Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poradna - Problémy s reklamací

Problémy s reklamací

Dobrý den Reklamoval jsem svuj mobilní telefon -> reklamace byla uznána a opravena, ale vrátil se s jinou novou závadou.Okamžitě jsem telefon poslal nazpět a reklamoval tuto nově vzniklou závadu s jakou mi telefon vrátili. I tato reklamace byla uznána a opravena,nicméně telefon se mi vrátil s poškozeným krycím sklem -popraskané a s bublinami. Okmažitě jsem telefon reklamoval znovu na tuto další závadu vzniklou opět v servisu,a jelikož už byly uznány 4reklamace žádám vrácení peněz.Reklamaci mi zamítli konkrétně "Neuznáno - nelze vrátit peníze - v poslední uznané reklamaci nebylo žádáno o vrácení peněz. Není možné zádat vrácení peněz zpětně. Náhrada za prasklé ochrané sklo na zadní kryt je možná - zašlete kopii nákupní faktury ochraného skla na adresu reklamace@czc.cz s žádostí o proplacení" Vyjádření nerozumím - nežádám peníze zpětně ale s novou reklamací jejíž vina vznikla v servisu při opravě té předešlé Chci se Vás zeptat,zda je takovéto vyjádření ze servisu relevantní. Děkuji za radu.Marek

Dotaz poslal/a: mara0, 02. 02. 2018 17:33

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud Vám v průběhu reklamace vznikla na věci další závada, prodávající za ni odpovídá jako za škodu vzniklou na převzaté věci dle § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Vy jste byl v takovém případě oprávněn uplatnit žádost o náhradu škody na převzaté věci. Pokud jste tuto vadu vždy uplatňoval jako reklamaci a prodávající toto akceptoval a vadu odstraňoval v režimu reklamace, lze si představit započtení těchto reklamací pro účely odstoupení od kupní smlouvy z důvodu opakovaného výskytu vady. Toto odstoupení je vždy nutné uplatnit při podání reklamace. Pokud Vám prodávající v nynějším případě již uplatnit reklamaci neumožňuje, je třeba vznést zákonný nárok, a to žádost o náhradu škody na převzaté věci. Na jeho nestandardní postup můžete upozornit dozorový orgán, tj. Českou obchodní inspekci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 05. 02. 2018 12:04

Výpis článků s klíčovým slovem ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitel, spotřebitelská poradna

Evropská komise chystá balíček prospotřebitelských opatření

30. 4. 2018 | Monika Hájková | 3 komentáře

Evropská komise chystá balíček prospotřebitelských opatření

Hromadné žaloby a vyšší sankce za porušení pravidel. Evropská komise chce posílit pozici spotřebitelů. Na zavedení novinek si ale budeme muset počkat.

Očima expertů: Mají hromadné žaloby smysl?

27. 4. 2018 | Ondřej Tůma | 1 komentářů

Očima expertů: Mají hromadné žaloby smysl?

Nástroj na šikanu velkých institucí, nebo šikovný pomocník pro běžné spotřebitele, kteří se nemůžou domoci svých práv? Hromadné žaloby míří do Česka.

Krachy cestovek. Můžete v létě přijít o peníze?

10. 4. 2018 | Ondřej Tůma

Krachy cestovek. Můžete v létě přijít o peníze?

Jsou při nákupu dovolené naše peníze v bezpečí, nebo hrozí, že v případě krachu cestovní kanceláře nedostaneme zpátky všechno, co jsme za zájezd zaplatili?

Dieselgate. Než se to promlčí

18. 3. 2018 | Martin Vlnas | 7 komentářů

Dieselgate. Než se to promlčí

Aféra dieselgate: koncern Volkswagen přiznal, že naftové motory vybavoval softwarem zkreslujícím výsledky emisních testů. Letos v září to budou tři roky. A je možné, že kdo si přijde stěžovat později, na toho Volkswagen udělá dlouhý nos: Je to promlčené!

Dieselgate. Koupili jste cinknuté auto? Řekněte si o odškodné

17. 3. 2018 | Martin Vlnas | 11 komentářů

Dieselgate. Koupili jste cinknuté auto? Řekněte si o odškodné

V Česku je přes 150 tisíc dieselových aut, do kterých automobilky koncernu Volkswagen instalovaly podvodný software. Ten vozům pomohl projít emisními testy. Když to prasklo, v Americe koncern své zákazníky plošně odškodňoval tisíci dolarů. Jinde se mu do toho nechce. Zatím?

Ministerstvo spravedlnosti chystá hromadné žaloby. Zákon bude příští rok

14. 3. 2018 | Monika Hájková

Ministerstvo spravedlnosti chystá hromadné žaloby. Zákon bude příští rok

Podávání hromadných žalob má ulevit především spotřebitelům. Jak konkrétně budou hromadné žaloby probíhat a na kolik kolektivní řízení před soudem přijde? Podrobnosti v článku.

Velké srovnání poskytovatelů půjček

8. 1. 2018 | Daniel Hůle | 3 komentáře

Velké srovnání poskytovatelů půjček

Na co si dát pozor, když si půjčujete peníze? Nezisková organizace Člověk v tísni porovnala poskytovatele spotřebitelských půjček. Přečtěte si, jak se liší.

dTest radí: Co s nevhodným vánočním dárkem

27. 12. 2017 | Lukáš Zelený

dTest radí: Co s nevhodným vánočním dárkem

I Ježíšek se někdy splete a netrefí se do přání či vkusu obdarovaného. Nebo dokonce projeví donebevolající roztržitost a přinese jeden dárek dvakrát. Jak omyly božího nemluvněte napravit?

Černý pátek posedmé. Sezona nákupního šílenství zahájena

22. 11. 2017 | Petra Dlouhá | 6 komentářů

Černý pátek posedmé. Sezona nákupního šílenství zahájena

Původně americký „svátek“ bezhlavého konzumu přinesla do Česka společnost Apple. Už sedm let lítáme koncem listopadu ve slevovém šílenství podobně jako zbytek světa, i když velká část slev je jen trik.

Reklamace zboží z druhé ruky: Horko těžko

6. 9. 2017 | Petra Dlouhá

Reklamace zboží z druhé ruky: Horko těžko

Koupíte půl roku starý mobil nebo televizi. „Ještě v záruce, přidám platný záruční list,“ vyzdvihuje člověk, který přístroj prodává. Jenže záruční list u zboží z druhé ruky nemusí být nic platný, až půjdete reklamovat, nejspíš pohoříte.

Jak reklamovat dovolenou, abyste uspěli

8. 8. 2017 | Petra Dlouhá

Jak reklamovat dovolenou, abyste uspěli

Nebyli jste spokojení se zájezdem? Přečtěte si, co všechno můžete reklamovat a jak na to, abyste se domohli náhrady.

Vadí vám dvojí kvalita potravin v Unii? Tak co s ní uděláte?

24. 7. 2017 | Luboš Palata | 29 komentářů

Vadí vám dvojí kvalita potravin v Unii? Tak co s ní uděláte?

Po Evropské unii chceme, aby se nám co nejméně pletla do životů a starala se jen o nejdůležitější věci. A pak po ní žádáme, aby řešila složení Nutelly.

Nákupy na dálku: Objednáte vcelku, doručí na kusy. Jak na reklamaci?

12. 7. 2017 | Monika Hájková

Nákupy na dálku: Objednáte vcelku, doručí na kusy. Jak na reklamaci?

Na koho se obrátit, když vám z internetového obchodu přivezou poškozené zboží? Odpovídá za vadu prodejce, nebo přepravní společnost, a musíte balíček reklamovat, nebo stačí odstoupit od smlouvy? Poradíme.

V supermarketech utratíme víc: O kolik zdražily potraviny

8. 6. 2017 | Monika Hájková | 7 komentářů

V supermarketech utratíme víc: O kolik zdražily potraviny

Po letech se v Česku znovu hlásí o slovo inflace. Nahoru ji v uplynulých měsících tlačily především rostoucí ceny potravin. Jen v květnu jsme za jídlo zaplatili v průměru o devět procent víc než loni. Nejvíc podražil sýr, vejce a máslo.

Hromadná aukce dTestu. O výhodnější mobilní tarif si můžete říct do konce května

4. 5. 2017 | Monika Hájková | 5 komentářů

Hromadná aukce dTestu. O výhodnější mobilní tarif si můžete říct do konce května

Po hromadných aukcích energií, ve kterých se o levnější plyn a elektřinu ucházelo přes sto tisíc domácností, spustilo spotřebitelské sdružení dTest další podobnou kampaň. Hromadnou aukci mobilních tarifů. Jak taková aukce probíhá a jak se přihlásit? Poradíme.

Nákupy na AliExpress: Jak na registraci, placení i DPH a clo

11. 4. 2017 | Monika Hájková | 9 komentářů

Nákupy na AliExpress: Jak na registraci, placení i DPH a clo

Komu nestačí nabídka tuzemských e-shopů, může se poohlédnout za hranicemi. Díky nízkým cenám má řada lidí v oblibě zejména nejrůznější čínské obchody. Mezi nimi je na předním místě gigant AliExpress. Poradíme, jak na něm nakupovat i jak se vypořádat s platbou DPH a cla.

Reklamace v roce 2017: Průvodce krok za krokem

14. 3. 2017 | Petra Dlouhá | 58 komentářů

Reklamace v roce 2017: Průvodce krok za krokem

Peníze.cz přinášejí přehledný návod, jak reklamovat v roce 2017. Kdo nechce ve sporu s obchodníkem tahat za kratší konec, potřebujte znát svá práva. U nás najdete vše podstatné na jednom místě.

Mládkova novela: Budeme mít levnější mobilní data?

20. 2. 2017 | Monika Hájková | 1 komentářů

Mládkova novela: Budeme mít levnější mobilní data?

Levnější internet v mobilu, snazší odstoupení od smlouvy, ale také konec možnosti usmlouvat si u operátora výhodnější tarif. Co může tuzemským spotřebitelům přinést chystaná novela zákona o elektronických komunikacích.

Když reklama klame: Přehánět smí, lhát ne. Kde si stěžovat a čeho se domůžete

15. 12. 2016 | Petra Dlouhá | 1 komentářů

Když reklama klame: Přehánět smí, lhát ne. Kde si stěžovat a čeho se domůžete

Předvánoční nákupy vrcholí, nápor reklamy je větší než jindy. Nafukovat a přehánět se v reklamě může, aspoň do jisté míry. Ale co když vyloženě lže? Víme, kde si stěžovat. A čeho se domůžete…

Šest dobrých rad dTestu: Nákupy dárků online

13. 12. 2016 | Lukáš Zelený | 2 komentáře

Šest dobrých rad dTestu: Nákupy dárků online

Na co si dávat pozor při nakupování vánočních dárků na internetu, radí vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest Lukáš Zelený.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  8 434 173 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK