A co chcete od své pošťačky vy?

Pochopili jsme svou sociální úlohu, cigarety už prodávat nebudeme. Oznámila (trochu) kajícně a (nanejvýš) uvědoměle Česká pošta. A mediální bouře zhasla jak zapomenuté cigáro, z orkánu je všední vánek, co ofukuje listonošům tváře den co den. Jen škoda, že s cigaretovým kouřem vyprchalo z veřejné debaty i to, o co vlastně doopravdy šlo.
A co chcete od své pošťačky vy?

Musíme prodat zboží v hodnotě 800 korun měsíčně, jinak nám krátí platy – stěžovali si poštovní doručovatelé, povětšinou anonymně, v médiích. Doba je zlá a pošta, státní podnik, který však od státu – jak jeho vedení zdůrazňuje nedostává ani korunu, se musí otáčet. Respektive nechává otáčet své zaměstnance. Doplňkový prodej drobného zboží údajně poště vydělá až 300 milionů ročně. A je jí toho třeba. Jen loni měl podnik podle slov vedení „výpadek“ 620 milionů na listovních službách, o které klesá zájem (a kde mu loni skončil poslední zbytek monopolu). Cigarety ze svého sortimentu pošta nakonec, po mohutné kritice, vyškrtla.

Partner rubriky

Partnerem rubriky Co si o tom myslíte? je nakladatelství Grada. Z jeho nabídky by vás mohlo zajímat třeba...

Josef Jílek: Finance v globální ekonomice I

Publikace představuje jedinečné dílo v oblasti peněz a platebního styku v České republice i ve světě.

Josef Jílek: Finance v globální ekonomice II

Publikace komplexně zpracovává oblast měnové a kurzové politiky v České republice i ve světě.

Těžko říct, jestli šlo o chytrou komunikační strategii, nebo poště jen přála šťastná náhoda, každopádně se jí pro tentokrát podařilo odvrátit mediální palbu dokonale. Předhodila novinářům ohlodanou kost, ti po ní lačně skočili, oblízli… a šli hledat palčivé téma zase o dům dál. Nikdo už se dál nezajímal, co všechno pošta prodává, proč a jak to prodává a jaké jsou podmínky, za jakých to její lidé prodávají.

Pošta tvrdí, že se cigarety prodávaly pouze na pobočkách. Někteří doručovatelé říkají, že je museli nabízet i v terénu. Tak nebo onak – fakt, že chtěli nadřízení po pošťačkách, aby prodávaly zdraví škodlivé tabákové výrobky, je jen třešinkou na zkaženém dortu. Pošťačky totiž v  případě cigaret aspoň vědí, co prodávají.  A vědí to docela přesně i kupující. Což se o jiném sortimentu z poštovní brašny tak docela tvrdit nedá.

Představa, že bude právě pošťačka člověkem, který nás přivede ke kouření, je sama o sobě velice úsměvná. Uznejte.

Představa, že pošťačka někomu vnutí nepotřebnou, drahou a špatně nastavenou životní pojistku (aby plnila limity, nepřišla o část platu, nebo rovnou nedostala vyhazov) už tak legrační být nemusí. Zákazník ani pošťačka se zřejmě nezasmějou. To aby tvůrci proslulého dokumentu Šmejdi začali pomalu oprašovat kameru. Ostatně v některých obcích, které podomní prodej pod hrozbou vysoké pokuty zakázaly vyhláškou – už se prý pošťáci nabízející zboží k prodeji dostávají do potíží. I když žádná pokuta zatím nepadla.

Mluviti zlato!

Za dobré slovo knížku

Bankám se loni dařilo hezky. Přesto nad jejich výsledky leckdo prorokuje začátek hubených let. Ptali jsme se Co si o tom myslíte? 

Knížku za nejpodivuhodnější příspěvek do diskuze bychom tentokrát rádi darovali entitě MUDr. Stehlík Josef. Třeba by ho takový dárek rozveselil a na chvilku rozehnal zlobu, kterou v sobě má a kterou nám čas od času do diskuzí na Peníze.cz vnáší.

Bez ztráty květinky

Jestli si obstarám denní dávku nikotinu od pošťačky, nebo trafikantky za rohem, vyjde prašť jako uhoď. U trafiky bude ovšem kratší fronta. Tolik k moralizování o sociální úloze České pošty, neblahé „osvětě“ a vlivu na zdraví společnosti. Přesně k němu ve výsledku celá kauza sklouzla. A pro poštu to byl dar z nebes. Mohla se totiž kát a napravit. Ukázat, že je to rozumná instituce, která už napříště cigarety prodávat nebude. Bez ztráty květinky.

Fakt, že při této příležitosti začaly na povrch (znovu, už po tolikáté) vyplouvat zvěsti o podivných poměrech, ve kterých někteří zaměstnanci pošty pracují, fakt, že je dost zvláštní, aby byl pošťák doručovatelem, podomním prodejcem a finančním poradcem v jednom, (znovu už po tolikáté) jaksi zapadl.

Nejde přece (zdaleka jen o to), že pošťáci prodávali cigarety. Ale o to, jakým způsobem jsou k prodeji různorodého sortimentu tlačeni. Že musí tvrdě plnit limity. A o to, že lidem nabízejí mimo jiné třeba finanční produkty aliančních partnerů pošty, o kterých otevřeně přiznávají, že jim vůbec nerozumějí.

Autentickou zpověď jedné pošťačky, včetně vyjádření vedení České pošty a výkladu pošťáckého motivačního systému, Peníze.cz přinesly už před časem:

Anketa

Jste spokojeni se službami České pošty?

Zde jen malý úryvek z vyprávění zaměstnankyně pošty:

„Sama jsem si nedávno musela zřídit životní pojistku u České pojišťovny, kterou jsem vůbec nepotřebovala a nechtěla. Jenže nadřízení mě k tomu přinutili. […] Kdybych odmítla, v té atmosféře bych nevydržela, navíc jsem měla strach, že mě opravdu vyhodí. Teď následuje stejný nátlak se stavebním spořením,“ líčí pošťačka. Její zkušenost prý není zdaleka ojedinělá, totéž zažívají její kolegové, kteří si více či méně dobrovolně různá spoření a pojistky průběžně uzavírají. „Říkají, že jinak by na poště už dávno nebyli,“ komentuje mladá žena.

Poraďte jim

Po poště chceme především dvě věci: aby dobře a včas dodávala zásilky a abychom na ni – jakožto státní podnik – nemuseli doplácet. Vzhledem k druhému požadavku by bylo hříchem, kdyby pošta šikovně obchodně nevyužívala potenciál široké sítě poboček i tisíců zaměstnanců v terénu. Způsob, jakým se o to pokouší a jakým díry v rozpočtu plynoucí (mimo jiné) z poklesu zájmu o listovní zásilky lepí, ovšem budí rozpaky.

O tom, jak činnost pošťáka stále víc připomíná práci všeho druhu Ferdy Mravence, jsme na Peníze.cz v odlehčeném duchu (ač ne každý čtenář pochopil, že jde o nadsázku), psali loni:

Záběr je tak široký a specializací tolik, že se člověk skoro diví, co všechno obyčejný pošťák dokáže. Nebo spíš musí dokázat.

Co všecko pošta dělá

  • Od konce loňského roku prodává pošta investiční zlato
  • Od loňska má pošta v portfoliu služeb monitoring cen benzinu a nafty – její dopravní agenti ceny zaznamenávají u benzinek, kde tankují s poštovními vozy. Výsledky pošta zveřejňuje na portálu Tankujlevneji.cz.
  • Pošta se hlásila také do výběrových řízení na dodavatele a správce takzvaného stacionárního měření rychlosti prostřednictvím radarů na silnicích, která vypisují obce.
  • Angažuje se také v oblasti odečtů elektřiny a plynu: s některými dodavateli už zahájila spolupráci, s dalšími jedná.
  • Předloni spustila pošta službu DINO (Dluhové inkaso obyvatelstva), v rámci které pomáhá větším věřitelům (typu mobilních operátorů) vydobýt s dlužníků své pohledávky.
  • Již několik let fungují pošťáci jako finanční zprostředkovatelé: nabízejí penzijní připojištění, stavební spoření, spotřebitelské úvěry a další produkty svých aliančních partnerů.
  • Pošta provozuje SIPO: Sdružené inkaso plateb obyvatelstva.
  • Na poštách můžete nakoupit nejen obálky a známky, ale také losy a nejrůznější drobné zboží. To se často vyznačuje zajímavou patinou, získanou dlouhodobým vystavením na světle a nečerstvém vzduchu. Dobíjet na pobočkách také můžete kredit do mobilu.
  • Dlouhodobě pošta nabízí také roznos denního tisku a informačních či propagačních materiálů (čili letáků)
  • Mezi službami České pošty mají své místo také Czech POINTy, které jsou oficiálně „asistovaným místem výkonu veřejné správy“ – vydávají ověřené výstupy několika informačních systémů veřejné správy (rejstříků apod.) a umožňují ohlásit založení živnosti nebo její změnu
  • Česká pošta prodává elektronické podpisy, časová razítka a podobné elektronické certifikační zboží.
  • Česká pošta provozuje Centrální adresu, web, na kterém státní správa zveřejňuje veřejné zakázky, informace o dražbách a další a další oficiální informace.
  • Pošta také spravuje datové schránky, které umožňují fyzickým a právnickým osobám elektronicky komunikovat s veřejnou správou.
  • Pošta má vlastní krásné muzeum, sídlí v Praze a Vyšším Brodě.
  • Vedle toho pošta nabízí klasické poštovní, peněžní a dnes už i elektronické služby. O klasické poštovní služby – s výjimkou balíků – však zájem klesá. Proto se chce pošta na oblast balíků víc soustředit. Pro klienty už pár let chystá novou službu: balíkomat. Očekávání bylo velké. Rozjet se ji však zatím jaksi nepodařilo.

Úsilí navíc tak nějak nepadá na úrodnou půdu. Možná je to tím, že se všechno vymýšlí shora. Zkusme to tedy zdola. Co od své pošťačky chcete vy? Jakou službu byste skutečně uvítali? Je něco, za co vedle doručeného dopisu nebo balíku poště rádi zaplatíte? Své nápady, názory a postřehy pište do diskuze. A nezapomeňte nám nechat mail. Nejzajímavější příspěvek odměníme knížkou. 

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění, telekomunikací a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+84
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 25 komentářů

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Diskuze

26. 5. 2014 5:03 | Petr

Většina článků o poště je krutě schizofrenní. Na jednu stranu do jisté míry chceme státem garantovanou doručovací službu po celém území našeho státu. Jak pošta začne optimalizovat síť poboček, zvedne se mediální povyk, čteme srdceryvné příběhy babiček, co mají daleko na poštu atd. Na druhou stranu chceme po poště, aby zůstala v černých číslech (a dosud se jí to dařilo), pokud možno nedotovaná (dotace budou pro poštu velmi nezdravé) a to na trhu, který je plně konkurenční. Klasické listovní služby jdou díkytechnologiím pomalu do kopru. Dávám osobně za pravdu všem kdo kritizují tzv. bankovní produkty na poště - sám bych tam neuzavřel žádnou smlouvu. Zároveň považuji ty požadavky na přepážkové pracovníky za neslušné. Je nuntné ale uznat, že tyto "bankovní produkty" poště nesou dost peněz, mimo jiné na to, aby ty přepážky mohly být otevřeny třeba 3 a ne jen jedna případně jen v sousední obci. Není to ideální a je rozumné na toto upozorňovat. Co považuji za pozitivní, je že zřejmě bude pošta moci přijmout vyzkoušený a západními poštovními operátory využívaný model franšízové sítě. Protože to jí ušetří spoustu nákladů. Líbí se mi, že pošta (i když to není tak na první pohled vidět) investuje do logistické sítě. Osobně moc nechápu nadávání na chození na poštu. I když je tam třeba fronta, tak to odsýpá a nevidím tam rozdíl proti jakékoli bance či úřadu.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 3. 2014 22:06 | Jan Pouchlý

Dobrý den,
zaplatím za složení uhlí a očkování a odčervení našeho Haryka
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 3. 2014 7:28

Citace - Vít Pokorný / 14.03.2014 13:44

Skvělý nápad měla pošta s provozováním Czech-Pointu.

Právě na to nadávám, kudy chodím. Dojdu na poštu, tam jedna otevřená přepážka, před ní dva lidé, tak si říkám, to bude rychlé, jenže pak zjistím, že jeden chce výpis z katastru, druhý opis trestního rejstříku a čekám tam dvě hodiny. Přitom obě tyto činnosti můžou udělat na obecním úřadě o sto metrů dál, kde na to mají deset otevřených přepážek. Navíc dneska je obecních úřadů víc než poštovních poboček, takže i argument dostupnosti těchto služeb občanům padá.

Prostě Czech-Point je naprosto nesmyslná služba, která na poštu NEPATŘÍ.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 3. 2014 20:46 | Soňa

Sice hrubé, nicméně do "portfolia" jejich služeb by to zapadlo téměř bez povšimnutí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 3. 2014 19:18 | Lenka

S tím přirovnáním ke tzv. šmejdům plně souhlasím. Prodat komukoli něco, co ani nepotřebuje. Možná se to zdá někomu moc tvrdé, ale prostě je to tak. Je ovšem smutné, že to musí dělat lidi, kteří to ani dělat nechtějí, mnohdy je to i pro ně stresující (pro mě určitě) :-( Dokud se ovšem najdou jedinci, kteří by pro prachy udělali cokoli (tedy i natlačili staré babičce stavební spoření a penzijko), tak se nic nezmění a ti, kteří "jen" roznášejí dopisy, balíky nebo obsluhují na přepážce (šli pracovat na poštu) budou označování na neschopné. Z pošty jsem velice zklamaná, velice...
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 3. 2014 17:55 | Soňa

Nebudu soutěžit o kdovíjak zajímavý příspěvek. Co od pošty chci, je to stejné, co chtějí všichni ostatní. Služby na úrovni 21. století, komfortní odbavení na pobočkách a vyrovnané zaměstnance.

Dostávám zaprášený cirkus bez úrovně, ubohé vyšokované zaměstnance, hnusné pobočky, kde pod tunami harampádí najdete tak jednu otevřenou přepážku. Je mi žinantní poslouchat jak někdo vedle na přepážce řeší žádost o půjčku a vykládá tam úřednici své osobní detaily a detaily o členech své rodiny. Celkově bych přála všem zaměstnancům pošty, aby se za svůj podnik nemuseli stydět a byli hrdí na to, že pracují v tak pro společnost důležitém podniku. Spíš než co bych si přála bych raději měla možnost oslovit přímo vedení pošty: "Vážení pánové, dejte tomu svému miliardovému byznysu trochu styl a úroveň, ať si zaměstnanci a zákazníci nemusejí připadat jako dobytčata na pořážce ve stylu zaplať,kup kup kup kup kup, zaplať- nebo vypadni. Ani nevíte, jaké mám osypky, když musím na poštu..Prostě jste mi tím svým stylem "podnikání" vytvořili podmíněný reflex."
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 3. 2014 13:46 | Nikola

Nelíbí se mi, že nás poštovní úřednice za přepážkou nazýváte šmejdy, je to prostě naše práce, a ať už se nám to líbí nebo né, musíme ji vykonávat. Samozřejmě chápu to z Vaší strany, že pokaždé přijít na poštu a slyšet nabídky z různých odvětví není moc příjemné, ale nám není příjemné když příjde člověk, který se nechová k nám slušně jen proto, že děláme svou práci, za kterou jsme placeni. Jen tak ze srandy a pro naše potěšení tu nabídku neprovádíme. PS: samozřejmě znovudoručení zásilek provádíme, není problém si o to telefonicky zažádat.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 3. 2014 9:51 | všeználek

oznámené doporučené zásilky a balíky si vůbec nemusígte vyzvedávat na ukládací poště, stačí telefonicky požádat (číslo je na každé Výzvě k vyzvednutí zásilky) o opakované doručení. A všěřte tomu, že napodruhé udělá doručovatel vše proto, aby zásilku doručil. A pokud ne, žádejte opakovaně! Určitě není nutné chodit na poštu a vystavovat se zvůli poštovních zaměstnanců (šmejdů) s nabídkou nejrůznějších produktů a zboží.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 3. 2014 9:47 | všeználek

jestli to vyšší poštovné směrem na Západ nebude tím, že český odesílatel v poštovném platí (západo)německého pošťáka, kdežto německý odesílatel platí práci našeho českého doručovatele :-)
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2014 21:32 | terno

Nemáte tak úplně pravdu, ono jde hlavně a především o ty alianční partnery. Kdybych měla jednu pojistku, jedno stavební spoření, tak bych to asi i přežila, ale já i mí kolegové a není jich málo, mají třeba 4 životní pojištění (které musí každý měsíc zaplatit) 4 stavebka, 3 - 4 účty u spřátelené banky. Pracuji na poště již mnoho let a vždy jsem tu práci měla velmi ráda, baví mě pracovat s lidmi, ale teď se to dostalo někam, kde to nikdy nemělo být. Pořád věřím tomu, že toto původní záměr, ale prostě je v tom mnoho peněz pro strategický management. Pracuji na jedné velmi speciální poště v Praze, která nemá šanci nastavený plán nikdy splnit, proto mám každý měsíc dole z výkonové mzdy 40-50%, protože neplním plán aliančních partnerů, nemám šanci ho splnit, pošta je v lokalitě, kde se nerodí děti, nikdo neumírá, nikdo se nestěhuje, nejsou tam žádné obchody, je tam 200-500 stálých zaměstnanců nejmenovaného úseku veřejné správy. Na konci I. čtvrtletí plníme plán asi na 5%. Osobně jsem na to hrdá, ale..... Tento plán nám byl nastaven "spravedlivě" centralizovaně na počet pracovníků na poště.
když jsem zhlédla reportáž v televizi, tak jsem se docela zaradovala, že se to snad pohne konečně lepším směrem. Výsledek je stažení cigaret, které si kuřáci, prostě koupí někde jinde a stažení "jarmarku". Ovšem pozor, plán na zboží zůstává, ber , kde ber.......Plnění tohoto plánu (na zboží), bylo pro mého šéfa důvodem proč mi nemohl strhnout celou výkonovku, takže už teď se třesu, jak to bude vypadat dál.... práci samozřejmě potřebuji, jeden plat nám prostě nestačí... a taky pořád mě to ještě baví, když tohle všechno odmyslím, pravda někdy je to adrenalin, ale to zná každý kdo pracuji s lidmi.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 3. 2014 21:01 | miro

Od pošty bych vyžadoval především doručování pošty,zejména doporučených zásilek a ne jen roznášení výzev k odběru zásilky na poště.Pro staré a těžce pohyblivé osoby je to nadlidský úkol a vydání dopúoručené zásilky rodinným příslušníkům pošta odmítá (asi je takový zákon)Rovněž bych požadoval,aby byla pošta rychlejší,doručení peněžní zásilky v obvodu jedné pošty za více než týden se mi zdá pomalé,stejně tak jako dopisu mezi městy cca 60 km za 8 dní by bylo rychlejší pěším poslem.
Pokud už pošta nabízí nějakou službu jako třeba předisponování zásilek na jinou poštu,měla by ji plnit vždy a nejen nahodile,aby zásilku nebylo nutno hledat na dvou poštách a někdy i opakovaně.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 3. 2014 20:16 | Rob

Pošta žije v 19. století. Kdyby aspoň jezdili na koních a troubili na trubku, tak je to legrace pro děti a důchodce, takhle je to jenom ostuda. To, že nedoručují, ale dávají oznámení je hrůza sama o sobě, navíc v poslední době to vylepšily o to, že ani nedávají oznámení, to, že Vám někdo něco poslal si musíte vypátrat sami.
Pro "soudruhy" manažery z "Těžké pošty" (nový název České pošty) : nic nevymýšlejte a běžte se podívat do Německa/Rakouska jak to tam funguje. P.S.: .... když těch manažerů zůstane třetina, tak zbyde více peněz na doručovatelky ....
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 3. 2014 13:44 | Vít Pokorný

No, pošta by měla především DORUČOVAT poštovní zásilky. Dopisy, balíky, pohlednice, ... Doručování těch zásilek, které si musím osobně převzít, a jejich převzetí podepsat, by mělo být MIMO pracovní dobu většiny národa, tedy v pozdních odpoledních a večerních hodinách. To dá rozum, že v deset dopoledne doma docela dost lidí není.

Jaksi přirozenou součástí poštovních služeb je i doručování předplacených novin, časopisů, a případně i jejich prodej na přepážkách. Ostatně na přepážkách by se měly prodávat také dopisní papíry, obálky, známky, balíkové krabice, popřípadě provaz a samolepky nutné k zavázání (zalepení) obálky či balíku.

Nevadí mi, když pošťačka bude roznášet i reklamní letáky a tiskoviny. Když už mi musí přistát ve schránce, je pořád lepší, když je tam hodí pošťačka, než soukromý roznosce, který zvoní na zvonky, ať prý ho pustíme ke schránkám, že nese reklamu.

Pro starší lidi a pro ty, kteří to požadují, je pak skvělá služba peněžních operací, tedy příjem a výplata složenek, důchodů, peněz, které nemusí procházet bankovním účtem, a samozřejmě SIPO.

Skvělý nápad měla pošta s provozováním Czech-Pointu. Pro výpisy z katastru nebo pro ověření podpisu sám moc rád běžím na poštu, neboť je to blíž a rychleji, než kdybych běhal jinam. Rovněž je rozumné, že obstarávají přihlášku / odhlášku k povinným poplatkům za televizi či rozhlas.

A dost. Nic víc by pošta nabízet neměla, určitě ne doplňkový prodej losů, cigaret, plyšových panenek, angličáků a autolékárniček (to je zhruba sortiment "obchodu" na poště, kam docházím). Prodej finančních produktů jakýchkoliv spořitelen nebo pojišťoven je třeba jim zarazit nejpozději ještě dnes, pracuji v tomto oboru a ty paskvily, jaké z toho vycházejí, dobře znám.

Zamyslet by se poša měla nad cenami svých služeb. Jel jsem třeba nedávno autem z Brna do Prahy s jedním pánem, který řídil celkem prázdnou a docela velkou dodávku. Ptal jsem se, proč vlastně jede. A jeho odpověď mně šokovala. Pracuje v internetovém obchodě, který má sídlo v Praze, a zasílá zboží zákazníkům i na Slovensko. Poštovné z ČR do SR je prý tak drahé, že se firmě vyplatí 2x týdně, vždy v úterý a v pátek, poslat z Prahy dodávku, naloženou balíky na Slovensko. Ta dodávka dojede do nejbližší slovenské pošty za hranice, tedy do Kútů hned u dálnice, odtud řidič balíky odešle za slovenské ceny, jako vnitrostátní zásilky, a auto se (obvykle) prázdné vrací nazpět, protože firma zatím nedokázala najít jeho pravidelné a smyslupné vytížení. Popsaný systém však firmě šetří několik tisíc korun měsíčně, a to i po započtení cen pohonných hmot, amortizace vozu a mzdy toho řidiče. Tož kuwa, kde to jsme ???
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2014 21:41 | cml11

Co bych od své pošťačky chtěl? V první řadě to, abych na poště s šesti okénky nemusel stát půl hodiny ve frontě na jediné otevřené ať už potřebuji cokoli.

Jako doplňkový prodej považuji za vhodný kompletní trafikantský sortiment počínaje denním tiskem, přes poštovní potřeby až po ony sporné cigarety. Pro tento druh prodeje by pak bylo dobré, aby člověk měl možnost dát nějakým dohodnutým způsobem najevo, že něco koupit chce. Pošťačka by podle toho věděla že má zazvonit. Pro někoho by teoreticky mohla být také zajímavá dodávka potravin do domu. Podobné služby už zkoušejí zavádět některé řetězce, pošta by s nimi mohla spolupracovat.

Naopak prodej finančních produktů na poště nevidím rád. Podivných podomních prodejců pojistek a energií je všude habaděj. Nemám chuť do téhož pytle házet i jinak veskrze užitečné pošťačky. Pokud o tyhle produkty někdo na poště opravdu stojí, dokážu přivřít oko. Ale aby se na jejich prodeje stavěly normy a ty pak vynucovaly? To tedy v žádném případě!
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2014 21:09 | Roman H.

Vše, co je výše v článku popsáno, je pravda. Manželka pracuje na přepážce jedné z poboček pošty. Situace je ještě mnohem horší hlavně v oblasti prodeje finančních produktů aliančních partnerů. Pracovníci pošty jsou skvěle placenými regionálními manažerkami už téměř násilím nuceny plnit plán uzavřených smluv. Pod pohrůžkou ztráty prémií nebo zaměstnání nabízejí produkty hned několika partnerů. V poslední době je to hlavně stavební spořitelna Raiffeisen, která se snaží nahnat do spoření co nejvíce lidí, protože od dubna se výrazně mění podmínky tohoto spoření samozřejmě v neprospěch klientů. Holky na přepážkách už mají v hlavách takový zmatek, že už ani neví co nabízet dříve. To co denně poslouchám od manželky svědčí o jasném porušování zákoníku práce vedením České pošty a také o tom, že tento moloch vedou naprostí diletanti, kteří se starají hlavně o svá tučná korýtka. Vedení vykazuje naprosté chyby v logistice i v tak základní činnosti jako je doručování zásilek. Pro vedení Pošty je totiž už dávno důležitější alianční partner než správně a včas doručený balík. Zatímco ty přepážkové "dělnice" nosí domů i 12 000 skoročistého, vedení si rozdává vysoce nadstandartní odměny.Navíc zaměstnává celou armádu kontrolorů a zbytečných manažerů. Prostě Pošta je navrch huj a vespod fuj a zasloužila by si rychlou privatizaci.
+47
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit všech 25 komentářů

Informace na této stránce mají povahu diskusního fóra pro registrované uživatele. Byť je pro publikování příspěvku vyžadována registrace, vydavatel neručí za pravdivost zveřejněných informací a neověřuje jejich faktickou správnost či autenticitu. Pokud jste zaznamenali příspěvek, který by tu být neměl, napište nám na redakce@penize.cz

A tohle už jste četli?

Očima expertů: Prodat Českou poštu?

12. 10. 2012 | Ondřej Tůma | 4 komentáře

Očima expertů: Prodat Českou poštu?

S privatizací státních podniků naposled přišla část poslanců ODS. Neměli se k tomu, aby rovnou řekli, co má stát prodat; v jejich narážkách – „stát nemá prodávat pivo a provozovat vlaky“... celý článek

Pošta razí tvrdý byznys: dělá z kozlů zahradníky

12. 7. 2012 | Petra Dlouhá | 116 komentářů

Pošta razí tvrdý byznys: dělá z kozlů zahradníky

Česká pošta nutí zaměstnance prodávat finanční produkty. Úspěšnost prodeje ovlivňuje jejich plat. Těm, co neprodají dost, prý dokonce nadřízení vyhrožují vyhazovem. Jenže někteří pošťáci... celý článek

Na životní pojištění je pošta, na bolavé zuby kovář

16. 2. 2011 | Michal Höschl | 20 komentářů

Na životní pojištění je pošta, na bolavé zuby kovář

Není něco zvláštního na tom, že ten, kdo radí lidem, kam s penězi, si sám nechává radit od jiného profesionála?

Partners Financial Services