Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poradna - Postup při opakované reklamaci mobilu

Postup při opakované reklamaci mobilu

zdravím vás. mám dotaz ohledně reklamace mobilu. bude to delší, abychom se správně pochopili, tak snad to nevadí. v roce 2016 jsem zakoupila přes Alza e-shop sekundární mobilní telefon, hrazeno el.platbou. nejsem si jista od kdy se počítá záruční lhůta, zda od objednání či doručení, ale ten jeden den nehraje zas tak velkou roli. ● 11.3.2016 Vaše objednávka bude vyřízena ihned po zaplacení. Platba bohužel zatím nedorazila na náš účet. ● 11.3.2016 Vaše objednávka se odesílá do AlzaBoxu. ● 12.3.2016 Vaše zboží právě přistálo do AlzaBoxu. jde o toto: hned po zprovoznění tel.bylo jasné, že nesplňuje udávané parametry = baterie byla pokaždé ihned vybitá. napsala jsem jim tedy dotaz 16.3.2016 : objednala jsem si od vás mobilní telefon Cube1 CardPhone. v parametrech je udána jistá výdrž baterie. já ho mám první týden nový, nabíjím od začátku zcela správně, tzn.zcela vybít a zcela nabít, tzn.baterii nenamáhám, a přesto mi bez jakékoli manipulace vydrží pouze cca 20 hodin a při poslání 3 sms a jednoho krátkého dvouminutového hovoru dokonce jen 12 hodin. to předpokládám není normální, když má v hovoru vydržet 3.5-4 hodiny a v pohotovostním režimu x dní. když mi nevydrží nabitý ani půl dne, tak mi je k ničemu. otázka je, zda je to šmejd z výroby a stačí vyreklamovat za jiný, nebo zda mají v manuálu mystifikaci a mám chtít odstoupit od smlouvy a tento výrobek již nebrat. přizvali si mě na reklamaci (v té době jsem se v těchto zákonech vůbec neorientovala). 17.3.2016 byla uznána reklamace a zprostředkovatel napsal do protokolu že požaduji výměnu (vyšvihl to tam automaticky bez ptaní) s udáním důvodů že baterie nevydrží tak, jak by měla. hned druhý den mi poslali mobil nový. ale závada byla stále stejná - baterie nevydržela vůbec nic. 14.4.2016 jsem tedy šla na druhou reklamaci. zprostředkovatel byl tentokrát vstřícnější a já už chytřejší a do protokolu uvedl že požaduji odstoupení od kupní smlouvy do 6 měsíců od koupi z důvodů reklamace krátce po koupi. ovšem 3.5.2016 mi telefon výrobce zaslal zpět s tím, že to vyřídil opravou. v protokolu uvedl že se jedná o nepodstatné porušení smlouvy a ježto bylo možno věc opravit, nevzniká mi nárok na odstoupení od kupní smlouvy. teď po delší době, kdy jsem chtěla mobil opět použít (jelikož je to mobil pouze sekundární) a naivně zjistit, zda-li se nevzpamatoval, tak jsem zjistila, že je naprosto nefunkční, nelze zapnout a vybitou baterií to není - napájí. nemohl se rozbít, jelikož byl dobře uskladněn a nebylo s ním delší dobu manipulováno, pád či oxidace apod. je vyloučena. zajímá mě jak postupovat, jelikož mám ještě čas k vyřízení. 3x stejná vada ani 4x různá vada to není, navíc první reklamaci provedli výměnou, takže se mi počítá vlastně jen ta druhá reklamace provedená opravou. jenže jsem se dočetla, že ● k podstatnému porušení smlouvy dojde, když bude jasné, že pokud byste o něm věděli předem, zboží nekoupíte. Takže se ukáže, že nemá vlastnosti, pro které jste ho kupovali nebo které jsou u tohoto druhu zboží zásadní. Nebo vlastnosti, které prodejce sliboval. Jiná porušení smlouvy se považují za nepodstatná. ● Když bude vadná vyměnitelná baterka v mobilu, bude to jen nepodstatné porušení smlouvy. ● Při podstatném porušení smlouvy si můžete vybrat, jestli chcete věc opravit, vyměnit, dostat slevu nebo odstoupit od smlouvy a nechat si vrátit peníze. tak mě tedy zajímá ● pokud baterie nesplňuje kritéria uvedená v parametrech a je integrovaná, tedy vyměnitelná pouze v servisu, tzn.jde o mobil jako o celek? jedná se o podstatné porušení smlouvy? ● a dále když se ukázalo že výrobce parametry s největší pravděpodobností mystifikuje, jelikož ani výměna ani oprava nepomohla a událo se to do 14ti dnů od internet.koupě, přestože vyřizovatel napsal do protokolu výměna, vzhledem k paragrafu že zboží nemá vlastnosti pro které jsem ho kupovala, neměla bych mít nárok na odstoupení od smlouvy už tenkrát hned, a pokud ano, nelze to uplatnit zpětně? budu vděčná za každou cennou radu, děkuji.

Dotaz poslal/a: TerkaKerka, 13. 01. 2018 22:20

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Zcela nefunkční baterii (nebo baterii s velmi nízkou kapacitou) by bylo možné chápat jako Vámi uváděné podstatné porušení smlouvy ve smyslu § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“), jelikož kvůli ní není možné mobilní telefon užívat ani k jeho základním funkcím. Baterie je součástí věci dle § 505 občanského zákoníku. Je-li tedy vadná baterie, je vadný celý telefon. Ve Vašem případě však záleží na míře, v jaké skutečná kapacita baterie neodpovídá kapacitě deklarované. Takový nesoulad deklarovaných a skutečných vlastností věci, je možné reklamovat a pokud prodávající v zákonné 30denní reklamační lhůtě nedodá mobilní telefon, jehož baterie kapacitou odpovídá té deklarované, od kupní smlouvy bude možné z téhož důvodu odstoupit. Postupujte tedy popsaným způsobem - mobilní telefon z důvodu nesplnění jakosti reklamujte, a nedodá-li prodávající v 30 dnech nový bezvadný telefon s baterií s deklarovanou kapacitou, od kupní smlouvy odstupte. Co se týče klamavého konání prodávajícího, můžete na něj upozornit Českou obchodní inspekci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 17. 01. 2018 10:47

Výpis článků s klíčovým slovem ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitel, spotřebitelská poradna

6 rad dTestu: Jak reklamovat nedostatky zájezdu

23. 8. 2018 | Lukáš Zelený

6 rad dTestu: Jak reklamovat nedostatky zájezdu

Peklíčko místo pohodové dovolené? A může za to cestovka? Poradíme, na co dávat bacha už dopředu. A především, co dělat, když na nepříjemnosti se zájezdem dojde.

Dnes vám dají k elektřině žárovku zadarmo, zítra budou hrozit exekucí

9. 8. 2018 | Jana Poncarová | 2 komentáře

Dnes vám dají k elektřině žárovku zadarmo, zítra budou hrozit exekucí

Evergreen podomního prodeje energií. Ke smlouvě dostanete úsporné žárovky. Prý zadarmo. Když ale od dodavatele odejdete, bude je chtít zaplatit. Vlastně budou je chtít zaplatit vymahači. S výhrůžkami že za dva dny máte na krku exekutora.

Účtenková loterie. Klesající zájem a bazary účtenek

30. 7. 2018 | Monika Veselíková | 41 komentářů

Účtenková loterie. Klesající zájem a bazary účtenek

Za jediný nákup milion korun nebo auto za čtyři sta tisíc. Na tyto a jednadvacet tisíc dalších výher měsíčně láká Účtenkovka. Kolik lidí hraje a kde směnit účtenku navíc?

Nákupy online. Jakým e-shopům se raději vyhnout?

27. 7. 2018 | Monika Veselíková | 1 komentářů

Nákupy online. Jakým e-shopům se raději vyhnout?

V Česku je něco kolem čtyřiceti tisíc internetových obchodů. Ne všechny ale hrají fér. Dodržování zákonných povinnosti pravidelně kontroluje Česká obchodní inspekce. Jaké jsou nejčastější prohřešky a kde raději nenakupovat?

Ztracený, zpožděný nebo zničený kufr. Odškodné může být vysoké

24. 7. 2018 | Petra Dlouhá

Ztracený, zpožděný nebo zničený kufr. Odškodné může být vysoké

Vystoupíte z letadla a kufr nikde. Co dělat, když vám letecká společnost ztratí zavazadlo? A co když ho poškodí nebo doručí pozdě? Odškodné se vyplácí až do 1220 eur. Poradíme.

5 tipů dTestu: Co dělat se zbožím poškozeným při přepravě

27. 6. 2018 | Lukáš Zelený | 1 komentářů

5 tipů dTestu: Co dělat se zbožím poškozeným při přepravě

Možná si vzpomenete, jak vás pobouřilo video se zaměstnancem přepravní společnosti, který vykládá balíky z dodávky, jako kdyby trénoval hod kládou na skotské hry. Co dělat, když vám z obchodu dojde balíček s poškozeným zbožím?

2018: Jak reklamovat a nepohořet

21. 6. 2018 | Petra Dlouhá | 10 komentářů

2018: Jak reklamovat a nepohořet

Chcete reklamovat? Potřebujete reklamovat? Musíte reklamovat? A víte, na co máte právo?

Evropská komise chystá balíček prospotřebitelských opatření

30. 4. 2018 | Monika Veselíková | 3 komentáře

Evropská komise chystá balíček prospotřebitelských opatření

Hromadné žaloby a vyšší sankce za porušení pravidel. Evropská komise chce posílit pozici spotřebitelů. Na zavedení novinek si ale budeme muset počkat.

Očima expertů: Mají hromadné žaloby smysl?

27. 4. 2018 | Ondřej Tůma | 1 komentářů

Očima expertů: Mají hromadné žaloby smysl?

Nástroj na šikanu velkých institucí, nebo šikovný pomocník pro běžné spotřebitele, kteří se nemůžou domoci svých práv? Hromadné žaloby míří do Česka.

Krachy cestovek. Můžete v létě přijít o peníze?

10. 4. 2018 | Ondřej Tůma

Krachy cestovek. Můžete v létě přijít o peníze?

Jsou při nákupu dovolené naše peníze v bezpečí, nebo hrozí, že v případě krachu cestovní kanceláře nedostaneme zpátky všechno, co jsme za zájezd zaplatili?

Dieselgate. Než se to promlčí

18. 3. 2018 | Martin Vlnas | 7 komentářů

Dieselgate. Než se to promlčí

Aféra dieselgate: koncern Volkswagen přiznal, že naftové motory vybavoval softwarem zkreslujícím výsledky emisních testů. Letos v září to budou tři roky. A je možné, že kdo si přijde stěžovat později, na toho Volkswagen udělá dlouhý nos: Je to promlčené!

Dieselgate. Koupili jste cinknuté auto? Řekněte si o odškodné

17. 3. 2018 | Martin Vlnas | 12 komentářů

Dieselgate. Koupili jste cinknuté auto? Řekněte si o odškodné

V Česku je přes 150 tisíc dieselových aut, do kterých automobilky koncernu Volkswagen instalovaly podvodný software. Ten vozům pomohl projít emisními testy. Když to prasklo, v Americe koncern své zákazníky plošně odškodňoval tisíci dolarů. Jinde se mu do toho nechce. Zatím?

Ministerstvo spravedlnosti chystá hromadné žaloby. Zákon bude příští rok

14. 3. 2018 | Monika Veselíková

Ministerstvo spravedlnosti chystá hromadné žaloby. Zákon bude příští rok

Podávání hromadných žalob má ulevit především spotřebitelům. Jak konkrétně budou hromadné žaloby probíhat a na kolik kolektivní řízení před soudem přijde? Podrobnosti v článku.

Velké srovnání poskytovatelů půjček

8. 1. 2018 | Daniel Hůle | 3 komentáře

Velké srovnání poskytovatelů půjček

Na co si dát pozor, když si půjčujete peníze? Nezisková organizace Člověk v tísni porovnala poskytovatele spotřebitelských půjček. Přečtěte si, jak se liší.

dTest radí: Co s nevhodným vánočním dárkem

27. 12. 2017 | Lukáš Zelený

dTest radí: Co s nevhodným vánočním dárkem

I Ježíšek se někdy splete a netrefí se do přání či vkusu obdarovaného. Nebo dokonce projeví donebevolající roztržitost a přinese jeden dárek dvakrát. Jak omyly božího nemluvněte napravit?

Černý pátek posedmé. Sezona nákupního šílenství zahájena

22. 11. 2017 | Petra Dlouhá | 6 komentářů

Černý pátek posedmé. Sezona nákupního šílenství zahájena

Původně americký „svátek“ bezhlavého konzumu přinesla do Česka společnost Apple. Už sedm let lítáme koncem listopadu ve slevovém šílenství podobně jako zbytek světa, i když velká část slev je jen trik.

Reklamace zboží z druhé ruky: Horko těžko

6. 9. 2017 | Petra Dlouhá

Reklamace zboží z druhé ruky: Horko těžko

Koupíte půl roku starý mobil nebo televizi. „Ještě v záruce, přidám platný záruční list,“ vyzdvihuje člověk, který přístroj prodává. Jenže záruční list u zboží z druhé ruky nemusí být nic platný, až půjdete reklamovat, nejspíš pohoříte.

Jak reklamovat dovolenou, abyste uspěli

8. 8. 2017 | Petra Dlouhá

Jak reklamovat dovolenou, abyste uspěli

Nebyli jste spokojení se zájezdem? Přečtěte si, co všechno můžete reklamovat a jak na to, abyste se domohli náhrady.

Vadí vám dvojí kvalita potravin v Unii? Tak co s ní uděláte?

24. 7. 2017 | Luboš Palata | 29 komentářů

Vadí vám dvojí kvalita potravin v Unii? Tak co s ní uděláte?

Po Evropské unii chceme, aby se nám co nejméně pletla do životů a starala se jen o nejdůležitější věci. A pak po ní žádáme, aby řešila složení Nutelly.

Nákupy na dálku: Objednáte vcelku, doručí na kusy. Jak na reklamaci?

12. 7. 2017 | Monika Veselíková

Nákupy na dálku: Objednáte vcelku, doručí na kusy. Jak na reklamaci?

Na koho se obrátit, když vám z internetového obchodu přivezou poškozené zboží? Odpovídá za vadu prodejce, nebo přepravní společnost, a musíte balíček reklamovat, nebo stačí odstoupit od smlouvy? Poradíme.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  9 367 651 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK