Poradna - Reklamace u Alza. cz

Dobrý den, koupil jsem na Alza.cz toustovač, který jsem bohužel hned po doručení pořádně nezkontroloval a zabalil jako vánoční dárek. Po rozbalení jsme zjistili, že je zlomený jsem pant. Jelikož jsme přes svátky nebyli schopni toustovač reklamovat, odnesl sem ho do Alzy asi 4.1.2017. Dnes mi přišel email s vyjádřením: Rozpor se stavem doručeného zboží je nezbytné hlásit neprodleně, jak je uvedeno ve všeobecných obnochních podmínkách. Zboží bylo převzato 29.11.2106 a nahlášení evidujeme 4.1.2017. V tomto případě nelze rozpor uznat. Na naší pobočce lze zadat žádost o placenou opravu. Když pomineme fakt, že mi bylo zboží doručeno již rozbité, ale díky mé neobezřetnosti jsem na to nepřišel, pořád snad platí nějaká záruka a tedy by měl prodávající zboží opravit? Prosil bych o radu, co mám v tomto případě dělat. Děkuji

Dotaz poslal/a: Sipak, 06. 01. 2017 17:38

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Dle čl. 5 odst. 2 směrnice Evropského parlamentu a Rady 1999/44/ES ze dne 25. května 1999 o některých aspektech prodeje spotřebního zboží a záruk na toto zboží mohou členské státy stanovit, že spotřebitel je povinen oznámit prodávajícímu uplatnění svých práv na zjednání nápravy při rozporu se smlouvou do dvou měsíců po zjištění tohoto rozporu. Tuto možnost Česká republika nevyužila a tím v souladu s bodem 19 preambule směrnice poskytla kupujícím vyšší úroveň ochrany tím, že nestanovila lhůtu, během které spotřebitelé musí oznámit prodávajícímu rozpor se smlouvou. Z toho lze dovodit, že rozpor s kupní smlouvou (v terminologii českého občanského zákoníku nesplněnou jakost při převzetí) lze namítat během dvou let po dodání zboží. Lze však spotřebitelům doporučit, aby tak učinili bez zbytečného odkladu, ale pokud tomuto požadavku nevyhoví, nemůže to pro ně automaticky znamenat sankci v podobě zamítnutí reklamace. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 26. 01. 2017 11:13

Výpis článků s klíčovým slovem ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitel, spotřebitelská poradna

Energošmejdi nabízejí „pomoc“. Vyjde draho, varuje úřad

21. 10. 2021 | Jiří Hovorka

Energošmejdi nabízejí „pomoc“. Vyjde draho, varuje úřad

Na Energetický regulační úřad (ERÚ) se obracejí první desítky lidí se stížnostmi na takzvané energetické šmejdy, kteří se snaží zneužít ukončení dodávek energií od společností ze skupiny Bohemia Energy. Nepoctiví prodejci lidem nabízejí pomoc s výběrem nového dodavatele, ale jejich služby ale mohou přivést zákazníky do ještě větších problémů, varuje ERÚ.

Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál

19. 10. 2021 | Petr Kučera

Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál

Tříletá záruka a pojištění proti krádeži nebo rozbití nákupu. Platební služba Mallpay přichází s dalším vylepšením své karty. A místo čtyř „tarifů“ nově nabízí jenom dva – oba zdarma.

Na triky s fixací si posvítíme. Lidem zbývá pár dnů na klíčový krok, říká radní ERÚ

12. 10. 2021 | Jiří Hovorka | 20 komentářů

Na triky s fixací si posvítíme. Lidem zbývá pár dnů na klíčový krok, říká radní ERÚ

Po nekalých obchodních praktikách dodavatelů tvrdě půjdeme. Pokud se prokáže pochybení, budeme jej přísně posuzovat a postihovat, říká v rozhovoru Markéta Zemanová, členka Rady Energetického regulačního úřadu. Spotřebitelům radí, co teď mají na rozbouřeném trhu s energiemi dělat.

Zrušené fixace už řeší úřad. Dodavatelům hrozí pokuty

8. 10. 2021 | Jiří Hovorka | 3 komentáře

Zrušené fixace už řeší úřad. Dodavatelům hrozí pokuty

Energetický regulační úřad (ERÚ) prošetřuje dodavatele energií kvůli podezřelému ukončování fixací cen a předčasnému vypovídání smluv.

Chtějí vám zdražit energie. Tady je návod, co dělat

7. 10. 2021 | Petr Kučera | 24 komentářů

Chtějí vám zdražit energie. Tady je návod, co dělat

Jak poznat, že mám ceny skutečně zafixované? Vyplatí se přejít na účtování podle vývoje cen na burze? Může po mě dodavatel chtít vyšší zálohy? Mám si teď domluvit fixaci? Můžu si stěžovat na nekalé obchodní praktiky? Přinášíme odpovědi na nejčastější otázky.

Platbu kartou od spořitelny můžete reklamovat v mobilu

6. 10. 2021 | Jiří Hovorka

Platbu kartou od spořitelny můžete reklamovat v mobilu

Klienti České spořitelny dostali snadnější možnost, jak reklamovat platbu kartou. Nově to mohou udělat online přímo v mobilní aplikaci George. Dosud mohli platby reklamovat prostřednictvím e-mailu, osobně na pobočce nebo telefonátem na klientské centrum.

Pojistka proti zdražení energie? Fixace byl jenom trik

2. 10. 2021 | Jiří Hovorka | 147 komentářů

Pojistka proti zdražení energie? Fixace byl jenom trik

Jeden z největších dodavatelů energií v Česku, společnost Bohemia Energy, prudce zdražuje. Klientům nepomohla ani sjednaná fixace ceny. Co teď mohou dělat?

Jak jsou otevřené obchody ve svátek 28. září

27. 9. 2021 | Petr Kučera | 1 komentářů

Jak jsou otevřené obchody ve svátek 28. září

Zákaz prodeje o svátcích se týká osmi dnů v roce. Které to jsou a jaké obchody mají výjimku? Tady je aktuální přehled.

Konec otravného volání. Stopka na telemarketing definitivně prošla

15. 9. 2021 | Jiří Hovorka | 49 komentářů

Konec otravného volání. Stopka na telemarketing definitivně prošla

Firmy budou moci volat jen lidem, kteří s tím předem výslovně souhlasili. Podle dosavadních pravidel to bylo obráceně.

Reklamace, nebo vrácení zboží? Pravidla a časté chyby

24. 8. 2021 | Tomáš Smolík | 2 komentáře

Reklamace, nebo vrácení zboží? Pravidla a časté chyby

Jak správně reklamovat či vrátit zboží? Na co si dát pozor při nákupu v e-shopu a případných pozdějších problémech? Tady je aktuální návod.

Konec otravného volání. Telemarketing odmítnete snadněji

12. 8. 2021 | Veronika Hejná | 27 komentářů

Konec otravného volání. Telemarketing odmítnete snadněji

Dosavadní zákon předpokládá, že o nevyžádané hovory máte zájem, pokud jste je nezakázali u vašeho operátora. Během roku 2022 se mají pravidla otočit. Firmy budou moci volat jen lidem, kteří s tím předem výslovně souhlasili.

Pošta ztratila balík. Úřad řekl, jakou cenu má platit

23. 6. 2021 | Petr Kučera | 34 komentářů

Pošta ztratila balík. Úřad řekl, jakou cenu má platit

Česká pošta odpovídá za prokázanou cenu ztracené zásilky bez ohledu na hodnotu uvedenou v celním prohlášení. Rozhodl o tom Český telekomunikační úřad. Vyjádřil se také k situaci, kdy je skutečná cena nižší než udaná.

Konec otravného volání. Na telemarketing se chystá stopka

16. 6. 2021 | Jiří Hovorka | 27 komentářů

Konec otravného volání. Na telemarketing se chystá stopka

Poslanci dnes schválili rozsáhlou novelu zákona o elektronických komunikacích. Ta má kromě jiného změnit situaci u nevyžádaného marketingu přes telefon.

Podvodníci na Bazoši lákají na nedostatkové zboží

9. 6. 2021 | Jiří Hovorka | 3 komentáře

Podvodníci na Bazoši lákají na nedostatkové zboží

Na českých online tržištích se opět vyskytují podvodné inzeráty, které se snaží vytáhnout z lidí peníze. „Většinu podvodných aktivit momentálně zaznamenáváme na Bazoši, ale doporučujeme být obezřetní také na dalších inzertních webech,“ upozorňují analytici antivirové společnosti Avast.

Opravdu chcete přijít o peníze? Neuvěřitelná cesta s podvodníkem

2. 6. 2021 | Jiří Hovorka | 26 komentářů

Opravdu chcete přijít o peníze? Neuvěřitelná cesta s podvodníkem

O zhruba 200 tisíc korun přišel minulý týden 36letý muž ze Šumperska. Stal se obětí vishingu, tedy podvodné praktiky, která se teď v Česku rychle šíří.

Restaurace otevřou už od pondělí. Končí další zákazy

28. 5. 2021 | Jiří Hovorka | 11 komentářů

Restaurace otevřou už od pondělí. Končí další zákazy

Od pondělí 31. května se otevřou dosud uzavřené restaurace, vnitřní bazény, koupaliště, wellness zařízení, bary, herny či kasina. Návštěvníci budou muset mít doklad o negativním testu, aspoň první dávce očkování nebo o prodělaném covidu.

Pokuta za sexistickou reklamu. Soud vydal přelomový rozsudek

2. 5. 2021 | Zdeněk Bauer | 11 komentářů

Pokuta za sexistickou reklamu. Soud vydal přelomový rozsudek

Pokud firma využije v reklamě nahé ženské tělo bez jakékoliv souvislosti se svou činností, může to být v rozporu s dobrými mravy. Nejvyšší správní soud potvrdil pokutu od krajského živnostenského úřadu.

Do kadeřnictví i bez testu. Tady jsou výjimky

1. 5. 2021 | Petr Kučera | 92 komentářů

Do kadeřnictví i bez testu. Tady jsou výjimky

Od pondělí 3. května se otevřou provozovny holičství, kadeřnictví, pedikúry, manikúry, kosmetických, masérských a obdobných regeneračních nebo rekondičních služeb. 

Naše firma nehraje fér! Za udání už nemá hrozit výpověď

28. 4. 2021 | Veronika Hejná | 5 komentářů

Naše firma nehraje fér! Za udání už nemá hrozit výpověď

Pokud váš zaměstnavatel porušuje zákon, zapískejte na varovnou píšťalku. Nový zákon o ochraně takzvaných whistleblowerů vás prý ochrání před odvetou.

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí zaplatit škodu

22. 4. 2021 | Petr Kučera | 21 komentářů

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí zaplatit škodu

Česká pošta ztratila vzácný prsten, reklamaci neuznala. Zákazníka se zastal až Český telekomunikační úřad: Podnik odpovídá i za špatné rady svých zaměstnanců nebo za to, že při sjednání zásilky do zahraničí nemají aspoň základní znalost angličtiny. 

Stránka 1/32

Předchozí

1

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  14 860 810 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Aktuální články

Zlaté devadesátky! Nekálejte si na vlastní hlavu, říká ekonom

Zlaté devadesátky! Nekálejte si na vlastní hlavu, říká ekonom

Byly devadesátky roky temna, nebo doba naděje a ekonomických změn, které nás vedly k lepšímu...více

Hlad po nemovitostech. Prodá se cokoli. Bohužel

Hlad po nemovitostech. Prodá se cokoli. Bohužel

„Cestujeme po světě a obdivujeme architekturu minulých generací. Přitom si necháme ničit...více

Pozor na kontaminované mléko, varují řetězce

Pozor na kontaminované mléko, varují řetězce

Obchodní řetězce stahují z prodeje čerstvé mléko od společnosti Olma. Ta ho dodává nejen...více

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.