Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poradna - Pronájem telefonu

Pronájem telefonu

Dobrý den, u internetového eshopu ALZA.CZ mám sjednanou věc pod názvem "Nový iPhone každý rok". Vše začalo jednoho dne, kdy mi spadla na mobil z poličky váza. Na displeji v dolní části vznikla vlasová prasklinka (cca 1,5 cm oblouček). Neváhal jsem a uplatnil pojištění proti poškození, které je v tomto pronájmu zahrnuto, byl jsem však překvapen, kdy pojišťovna neuznala škodu z důvodu "Z obdržených dokladů vyplývá, že na zařízení spadla váza z poličky. Dle článku 10 Výluky z pojištění pojistitel není povinen nahradit/uhradit náklady: 10.1.2 za poškození, které nemá vliv na funkčnost a použitelnost smartphonu (např. poškrábání, obarvení apod.)" Jedná se o pojišťovnu BNP PARIBAS. Poté byl mobil bez mého vědomí i souhlasu poslán do servisu, kde proběhla diagnostika za 420,- kč a nabídka za výměnu displeje cca 4 677,- Kč. V tom samém dokumentu u servisu bylo napsáno "V prípade akceptovania cenovej ponuky na opravu bude analýza závady bezplatná. V opačnom prípade Vám bude účtovaná cena za analýzu vo výške 420 CZK bez DPH. Pri zariadeniach v záruke je analýza vždy bezplatná!". Rozhodl jsem se, že opravdu mobilu nechám zatím být a budu zařízení nadále používat, protože nevím co se ještě může stát při dalším používání a také, když pojišťovna nefunguje, takže jsem neplatil ani opravu displeje a ani 420,- Kč, protože jsem si vše několikrát přečetl. V tom, ale přišlo od ALZY vyjádření "Způsob vyřízení: Zamítnutí. Bližší informace: Mechanické poškození / Poškozeno nevhodným zacházením. Záruka zaniká. Zákazník nesouhlasí s cenovým návrhem na opravu." Takže mi alza najednou zrušila záruku u zařízení (staří cca 7 měsíců), nechápal jsem jak je možný důvod, který napsali se tak úplně nestotožňuje s vyjádřením pojišťovny. Takže jsem volal do Alzy, kde operátorka neměla uplný přístup do této sekce, ale sama nechápala co přesněji se děje a jak je to vše možné a doporučila odepsat na email. Vše jsem obratem udělal, aby mi tyto všechny kroky co učinily řádně odůvodnily, bohužel odpovědi jsem se po 12 dnech nedočkal a tak zařízení mám raději v krabičce a jsem nucen platit faktury za měsíční pronájem. Dále je divné že po mě chtějí zaplatit nový displej, když v podmínkách členství je odpovídajícímu poškození určenýmu podle jejich smluvné pojišťovny (zřejmně likvidátorem) poškození vztahující se k bodu 8.2.3 , přidávám citaci " 8.2.1. při běžném poškození (zejména pak vlasové škrábance) hradí Člen paušální kompenzační poplatek ve výši 0 % z hodnoty iPhonu uvedené na předávacím protokolu; 8.2.2. při lehkém poškození ze zadní a boční části přístroje (zejména pak škrábance, oděrky, vrypy, otlaky) hradí Člen paušální kompenzační poplatek ve výši 10 % z hodnoty iPhonu uvedené na předávacím protokolu; 8.2.3. při lehkém poškození z přední části přístroje (zejména pak škrábance, oděrky, vrypy, otlaky) hradí Člen paušální kompenzační poplatek ve výši 10 % z hodnoty iPhonu uvedené na předávacím protokolu; 8.2.4. při výrazném poškození, kde cena opravy je vyšší než 50 % hodnoty iPhonu uvedené na předávacím protokolu (zejména pak ulomené části, prasklý displej, stopy po oxidaci, poškozené konektory) hradí Člen paušální kompenzační poplatek ve výši 50 % z hodnoty iPhonu uvedené na předávacím protokolu." Zřejmně, někdo z někoho dělá vola. Byl bych ohromně vděčný kdyby se našel někdo, kdo by mi pomohl nebo doporučil, jak dále postupovat, jsem docela rozhorčen a bojím se mobil používat aby se něco dále nepřihodilo, ani nevím to co tvrdím zda má nějakou váhu, ale snažím se jít na to selsky. Předem děkuji za odpověď, S pozdravem, Lukáš Lupač.

Dotaz poslal/a: lukaslup, 20. 04. 2017 18:41

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V případě, že se na Vaši situaci vztahuje výluka z pojištění, není pojišťovna oprávněna bez Vašeho výslovného souhlasu provádět diagnostiku za účelem kalkulace mimozáruční opravy a následně Vám účtovat její cenu. Co se týče postupu společnosti Alza.cz, ten považujeme za protiprávní. Podle § 1814 písm. a) občanského zákoníku není sice podnikatel oprávněn omezit právo spotřebitele na uplatnění reklamace, protože se však nejedná o kupní smlouvu, ale o nájem věci, neuplatní se zde dvouletá záruční doba, která se jinak vztahuje na každé zakoupené spotřební zboží. Práva ze záruky Vám proto nenáleží. Přesto je společnost povinna plnit vůči Vám povinnosti vyplývající z uzavřené smlouvy, popřípadě ze zákona. Vy máte naproti tomu povinnost chovat se k předmětu nájmu způsobem, který nesnižuje jeho hodnotu nad rámec běžného opotřebení. Vzhledem k tomu, že Vaše odpovědnost za poškození telefonu způsobené Vaším zaviněním je výslovně omezena smluvním ujednáním, je společnost oprávněna požadovat po Vás odškodnění pouze do výše, kterou stanoví smluvní podmínky, které citujete. Takové ujednání je pro společnost závazné a nepříčí se zákonu. Jinak by tomu bylo, pokud by společnost předem omezovala svou odpovědnost za škodu, kterou způsobí svým zákazníkům – spotřebitelům. Pokud se Vám nepodaří se společností dohodnout, můžete využít bezplatnou službu mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci nebo portál VašeStížnosti.cz, provozovaný organizací dTest. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 26. 04. 2017 10:59

Výpis článků s klíčovým slovem ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitel, spotřebitelská poradna

Reklamace zboží z druhé ruky: Horko těžko

6. 9. 2017 | Petra Dlouhá

Reklamace zboží z druhé ruky: Horko těžko

Koupíte půl roku starý mobil nebo televizi. „Ještě v záruce, přidám platný záruční list,“ vyzdvihuje člověk, který přístroj prodává. Jenže záruční list u zboží z druhé ruky nemusí být nic platný, až půjdete reklamovat, nejspíš pohoříte.

Jak reklamovat dovolenou, abyste uspěli

8. 8. 2017 | Petra Dlouhá

Jak reklamovat dovolenou, abyste uspěli

Nebyli jste spokojení se zájezdem? Přečtěte si, co všechno můžete reklamovat a jak na to, abyste se domohli náhrady.

Vadí vám dvojí kvalita potravin v Unii? Tak co s ní uděláte?

24. 7. 2017 | Luboš Palata | 29 komentářů

Vadí vám dvojí kvalita potravin v Unii? Tak co s ní uděláte?

Po Evropské unii chceme, aby se nám co nejméně pletla do životů a starala se jen o nejdůležitější věci. A pak po ní žádáme, aby řešila složení Nutelly.

Nákupy na dálku: Objednáte vcelku, doručí na kusy. Jak na reklamaci?

12. 7. 2017 | Monika Hájková

Nákupy na dálku: Objednáte vcelku, doručí na kusy. Jak na reklamaci?

Na koho se obrátit, když vám z internetového obchodu přivezou poškozené zboží? Odpovídá za vadu prodejce, nebo přepravní společnost, a musíte balíček reklamovat, nebo stačí odstoupit od smlouvy? Poradíme.

V supermarketech utratíme víc: O kolik zdražily potraviny

8. 6. 2017 | Monika Hájková | 7 komentářů

V supermarketech utratíme víc: O kolik zdražily potraviny

Po letech se v Česku znovu hlásí o slovo inflace. Nahoru ji v uplynulých měsících tlačily především rostoucí ceny potravin. Jen v květnu jsme za jídlo zaplatili v průměru o devět procent víc než loni. Nejvíc podražil sýr, vejce a máslo.

Hromadná aukce dTestu. O výhodnější mobilní tarif si můžete říct do konce května

4. 5. 2017 | Monika Hájková | 3 komentáře

Hromadná aukce dTestu. O výhodnější mobilní tarif si můžete říct do konce května

Po hromadných aukcích energií, ve kterých se o levnější plyn a elektřinu ucházelo přes sto tisíc domácností, spustilo spotřebitelské sdružení dTest další podobnou kampaň. Hromadnou aukci mobilních tarifů. Jak taková aukce probíhá a jak se přihlásit? Poradíme.

Nákupy na AliExpress: Jak na registraci, placení i DPH a clo

11. 4. 2017 | Monika Hájková | 7 komentářů

Nákupy na AliExpress: Jak na registraci, placení i DPH a clo

Komu nestačí nabídka tuzemských e-shopů, může se poohlédnout za hranicemi. Díky nízkým cenám má řada lidí v oblibě zejména nejrůznější čínské obchody. Mezi nimi je na předním místě gigant AliExpress. Poradíme, jak na něm nakupovat i jak se vypořádat s platbou DPH a cla.

Reklamace v roce 2017: Průvodce krok za krokem

14. 3. 2017 | Petra Dlouhá | 20 komentářů

Reklamace v roce 2017: Průvodce krok za krokem

Peníze.cz přinášejí přehledný návod, jak reklamovat v roce 2017. Kdo nechce ve sporu s obchodníkem tahat za kratší konec, potřebujte znát svá práva. U nás najdete vše podstatné na jednom místě.

Mládkova novela: Budeme mít levnější mobilní data?

20. 2. 2017 | Monika Hájková | 1 komentářů

Mládkova novela: Budeme mít levnější mobilní data?

Levnější internet v mobilu, snazší odstoupení od smlouvy, ale také konec možnosti usmlouvat si u operátora výhodnější tarif. Co může tuzemským spotřebitelům přinést chystaná novela zákona o elektronických komunikacích.

Když reklama klame: Přehánět smí, lhát ne. Kde si stěžovat a čeho se domůžete

15. 12. 2016 | Petra Dlouhá | 1 komentářů

Když reklama klame: Přehánět smí, lhát ne. Kde si stěžovat a čeho se domůžete

Předvánoční nákupy vrcholí, nápor reklamy je větší než jindy. Nafukovat a přehánět se v reklamě může, aspoň do jisté míry. Ale co když vyloženě lže? Víme, kde si stěžovat. A čeho se domůžete…

Šest dobrých rad dTestu: Nákupy dárků online

13. 12. 2016 | Lukáš Zelený | 2 komentáře

Šest dobrých rad dTestu: Nákupy dárků online

Na co si dávat pozor při nakupování vánočních dárků na internetu, radí vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest Lukáš Zelený.

Chcete platit míň za mobil? Řekněte si starostovi

5. 12. 2016 | Petra Dlouhá | 16 komentářů

Chcete platit míň za mobil? Řekněte si starostovi

Radnice Brna-střed chce občanům zajistit neomezený mobilní tarif za tři stovky. Běžný smrtelník platí několikanásobně víc, o cenách, jaké operátoři dávají firmám a státní správě, si může nechat zdát. Brno to chce změnit. Řekněte i vy svému starostovi, ať zařídí slevu. Možnosti tu jsou.

Objednáte pamětní minci, zasypou vás dalšími. A chtějí od vás tisíce. Braňte se

25. 10. 2016 | Petra Dlouhá | 12 komentářů

Objednáte pamětní minci, zasypou vás dalšími. A chtějí od vás tisíce. Braňte se

Objednáte si pamětní minci. Zasypou vás dalšími, které jste neobjednali a které nechcete. Platit za ně máte tisíce korun. Pozor na nevyžádané zásilky od Českého mincovního obchodu. Poradíme, jak se bránit.

T-mobile hrozí exekucemi kvůli smluvním pokutám. Podle ČTÚ je vůbec neměl sjednávat

18. 10. 2016 | Monika Hájková | 5 komentářů

T-mobile hrozí exekucemi kvůli smluvním pokutám. Podle ČTÚ je vůbec neměl sjednávat

Český telekomunikační úřad nepřiznal společnosti T-Mobile nárok na nezaplacené smluvní pokuty. Operátor proto stáhl z úřadu zbývající návrhy na vydání rozhodnutí a dluhy začal vymáhat na vlastní pěst – prostřednictvím inkasních agentur. Ty teď straší dlužníky exekucí a zabavováním majetku.

Šéf ČTÚ: Operátoři stavějí dálnice, ale pustí na ně jenom škodovky stodvacítky

15. 10. 2016 | Ondřej Tůma | 3 komentáře

Šéf ČTÚ: Operátoři stavějí dálnice, ale pustí na ně jenom škodovky stodvacítky

Otevřený rozhovor s šéfem Českého telekomunikačního úřadu Jaromírem Novákem o tom, co Česku schází k tomu, aby se mohlo stát středoevropským lídrem v digitálních technologiích, o tom, že balíček s pětisty megabajty dat je dnes výsměch, o absenci čtvrtého operátora a o prolobovaných legislativních úpravách, které tlačí spotřebitele do kouta.

Pošlu na vás ČOIku! Jak stížnost doopravdy podat. A co hrozí hříšníkovi

20. 9. 2016 | Petra Dlouhá | 6 komentářů

Pošlu na vás ČOIku! Jak stížnost doopravdy podat. A co hrozí hříšníkovi

Na koho si můžete stěžovat u České obchodní inspekce? Jaký trest dotyčnému hrozí? Jak stížnost správně podat? A kdy vám ČOI nepomůže? Máme pro vás přehledného průvodce.

Očima expertů: Kam vyrazit na pivo

26. 8. 2016 | Ondřej Tůma | 11 komentářů

Očima expertů: Kam vyrazit na pivo

Máloco udělá člověku během parných letních dnů takovou radost jako dobře vychlazené čepované pivo. Odborníků na slovo vzatých se proto ptáme, kde se při cestách po Česku vyplatí zastavit „na jedno“.

Právník dTestu: Operátoři soutěží, kdo bude v očích veřejnosti nejhorší

18. 8. 2016 | Ondřej Tůma | 3 komentáře

Právník dTestu: Operátoři soutěží, kdo bude v očích veřejnosti nejhorší

Proč se operátoři nechtějí starat o své zákazníky? Dělají si něco z pokut Českého telekomunikačního úřadu? A jak by se měla zkrátit výpovědní doba, po které budete moci udělat svému operátorovi pápá? Odpovídá Miloš Borovička, právník spotřebitelského sdružení dTest.

Zamítnutá reklamace, nedodané zboží. Spory s obchodníkem pomůže řešit ČOIka

9. 8. 2016 | Monika Hájková | 4 komentáře

Zamítnutá reklamace, nedodané zboží. Spory s obchodníkem pomůže řešit ČOIka

Reklamujete, jste v právu, jenže obchodník trvá na tom, že peníze nevrátí, zboží nevymění. Od února už není jediným řešením soud – pomocnou ruku nabízí Česká obchodní inspekce. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů je zdarma a navíc by mělo být rychlejší. Poradíme, s čím se na ČOIku obracet a taky jak návrh správně podat.

Jak ušetřit: Nevyhazujte jídlo

25. 7. 2016 | Jana Poncarová | 4 komentáře

Jak ušetřit: Nevyhazujte jídlo

Z nedojedené čočky polévka, z okoralého chleba topinky. Hospodaříte s jídlem a dojídáte do poslední kůrky, nebo se váš odpadkový koš plní potravinami? Jak jídlo nakupovat, spotřebovávat, nevyhazovat a ušetřit třeba na dovolenou?

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  7 213 471 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK