Spotřebitelská soutěž, nebo hazard? Fortuna prohrála soud
29. 5. 2023 | František Nonnemann, Petr Kučera
Není cashback jako cashback, rozhodl Nejvyšší správní soud. A potvrdil pokutu 100 tisíc korun za nepovolenou hazardní hru.
Dobrý den, koupil jsem si přes internet parfém od slovenské firmy a chtěl bych poradit, jakým způsobem ho mám reklamovat. Jedná se o značkový parfém. Poslal jsem jim emailem reklamační formulář s obrázky originálního zboží a toho, které mi poslali, ale firma se neozývá. V reklamačním řádu je uveden kontakt, kam mám posílat přání a stížnosti, ale nevím, zda je to e-mail v České republice. Předem děkuji za odpověď.
Otázku poslal/a: , 7. 6. 2017 10:16
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud s Vámi společnost nekomunikuje a odmítá řádně vyřídit reklamaci, doporučujeme Vám obrátit se s podnětem na Slovenskou obchodní inspekci (viz www.soi.sk). V obecné rovině lze říci, že od okamžiku uplatnění reklamace běží prodávajícímu 30denní lhůta k vyřízení, po jejímž marném uplynutí Vám vzniká právo od smlouvy odstoupit. Jestliže jste reklamaci uplatnil prostřednictvím e-mailu, bude pro počátek běhu reklamační lhůty významný okamžik potvrzení přijetí Vašeho e-mailu prodávajícím. Pokud Vám prodávající přijetí zprávy nepotvrdil, pak doporučujeme zaslat uplatnění reklamace raději v písemné formě, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. Od okamžiku převzetí dopisu nebo též od okamžiku odmítnutí převzít tento dopis prodávajícím můžete počítat 30denní reklamační lhůtu. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
7. 6. 2017 14:25
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Která sleva je falešná? ČOI má jasno, říká šéf kontroly
Novela zákona o ochraně spotřebitele funguje krátce a s prodejci je třeba si stále vymezovat...více
Investice a daně. Kdy musíte vyplnit přiznání a kdy máte klid
Obliba investování v Česku roste. I s takovými výdělky je ale spojena nepříjemná povinnost...více
Češi se ochudili o miliardy. Neměli životní pojištění
Úrazy, onemocnění, invalidita či úmrtí – pojistné události, za které loni Češi od pojišťoven...více
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více