Poradna - Reklamace autosedačky

Reklamace autosedačky

Dobrý den,poraďte mi,prosím,jak postupovat. Koupili jsme dětskou autosedačku se světelnou a zvukovou signalizací připoutání dítěte. Signalizace za jízdy hlásí,že je dítě rozepnuté,ač tomu tak není. Sedačku jsme po dvou týdnech od zakoupení reklamovali a prodejce reklamaci zamítnul s tím,že to není pravda. Konzultovala jsem další postup s advokátem,ČOI a soudním znalcem a na jejich doporučení jsme vše natočili na video a sedačku reklamovali znovu. Prodejce nám dnes poslal vyjádření servisu,kde doporučují pokaždé zastavit a dítě znovu připoutat s tím,že je chyba na naší straně. Co dál,když prodejce svaluje vinu na nás a nebere absolutně v úvahu vadu výrobku? Děkuji

Dotaz poslal/a: Alichabi, 21. 02. 2018 19:34

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud se vada na věci projevila v prvních šesti měsících od jejího převzetí, tedy od koupě, prodávající není oprávněn reklamaci zamítnout, dokud neprokáže silným důkazním prostředkem, že je věc bezvadná nebo že za vadu neodpovídá, dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Na tuto povinnost prodávajícího upozorněte. Pokud by prodávající reklamaci zamítl bez doložení silného důkazu o tom, že je věc bezvadná, opravňovalo by Vás to k odstoupení od kupní smlouvy dle § 2107 odst. 3 občanského zákoníku, jelikož prodávající odmítl odstranit vadu, za kterou ze zákona odpovídá. Kvůli postupu prodávajícího při řešení reklamací byste zároveň mohla dát podnět dozorovému orgánu, tj. České obchodní inspekci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 23. 02. 2018 09:34

Výpis článků s klíčovým slovem ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitel, spotřebitelská poradna

Jak reklamovat auto. Pozor na kratší záruku

23. 6. 2020 | dTest

Jak reklamovat auto. Pozor na kratší záruku

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží, v době 24 měsíců od převzetí. Stejně je tomu i při koupi automobilu. V některých případech ale může prodejce záruku omezit.

Operátoři ruší poplatek za vrácení nevyčerpaného kreditu

15. 6. 2020 | Jiří Hovorka | 2 komentáře

Operátoři ruší poplatek za vrácení nevyčerpaného kreditu

Všichni tři velcí operátoři zrušili poplatek, kterým svým zákazníkům od dubna ztěžovali využití jednoho z nových práv podle zákona o elektronických komunikacích. 

Lidl a Penny varují před podvodem. Slibuje výhru, sebere peníze

15. 6. 2020 | Jiří Hovorka | 18 komentářů

Lidl a Penny varují před podvodem. Slibuje výhru, sebere peníze

Obchodní řetězce Lidl a Penny varují před podvodnými soutěžemi, které zneužívají jejich jméno a z lidí se snaží dostat osobní údaje i peníze. Podvodníci lákají na poukázky ve výši 20 tisíc korun za pouhé vyplnění dotazníku. 

Chcete vrátit kredit, zaplaťte. Operátoři vyzráli na nový zákon

22. 5. 2020 | Jiří Hovorka | 9 komentářů

Chcete vrátit kredit, zaplaťte. Operátoři vyzráli na nový zákon

Zbylo vám 180 korun na nevyčerpaném kreditu u operátora, od něhož odcházíte? Podle nového zákona žádný problém. Zaplaťte 199 korun a jsou vaše!

Konec falešných hodnocení. E-shopy musí ukázat, proč jim věřit

27. 4. 2020 | Veronika Hejná | 3 komentáře

Konec falešných hodnocení. E-shopy musí ukázat, proč jim věřit

Pravidla pro uživatelské recenze i hodnocení zboží a služeb na internetu se zpřísní. Různá tržiště, srovnávače nebo třeba portály nabízející ubytování či recenze různých podniků budou muset vysvětlit, jak ověřují, že je píší skuteční zákazníci.

Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit

1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 7 komentářů

Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit

Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.

Inflace se blíží ke 4 %. Už je na vrcholu, věří ekonomové

10. 3. 2020 | Petr Kučera | 2 komentáře

Inflace se blíží ke 4 %. Už je na vrcholu, věří ekonomové

Spotřebitelské ceny stouply letos v únoru o 3,7 % oproti stejnému měsíci předchozího roku. Meziroční inflace je tak o 0,1 procentního bodu vyšší než v lednu. Oznámil to Český statistický úřad.

Kdo nechtěl do Itálie, má smůlu. Cestovky peníze nevrátí

7. 3. 2020 | Petr Kučera | 27 komentářů

Kdo nechtěl do Itálie, má smůlu. Cestovky peníze nevrátí

Ani varování českých úřadů před cestami do severní Itálie nemá automaticky vliv na poskytování služeb zájezdu, shodují se cestovky i právníci.

Máte víc peněz, připlatíte si. E-shopy zvyšují ceny, přijde zpřísnění

3. 3. 2020 | Veronika Hejná | 27 komentářů

Máte víc peněz, připlatíte si. E-shopy zvyšují ceny, přijde zpřísnění

Obchodník by měl spotřebitele informovat, jestliže automaticky upravuje cenu podle analýzy dat o spotřebiteli. Když se pak kupující podívá na stejnou stránku jiným způsobem, možná nebude platit tolik.

Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat

25. 2. 2020 | Veronika Hejná | 1 komentářů

Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat

Soudit se s velkou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší než doteď. Pomoc má přinést novinka, kterou včera podpořila vláda.

Přísnější pravidla pro realitky jsou tu. Ochrana klientů má ale díry

18. 2. 2020 | Veronika Hejná | 9 komentářů

Přísnější pravidla pro realitky jsou tu. Ochrana klientů má ale díry

Zákon o realitním zprostředkování včera vyšel ve Sbírce zákonů a začne tak být účinný 3. března. Co přináší vůbec první samostatná úprava tohoto byznysu?

Ceny rostou nejvíc za osm let. Vrchol inflace teprve přijde

14. 2. 2020 | Petr Kučera | 7 komentářů

Ceny rostou nejvíc za osm let. Vrchol inflace teprve přijde

Spotřebitelské ceny stouply v lednu o 3,6 % oproti stejnému měsíci loňského roku. Meziroční inflace je tak o 0,4 procentního bodu vyšší než v prosinci. Růst cen je nejvyšší od března 2012, oznámil Český statistický úřad.

Dvouletá záruka má skončit. Spotřebitelé si přesto polepší

3. 2. 2020 | Veronika Hejná | 50 komentářů

Dvouletá záruka má skončit. Spotřebitelé si přesto polepší

Konečně bude jasno: Dvouletá lhůta není záruční, ale jenom reklamační. Na druhou stranu se zdvojnásobí doba, kdy je spotřebitel v lepší pozici. A stoupnou i požadavky na kvalitu zboží.

Právo na opravu se blíží. Za spotřebiče můžete ušetřit tisíce

21. 1. 2020 | Veronika Hejná | 16 komentářů

Právo na opravu se blíží. Za spotřebiče můžete ušetřit tisíce

Nová pravidla mají už v příštím roce prodloužit život spotřebičů a ušetřit peníze spotřebitelů. Na rozsáhlejší vylepšení si ale ještě počkáme.

Zdražování je nejvyšší od roku 2012. Inflace brzo neklesne

13. 1. 2020 | Petr Kučera | 9 komentářů

Zdražování je nejvyšší od roku 2012. Inflace brzo neklesne

Spotřebitelské ceny v prosinci stouply meziročně o 3,2 %, což bylo o 0,1 procentního bodu víc než v listopadu. Oznámil to Český statistický úřad.

Tady prodávali špatný benzin a naftu. Nový přehled pokut od ČOI

6. 1. 2020 | Petr Kučera | 159 komentářů

Tady prodávali špatný benzin a naftu. Nový přehled pokut od ČOI

Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci během roku 2019.

Nový rok ve vaší peněžence. Velký přehled změn

1. 1. 2020 | Petr Kučera | 7 komentářů

Nový rok ve vaší peněžence. Velký přehled změn

Projděte si, jak rok 2020 může ovlivnit vaše osobní finance.

Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod

25. 12. 2019 | Petr Kučera | 2 komentáře

Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod

I zboží, které nemá žádné objektivní vady, můžete vrátit. Někdy to jde hodně snadno, jindy hůř. Poradíme.

Jak poznat falešnou čokoládu. Návod pro Mikuláše

2. 12. 2019 | dTest | 9 komentářů

Jak poznat falešnou čokoládu. Návod pro Mikuláše

Na první pohled vypadají stejně. Víte, jak odlišit figurku z pravé čokolády od výrobku ze sladké hnědé hmoty?

Spotřebiče musí vydržet déle. Hledají se stovky opravářů

25. 11. 2019 | Petr Kučera

Spotřebiče musí vydržet déle. Hledají se stovky opravářů

V Česku chybějí desítky až stovky opravářů domácích spotřebičů. Upozornilo na to Sdružení výrobců domácích spotřebičů v ČR APPLiA CZ.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  12 419 406 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Aktuální články

Zbyla vám loňská dovolená? Přišel zlomový termín

Zbyla vám loňská dovolená? Přišel zlomový termín

O tom, kdy dostanete dovolenou, rozhoduje zaměstnavatel, i když v ideálním případě na...více

Zničené auto? První řešení od pojišťovny nemusí být nejlepší

Zničené auto? První řešení od pojišťovny nemusí být nejlepší

V závěrečné části seriálu o nárocích z povinného ručení se podíváme na řešení majetkové...více

Podílové fondy rostou. Rizika překrývá příliv nových peněz

Podílové fondy rostou. Rizika překrývá příliv nových peněz

Podpora ekonomiky od centrálních bank a vlád tlačí cenné papíry zpět nahoru. Podle ekonoma...více

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.