O problémech zkrachovalých cestovek jsme věděli, ale nesměli jsme to říct. Tak nějak zdůvodňuje Tomio Okamura, mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří, poslední iniciativu této asociace: vytvořit rating cestovek z neveřejných informací. Klienti by se tak mohli včas dozvědět, kterým cestovním kancelářím se při plánování dovolené raději vyhnout. Jenže některým cestovkám se takový nápad vůbec nelíbí. Prý se dá snadno zneužít.
Okamura se nevyhýbá ani otázkám na kvalitu turistických služeb v Česku. Pro řadu regionů, které se diví, že k nim nejezdí zahraniční turisté, má poměrně jednoduchou, ale logickou radu. Dobré jídlo postavené na místních specialitách a kvalitní relaxační služby. A tuto kombinaci dobře marketingově prodat. „Každý má přece pocit, že francouzské víno nebo francouzské sýry jsou ty nejlepší. Přitom je to do značné míry záležitost marketingu,“ tvrdí Okamura. Třeba pro Olomouc a okolí z toho vyvozuje tuto radu: „Máte unikátní specialitu, tvarůžky. Tak ji využijte.“
Jak se bránit nekvalitním službách cestovních kanceláří? Jak má fungovat rating cestovek? Co by mělo udělat vaše město, aby se z něj stala vyhledávaná turistická destinace? Nejen na tyto otázky vám Tomio Okamura odpoví. Jeho odpovědi si budete moci přečíst příští pátek na Peníze.cz
Odpovědi Tomio Okamury na vaše dotazy:
část 1
část 2
Sdílejte článek, než ho smažem