Reklamace kabelky - PERY

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak postupovat v případě reklamace kabelky zakoupení v obchodě PERY. Kabelka je celá textilní s koženými aplikacemi a cca při čtvrtém nošení jsem zjistila, že kabelka nahoře kousek od zipu popraskala. Na těchto místech jsou viditelné i skvrny od lepidla, které evidentně ztuhlo a v těch místech materiál praská. Cena kabelky 1500 Kč. Kabelka byla zakoupena dne 13. 4. 2014 poprvé reklamovaná dne 7.9.2014. Reklamace byla zamítnuta s vysvětlením, že se nejedná o výrobní ani materiálovou vadu a že k poškození došlo přetěžováním a oděrem o jiný předmět. Má se prý jednat o mechanické poškození, na které se reklamace nevztahuje. Na písemném vyjádření od pana Ryšavého je "V Praze dne 17.9.2014" a hned pod tím "Vyjádření k reklamaci ze dne 7.7.2014" - toto datum tam pravděpodobně zbylo ze stejného vyjádření z jiného data. Je toto vyjádření platné? O vyřízení první reklamace jsem nebyla informována, resp. bylo jednou z prodejny voláno a nedovoláno (po měsíci jsem tedy do prodejny zašla) - považuje se i toto za informování o vyřízení reklamace? S tímto vyjádřením jsem nesouhlasila a dne 18.10. jsme sepsali nový reklamační list. Ani ne po týdnu jsem byla telefonicky kontaktována z prodejny, že je reklamace již vyřízená a znovu zamítnutá. Ještě jsem do prodejny znovu nezašla chtěla bych se tak poradit, jakým způsobem je možná dále postupovat? Je možné s vyjádřením k reklamaci znovu nesouhlasit? Z toho, co jsem zatím zjistila, mě napadají 2 možnosti: 1) Znovu s vyjádřením nesouhlasit a v prodejně předat písemné vyjádření adresované panu Ryšavému (jednomu ze společníků této firmy), že nesouhlasím s vyjádřením k mé reklamaci a že vzhledem k tomu, že se jedná o vadu na zboží, která se projevila do 6 měsíců od zakoupení a důkazní břemeno je tedy na obchodníkovi, žádám, abych od společnosti PERY obdržela vyjádření soudního znalce, protože se domnívám, že mou vadu neposuzoval nikdo kompetentní. Je to možné? V případě reklamace do 6 měsíců by si měl znalecký posudek v případě nesouhlasu zákazníka zajistit obchodník je to tak? Kolik zhruba takový znalecký posudek stojí? 2) Předat v prodejně předžalobní výzvu adresovanou společníkům firmy PERY a poté tuto výzvu odeslat znovu poštou na adresu firmy. Poté počkat min. stanovených 7 dní jestli nebudou chtít spor vyřešit jinak a poté si případně nechat zpracovat znalecký posudek a soudit se s nimi. Je tento postup správný? Předem Vám moc děkuji za radu, která z variant je vhodnější nebo vůbec možná a případně další doporučení.

Otázku poslal/a:  , 2. 11. 2014 20:34

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. I pro tento případ samozřejmě platí ustanovení § 2161 odst. 2 občanského zákoníku, které stanoví vyvratitelnou právní domněnku, že se má za to, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, věc byla vadná již při jejím převzetí. Důkaz opaku nese v tomto případě prodávající. Dle občanského soudního řádu platí, že skutečnost, pro kterou je v zákoně stanovena domněnka, jež připouští důkaz opaku, má soud za prokázánu, pokud v řízení nevyšel najevo opak. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení o mechanickém poškození zboží, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. Je ovšem otázkou, jak předložené důkazy vyhodnotí konkrétní soudce. Vzhledem k tomu, že předmětem řízení by byla tzv. bagatelní částka, nebylo by možné se proti rozhodnutí soudu prvního stupně odvolat. Z tohoto důvodu spotřebitelce doporučujeme, aby v případě, že prodávající bude nadále opomíjet znění § 2161 odst. 2 občanského zákoníku, zboží z reklamace vyzvedla, vyjádřila svůj nesouhlas s jejím vyřízením na reklamačním protokolu a upozornila prodávajícího na možnost zpracování znaleckého posudku. Seznam znalců je na www.dtest.ct/soudni-znalci nebo na www.justice.cz. V případě, že závěr posudku vyjde ve prospěch spotřebitelky, může uplatnit odstoupení od kupní smlouvy, protože reklamace nebyla v zákonné lhůtě řádně vyřízena a takové jednání lze považovat za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitelka má v takovém případě i nárok na úhradu znalečného dle § 1924 občanského zákoníku. Tím, že bude prodávajícímu předložen znalecký posudek, může být zabráněno vyhrocení sporu až do podoby soudního řízení. Na druhou stranu, pokud prodávající nebude respektovat závěry vyslovené soudním znalcem a dojde k soudní při, spotřebitelka bude ve výhodnějším důkazním postavení. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest

6. 11. 2014 9:24

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

E-shopy, na které jsou úřady krátké. Balando a spol. dál klamou zákazníky

23. 4. 2024 | Pavla Adamcová | 2 komentáře

E-shopy, na které jsou úřady krátké. Balando a spol. dál klamou zákazníky

Jmenují se podobně jako známé značky – třeba Balando, Joot nebo Bonky. Tváří se jako zavedený e-shop, ale přitom jen zprostředkují doručení z Číny. Chlubí se falešným oceněním od zákazníků. Přesto na ně Česká obchodní inspekce nedosáhne. Nezatlačila na ně ani Heureka, jejíž značky zneužívají. Ani féroví konkurenti sdružení v Asociaci pro elektronickou komerci.

Která sleva je falešná? ČOI má jasno, říká šéf kontroly

19. 4. 2024 | Pavla Adamcová

Která sleva je falešná? ČOI má jasno, říká šéf kontroly

Novela zákona o ochraně spotřebitele funguje krátce a s prodejci je třeba si stále vymezovat hranice, říká ke správnému uvádění slev Michael Maxa, ředitel kontroly České obchodní inspekce. Co zjistili inspektoři v obchodech? A brání se prodejci pokutám?

Fondy, ve kterých zmizely miliardy, dostanou přísnější pravidla

17. 4. 2024 | Petr Kučera

Fondy, ve kterých zmizely miliardy, dostanou přísnější pravidla

Poslanci schválili novelu zákona o investičních společnostech. Má lépe chránit drobné investory před takzvanými alternativními fondy podle paragrafu 15. Společnosti jako Growing Way, WCA International nebo J.O. Investment totiž zneužily výjimku, která umožňuje, aby si takový fond založil prakticky kdokoliv a vyhnul se standardnímu dohledu České národní banky.

Hromadné žaloby jsou tu. Takhle budou fungovat, rozhodli poslanci

10. 4. 2024 | Petr Kučera

Hromadné žaloby jsou tu. Takhle budou fungovat, rozhodli poslanci

Soudit se s nepoctivou firmou může být pro běžné spotřebitele jednodušší než dnes. Pomoct jim má takzvané hromadné řízení. Jeho podmínky v Česku ale nakonec budou takové, že lidem příliš nepomůže, namítají kritici.

Kdy je půjčka neplatná? Soudy řeší, jak moc velká chyba vadí

3. 4. 2024 | František Nonnemann

Kdy je půjčka neplatná? Soudy řeší, jak moc velká chyba vadí

Než vám půjčí, musí banka nebo úvěrová společnost prověřit, jestli dokážete splácet. Když při tom udělá chybu, může být smlouva prohlášená za neplatnou. Záleží ale na tom, jestli jde o malichernou, nebo vážnou chybu, zdůraznil nedávno Nejvyšší soud.

Banky mají víc chránit klienty před podvody. Za první chybu odškodnění, chce EU

29. 2. 2024 | Olga Skalková | 2 komentáře

Banky mají víc chránit klienty před podvody. Za první chybu odškodnění, chce EU

Evropská unie chystá balíček zvaný PSD3/PSR. Má zlepšit ochranu a bezpečnost spotřebitelů. O novinkách, jejichž definitivní podoba teprve vzniká, mluví v rozhovoru europoslanec Ondřej Kovařík.

Z čísla banky volá podvodník. Úřad zpřísní pravidla

23. 2. 2024 | Petr Kučera

Z čísla banky volá podvodník. Úřad zpřísní pravidla

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) přichází s konkrétními návrhy, jak bojovat s novým druhem podvodu. Cílem je omezit takzvaný spoofing – kvůli zneužití telefonního čísla má spotřebitel dojem, že mu podvodník volá ze skutečného čísla banky, úřadu a podobně.

Nejvíc pokut za nekalé praktiky dostává Penny, ukazují kontroly

19. 2. 2024 | Pavla Adamcová

Nejvíc pokut za nekalé praktiky dostává Penny, ukazují kontroly

Celkem 16 pokut vyšších než 100 tisíc korun uložila Česká obchodní inspekce řetězcům za nekalé praktiky v období od začátku roku 2022 do konce loňského třetího čtvrtletí. Celková výše pokut dosáhla 12,5 milionu korun. Informoval o tom web Kverulant.

Zaplatili jste, ale zboží z e-shopu nepřišlo. Jak dostat peníze zpět

15. 2. 2024 | Pavla Adamcová

Zaplatili jste, ale zboží z e-shopu nepřišlo. Jak dostat peníze zpět

Objednáte, zaplatíte a do tří dnů máte zboží doma. Tak vypadá ideální nákup na internetu. Jenže ne vždycky to jde takhle hladce. Jak se bránit, když prodejce nedoručí předem zaplacenou objednávku?

Řetězce zkoušejí, co jim projde, říká právnička o kouzlení se slevami

8. 2. 2024 | Pavla Adamcová

Řetězce zkoušejí, co jim projde, říká právnička o kouzlení se slevami

Řada obchodníků stále nepočítá slevy tak, jak by podle už rok platných unijních pravidel měla. Cenovkami často matou zákazníky. „Ta vynalézavost je neuvěřitelná,“ říká v rozhovoru Veronika Odrobinová, advokátka a partnerka společnosti Grant Thornton.

Rok bez falešných slev? Některé řetězce dál matou zákazníky

2. 2. 2024 | Pavla Adamcová | 5 komentářů

Rok bez falešných slev? Některé řetězce dál matou zákazníky

Novela spotřebitelského zákona platí v Česku už déle než rok. Prošli jsme, jak vypadají cenovky řetězců. Ukázalo se, že kouzlení se slevami nezmizelo, řada obchodníků si nová pravidla vyložila po svém.

Rekordní pokuta pro dodavatele energií. Porušoval fixaci cen

1. 2. 2024 | Pavla Adamcová

Rekordní pokuta pro dodavatele energií. Porušoval fixaci cen

Energetický regulační úřad uložil společnosti Armex Energy pokutu ve výši 4,746 milionu korun za nekalé obchodní praktiky. Jde o nejvyšší pravomocnou pokutu od tohoto regulátora v historii.

Objednáte zboží a e-shop volá s pojištěním. Na co si dát pozor

25. 1. 2024 | Pavla Adamcová

Objednáte zboží a e-shop volá s pojištěním. Na co si dát pozor

Prodloužená záruka, pojištění proti krádeži a rozbití. Na první pohled lákavé doplňky k nákupu, se kterými velké e-shopy neváhají zákazníka oslovit třeba i po telefonu. Smí si to dovolit? A co si ohlídat, abychom neplatili zbytečně?

V dětských bundách byla škodlivá chemie. Dřív normy splňovaly

20. 1. 2024 | Pavla Adamcová

V dětských bundách byla škodlivá chemie. Dřív normy splňovaly

Ve více než polovině z 32 dětských bund a kombinéz, zakoupených v sedmi evropských zemích, byly škodlivé věčné chemikálie PFAS. Zjistila to studie spolku Arnika.  

Musk, Pavel i ČEZ. Nahlásit podvodné reklamy nepomáhá. Co dělat?

11. 1. 2024 | Pavla Adamcová | 1 komentářů

Musk, Pavel i ČEZ. Nahlásit podvodné reklamy nepomáhá. Co dělat?

YouTube i sociální sítě zahltily podvodné reklamy, které zneužívají tváře celebrit i známých firem a lákají uživatele na velké peníze. Provozovatelé se brání, že blokace je obtížná. Na jejich efektivnějším odstraňování ale budou muset rychle zapracovat.

Stránka 1/24

Předchozí

1

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Češi mají nejdražší elektřinu v EU, ukazuje nové porovnání

Češi mají nejdražší elektřinu v EU, ukazuje nové porovnání

Cena elektrické energie pro domácnosti v Česku byla v loňském druhém pololetí nejvyšší...více

Už víte, kolik zaplatíte na dani z nemovitostí? Termín se blíží

Už víte, kolik zaplatíte na dani z nemovitostí? Termín se blíží

Finanční správa začala rozesílat informace o dani z nemovitých věcí. Lhůta pro zaplacení...více

Kdy půjdete do důchodu? Ve hře jsou tři návrhy

Kdy půjdete do důchodu? Ve hře jsou tři návrhy

Důchodový věk poroste. Otázkou je, jak přesně. K původnímu návrhu ministerstva práce a...více

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services