Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poradna - Zrušení kupní smlouvy

Zrušení kupní smlouvy

Před Vánoci jsem zakoupila ve SCONTU v Liberci dvě relaxační křesla QR-13BR,která byla za akční cenu 999,-/kus.V prodejně jsem měla možnost křeslo vyzkoušet. Po vybalení a sestavení byly zjištěny závady na obou křeslech. Odloupnutá dýha na bočnici na jednom křesle, na druhém štíplá bočnice, nestejná výška křesel, rozdílný záklon křesel. Dále po chvilce sezení tlačila do podkolení trubka, neboť tloušťka molitanu 5 cm nestačila tlumit tlak do nohou. Rozhodli jsme se zrušit kupní smlouvu a koupit jiný výrobek. Během 4-5 dnů od dovezení zboží jsme je jeli vrátit. Pak nastal problém. Buď uplatnit reklamaci na vady, kde nám budou vadné díly vyměněny, nebo zboží vrátit za cenu srážky 30 % z ceny zboží a na zbytek vystavit poukázku na nákup ve SCONTU s platností tři měsíce. Nelíbí se mi toto jednání. Jelikož bylo zboží vráceno v původním obalu, bez dalšího poškození, strhli nám pouze 10 % z ceny- prý z důvodu rozbalení zboží.Jenže, bez rozbalení bych asi vady nezjistila a firma by přece vadné zboží nemohla dát znovu do prodeje. Firmě nevznikla žádná škoda z mé strany, tak proč strhávají peníze. Hlavně mi vadilo, že mi nevrátili hotovost, ale na vrácenou částku poníženou o 200,- korun vypsali poukázku, čím mě nutí utratit peníze v této prodejně za zboží, které vlastně nepotřebuji, a to do tří měsíců a jednorázově. Po této zkušenosti s nekvalitním zbožím a řešením problému bych raději koupila jinde. Je toto jednání v souladu se zákonem? Eva

Dotaz poslal/a: evabave, 28. 12. 2012 11:35

Dobrý den,

děkujeme Vám za využití spotřebitelské poradny na Peníze.cz.

Ze zákona nemáte nárok na vrácení peněz za zboží, musela byste postupovat reklamací nebo rozporem s kupní smlouvou, kdy tato ustanovení nabízí varianty řešení, mezi ně však v tomto případě nelze aplikovat odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. To by se jednalo o vrácení zboží a vrácení peněz (odstoupení od kupní smlouvy) v režimu mezi kupujícím (Vámi) a prodávajícím, kdy si prodávající za tento nadstandartní postup účtuje určitou částku.
Dle § 13 zákona o ochraně spotřebitele je prodávající mimo jiné povinen informovat spotřebitele o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady výrobků a služeb, včetně podmínek uplatnění rozporu s kupní smlouvou.
Ve svém dopise uvádíte, že jste křesla kupovala před Vánoci, tudíž pravděpodobně ještě neuběhlo ani 6 měsíců od koupě zboží. V takovém případě zákon dává možnost využít i tzv. rozpor s kupní smlouvou dle § 616 odst.3 občanského zákoníku a dokonce podle tohoto ustanovení měl prodejce sám přednostně postupovat.
Do 6 měsíců od koupě věci se má za to, že věc měla vady při převzetí a prodejce by musel prokazovat opak, tedy, že nebyla dle § 616 odst. 4 občanského zákoníku. Důkazní břemeno je tedy na něm. Po 6 měsících se toto důkazní břemeno otáčí a musela byste toto dokazovat Vy.
V případě uplatnění výše zmíněného rozporu s kupní smlouvou byste tento požadavek musela vznést a uplatnit v reklamačním řízení. Zákon v tomto Vám poskytuje nárok na výměnu zboží dle § 616 odst. 3 občanského zákoníku.

Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku časopisu dTest na telefonním čísle 299 149 009.

S přáním příjemného dne

Časopis dTest

dTest, 08. 01. 2013 13:45

Výpis článků s klíčovým slovem ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitel, spotřebitelská poradna

Vadí vám dvojí kvalita potravin v Unii? Tak co s ní uděláte?

24. 7. 2017 | Luboš Palata | 27 komentářů

Vadí vám dvojí kvalita potravin v Unii? Tak co s ní uděláte?

Po Evropské unii chceme, aby se nám co nejméně pletla do životů a starala se jen o nejdůležitější věci. A pak po ní žádáme, aby řešila složení Nutelly.

Nákupy na dálku: Objednáte vcelku, doručí na kusy. Jak na reklamaci?

12. 7. 2017 | Monika Hájková

Nákupy na dálku: Objednáte vcelku, doručí na kusy. Jak na reklamaci?

Na koho se obrátit, když vám z internetového obchodu přivezou poškozené zboží? Odpovídá za vadu prodejce, nebo přepravní společnost a musíte balíček reklamovat, nebo stačí odstoupit od smlouvy? Poradíme.

V supermarketech utratíme víc: O kolik zdražily potraviny

8. 6. 2017 | Monika Hájková | 7 komentářů

V supermarketech utratíme víc: O kolik zdražily potraviny

Po letech se v Česku znovu hlásí o slovo inflace. Nahoru ji v uplynulých měsících tlačily především rostoucí ceny potravin. Jen v květnu jsme za jídlo zaplatili v průměru o devět procent víc než loni. Nejvíc podražil sýr, vejce a máslo.

Hromadná aukce dTestu. O výhodnější mobilní tarif si můžete říct do konce května

4. 5. 2017 | Monika Hájková | 3 komentáře

Hromadná aukce dTestu. O výhodnější mobilní tarif si můžete říct do konce května

Po hromadných aukcích energií, ve kterých se o levnější plyn a elektřinu ucházelo přes sto tisíc domácností, spustilo spotřebitelské sdružení dTest další podobnou kampaň. Hromadnou aukci mobilních tarifů. Jak taková aukce probíhá a jak se přihlásit? Poradíme.

Nákupy na AliExpress: Jak na registraci, placení i DPH a clo

11. 4. 2017 | Monika Hájková | 5 komentářů

Nákupy na AliExpress: Jak na registraci, placení i DPH a clo

Komu nestačí nabídka tuzemských e-shopů, může se poohlédnout za hranicemi. Díky nízkým cenám má řada lidí v oblibě zejména nejrůznější čínské obchody. Mezi nimi je na předním místě gigant AliExpress. Poradíme, jak na něm nakupovat i jak se vypořádat s platbou DPH a cla.

Reklamace v roce 2017: Průvodce krok za krokem

14. 3. 2017 | Petra Dlouhá | 12 komentářů

Reklamace v roce 2017: Průvodce krok za krokem

Peníze.cz přinášejí přehledný návod, jak reklamovat v roce 2017. Kdo nechce ve sporu s obchodníkem tahat za kratší konec, potřebujte znát svá práva. U nás najdete vše podstatné na jednom místě.

Mládkova novela: Budeme mít levnější mobilní data?

20. 2. 2017 | Monika Hájková | 1 komentářů

Mládkova novela: Budeme mít levnější mobilní data?

Levnější internet v mobilu, snazší odstoupení od smlouvy, ale také konec možnosti usmlouvat si u operátora výhodnější tarif. Co může tuzemským spotřebitelům přinést chystaná novela zákona o elektronických komunikacích.

Když reklama klame: Přehánět smí, lhát ne. Kde si stěžovat a čeho se domůžete

15. 12. 2016 | Petra Dlouhá | 1 komentářů

Když reklama klame: Přehánět smí, lhát ne. Kde si stěžovat a čeho se domůžete

Předvánoční nákupy vrcholí, nápor reklamy je větší než jindy. Nafukovat a přehánět se v reklamě může, aspoň do jisté míry. Ale co když vyloženě lže? Víme, kde si stěžovat. A čeho se domůžete…

Šest dobrých rad dTestu: Nákupy dárků online

13. 12. 2016 | Lukáš Zelený | 2 komentáře

Šest dobrých rad dTestu: Nákupy dárků online

Na co si dávat pozor při nakupování vánočních dárků na internetu, radí vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest Lukáš Zelený.

Chcete platit míň za mobil? Řekněte si starostovi

5. 12. 2016 | Petra Dlouhá | 16 komentářů

Chcete platit míň za mobil? Řekněte si starostovi

Radnice Brna-střed chce občanům zajistit neomezený mobilní tarif za tři stovky. Běžný smrtelník platí několikanásobně víc, o cenách, jaké operátoři dávají firmám a státní správě, si může nechat zdát. Brno to chce změnit. Řekněte i vy svému starostovi, ať zařídí slevu. Možnosti tu jsou.

Objednáte pamětní minci, zasypou vás dalšími. A chtějí od vás tisíce. Braňte se

25. 10. 2016 | Petra Dlouhá | 12 komentářů

Objednáte pamětní minci, zasypou vás dalšími. A chtějí od vás tisíce. Braňte se

Objednáte si pamětní minci. Zasypou vás dalšími, které jste neobjednali a které nechcete. Platit za ně máte tisíce korun. Pozor na nevyžádané zásilky od Českého mincovního obchodu. Poradíme, jak se bránit.

T-mobile hrozí exekucemi kvůli smluvním pokutám. Podle ČTÚ je vůbec neměl sjednávat

18. 10. 2016 | Monika Hájková | 5 komentářů

T-mobile hrozí exekucemi kvůli smluvním pokutám. Podle ČTÚ je vůbec neměl sjednávat

Český telekomunikační úřad nepřiznal společnosti T-Mobile nárok na nezaplacené smluvní pokuty. Operátor proto stáhl z úřadu zbývající návrhy na vydání rozhodnutí a dluhy začal vymáhat na vlastní pěst – prostřednictvím inkasních agentur. Ty teď straší dlužníky exekucí a zabavováním majetku.

Šéf ČTÚ: Operátoři stavějí dálnice, ale pustí na ně jenom škodovky stodvacítky

15. 10. 2016 | Ondřej Tůma | 3 komentáře

Šéf ČTÚ: Operátoři stavějí dálnice, ale pustí na ně jenom škodovky stodvacítky

Otevřený rozhovor s šéfem Českého telekomunikačního úřadu Jaromírem Novákem o tom, co Česku schází k tomu, aby se mohlo stát středoevropským lídrem v digitálních technologiích, o tom, že balíček s pětisty megabajty dat je dnes výsměch, o absenci čtvrtého operátora a o prolobovaných legislativních úpravách, které tlačí spotřebitele do kouta.

Pošlu na vás ČOIku! Jak stížnost doopravdy podat. A co hrozí hříšníkovi

20. 9. 2016 | Petra Dlouhá | 4 komentáře

Pošlu na vás ČOIku! Jak stížnost doopravdy podat. A co hrozí hříšníkovi

Na koho si můžete stěžovat u České obchodní inspekce? Jaký trest dotyčnému hrozí? Jak stížnost správně podat? A kdy vám ČOI nepomůže? Máme pro vás přehledného průvodce.

Očima expertů: Kam vyrazit na pivo

26. 8. 2016 | Ondřej Tůma | 11 komentářů

Očima expertů: Kam vyrazit na pivo

Máloco udělá člověku během parných letních dnů takovou radost jako dobře vychlazené čepované pivo. Odborníků na slovo vzatých se proto ptáme, kde se při cestách po Česku vyplatí zastavit „na jedno“.

Právník dTestu: Operátoři soutěží, kdo bude v očích veřejnosti nejhorší

18. 8. 2016 | Ondřej Tůma | 3 komentáře

Právník dTestu: Operátoři soutěží, kdo bude v očích veřejnosti nejhorší

Proč se operátoři nechtějí starat o své zákazníky? Dělají si něco z pokut Českého telekomunikačního úřadu? A jak by se měla zkrátit výpovědní doba, po které budete moci udělat svému operátorovi pápá? Odpovídá Miloš Borovička, právník spotřebitelského sdružení dTest.

Zamítnutá reklamace, nedodané zboží. Spory s obchodníkem pomůže řešit ČOIka

9. 8. 2016 | Monika Hájková | 4 komentáře

Zamítnutá reklamace, nedodané zboží. Spory s obchodníkem pomůže řešit ČOIka

Reklamujete, jste v právu, jenže obchodník trvá na tom, že peníze nevrátí, zboží nevymění. Od února už není jediným řešením soud – pomocnou ruku nabízí Česká obchodní inspekce. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů je zdarma a navíc by mělo být rychlejší. Poradíme, s čím se na ČOIku obracet a taky jak návrh správně podat.

Jak ušetřit: Nevyhazujte jídlo

25. 7. 2016 | Jana Poncarová | 4 komentáře

Jak ušetřit: Nevyhazujte jídlo

Z nedojedené čočky polévka, z okoralého chleba topinky. Hospodaříte s jídlem a dojídáte do poslední kůrky, nebo se váš odpadkový koš plní potravinami? Jak jídlo nakupovat, spotřebovávat, nevyhazovat a ušetřit třeba na dovolenou?

Na co si stěžovat u finančního arbitra. S čím pomůže. A jak na to

7. 7. 2016 | Petra Dlouhá | 4 komentáře

Na co si stěžovat u finančního arbitra. S čím pomůže. A jak na to

Když máte jako spotřebitel konflikt s finanční institucí a nedaří se ho po dobrém urovnat, nemusíte hned spěchat k soudu. Je tu ještě jedna možnost: mimosoudní řešení u finančního arbitra. Víte, s čím pomůže a jak podnět správně podat? Poradíme.

Slevový král: Snažíme se pochopit nakupování

18. 6. 2016 | Monika Hájková, Martin Vlnas | 4 komentáře

Slevový král: Snažíme se pochopit nakupování

Spousta lidí už dnes nechce vybírat, říká Petr Kováčik, zakladatel agregátoru slev Skrz.cz. Chtějí nakoupit a rozhodují se na základě momentálního impulzu.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  6 890 344 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK