Poradna - 3.reklamace stejne vady

Dobrý den, mám si jet pro mobil, který jsem reklamovala po 3. s zadosti odstoupeni od kupni smlouvy z duvodu nesplneni podstaty a ucelu telefonu. Vada byla dvakrat uznana a opravena (novým dilem) nicmene po měsíci se opakovala a opakovat vždycky bude. Jedna se o netěsnící krytku nabijeni u telefonu Sony xperia z3 compact, telefon jsem kupovala pro jeho funkci prachu vzdornost a vodeodolnost, které díky netěsnící krytce nejsou možné. Jelikož při práci potřebuju tento typ telefonu, podle mě ucel kvuli kteremu jsem telefon podle inzerce a reklam kupovala nesplnuje a dle toho co jsem cetla bych uspet mohla? Popripade jak mám postupovat na miste při vyzvednuti když nebude uznana a nebudou mi chtit vratit peníze? Mám reklamaci podepsat a prevzit nebo mám trvat na poslani zpět a prezkoumani, jaka mám v tomto pripade práva a volby? Potrebuji funkcni vodeodolny telefon a tenhle už nechci, prosim o radu, než tam pro to pojedu, abych věděla jak se mám chovat a na cem trvat, děkuji mnohokrat. JANDOVA

Dotaz poslal/a: Zevlushka, 06. 12. 2016 09:17

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud Vám prodávající reklamaci uzná, trvejte na vrácení kupní ceny. Jestliže však dojde k zamítnutí reklamace, musíte telefon převzít. Bránit se můžete předložením znaleckého posudku, který by prokázal, že vada existuje a že není důsledkem běžného opotřebení či mechanického poškození. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. Vyjde-li posudek ve Váš prospěch, můžete namítat nevyřízení reklamace řádně v 30denní zákonné lhůtě, a z tohoto důvodu od smlouvy odstoupit. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 06. 12. 2016 17:34

Výpis článků s klíčovým slovem ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitel, spotřebitelská poradna

Reklamace, nebo vrácení zboží? Pravidla a časté chyby

24. 8. 2021 | Tomáš Smolík | 2 komentáře

Reklamace, nebo vrácení zboží? Pravidla a časté chyby

Jak správně reklamovat či vrátit zboží? Na co si dát pozor při nákupu v e-shopu a případných pozdějších problémech? Tady je aktuální návod.

Konec otravného volání. Telemarketing odmítnete snadněji

12. 8. 2021 | Veronika Hejná | 27 komentářů

Konec otravného volání. Telemarketing odmítnete snadněji

Dosavadní zákon předpokládá, že o nevyžádané hovory máte zájem, pokud jste je nezakázali u vašeho operátora. Během roku 2022 se mají pravidla otočit. Firmy budou moci volat jen lidem, kteří s tím předem výslovně souhlasili.

Pošta ztratila balík. Úřad řekl, jakou cenu má platit

23. 6. 2021 | Petr Kučera | 34 komentářů

Pošta ztratila balík. Úřad řekl, jakou cenu má platit

Česká pošta odpovídá za prokázanou cenu ztracené zásilky bez ohledu na hodnotu uvedenou v celním prohlášení. Rozhodl o tom Český telekomunikační úřad. Vyjádřil se také k situaci, kdy je skutečná cena nižší než udaná.

Konec otravného volání. Na telemarketing se chystá stopka

16. 6. 2021 | Jiří Hovorka | 27 komentářů

Konec otravného volání. Na telemarketing se chystá stopka

Poslanci dnes schválili rozsáhlou novelu zákona o elektronických komunikacích. Ta má kromě jiného změnit situaci u nevyžádaného marketingu přes telefon.

Podvodníci na Bazoši lákají na nedostatkové zboží

9. 6. 2021 | Jiří Hovorka | 4 komentáře

Podvodníci na Bazoši lákají na nedostatkové zboží

Na českých online tržištích se opět vyskytují podvodné inzeráty, které se snaží vytáhnout z lidí peníze. „Většinu podvodných aktivit momentálně zaznamenáváme na Bazoši, ale doporučujeme být obezřetní také na dalších inzertních webech,“ upozorňují analytici antivirové společnosti Avast.

Opravdu chcete přijít o peníze? Neuvěřitelná cesta s podvodníkem

2. 6. 2021 | Jiří Hovorka | 26 komentářů

Opravdu chcete přijít o peníze? Neuvěřitelná cesta s podvodníkem

O zhruba 200 tisíc korun přišel minulý týden 36letý muž ze Šumperska. Stal se obětí vishingu, tedy podvodné praktiky, která se teď v Česku rychle šíří.

Restaurace otevřou už od pondělí. Končí další zákazy

28. 5. 2021 | Jiří Hovorka | 11 komentářů

Restaurace otevřou už od pondělí. Končí další zákazy

Od pondělí 31. května se otevřou dosud uzavřené restaurace, vnitřní bazény, koupaliště, wellness zařízení, bary, herny či kasina. Návštěvníci budou muset mít doklad o negativním testu, aspoň první dávce očkování nebo o prodělaném covidu.

Pokuta za sexistickou reklamu. Soud vydal přelomový rozsudek

2. 5. 2021 | Zdeněk Bauer | 11 komentářů

Pokuta za sexistickou reklamu. Soud vydal přelomový rozsudek

Pokud firma využije v reklamě nahé ženské tělo bez jakékoliv souvislosti se svou činností, může to být v rozporu s dobrými mravy. Nejvyšší správní soud potvrdil pokutu od krajského živnostenského úřadu.

Do kadeřnictví i bez testu. Tady jsou výjimky

1. 5. 2021 | Petr Kučera | 92 komentářů

Do kadeřnictví i bez testu. Tady jsou výjimky

Od pondělí 3. května se otevřou provozovny holičství, kadeřnictví, pedikúry, manikúry, kosmetických, masérských a obdobných regeneračních nebo rekondičních služeb. 

Naše firma nehraje fér! Za udání už nemá hrozit výpověď

28. 4. 2021 | Veronika Hejná | 5 komentářů

Naše firma nehraje fér! Za udání už nemá hrozit výpověď

Pokud váš zaměstnavatel porušuje zákon, zapískejte na varovnou píšťalku. Nový zákon o ochraně takzvaných whistleblowerů vás prý ochrání před odvetou.

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí zaplatit škodu

22. 4. 2021 | Petr Kučera | 21 komentářů

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí zaplatit škodu

Česká pošta ztratila vzácný prsten, reklamaci neuznala. Zákazníka se zastal až Český telekomunikační úřad: Podnik odpovídá i za špatné rady svých zaměstnanců nebo za to, že při sjednání zásilky do zahraničí nemají aspoň základní znalost angličtiny. 

Energetické štítky se mění. Co nového vám řeknou o pračce, myčce a ledničce

2. 3. 2021 | Jana Králová | 7 komentářů

Energetické štítky se mění. Co nového vám řeknou o pračce, myčce a ledničce

Těch plusů už bylo až příliš. Od letošního března končí, přinejmenším dočasně. A dostane se i na další písmena než áčka. Na scénu nově vstupuje QR kód.

Srovnání cen za volání a mobilní data nabízí i státní ČTÚ

1. 3. 2021 | Petr Kučera | 3 komentáře

Srovnání cen za volání a mobilní data nabízí i státní ČTÚ

Nekomerční bezplatný porovnávač služeb elektronických komunikací nabízí ode dneška i Český telekomunikační úřad. Do května poběží ještě v pilotním provozu.

Právo na opravu přichází. Zázraky ale nečekejte

24. 2. 2021 | Veronika Hejná | 4 komentáře

Právo na opravu přichází. Zázraky ale nečekejte

Od března začínají platit nová pravidla Evropské komise, která zaručují opravitelnost domácích spotřebičů. Praktické dopady poznají spotřebitelé zřejmě až za dva roky. A například u mobilů mají zatím dál smůlu.

Obchodníkem roku už není IKEA. Projděte si výsledky soutěže

17. 2. 2021 | Petr Kučera | 4 komentáře

Obchodníkem roku už není IKEA. Projděte si výsledky soutěže

Titul Mastercard Obchodník roku 2020 získala síť lékáren Dr.Max. S velmi těsným náskokem na první místě nahradila vítěze sedmi předešlých ročníků – společnost Ikea, která letos obsadila druhé místo.

Podvod na sBazaru chce vysát vaše peníze

5. 2. 2021 | Jiří Hovorka | 56 komentářů

Podvod na sBazaru chce vysát vaše peníze

Na internetovém bazaru Sbazar.cz řádí podvodníci. Lákají na oblíbené zboží za lákavé ceny a mají velkou ambici. Chtějí se dostat ke všem penězům na vašem bankovním účtu. Kdo bude pozorný, všimne si podezřelých věcí, například špatné češtiny. Třeba při placení kartou nechtějí podvodníci jméno držitele, ale držáku karty.

Kvalita benzinu a nafty roste. Kde prodávali špatné?

4. 2. 2021 | Petr Kučera | 8 komentářů

Kvalita benzinu a nafty roste. Kde prodávali špatné?

Čerpací stanice v Česku loni prodávaly nejkvalitnější pohonné hmoty v novodobé historii. Potvrzuje to dnes zveřejněná statistika České obchodní inspekce.

Nejste online, připlatíte si. Diskriminace seniorů?

17. 1. 2021 | Renata Lichtenegerová | 57 komentářů

Nejste online, připlatíte si. Diskriminace seniorů?

Zapomeňte radši na tragikomický plán vlády, že se lidé starší 80 let mají registrovat k očkování hlavně přes internet a dva PINy. V jiných případech už úřady a firmy dokázaly připravit plno řešení, která skutečně fungují. Digitalizace ještě zrychlila kvůli koronaviru. Těží z toho i senioři - když si rozumí s počítači a chytrými telefony. Ostatní se naopak cítí znevýhodněni, a to i finančně.

Kde prodávali špatný benzin a naftu? Nový přehled pokut od ČOI

12. 1. 2021 | Petr Kučera | 69 komentářů

Kde prodávali špatný benzin a naftu? Nový přehled pokut od ČOI

Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci během roku 2020.

Nejpřísnější omezení prodloužíme, rozhodla vláda

7. 1. 2021 | Jiří Hovorka | 2 komentáře

Nejpřísnější omezení prodloužíme, rozhodla vláda

Současná protiepidemická opatření zůstanou v platnosti nejméně do 22. ledna. Rozhodla o tom dnes vláda. Zavřené tak zůstávají většina škol, obchodů i služeb.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  15 040 325 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Aktuální články

Úrok na spoření zvedá další banka. Vylepší i běžný účet

Úrok na spoření zvedá další banka. Vylepší i běžný účet

Hello bank od 1. prosince zvyšuje úročení vkladů. Sazba spořicího účtu stoupne na 1,8...více

Pozor na investiční tokeny. Nedejte na reklamu, varuje úřad

Pozor na investiční tokeny. Nedejte na reklamu, varuje úřad

Ministerstvo financí varuje před takzvanými investičními tokeny.

Pravda o slevách. Našli jsme nové triky, ale i férově počítající e-shopy

Pravda o slevách. Našli jsme nové triky, ale i férově počítající e-shopy

Díky Hlídači shopů si můžete ověřit, jaká je skutečná sleva a jestli ji obchodníci uměle...více

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services
Nadílka

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.