Dobrý den,
mám dotaz ohledně reklamace tv, závada byla určena jako nerentabilní, a proto nám byl vystaven dobropis. V kamenném obchodě nám dali nový kus TV v podobě poslední vystavené. Po zapnutí doma jsme shledali opět závadu. Prosím jak postupovat? Opět přes autorizovaný servis, nebo by nám mělo televizi přijmout elektro (kamenný obchod). Děkuji za odpověď
Dotaz poslal/a: wokarka, 20. 10. 2017 22:03
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je povinen vyřídit uznanou reklamaci opravou, výměnou za zcela stejný nový kus nebo odstoupením od kupní smlouvy, a to ve 30 dnech, které má ze zákona na vyřízení reklamace. Pokud reklamaci v této lhůtě nevyřídil, tj. ve Vašem případě nedodal novou, zcela stejnou, bezvadnou věc, má se za to, že reklamaci nevyřídil řádně a včas. Což Vás v případě, kdy se vada na věci projevila neprodleně po jejím převzetí a prvním zapnutí, opravňuje od kupní smlouvy i odstoupit. Pokud 30denní lhůta na vyřízení reklamace ještě neuběhla, vyzvěte prodávajícího, aby ve zbývajícím čase zjednal v souladu se zákonem nápravu. Za vady, které se v záruční době na věci vyskytnou, odpovídá prodávající dle § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ten může pověřit servis k posouzení vady a její opravě. Prodávajícího tedy upozorněte na nesplnění jeho zákonné povinnosti vyřídit reklamaci řádně, tj. odstranit vadu zákonným způsobem v celém rozsahu, a žádejte do uplynutí 30denní lhůty, dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, o nápravu. V opačném případě od kupní smlouvy odstupte. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
dTest, 23. 10. 2017 13:23