Spotřebitelská soutěž, nebo hazard? Fortuna prohrála soud
29. 5. 2023 | František Nonnemann, Petr Kučera
Není cashback jako cashback, rozhodl Nejvyšší správní soud. A potvrdil pokutu 100 tisíc korun za nepovolenou hazardní hru.
Dobrý den, dne 16.1. jsem v nejmenovaném zlatnictví reklamovala prsten a naušnice. Po opakovéném pokusu kontaktovat ono zlatnictví, jsem se dovolala a bylo mi sděleno, že naušnice sice dodavatel dnes (25.2.2015) dodal ale prsten bude až za 7-14 dnů. Odpověděla jsem, že na prsten delší dobu čekat nebudu a jestli je zde možnost finanční náhrady nebo výběru jiného zboží ve stejné ceně. Dostalo se mi odpovědi, že rozhodně ne. Cituji "To je jedno co Vy chcete. Přece to nebudou celé zadávat jenom kvůli Vašemu prstenu. Už je to prostě zadané a hotovo.". Zákonem daná lhůta 30 dní prý neplatí, když se spozdí dodavatel, nebo něco takového. Co je na tomto pravdy? Musím opravdu čekat skoro 2 měsíce na vyřízení reklamace? Děkuji za odpověď
Otázku poslal/a: , 25. 2. 2015 14:43
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Za vyřízení reklamace je vůči spotřebiteli odpovědný prodávající. Jeho povinností je vyřídit reklamaci v souladu s ustanovením § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, nedohodnete-li se na delší lhůtě. Po marném uplynutí této lhůty máte právo na odstoupení od kupní smlouvy. Vztahy mezi prodávajícím a dodavatelem jsou pro spotřebitele nerelevantní. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest
4. 3. 2015 12:49
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Jídlo před koncem spotřeby za polovic. Řetězce rozšiřují výhodné balíčky
Zákazníci Penny Marketu si ode dneška mohou přímo na prodejnách řetězce zakoupit balíčky...více
Která sleva je falešná? ČOI má jasno, říká šéf kontroly
Novela zákona o ochraně spotřebitele funguje krátce a s prodejci je třeba si stále vymezovat...více
Investice a daně. Kdy musíte vyplnit přiznání a kdy máte klid
Obliba investování v Česku roste. I s takovými výdělky je ale spojena nepříjemná povinnost...více
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více