Problémy s trekingovými botami: Jaké jsou moje možnosti?

Dobrý den, Rád bych se na Vás obrátil s žádostí o konzultaci. Objednal jsem si trekingové boty od jednoho tuzemského eshopu, který se zabývá dovozem jednoho italského výrobce do ČR. Tento dovozce (výrobce) nabízí individuální úpravy. Vzhledem k tomu, že mám problémy s nestandartním chodidlem, nechal jsem si tyto upravit na míru. Eshop mi zaslal co potřebuje poměřit. Toto jsem poměřil a dokonce i anomalie nafotil. Dle vyjadrení eshopu (vyrobce) by s upravou zadny problem byt nemel. Po slozeni 50% se dali do vyroby. Boty mely byt hotovy do 30 dni. Po 30 dnech se eshop ozval, ze se boty ve vyrobe poskodily a musi je vyrobit znova. Doba dodani se tedy prodlouzila na 60 dní. V pátek mi boty dorazily domů a bohužel mi nejsou. I přesto, že jsem jim všechny požadované údaje zaslal, tak mi jsou malé. Snažím se to s dovozcem řešit, ale připadá mi, že od toho chce dát ruce pryč. Vzhledem k tomu, že na nich byly provedeny úpravy, nechtějí přistoupit na vrácení v 14 denní lhůtě a pouze navrhuji roztažení u obuvníka. Vzhledem k tomu, že boty jsou vyloženě malé, tak dle mého názoru tato úprava nepomůže. Chtěl bych se Vás dotázat, jaké mám možnosti? Děkuji Dudík

Otázku poslal/a:  , 11. 12. 2017 15:23

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci projeví v prvních 24 měsících od jejího převzetí. Vadou se rozumí každá skutečná vlastnost věci, která se liší od vlastnosti smluvené. Pokud věc nemá vlastnosti, které jste si s prodávajícím smluvil, respektive k nimž jste mu zaslal správně naměřené údaje v souladu s jeho pokyny, jste oprávněn věc reklamovat. V rámci reklamace je prodávající povinen bezplatně odstranit vadu v celém rozsahu a to buď opravou, jíž nedojde ke snížení hodnoty věci; výměnou za zcela stejný nový bezvadný kus a nejsou-li tyto způsoby možné, odstoupením od kupní smlouvy. V současné chvíli si můžete zvolit Vámi preferovaný způsob vyřízení reklamace. Tu je prodávající povinen vyřídit do 30 dní. Jelikož se vada na věci navíc projevila v prvních 6 měsících od převzetí věci, prodávající není oprávněn reklamaci zamítnout bez doložení silného důkazu, nejlépe znaleckého posudku o tom, že za vadu neodpovídá. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

12. 12. 2017 14:04

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Banky čeká nová povinnost: ověřit číslo účtu a jméno příjemce

21. 12. 2023 | Olga Skalková | 4 komentáře

Banky čeká nová povinnost: ověřit číslo účtu a jméno příjemce

Velká část klientů by uvítala, kdyby si před odesláním platby mohla ověřit jejího příjemce. Od letošního podzimu mají takovou možnost při platbě na číslo mobilu. U klasických převodů na číslo účtu to ale banky nenabízejí. Změnu má přinést novinka, kterou chystá Evropská unie.

Nový podvod s balíky z e-shopů. Platíte, co jste neobjednali

30. 11. 2023 | Gabriel Pleska | 3 komentáře

Nový podvod s balíky z e-shopů. Platíte, co jste neobjednali

Počet nákupů na internetu každý rok roste. Placení dobírkou je sice na ústupu, ale rozhodně ještě není raritou. A na to spoléhají dobírkoví podvodníci.

Kdo počítá slevy férově a kdo ne. Black Friday poprvé s novými pravidly

27. 11. 2023 | Jakub Balada | 1 komentářů

Kdo počítá slevy férově a kdo ne. Black Friday poprvé s novými pravidly

Zákon o ochraně spotřebitele od letoška zpřísnil. Kouzlení se slevami by mělo být těžší. Jak to vypadá v praxi, ukazuje nová analýza Hlídače shopů. Zaměřila se na slevy během letošního Black Friday.

Největší pojišťovna se chová nemravně, řekl soud a zastal se klienta

24. 11. 2023 | Petr Kučera | 1 komentářů

Největší pojišťovna se chová nemravně, řekl soud a zastal se klienta

Nový rozsudek v kauze starších smluv kapitálového životního pojištění je výjimečný tvrdou kritikou pojišťovny kvůli tomu, že dál těží z protiprávního stavu. Model „strhávám dle své libovůle spotřebiteli neznámé vysoké částky, udržuji poskytování plnění – bezdůvodného obohacení – a spoléhám na promlčení nároku spotřebitelů“ je podle soudu neudržitelný.

Nový fond umožní investovat do financování soudních sporů

23. 10. 2023 | redakce Peníze.CZ

Nový fond umožní investovat do financování soudních sporů

Skupina Wood & Company nabídne kvalifikovaným investorům v Evropě možnost investice do financování soudních sporů.

Pozor, u koho nakupujete. Takhle poznáte podvodný e-shop

31. 8. 2023 | redakce Peníze.CZ

Pozor, u koho nakupujete. Takhle poznáte podvodný e-shop

Než poprvé nakoupíte na neznámém e-shopu, začněte úplným základem: Jsou na něm věrohodné kontakty na provozovatele? A podívejte se na recenze. K dispozici jsou i seznamy podvodných e-shopů.

Vyplatí se nakupovat naslepo? Jak fungují nedoručené balíčky a mystery boxy

29. 8. 2023 | Jana Divinová | 1 komentářů

Vyplatí se nakupovat naslepo? Jak fungují nedoručené balíčky a mystery boxy

Myslíte, že by dneska mohl být váš šťastný den? Tak si kupte balíček, který se Amazonu nebo Aliexpressu nepodařilo dodat. Je nerozbalený, nikdo neví, co v něm je. A třeba to bude terno. Nebo taky bezcenný šunt. Co pak?

Fondy, ve kterých zmizely miliardy, dostanou přísnější pravidla

21. 8. 2023 | Petr Kučera | 2 komentáře

Fondy, ve kterých zmizely miliardy, dostanou přísnější pravidla

Tisíce lidí přišly o peníze investované do „alternativních fondů“ jako Growing Way, WCA International nebo J.O. Investment. Tyto společnosti zneužily výjimku v zákoně, která umožňuje, aby si takový fond založil prakticky kdokoliv a vyhnul se standardnímu dohledu České národní banky. Chystaná novela má drobné investory chránit líp než dosud.

Hromadné žaloby se blíží. Takhle budou fungovat, řekla vláda

17. 8. 2023 | Petr Kučera

Hromadné žaloby se blíží. Takhle budou fungovat, řekla vláda

Soudit se s nepoctivou firmou může být pro běžné spotřebitele od příštího roku jednodušší než dnes. Pomoct jim má takzvané hromadné řízení. Jeho podmínky v Česku ale nakonec budou takové, že lidem příliš nepomůže, namítají kritici.

Reklamovat můžete i bez účtenky. Ale pozor na zboží z druhé ruky

30. 7. 2023 | dTest

Reklamovat můžete i bez účtenky. Ale pozor na zboží z druhé ruky

Mnoho spotřebitelů nezná všechna svá práva při reklamaci zboží nebo služeb. Často ji vzdávají kvůli tomu, že nemůžou najít papírový doklad o nákupu – takzvanou účtenku. Ta přitom k podání a úspěšnému vyřízení reklamace není nutná.

Dovolenou zkazil požár. Kdy máte nárok na vrácení peněz

25. 7. 2023 | Jana Divinová

Dovolenou zkazil požár. Kdy máte nárok na vrácení peněz

Musí vám cestovka vrátit peníze, pokud zájezd předčasně ukončila evakuace kvůli požáru? A co dělat, když jste se na řecký ostrov Rhodos nebo do jiné postižené oblasti teprve chystali?

Falešné slevy neskončily. Proč to řetězcům dál prochází?

20. 7. 2023 | Veronika Odrobinová

Falešné slevy neskončily. Proč to řetězcům dál prochází?

Stopku imaginárním slevám a klamavým reklamám měla vystavit novela zákona o ochraně spotřebitele. V praxi ale potřebnou změnu nepřinesla. ČOI nemá odvahu zakročit.

Kde prodávali špatný benzin, naftu nebo LPG? Nový přehled pokut od ČOI

19. 7. 2023 | Petr Kučera

Kde prodávali špatný benzin, naftu nebo LPG? Nový přehled pokut od ČOI

Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci během posledního roku.

Nenechejte sebou manipulovat a obírat se o peníze

14. 7. 2023 | Jan Müller | 1 komentářů

Nenechejte sebou manipulovat a obírat se o peníze

Psychologie je mocná čarodějka. Nejen jasní podvodníci, ale i firmy a obchody s nejlepší reputací používají manipulační techniky, aby z vás dostali peníze. Někdo za ně dá něco jako protihodnotu, jiný je sbalí a sbohem. Když budete vědět, jak ty triky fungují, poznáte je a neskočíte na ně.

Za nevyžádané hovory milionové pokuty. Úřad si posvítil na telešmejdy

28. 6. 2023 | Jana Divinová

Za nevyžádané hovory milionové pokuty. Úřad si posvítil na telešmejdy

Přísnější pravidla pro nevyžádané marketingové hovory platí právě rok. Český telekomunikační úřad dostal přes tisíc stížností na jejich porušování. Uložil pokuty za víc než pět milionů.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Práce v důchodu. Jaká jsou pravidla a na co si dát pozor

Práce v důchodu. Jaká jsou pravidla a na co si dát pozor

Jak si zvýšit důchod, když při jeho čerpání pracujete? Jak funguje takzvaná práce na procenta?...více

Půjčil i těm, kdo nemohli splácet. Profi Credit dostal pokutu od ČNB

Půjčil i těm, kdo nemohli splácet. Profi Credit dostal pokutu od ČNB

Česká národní banka dala pokutu čtyři miliony korun společnosti Profi Credit Czech, poskytovateli...více

Billa spouští aplikaci pro e-shop. Rozšiřuje i rozvoz

Billa spouští aplikaci pro e-shop. Rozšiřuje i rozvoz

Obchodní řetězec Billa dnes představil novou mobilní aplikaci, přes kterou si mohou zákazníci...více

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services