Poradna - Postup při opakované reklamaci mobilu

Postup při opakované reklamaci mobilu

zdravím vás. mám dotaz ohledně reklamace mobilu. bude to delší, abychom se správně pochopili, tak snad to nevadí. v roce 2016 jsem zakoupila přes Alza e-shop sekundární mobilní telefon, hrazeno el.platbou. nejsem si jista od kdy se počítá záruční lhůta, zda od objednání či doručení, ale ten jeden den nehraje zas tak velkou roli. ● 11.3.2016 Vaše objednávka bude vyřízena ihned po zaplacení. Platba bohužel zatím nedorazila na náš účet. ● 11.3.2016 Vaše objednávka se odesílá do AlzaBoxu. ● 12.3.2016 Vaše zboží právě přistálo do AlzaBoxu. jde o toto: hned po zprovoznění tel.bylo jasné, že nesplňuje udávané parametry = baterie byla pokaždé ihned vybitá. napsala jsem jim tedy dotaz 16.3.2016 : objednala jsem si od vás mobilní telefon Cube1 CardPhone. v parametrech je udána jistá výdrž baterie. já ho mám první týden nový, nabíjím od začátku zcela správně, tzn.zcela vybít a zcela nabít, tzn.baterii nenamáhám, a přesto mi bez jakékoli manipulace vydrží pouze cca 20 hodin a při poslání 3 sms a jednoho krátkého dvouminutového hovoru dokonce jen 12 hodin. to předpokládám není normální, když má v hovoru vydržet 3.5-4 hodiny a v pohotovostním režimu x dní. když mi nevydrží nabitý ani půl dne, tak mi je k ničemu. otázka je, zda je to šmejd z výroby a stačí vyreklamovat za jiný, nebo zda mají v manuálu mystifikaci a mám chtít odstoupit od smlouvy a tento výrobek již nebrat. přizvali si mě na reklamaci (v té době jsem se v těchto zákonech vůbec neorientovala). 17.3.2016 byla uznána reklamace a zprostředkovatel napsal do protokolu že požaduji výměnu (vyšvihl to tam automaticky bez ptaní) s udáním důvodů že baterie nevydrží tak, jak by měla. hned druhý den mi poslali mobil nový. ale závada byla stále stejná - baterie nevydržela vůbec nic. 14.4.2016 jsem tedy šla na druhou reklamaci. zprostředkovatel byl tentokrát vstřícnější a já už chytřejší a do protokolu uvedl že požaduji odstoupení od kupní smlouvy do 6 měsíců od koupi z důvodů reklamace krátce po koupi. ovšem 3.5.2016 mi telefon výrobce zaslal zpět s tím, že to vyřídil opravou. v protokolu uvedl že se jedná o nepodstatné porušení smlouvy a ježto bylo možno věc opravit, nevzniká mi nárok na odstoupení od kupní smlouvy. teď po delší době, kdy jsem chtěla mobil opět použít (jelikož je to mobil pouze sekundární) a naivně zjistit, zda-li se nevzpamatoval, tak jsem zjistila, že je naprosto nefunkční, nelze zapnout a vybitou baterií to není - napájí. nemohl se rozbít, jelikož byl dobře uskladněn a nebylo s ním delší dobu manipulováno, pád či oxidace apod. je vyloučena. zajímá mě jak postupovat, jelikož mám ještě čas k vyřízení. 3x stejná vada ani 4x různá vada to není, navíc první reklamaci provedli výměnou, takže se mi počítá vlastně jen ta druhá reklamace provedená opravou. jenže jsem se dočetla, že ● k podstatnému porušení smlouvy dojde, když bude jasné, že pokud byste o něm věděli předem, zboží nekoupíte. Takže se ukáže, že nemá vlastnosti, pro které jste ho kupovali nebo které jsou u tohoto druhu zboží zásadní. Nebo vlastnosti, které prodejce sliboval. Jiná porušení smlouvy se považují za nepodstatná. ● Když bude vadná vyměnitelná baterka v mobilu, bude to jen nepodstatné porušení smlouvy. ● Při podstatném porušení smlouvy si můžete vybrat, jestli chcete věc opravit, vyměnit, dostat slevu nebo odstoupit od smlouvy a nechat si vrátit peníze. tak mě tedy zajímá ● pokud baterie nesplňuje kritéria uvedená v parametrech a je integrovaná, tedy vyměnitelná pouze v servisu, tzn.jde o mobil jako o celek? jedná se o podstatné porušení smlouvy? ● a dále když se ukázalo že výrobce parametry s největší pravděpodobností mystifikuje, jelikož ani výměna ani oprava nepomohla a událo se to do 14ti dnů od internet.koupě, přestože vyřizovatel napsal do protokolu výměna, vzhledem k paragrafu že zboží nemá vlastnosti pro které jsem ho kupovala, neměla bych mít nárok na odstoupení od smlouvy už tenkrát hned, a pokud ano, nelze to uplatnit zpětně? budu vděčná za každou cennou radu, děkuji.

Dotaz poslal/a: TerkaKerka, 13. 01. 2018 22:20

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Zcela nefunkční baterii (nebo baterii s velmi nízkou kapacitou) by bylo možné chápat jako Vámi uváděné podstatné porušení smlouvy ve smyslu § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“), jelikož kvůli ní není možné mobilní telefon užívat ani k jeho základním funkcím. Baterie je součástí věci dle § 505 občanského zákoníku. Je-li tedy vadná baterie, je vadný celý telefon. Ve Vašem případě však záleží na míře, v jaké skutečná kapacita baterie neodpovídá kapacitě deklarované. Takový nesoulad deklarovaných a skutečných vlastností věci, je možné reklamovat a pokud prodávající v zákonné 30denní reklamační lhůtě nedodá mobilní telefon, jehož baterie kapacitou odpovídá té deklarované, od kupní smlouvy bude možné z téhož důvodu odstoupit. Postupujte tedy popsaným způsobem - mobilní telefon z důvodu nesplnění jakosti reklamujte, a nedodá-li prodávající v 30 dnech nový bezvadný telefon s baterií s deklarovanou kapacitou, od kupní smlouvy odstupte. Co se týče klamavého konání prodávajícího, můžete na něj upozornit Českou obchodní inspekci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 17. 01. 2018 10:47

Výpis článků s klíčovým slovem ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitel, spotřebitelská poradna

Přísnější pravidla pro realitky jsou tu. Ochrana klientů má ale díry

18. 2. 2020 | Veronika Hejná | 4 komentáře

Přísnější pravidla pro realitky jsou tu. Ochrana klientů má ale díry

Zákon o realitním zprostředkování včera vyšel ve Sbírce zákonů a začne tak být účinný 3. března. Co přináší vůbec první samostatná úprava tohoto byznysu?

Ceny rostou nejvíc za osm let. Vrchol inflace teprve přijde

14. 2. 2020 | Petr Kučera | 7 komentářů

Ceny rostou nejvíc za osm let. Vrchol inflace teprve přijde

Spotřebitelské ceny stouply v lednu o 3,6 % oproti stejnému měsíci loňského roku. Meziroční inflace je tak o 0,4 procentního bodu vyšší než v prosinci. Růst cen je nejvyšší od března 2012, oznámil Český statistický úřad.

Dvouletá záruka má skončit. Spotřebitelé si přesto polepší

3. 2. 2020 | Veronika Hejná | 48 komentářů

Dvouletá záruka má skončit. Spotřebitelé si přesto polepší

Konečně bude jasno: Dvouletá lhůta není záruční, ale jenom reklamační. Na druhou stranu se zdvojnásobí doba, kdy je spotřebitel v lepší pozici. A stoupnou i požadavky na kvalitu zboží.

Právo na opravu se blíží. Za spotřebiče můžete ušetřit tisíce

21. 1. 2020 | Veronika Hejná | 15 komentářů

Právo na opravu se blíží. Za spotřebiče můžete ušetřit tisíce

Nová pravidla mají už v příštím roce prodloužit život spotřebičů a ušetřit peníze spotřebitelů. Na rozsáhlejší vylepšení si ale ještě počkáme.

Zdražování je nejvyšší od roku 2012. Inflace brzo neklesne

13. 1. 2020 | Petr Kučera | 9 komentářů

Zdražování je nejvyšší od roku 2012. Inflace brzo neklesne

Spotřebitelské ceny v prosinci stouply meziročně o 3,2 %, což bylo o 0,1 procentního bodu víc než v listopadu. Oznámil to Český statistický úřad.

Tady prodávali špatný benzin a naftu. Nový přehled pokut od ČOI

6. 1. 2020 | Petr Kučera | 153 komentářů

Tady prodávali špatný benzin a naftu. Nový přehled pokut od ČOI

Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci během roku 2019.

Nový rok ve vaší peněžence. Velký přehled změn

1. 1. 2020 | Petr Kučera | 7 komentářů

Nový rok ve vaší peněžence. Velký přehled změn

Projděte si, jak rok 2020 může ovlivnit vaše osobní finance.

Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod

25. 12. 2019 | Petr Kučera | 2 komentáře

Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod

I zboží, které nemá žádné objektivní vady, můžete vrátit. Někdy to jde hodně snadno, jindy hůř. Poradíme.

Jak poznat falešnou čokoládu. Návod pro Mikuláše

2. 12. 2019 | dTest | 8 komentářů

Jak poznat falešnou čokoládu. Návod pro Mikuláše

Na první pohled vypadají stejně. Víte, jak odlišit figurku z pravé čokolády od výrobku ze sladké hnědé hmoty?

Spotřebiče musí vydržet déle. Hledají se stovky opravářů

25. 11. 2019 | Petr Kučera

Spotřebiče musí vydržet déle. Hledají se stovky opravářů

V Česku chybějí desítky až stovky opravářů domácích spotřebičů. Upozornilo na to Sdružení výrobců domácích spotřebičů v ČR APPLiA CZ.

Nepodepsal dodatek, ale službu využíval dál. Spor s operátorem rozsekl úřad

25. 11. 2019 | Jiří Hovorka | 2 komentáře

Nepodepsal dodatek, ale službu využíval dál. Spor s operátorem rozsekl úřad

Klient převzal nové zařízení a souhlasil tak se změnou tarifu. Neznamená to ale, že by automaticky souhlasil i s přiloženým dodatkem ke smlouvě.

Operátora opustíte snadněji, nižší pokuty schválili i senátoři

30. 10. 2019 | Jiří Hovorka

Operátora opustíte snadněji, nižší pokuty schválili i senátoři

Trh mobilních operátorů by se měl výrazně rozhýbat. Senátoři dnes schválili vládní novelu zákona o elektronických komunikacích. Výrazně snižuje nebo i zcela ruší pokuty za výpověď smlouvy se závazkem, zrychluje převod čísla ke konkurenci a nechává celý tento proces na novém operátorovi.

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí nahradit škodu, rozhodl úřad

17. 10. 2019 | Jiří Hovorka | 20 komentářů

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí nahradit škodu, rozhodl úřad

Úřad se zastal muže, kterému pracovnice pošty doporučila poslat zlatý dukát za 8000 Kč jako Balík do ruky. Když se ztratil, podnik platit nechtěl.

Hotovost nebereme, jenom karty. Obchodníci chtějí jasnější zákon

17. 10. 2019 | Petr Kučera | 46 komentářů

Hotovost nebereme, jenom karty. Obchodníci chtějí jasnější zákon

Podle ministerstva financí se může obchodník rozhodnout, že chce přijímat jenom karty. Naopak podle ČNB musí podnikatelé až na výjimky vždycky přijímat i hotovost.

Spropitné si vezmeme automaticky. Podniky dál obírají cizince

25. 9. 2019 | Petr Kučera | 12 komentářů

Spropitné si vezmeme automaticky. Podniky dál obírají cizince

Česká obchodní inspekce uložila pravomocné pokuty za diskriminační jednání v centru Prahy. Dva podniky bezdůvodně účtovaly cizincům vyšší než česky hovořícím spotřebitelům. ČOI oba potrestala pokutou 60 tisíc korun.

Pošta ztratila sběratelskou zásilku, škodu platit nechtěla. Ale musí, rozhodl úřad

20. 9. 2019 | Jiří Hovorka | 46 komentářů

Pošta ztratila sběratelskou zásilku, škodu platit nechtěla. Ale musí, rozhodl úřad

Ne každá známka má sběratelskou hodnotu. Pošta doplatila na nepřesný výklad svých vlastních podmínek.

Chcete ušetřit, dostanete pokutu. Stížností na aukce energií přibývá

5. 9. 2019 | Jana Poncarová | 7 komentářů

Chcete ušetřit, dostanete pokutu. Stížností na aukce energií přibývá

Aukční firmy slibují, že vám vysoutěží tu nejlepší cenu elektřiny nebo plynu. Možná to dokážou. Ale možná na vás místo úspory vyrukují s pokutou. Jak nenaletět?

ČNB chce zpřísnit pojištění při nákupech zboží a zájezdů

4. 9. 2019 | Petr Kučera

ČNB chce zpřísnit pojištění při nákupech zboží a zájezdů

Česká národní banka chce zpřísnit prodej pojištění, které spotřebitelům nabízejí prodejci při koupi zboží nebo služeb – například při pořízení mobilu nebo dovolené. Informují o tom Hospodářské noviny s odkazem na viceguvernéra centrální banky Tomáše Nidetzkého. ČNB nově chce, aby pro prodejce platily podobné podmínky jako pro pojišťovny.

Kvalita benzinu a nafty zůstává nejlepší v historii, hlásí ČOI

30. 8. 2019 | Petr Kučera

Kvalita benzinu a nafty zůstává nejlepší v historii, hlásí ČOI

Jenom deset nevyhovujících vzorků našla Česká obchodní inspekce při kontrolách jakosti pohonných hmot během letošního ledna až července. Na čerpacích stanicích odebrala 1570 vzorků, nedostatky našla u 0,6 % z nich. Ve stejném období loňského roku to bylo 1,4 %.

O nevyčerpaný kredit už nepřijdete. Operátora změníte snadněji

6. 8. 2019 | Jiří Hovorka | 2 komentáře

O nevyčerpaný kredit už nepřijdete. Operátora změníte snadněji

Máte předplacenou kartu a chcete si telefonní číslo přenést ke konkurenci. Dnes to funguje tak, že zbytek kreditu si může nechat dosavadní operátor. Nejpozději do konce příštího roku se to ale změní.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 737 249 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Aktuální články

Radši peníze než stravenky, vzkazují zaměstnanci. Jíst nepřestanou

Radši peníze než stravenky, vzkazují zaměstnanci. Jíst nepřestanou

Tři čtvrtiny lidí (74 procent), kteří teď dostávají stravenky, by raději přešly na peněžní...více

Fond Trigea koupil obchodní centrum v Plzni

Fond Trigea koupil obchodní centrum v Plzni

Nemovitostní fond Trigea, patřící do finanční skupiny Partners, koupil obchodní centrum...více

Fio zlevní výběry z cizích bankomatů. I v zahraničí

Fio zlevní výběry z cizích bankomatů. I v zahraničí

Fio banka zjednodušuje pravidla pro výběry z jiných než vlastních bankomatů. 

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.