Opakovaná reklamace

Dobrý den, potřebovala bych poradit ohledně reklamace hračky. Jedná se o autíčko na dálkové ovládání pro nejmenší děti. Koupila jsem jej spolu s dalšími hračkami v 10/2013. Byl to dárek k Vánocům. Po rozbalení jsme zjistili, že auto někdy jede a někdy ne. Prostě nefungovalo tak, jak by mělo. Proto jsem jej 6.1.14 poprvé reklamovala s dopisem, že nefunguje. Auto mi přišlo zpátky cca po 3 týdnech bez jakýchkoliv dokladů. Po vyzkoušení jsem zjistila, že vykazuje naprosto stejnou vadu (někdy jede, někdy ne). Proto jsem telefonovala do prodejny s dotazem, zda s tím autem vůbec někdo něco dělal. Bylo mi řečeno, že tam byl uvolněný drátek a že mi auto bylo jako funkční odesláno. Na dotaz, proč nemám přiložen nějaký doklad o reklamaci, mi nebylo odpovězeno. Auto jsem poslala ke druhé reklamaci 5.2.14, asi za 3 týdny mi bylo auto opět vráceno bez jakýchkoliv dokumentů s tím, že je opravené a je funkční. Již v této době v autě začalo cosi hrkat, jakoby tam bylo něco uvolněné. Opět jsem volala do provozovny s tím, že nejsem s reklamací spokojená, protože auto prostě stále nejezdí, tak jak má. Ze tří zmáčknutí dálkového ovladače se rozjelo jednou a to ještě po 20 vteřinách přestalo jet. Dokonce samo popojíždělo, a to i když s ním nikdo nic nedělal. Bylo mi ještě doporučeno, abychom koupili nealkalické baterie. Přitom o tomto v návodu není vůbec zmínka. Reklamovala jsem tedy potřetí 1.4.14. Do dopisu jsem napsala, že požaduji vrácení peněz, jelikož reklamuji stejnou závadu již po třetí. Auto mi opět cca za tři týdny vrátili, tentokrát i s reklamačním listem, kde bylo napsáno, že cituji: "U autíčka byl zjištěn neoprávněný zásah. Toto není bráno jako reklamace, u autíčka bylo násilím ulomeno kolečko na zatáčení. Navíc zde stojí, že auto bylo vydáno kupujícímu opravené." S tímto jsem já nemohla souhlasit, jelikož jsme auto takřka ani neměli doma. Ohradila jsem se proti tomu a poslala auto zpátky s tím, že reklamuji stejnou závadu, již po čtvrté, a že jsme auto nijak nepoškodili. Poslala jsem auto 2.5.14 tedy zpátky na další reklamaci. Včera mi přišlo auto zpět s reklamačním protokolem, kde stojí cituji: "U autíčka byl zjištěn neoprávněný zásah. Toto není bráno jako reklamace. Byl zjištěn zásah do elektriky, šroubek u destičky je ulomený. Utržená náprava. Na základě zjištěných skutečností nebyla u výrobku zjištěna výrobní vada, na kterou by se dle zák. reklamace vztahovala." V tomto případě kvalifikuji reklamaci jako neoprávněnou. Důrazně se proti tomuto ohrazuji, žádný zásah do auta jsme neprováděli. Nevím, jakým způsobem dále pokračovat. Na celé věci mi nejvíc vadí, že mě obvinili z něčeho, co jsem neudělala.

Otázku poslal/a:  , 29. 5. 2014 10:02

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V první řadě doporučujeme vyžádat si reklamační protokoly k prvním dvěma reklamacím. Pravděpodobně budete mít doma podací lístky od pošty, čímž dokážete, že k reklamaci došlo a nebyl vystaven reklamační protokol, což je dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele povinností prodejce. Pokud by prodejce protokoly nedodal, doporučujeme podat podnět České obchodní inspekci. V tomto případě je nyní důležité prokázat, že výrobek nebyl zaslán na reklamaci poškozený – fotografie, svědecká výpověď atd. V případě, že bude možné prokázat, že byl zaslán bez vady, lze žádat po prodejci nejen řádné vyřízení reklamace, ale i případně náhradu škody způsobené na převzaté věci. Pokud prodejce zamítá reklamaci pro zásah do výrobku kupujícím, měl by i řádně odůvodnit souvislost mezi reklamovanou vadou a tímto zásahem, jinak nelze takové odůvodnění zamítnutí považovat jako v souladu se zákonem. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest

29. 5. 2014 22:08

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Banky čeká nová povinnost: ověřit číslo účtu a jméno příjemce

21. 12. 2023 | Olga Skalková | 4 komentáře

Banky čeká nová povinnost: ověřit číslo účtu a jméno příjemce

Velká část klientů by uvítala, kdyby si před odesláním platby mohla ověřit jejího příjemce. Od letošního podzimu mají takovou možnost při platbě na číslo mobilu. U klasických převodů na číslo účtu to ale banky nenabízejí. Změnu má přinést novinka, kterou chystá Evropská unie.

Nový podvod s balíky z e-shopů. Platíte, co jste neobjednali

30. 11. 2023 | Gabriel Pleska | 3 komentáře

Nový podvod s balíky z e-shopů. Platíte, co jste neobjednali

Počet nákupů na internetu každý rok roste. Placení dobírkou je sice na ústupu, ale rozhodně ještě není raritou. A na to spoléhají dobírkoví podvodníci.

Kdo počítá slevy férově a kdo ne. Black Friday poprvé s novými pravidly

27. 11. 2023 | Jakub Balada | 1 komentářů

Kdo počítá slevy férově a kdo ne. Black Friday poprvé s novými pravidly

Zákon o ochraně spotřebitele od letoška zpřísnil. Kouzlení se slevami by mělo být těžší. Jak to vypadá v praxi, ukazuje nová analýza Hlídače shopů. Zaměřila se na slevy během letošního Black Friday.

Největší pojišťovna se chová nemravně, řekl soud a zastal se klienta

24. 11. 2023 | Petr Kučera | 1 komentářů

Největší pojišťovna se chová nemravně, řekl soud a zastal se klienta

Nový rozsudek v kauze starších smluv kapitálového životního pojištění je výjimečný tvrdou kritikou pojišťovny kvůli tomu, že dál těží z protiprávního stavu. Model „strhávám dle své libovůle spotřebiteli neznámé vysoké částky, udržuji poskytování plnění – bezdůvodného obohacení – a spoléhám na promlčení nároku spotřebitelů“ je podle soudu neudržitelný.

Nový fond umožní investovat do financování soudních sporů

23. 10. 2023 | redakce Peníze.CZ

Nový fond umožní investovat do financování soudních sporů

Skupina Wood & Company nabídne kvalifikovaným investorům v Evropě možnost investice do financování soudních sporů.

Pozor, u koho nakupujete. Takhle poznáte podvodný e-shop

31. 8. 2023 | redakce Peníze.CZ

Pozor, u koho nakupujete. Takhle poznáte podvodný e-shop

Než poprvé nakoupíte na neznámém e-shopu, začněte úplným základem: Jsou na něm věrohodné kontakty na provozovatele? A podívejte se na recenze. K dispozici jsou i seznamy podvodných e-shopů.

Vyplatí se nakupovat naslepo? Jak fungují nedoručené balíčky a mystery boxy

29. 8. 2023 | Jana Divinová | 1 komentářů

Vyplatí se nakupovat naslepo? Jak fungují nedoručené balíčky a mystery boxy

Myslíte, že by dneska mohl být váš šťastný den? Tak si kupte balíček, který se Amazonu nebo Aliexpressu nepodařilo dodat. Je nerozbalený, nikdo neví, co v něm je. A třeba to bude terno. Nebo taky bezcenný šunt. Co pak?

Fondy, ve kterých zmizely miliardy, dostanou přísnější pravidla

21. 8. 2023 | Petr Kučera | 2 komentáře

Fondy, ve kterých zmizely miliardy, dostanou přísnější pravidla

Tisíce lidí přišly o peníze investované do „alternativních fondů“ jako Growing Way, WCA International nebo J.O. Investment. Tyto společnosti zneužily výjimku v zákoně, která umožňuje, aby si takový fond založil prakticky kdokoliv a vyhnul se standardnímu dohledu České národní banky. Chystaná novela má drobné investory chránit líp než dosud.

Hromadné žaloby se blíží. Takhle budou fungovat, řekla vláda

17. 8. 2023 | Petr Kučera

Hromadné žaloby se blíží. Takhle budou fungovat, řekla vláda

Soudit se s nepoctivou firmou může být pro běžné spotřebitele od příštího roku jednodušší než dnes. Pomoct jim má takzvané hromadné řízení. Jeho podmínky v Česku ale nakonec budou takové, že lidem příliš nepomůže, namítají kritici.

Reklamovat můžete i bez účtenky. Ale pozor na zboží z druhé ruky

30. 7. 2023 | dTest

Reklamovat můžete i bez účtenky. Ale pozor na zboží z druhé ruky

Mnoho spotřebitelů nezná všechna svá práva při reklamaci zboží nebo služeb. Často ji vzdávají kvůli tomu, že nemůžou najít papírový doklad o nákupu – takzvanou účtenku. Ta přitom k podání a úspěšnému vyřízení reklamace není nutná.

Dovolenou zkazil požár. Kdy máte nárok na vrácení peněz

25. 7. 2023 | Jana Divinová

Dovolenou zkazil požár. Kdy máte nárok na vrácení peněz

Musí vám cestovka vrátit peníze, pokud zájezd předčasně ukončila evakuace kvůli požáru? A co dělat, když jste se na řecký ostrov Rhodos nebo do jiné postižené oblasti teprve chystali?

Falešné slevy neskončily. Proč to řetězcům dál prochází?

20. 7. 2023 | Veronika Odrobinová

Falešné slevy neskončily. Proč to řetězcům dál prochází?

Stopku imaginárním slevám a klamavým reklamám měla vystavit novela zákona o ochraně spotřebitele. V praxi ale potřebnou změnu nepřinesla. ČOI nemá odvahu zakročit.

Kde prodávali špatný benzin, naftu nebo LPG? Nový přehled pokut od ČOI

19. 7. 2023 | Petr Kučera

Kde prodávali špatný benzin, naftu nebo LPG? Nový přehled pokut od ČOI

Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci během posledního roku.

Nenechejte sebou manipulovat a obírat se o peníze

14. 7. 2023 | Jan Müller | 1 komentářů

Nenechejte sebou manipulovat a obírat se o peníze

Psychologie je mocná čarodějka. Nejen jasní podvodníci, ale i firmy a obchody s nejlepší reputací používají manipulační techniky, aby z vás dostali peníze. Někdo za ně dá něco jako protihodnotu, jiný je sbalí a sbohem. Když budete vědět, jak ty triky fungují, poznáte je a neskočíte na ně.

Za nevyžádané hovory milionové pokuty. Úřad si posvítil na telešmejdy

28. 6. 2023 | Jana Divinová

Za nevyžádané hovory milionové pokuty. Úřad si posvítil na telešmejdy

Přísnější pravidla pro nevyžádané marketingové hovory platí právě rok. Český telekomunikační úřad dostal přes tisíc stížností na jejich porušování. Uložil pokuty za víc než pět milionů.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Billa spouští aplikaci pro e-shop. Rozšiřuje i rozvoz

Billa spouští aplikaci pro e-shop. Rozšiřuje i rozvoz

Obchodní řetězec Billa dnes představil novou mobilní aplikaci, přes kterou si mohou zákazníci...více

Moneta schválila dividendu devět korun za akcii

Moneta schválila dividendu devět korun za akcii

Valná hromada Moneta Money Bank, které se zúčastnili držitelé 74,59 procenta akcií, dnes...více

E-shopy, na které jsou úřady krátké. Balando a spol. dál klamou zákazníky

E-shopy, na které jsou úřady krátké. Balando a spol. dál klamou zákazníky

Jmenují se podobně jako známé značky – třeba Balando, Joot nebo Bonky. Tváří se jako zavedený...více

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services