lidem, kteří s tím předem výslovně souhlasili.

Pošta ztratila balík. Úřad řekl, jakou cenu má platit

23. 6. 2021 | Petr Kučera | 34 komentářů

Pošta ztratila balík. Úřad řekl, jakou cenu má platit

Česká pošta odpovídá za prokázanou cenu ztracené zásilky bez ohledu na hodnotu uvedenou v celním prohlášení. Rozhodl o tom Český telekomunikační úřad. Vyjádřil se také k situaci, kdy je skutečná cena nižší než udaná.

Konec otravného volání. Na telemarketing se chystá stopka

16. 6. 2021 | Jiří Hovorka | 27 komentářů

Konec otravného volání. Na telemarketing se chystá stopka

Poslanci dnes schválili rozsáhlou novelu zákona o elektronických komunikacích. Ta má kromě jiného změnit situaci u nevyžádaného marketingu přes telefon.

Podvodníci na Bazoši lákají na nedostatkové zboží

9. 6. 2021 | Jiří Hovorka | 3 komentáře

Podvodníci na Bazoši lákají na nedostatkové zboží

Na českých online tržištích se opět vyskytují podvodné inzeráty, které se snaží vytáhnout z lidí peníze. „Většinu podvodných aktivit momentálně zaznamenáváme na Bazoši, ale doporučujeme být obezřetní také na dalších inzertních webech,“ upozorňují analytici antivirové společnosti Avast.

Opravdu chcete přijít o peníze? Neuvěřitelná cesta s podvodníkem

2. 6. 2021 | Jiří Hovorka | 26 komentářů

Opravdu chcete přijít o peníze? Neuvěřitelná cesta s podvodníkem

O zhruba 200 tisíc korun přišel minulý týden 36letý muž ze Šumperska. Stal se obětí vishingu, tedy podvodné praktiky, která se teď v Česku rychle šíří.

Restaurace otevřou už od pondělí. Končí další zákazy

28. 5. 2021 | Jiří Hovorka | 11 komentářů

Restaurace otevřou už od pondělí. Končí další zákazy

Od pondělí 31. května se otevřou dosud uzavřené restaurace, vnitřní bazény, koupaliště, wellness zařízení, bary, herny či kasina. Návštěvníci budou muset mít doklad o negativním testu, aspoň první dávce očkování nebo o prodělaném covidu.

Pokuta za sexistickou reklamu. Soud vydal přelomový rozsudek

2. 5. 2021 | Zdeněk Bauer | 11 komentářů

Pokuta za sexistickou reklamu. Soud vydal přelomový rozsudek

Pokud firma využije v reklamě nahé ženské tělo bez jakékoliv souvislosti se svou činností, může to být v rozporu s dobrými mravy. Nejvyšší správní soud potvrdil pokutu od krajského živnostenského úřadu.

Do kadeřnictví i bez testu. Tady jsou výjimky

1. 5. 2021 | Petr Kučera | 92 komentářů

Do kadeřnictví i bez testu. Tady jsou výjimky

Od pondělí 3. května se otevřou provozovny holičství, kadeřnictví, pedikúry, manikúry, kosmetických, masérských a obdobných regeneračních nebo rekondičních služeb. 

Naše firma nehraje fér! Za udání už nemá hrozit výpověď

28. 4. 2021 | Veronika Hejná | 5 komentářů

Naše firma nehraje fér! Za udání už nemá hrozit výpověď

Pokud váš zaměstnavatel porušuje zákon, zapískejte na varovnou píšťalku. Nový zákon o ochraně takzvaných whistleblowerů vás prý ochrání před odvetou.

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí zaplatit škodu

22. 4. 2021 | Petr Kučera | 21 komentářů

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí zaplatit škodu

Česká pošta ztratila vzácný prsten, reklamaci neuznala. Zákazníka se zastal až Český telekomunikační úřad: Podnik odpovídá i za špatné rady svých zaměstnanců nebo za to, že při sjednání zásilky do zahraničí nemají aspoň základní znalost angličtiny. 

Stránka 1/32

Předchozí

1

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  14 824 907 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Aktuální články

COOP startuje rozvoz potravin. Cílí na venkov a menší města

COOP startuje rozvoz potravin. Cílí na venkov a menší města

Družstevní řetězec COOP oznámil, že „vstupuje do rozvozu potravin“. Jako první mohou službu...více

U nouzového dodavatele energií nezůstávejte dlouho, radí úřad

U nouzového dodavatele energií nezůstávejte dlouho, radí úřad

Lidé, kteří po ukončení dodávek od společností ze skupiny Bohemia Energy přešli k takzvanému...více

Platební terminály už mohou přijímat i kryptoměny

Platební terminály už mohou přijímat i kryptoměny

Kryptoměnami půjde v Česku zaplatit stejně snadno jako platebními kartami. Slibují to...více

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.