Poradna - Pronájem telefonu

Dobrý den, u internetového eshopu ALZA.CZ mám sjednanou věc pod názvem "Nový iPhone každý rok". Vše začalo jednoho dne, kdy mi spadla na mobil z poličky váza. Na displeji v dolní části vznikla vlasová prasklinka (cca 1,5 cm oblouček). Neváhal jsem a uplatnil pojištění proti poškození, které je v tomto pronájmu zahrnuto, byl jsem však překvapen, kdy pojišťovna neuznala škodu z důvodu "Z obdržených dokladů vyplývá, že na zařízení spadla váza z poličky. Dle článku 10 Výluky z pojištění pojistitel není povinen nahradit/uhradit náklady: 10.1.2 za poškození, které nemá vliv na funkčnost a použitelnost smartphonu (např. poškrábání, obarvení apod.)" Jedná se o pojišťovnu BNP PARIBAS. Poté byl mobil bez mého vědomí i souhlasu poslán do servisu, kde proběhla diagnostika za 420,- kč a nabídka za výměnu displeje cca 4 677,- Kč. V tom samém dokumentu u servisu bylo napsáno "V prípade akceptovania cenovej ponuky na opravu bude analýza závady bezplatná. V opačnom prípade Vám bude účtovaná cena za analýzu vo výške 420 CZK bez DPH. Pri zariadeniach v záruke je analýza vždy bezplatná!". Rozhodl jsem se, že opravdu mobilu nechám zatím být a budu zařízení nadále používat, protože nevím co se ještě může stát při dalším používání a také, když pojišťovna nefunguje, takže jsem neplatil ani opravu displeje a ani 420,- Kč, protože jsem si vše několikrát přečetl. V tom, ale přišlo od ALZY vyjádření "Způsob vyřízení: Zamítnutí. Bližší informace: Mechanické poškození / Poškozeno nevhodným zacházením. Záruka zaniká. Zákazník nesouhlasí s cenovým návrhem na opravu." Takže mi alza najednou zrušila záruku u zařízení (staří cca 7 měsíců), nechápal jsem jak je možný důvod, který napsali se tak úplně nestotožňuje s vyjádřením pojišťovny. Takže jsem volal do Alzy, kde operátorka neměla uplný přístup do této sekce, ale sama nechápala co přesněji se děje a jak je to vše možné a doporučila odepsat na email. Vše jsem obratem udělal, aby mi tyto všechny kroky co učinily řádně odůvodnily, bohužel odpovědi jsem se po 12 dnech nedočkal a tak zařízení mám raději v krabičce a jsem nucen platit faktury za měsíční pronájem. Dále je divné že po mě chtějí zaplatit nový displej, když v podmínkách členství je odpovídajícímu poškození určenýmu podle jejich smluvné pojišťovny (zřejmně likvidátorem) poškození vztahující se k bodu 8.2.3 , přidávám citaci " 8.2.1. při běžném poškození (zejména pak vlasové škrábance) hradí Člen paušální kompenzační poplatek ve výši 0 % z hodnoty iPhonu uvedené na předávacím protokolu; 8.2.2. při lehkém poškození ze zadní a boční části přístroje (zejména pak škrábance, oděrky, vrypy, otlaky) hradí Člen paušální kompenzační poplatek ve výši 10 % z hodnoty iPhonu uvedené na předávacím protokolu; 8.2.3. při lehkém poškození z přední části přístroje (zejména pak škrábance, oděrky, vrypy, otlaky) hradí Člen paušální kompenzační poplatek ve výši 10 % z hodnoty iPhonu uvedené na předávacím protokolu; 8.2.4. při výrazném poškození, kde cena opravy je vyšší než 50 % hodnoty iPhonu uvedené na předávacím protokolu (zejména pak ulomené části, prasklý displej, stopy po oxidaci, poškozené konektory) hradí Člen paušální kompenzační poplatek ve výši 50 % z hodnoty iPhonu uvedené na předávacím protokolu." Zřejmně, někdo z někoho dělá vola. Byl bych ohromně vděčný kdyby se našel někdo, kdo by mi pomohl nebo doporučil, jak dále postupovat, jsem docela rozhorčen a bojím se mobil používat aby se něco dále nepřihodilo, ani nevím to co tvrdím zda má nějakou váhu, ale snažím se jít na to selsky. Předem děkuji za odpověď, S pozdravem, Lukáš Lupač.

Dotaz poslal/a: lukaslup, 20. 04. 2017 18:41

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V případě, že se na Vaši situaci vztahuje výluka z pojištění, není pojišťovna oprávněna bez Vašeho výslovného souhlasu provádět diagnostiku za účelem kalkulace mimozáruční opravy a následně Vám účtovat její cenu. Co se týče postupu společnosti Alza.cz, ten považujeme za protiprávní. Podle § 1814 písm. a) občanského zákoníku není sice podnikatel oprávněn omezit právo spotřebitele na uplatnění reklamace, protože se však nejedná o kupní smlouvu, ale o nájem věci, neuplatní se zde dvouletá záruční doba, která se jinak vztahuje na každé zakoupené spotřební zboží. Práva ze záruky Vám proto nenáleží. Přesto je společnost povinna plnit vůči Vám povinnosti vyplývající z uzavřené smlouvy, popřípadě ze zákona. Vy máte naproti tomu povinnost chovat se k předmětu nájmu způsobem, který nesnižuje jeho hodnotu nad rámec běžného opotřebení. Vzhledem k tomu, že Vaše odpovědnost za poškození telefonu způsobené Vaším zaviněním je výslovně omezena smluvním ujednáním, je společnost oprávněna požadovat po Vás odškodnění pouze do výše, kterou stanoví smluvní podmínky, které citujete. Takové ujednání je pro společnost závazné a nepříčí se zákonu. Jinak by tomu bylo, pokud by společnost předem omezovala svou odpovědnost za škodu, kterou způsobí svým zákazníkům – spotřebitelům. Pokud se Vám nepodaří se společností dohodnout, můžete využít bezplatnou službu mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci nebo portál VašeStížnosti.cz, provozovaný organizací dTest. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 26. 04. 2017 10:59

Výpis článků s klíčovým slovem ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitel, spotřebitelská poradna

Med posílí imunitu. Dejte si ale pozor, co kupujete

18. 10. 2020 | Renata Lichtenegerová | 9 komentářů

Med posílí imunitu. Dejte si ale pozor, co kupujete

Lehce se falšuje a dobře prodává. Pro podvodníky je lákavou komoditou, a to i po velkých kauzách s antibiotiky a doslazováním, které trh částečně očistily. Supermarkety si kvalitu víc hlídají, podvodníci však změnili strategii.

Šmejdi přijdou o energii. Podvodníky zkrotí nová pravidla

29. 9. 2020 | Veronika Hejná | 8 komentářů

Šmejdi přijdou o energii. Podvodníky zkrotí nová pravidla

Poslanci mají v tomto týdnu začít projednávat novelu, která chce omezit nepoctivé zprostředkovatele při prodeji elektřiny a plynu.

Kdy jsou zavřené obchody. Otevírací doba o svátcích

26. 9. 2020 | Petr Kučera | 29 komentářů

Kdy jsou zavřené obchody. Otevírací doba o svátcích

Zákaz prodeje se týká osmi dnů v roce. Které to jsou a jaké obchody mají výjimku? Tady je aktuální přehled.

Lidl spouští věrnostní program se slevami na míru

17. 9. 2020 | Jiří Hovorka | 49 komentářů

Lidl spouští věrnostní program se slevami na míru

Lidl v Česku spustil svůj věrnostní program Lidl Plus. Dostupný je jako aplikace, která je ke stažení v App Store a Google Play. Věrnostní karta má v telefonu podobu QR kódu, který v průběhu markování zboží zákazník přiloží ke skeneru a může čerpat výhody.

Roušky se vracejí do budov po celém Česku. Tady jsou výjimky

9. 9. 2020 | Petr Kučera | 39 komentářů

Roušky se vracejí do budov po celém Česku. Tady jsou výjimky

Od čtvrtka 10. září bude povinné zakrytí úst a nosu ve vnitřních prostorách budov v celé republice. Výjimkou je bydliště nebo místo ubytování (například hotelový pokoj). Povinnost samozřejmě dál platí i pro hromadnou dopravu. Oznámil to ministr zdravotnictví Adam Vojtěch. 

Za zrušený zájezd už nemusíte dostat voucher

1. 9. 2020 | Petr Kučera | 4 komentáře

Za zrušený zájezd už nemusíte dostat voucher

Za zájezd, který měl začít po 1. září a cestovka ho zruší, máte nárok na vrácení peněz. Složitější situace vznikne, když bude – podobně jako při lyžařských zájezdech do Itálie na začátku března – tvrdit, že varování úřadů, povinné testy nebo karanténa vám přece zájezd nezkazí.

Ovoce teď může zlevnit. A proč vlastně prudce zdražilo

31. 8. 2020 | Renata Lichtenegerová | 12 komentářů

Ovoce teď může zlevnit. A proč vlastně prudce zdražilo

Ceny jablek i dalšího ovoce a zeleniny stouply nejrychleji za posledních deset let. K loňské slabé úrodě se přidaly dopady koronaviru. Stačí teď ke zlevnění, že letos častěji pršelo?

Prodloužená záruka? Pozor, co vlastně kupujete

6. 8. 2020 | Veronika Hejná

Prodloužená záruka? Pozor, co vlastně kupujete

Prodloužená záruka ke zboží – to zní lákavě. Někdy vám ji obchodník dává zadarmo jako součást nákupu, jindy si ji můžete přikoupit jako volitelný nadstandard. Na co si dát pozor, ať neplatíte zbytečně?

ČOI varuje před nabíječkou baterií z Moravy

5. 8. 2020 | Petr Kučera | 2 komentáře

ČOI varuje před nabíječkou baterií z Moravy

Nabíječka baterií Emos Smart 4/N8168S může znamenat pro spotřebitele vážné bezpečnostní riziko. Při zapojení do elektrické zásuvky a dotyku uživatele může dojít k zásahu elektrickým proudem. Upozornila na to Česká obchodní inspekce.

Jak reklamovat auto. Pozor na kratší záruku

23. 6. 2020 | dTest

Jak reklamovat auto. Pozor na kratší záruku

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží, v době 24 měsíců od převzetí. Stejně je tomu i při koupi automobilu. V některých případech ale může prodejce záruku omezit.

Operátoři ruší poplatek za vrácení nevyčerpaného kreditu

15. 6. 2020 | Jiří Hovorka | 2 komentáře

Operátoři ruší poplatek za vrácení nevyčerpaného kreditu

Všichni tři velcí operátoři zrušili poplatek, kterým svým zákazníkům od dubna ztěžovali využití jednoho z nových práv podle zákona o elektronických komunikacích. 

Lidl a Penny varují před podvodem. Slibuje výhru, sebere peníze

15. 6. 2020 | Jiří Hovorka | 18 komentářů

Lidl a Penny varují před podvodem. Slibuje výhru, sebere peníze

Obchodní řetězce Lidl a Penny varují před podvodnými soutěžemi, které zneužívají jejich jméno a z lidí se snaží dostat osobní údaje i peníze. Podvodníci lákají na poukázky ve výši 20 tisíc korun za pouhé vyplnění dotazníku. 

Chcete vrátit kredit, zaplaťte. Operátoři vyzráli na nový zákon

22. 5. 2020 | Jiří Hovorka | 9 komentářů

Chcete vrátit kredit, zaplaťte. Operátoři vyzráli na nový zákon

Zbylo vám 180 korun na nevyčerpaném kreditu u operátora, od něhož odcházíte? Podle nového zákona žádný problém. Zaplaťte 199 korun a jsou vaše!

Konec falešných hodnocení. E-shopy musí ukázat, proč jim věřit

27. 4. 2020 | Veronika Hejná | 3 komentáře

Konec falešných hodnocení. E-shopy musí ukázat, proč jim věřit

Pravidla pro uživatelské recenze i hodnocení zboží a služeb na internetu se zpřísní. Různá tržiště, srovnávače nebo třeba portály nabízející ubytování či recenze různých podniků budou muset vysvětlit, jak ověřují, že je píší skuteční zákazníci.

Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit

1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů

Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit

Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.

Inflace se blíží ke 4 %. Už je na vrcholu, věří ekonomové

10. 3. 2020 | Petr Kučera | 2 komentáře

Inflace se blíží ke 4 %. Už je na vrcholu, věří ekonomové

Spotřebitelské ceny stouply letos v únoru o 3,7 % oproti stejnému měsíci předchozího roku. Meziroční inflace je tak o 0,1 procentního bodu vyšší než v lednu. Oznámil to Český statistický úřad.

Kdo nechtěl do Itálie, má smůlu. Cestovky peníze nevrátí

7. 3. 2020 | Petr Kučera | 27 komentářů

Kdo nechtěl do Itálie, má smůlu. Cestovky peníze nevrátí

Ani varování českých úřadů před cestami do severní Itálie nemá automaticky vliv na poskytování služeb zájezdu, shodují se cestovky i právníci.

Máte víc peněz, připlatíte si. E-shopy zvyšují ceny, přijde zpřísnění

3. 3. 2020 | Veronika Hejná | 27 komentářů

Máte víc peněz, připlatíte si. E-shopy zvyšují ceny, přijde zpřísnění

Obchodník by měl spotřebitele informovat, jestliže automaticky upravuje cenu podle analýzy dat o spotřebiteli. Když se pak kupující podívá na stejnou stránku jiným způsobem, možná nebude platit tolik.

Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat

25. 2. 2020 | Veronika Hejná | 1 komentářů

Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat

Soudit se s velkou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší než doteď. Pomoc má přinést novinka, kterou včera podpořila vláda.

Přísnější pravidla pro realitky jsou tu. Ochrana klientů má ale díry

18. 2. 2020 | Veronika Hejná | 9 komentářů

Přísnější pravidla pro realitky jsou tu. Ochrana klientů má ale díry

Zákon o realitním zprostředkování včera vyšel ve Sbírce zákonů a začne tak být účinný 3. března. Co přináší vůbec první samostatná úprava tohoto byznysu?

Stránka 1/30

Předchozí

1

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  12 993 854 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Aktuální články

Pokuta za daňové přiznání e-mailem. Nesmysl, rozhodl soud

Pokuta za daňové přiznání e-mailem. Nesmysl, rozhodl soud

Nejste stát ve státě, vzkázal Nejvyšší správní soud finanční správě. Ta podle něj chybovala,...více

Videoprohlídky škod, blesková výplata i predikce vážných nemocí. Digitalizace mění pojišťovnictví

Videoprohlídky škod, blesková výplata i predikce vážných nemocí. Digitalizace mění pojišťovnictví

„Korporace musí překonat vnitřní pohodlnost a nechuť ke změnám, kterou má v sobě zakódovanou...více

Karanténa a náhrada mzdy. Kolik teď dostanete

Karanténa a náhrada mzdy. Kolik teď dostanete

Spočítejte si, na co máte nárok při nařízené karanténě. Řídí se stejnými pravidly jako...více

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.