Banky, působící v Česku pozvolna sestoupily ze svých nároků. Místo milionářů, případně ještě bohatších klientů, jejichž počet je omezený, je stále více zajímají ti méně movití. Některé finanční instituce proto „sestoupily“ o patro, případně i o více pater níž. Podle neoficiálních informací má ostatně téměř čtvrt milionu obyvatel ČR milionový majetek. Tolik peněz prý mají uloženo v investičních produktech či na různých účtech bank.
Raiffeisenbank proto před nedávnem přišla s tzv. prémiovým bankovnictvím, neboli Raiffeisen Premium Banking, které je dostupné pro všechny, jejichž čistý měsíční příjemčiní alespoň 25 tisíc korun. Podle mluvčího banky Tomáše Kofroně se to může týkat asi milionu osob. Program nabízí individuální přístup,včetně zpracování finančního plánu, ale také embosovanou kreditní kartuVisa Premium Banking zdarma. Podmínkou je, aby platby kartou u obchodníků dosáhly alespoň 3000 korun měsíčně.
Česká spořitelna míří o něco výše. Patrně i proto, že převzala zhruba polovinu klientů bývalé HSBC Premier. Její program, nazvaný rovněž Premier, je určen těm, jejichž investicea úsporyve spořitelně dosahují alespoň milion korun, nebo mají pravidelný měsíční příjem, který činí nejméně 100 tisíc korun. O zřízení služby CS Premier může požádat i klient, který tato kritéria zatím nesplňuje. Na jejich dosažení pak má tři měsíce. (U HSBC Premier to bylo šest měsíců).
CS Premier umožňuje využívat zdarma základní produkty, jako jsou Osobnía majetkový účet, ale také dvě debetní karty Premier, služby přímého bankovnictví, platební kartu Visa Infinite a nadstandardní cestovní pojištění. Tzv. Priority Pass umožní majiteli karty vstoupit do 600 letištních salonků po celém světě, bezplatná je i pomoc v nouzi, případně osobní asistent (concierge).
Podmínkou je, aby výše transakcí na platebních kartách u obchodníků za rok dosáhla v průměru 400 tisíc korun (33 tisíc korun za měsíc). Kdo tuto podmínku nesplní, zaplatí za užívání karet tisíc korun měsíčně, za rok tedy 12 tisíc korun. Karta je tedy určena pro ty, kdo ji skutečně aktivně využívají.
Součástí programu je bezplatné vypracování finančního plánu klienta. Spořitelna tak může díky poskytování nadstandardních bezplatných služeb těžit z dalších, za které již ovšem musí klient platit. Týká se to například prodeje investičních produktů, zahraničních plateb (výběry z bankomatu jsou zdarma), nebo případného výběru peněz na pokladně. Nebo dalších služeb či produktů, které mohou být součástí dohodnutého finančního plánu.
Banka chce díky nové službě získat 50 tisíc nových klientů, z toho zhruba třetinu z trhu, tedy od konkurence. Ani konkurence samozřejmě nespí. ČSOB nabízí například zájemcům od půl milionu tzv. Exkluzivní program. Nebude nicméně konkurence reagovat na nabídku obou zmíněných bank rozšířením služeb pro třeba i méně movitou klientelu?
Sdílejte článek, než ho smažem