Česká pošta varuje před novou vlnou podvodných e-mailů a SMS zpráv, které zneužívají její jméno.
„V poslední době jsme zaznamenali zvýšený počet klientů, kteří se na nás obracejí s upozorněním na podvodnou e-mailovou zprávu,“ říká mluvčí státního podniku Matyáš Vitík.
Poslední vlna podvodů se lidi v e-mailech a SMS zprávách pokouší přesvědčit, že mají buď nevyzvednutý balík, nebo ho ještě neuhradili. Vždy je přiložen odkaz na podvodný web, přes který se podvodníci snaží dostat k osobním datům nebo penězům na bankovním účtu.
„Falešné zprávy jsou charakteristické složitými, dlouhými a neznámými odkazy, které zjistíte pouhým najetím myši na odkaz bez kliknutí na něj. Typické jsou také časté chyby pravopisu a špatná stylistika. Pokud i přesto váháte, stačí se obrátit na bezplatnou zákaznickou linku České pošty 800 104 410 nebo zašlete dotaz na mailovou adresu info@cpost.cz,“ upřesňuje Vitík.
Pošta také má na svém webu novou sekci, kde má obecná doporučení i ukázky aktuálních pokusů o podvod.
Ukázka podvodného e-mailu.
Jiří Hovorka
O osobních financích píše od roku 2009. Začínal v Měšci, pak se stejným tématům věnoval v Aktuálně.cz, po sloučení s vydavatelstvím Economia se jeho texty objevovaly i v Hospodářských novinách. Dlouhodobě se věnuje důchodům,... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
12. 2. 2021 10:04, Diesel
Hmmmmně chodí od ČP "mejly" už víc jak 1/4 roku.Vždy je že zásilka nemůže být doručena,protože není zaplaceno clo-od 1eura až po asi 100kč A páč vím,že zásilky co jsem si v uplynulém období objednal nešli přes ČP ale zásilkovnu,a všechny byly tuzemské-jde to do spam koše!
V diskuzi je celkem (6 komentářů) příspěvků.