Souhlasíte s tím, že soud zastavil trestní stíhání vymahačů dluhů z ČEZ?

Souhlasíte s tím, že soud zastavil trestní stíhání vymahačů dluhů z ČEZ?
Olomoucký okresní soud osvobodil 13 pracovníků ČEZ, obžalovaných z toho, že měli při vymáhání dluhů od odběratelů elektřiny porušovat zákon. Jeho rozsudek zatím není pravomocný, státní zástupce se proti němu může odvolat.

Olomoucký okresní soud zastavil trestní stíhání členů tzv. komanda ČEZ, kteří podle detektivů z Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu při vymáhání peněz za neoprávněný odběr elektrické energie, porušovali zákon. Při vymáhání údajných dluhů totiž měli neoprávněně vstupovat na pozemky majitelů a dopustit se přitom jejich útisku. Soudce je ale osvobodil. Své rozhodnutí zdůvodnil tím, že ze subjektivního pohledu jde u obviněných těžko odvodit jejich úmysl jednat protiprávně. Nyní záleží na tom, zda se proti rozsudku státní zástupce odvolá k vyšší soudní instanci.

Postup komanda ČEZ, které prošlo speciálním výcvikem a nosilo u sebe zbraně, vyvolal řadu emocí a diskusí na téma, jak mohou jeho členové postupovat a kam a jak mohou vstupovat při vymáhání, byť třeba i oprávněných, pohledávek. Zatímco mluvčí ČEZ Ladislav Kříž výsledek soudu přivítal, právní zástupce občanů, kteří se cítí jednáním pracovníků firmy poškozeni, ho odmítá. Odvolat se proti němu ale může jen olomoucký okresní státní zástupce.

Detektivové Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu navrhli obžalovat 26 osob kvůli vydírání. Nakonec jich před soudem skončilo 13, a to právě kvůli údajnému útisku, za který jim hrozí až půl roku vězení.

Jak se na rozhodnutí soudu a celou záležitost díváte vy? NAPIŠTE NÁM, CO SI O TOM MYSLÍTE A PŘEČTĚTE SI NÁZORY OSTATNÍCH.

Odeslat
e-mailem

Líbil se vám článek?

+5
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 20 komentářů

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Diskuze

28. 8. 2019 14:13 | Rog

Já nevím jak vy. Ale, pokud by se mi ráno, ve dne či večer, chodil někdo po zahradě na mém pozemku, tak bral bych ho za zloděje a dal mu pár ran a zavolal policii. Bylo by mi jedno, jestli by to byl nějaký pracovník z ČEZ. Nepovolené člověk nemá právo vycházet na soukromý pozemek. Porušuje se tím občanský zákoník D.
Ale I tak, zmlatit, zavolat policii, říct že je to zloděj a jestli se zeptá, proč je tak zlacený, tak říct, že zakopl
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 8. 2019 14:13 | Rog

Já nevím jak vy. Ale, pokud by se mi ráno, ve dne či večer, chodil někdo po zahradě na mém pozemku, tak bral bych ho za zloděje a dal mu pár ran a zavolal policii. Bylo by mi jedno, jestli by to byl nějaký pracovník z ČEZ. Nepovolené člověk nemá právo vycházet na soukromý pozemek. Porušuje se tím občanský zákoník D.
Ale I tak, zmlatit, zavolat policii, říct že je to zloděj a jestli se zeptá, proč je tak zlacený, tak říct, že zakopl
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 8. 2019 14:12 | Rog

Já nevím jak vy. Ale, pokud by se mi ráno, ve dne či večer, chodil někdo po zahradě na mém pozemku, tak bral bych ho za zloděje a dal mu pár ran a zavolal policii. Bylo by mi jedno, jestli by to byl nějaký pracovník z ČEZ. Nepovolené člověk nemá právo vycházet na soukromý pozemek. Porušuje se tím občanský zákoník D.
Ale I tak, zmlatit, zavolat policii, říct že je to zloděj a jestli se zeptá, proč je tak zlacený, tak říct, že zakopl
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 1. 2011 15:51 | rich

CEZ si to ma zajistit tak aby to nebylo mozne. Pokud jde o komanda? mel jsem pocit, ze ziji v civilizovanem a pravnim statu??? sejou valku? well, budou ji mit.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 1. 2011 15:12 | Dan

Zdá se, že komando ČEZ je dle diskutujících v neprávu. Bohužel, nikdo zde nenastínil, jak by si představoval řešení případu kdy odběratel elektřiny odebírá elektřinu načerno. Kontrolní orgán by měl ctít zákaz vstupu na cizí pozemek, nepoužít žádné násilí a už vůbec ne nějakým způsobem hrozit. Ale jak na takového zloděje? Zkuste si představit že budete pronajímat byt a nájemník nebude platit odebranou elektřinu - to by bylo jiné že? U nás v baráku jsme se nemohli dopočítat úhrad za teplou vodu, až jsme zjistili, že jeden nájemník má porouchaný vodoměr. Naštěstí svoji chybu uznal. Kdyby ale tvrdil, že hlásil skutečný stav podle vodoměru a nebo se s námi vůbec nebavil, tak co s ním?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 1. 2011 0:37 | jirka

zavřít na hodně dlouho i s jejich nadřízenými kteří jim tuto práci a postup nařídily-ty hlavně vlastní zaměstnanci mají vinu ale nižší
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 1. 2011 14:35 | antoan

zavřel bych je, protože dle mého používali nechutné vydírací taktiky a zastrašování...pokud to udělá kdokoliv v civilu, tak také dostane flastr.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 1. 2011 0:19 | Bruno

Jsem nadmíru sklamaný! Někdo za to měl být stíhán! Kdo - to už záleželo od soudu. Naše zákony opět dokázaly, že se stále vůbec nic nemění. Na to mám jediné vysvětlení, které VŠICHNI sami moc dobře známe. PS. Muj soused mně dluží 4000 Kč. To znamená, že na něj taky můžu poslat ozbrojené komando? Tak jo - a jak to dopadlo, to se dočtete v novinách... Určitě mně zavřou -:(
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 1. 2011 22:05 | Pavel

Je naprosto v pořádku, že soud tyto zaměstnance zprostil viny. Na lavici obžalovaných se však měl ocitnout ten vedoucí pracovník, který svým podřízeným takové praktiky nařídil.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 1. 2011 17:24 | marthys

Jak by asi dopadl případ, kdyby se někdo stejným způsobem bránil. Strhla by se přestřelka jako na divokém západě? Způsobm jakým ČEZ řešil své pohledávky, je zcela nelegální a viník by měl být nalezen a potrestán. Nebo to platí jen pro někoho??
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 1. 2011 16:39 | ivostanislav

Další z mnoha " lumpáren " páchaných za rouškou svobody a demokracie. Nic méně pokud s tím nebudeme dělat něco mi sami, můžeme jen očekávat další tvrdší a tvrdší rány od těch, co mají peníze a postavení.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 1. 2011 14:58 | Ruda

V právním státě , musí být zaručena vymahatelnost práva, jurisdikcí a policií se svými právy , povinnostmi a oprávněními. Domnívám se , že ozbrojenou "gerilu" čí jinou formu civilní armády si může beztrestně dovolit cvičit, vlastnit a používat jen taková "vlaková loď" jakou ČEZ v této zemi je! Vzpomeňme na neoprávněné exekuce - bez dovolání , nalezená motorová vozidla , která majitelé nemohou dostat zpět a celá další plejáda případů o kterých naši spoluobčané mohou psát romány - má i zde občan právo najmout si žoldáky a pro svůj majetek se prostřílet? Policista při zákroku se musí způsobem daným zákonem jasně prokázat příslušností k policii , jinak má na krku inspekci a občan má navrh. Může občan s legálně drženou zbraní bránit svůj majetek a pozemek před nějakou černou a ozbrojenou figurou , která není nikde definovaná zákonem ,útočící na jeho pozemek ? Ještě to nikdo neudělal! Jak by byl asi tento případ řešen? A takto mi tady žijem ...
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 1. 2011 13:06 | Maik

Každý kdo krade zná svoje práva, porušuješ zákon? Nemáš žádné právo dokud nenahradíš škody i s náklady.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 1. 2011 12:45 | Krakonoš

Jsem pro vymáhání dluhů slušným způsobem a za pomocí dalších sankcí v rámci zákona.Pokud i po vyčerpání všech možností,dlužník nereaguje,jsem pro velmi tvrdý zákrok a to buď za asistence policie (která může dlužníka zavřít), a pokud by to nefungovalo tak i bez policie tvrdými donucovacímí prostředky. Jinak se dlužníci budou dále zadlužovat a dělat si z toho legraci.Nakonec stát udělá zákon,že za dlužníky to zaplatí slušní poplatníci!!!!!!! Což se již projevuje.To si neuvědomujete ,že každý z vás už tento stát zadlužil a zadlužuje dál? Zavřete ty ,co dluhy státu zavinili a potom možná vklidu zaplatí i ostatní dlužníci!!!!!!
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 1. 2011 11:15 | Slávka

Nemohu se ztotožnit s tím, že na soukromý pozemek může vniknout kdokoliv jiný, než policie.Považuji za velice nebezpečné snižovat počty policistů a jejich pravomoce převádět na jiné, byť úřední, osoby.Kde to žijeme, že si podnik může sestavit vlastní ozbrojené komando?Jak daleko je asi doba, že si podniky budou mezi sebou vymáhat pohledávky vzájemnými přestřelkami? Tedy jasné stanovisko:zásadně s rozhodnutím soudu nesouhlasím,ba co více, děsí mě.Doufám, že státní zástupce podá odvolání.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit všech 20 komentářů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.