Každou chvíli dnes potřebujeme převést něco z místa na místo. A nemusí jít jen o skříňku na chalupu. Mnohem častěji dnes vozíme kola, lyže a další sportovní náčiní. Ještě nedávno lidé vše vozili v přívěsných vozících. Nové zahraniční vozy už ale tolik možností jejich upevnění neskýtají, a tak není divu, že motoristé dávají přednost nosičům. Kdysi typové "zahrádky" už ale také nejsou tím pravým ořechovým. Proto jsou dnes velmi často doplněny nástavci, pomocí nichž se dají poměrně pohodlně převézt na jakoukoliv vzdálenost například lyže, snowboardy, kola či serfová prkna. Přestože je u nás stále ještě dost kutilů, kteří si podobné nosiče vyrábějí doma, je mnohem bezpečnější podobný nosič na auto raději zakoupit.
Dnes jde v podstatě o tři druhy nosičů, které odborníci doporučují. Za prvé jde o pevně montované nosiče, tak zvané zahrádky, přičníky či střešní boxy, které většina motoristů důvěrně zná už z minulosti. Za druhé jde o magnetické, běžně odnímatelné nosiče a za třetí o magnetické, ale uzamykatelné kusy, které se dají ze střechy auta odmontovat pouze tehdy, máte-li k dispozici potřebný klíč. K nejkvalitnějším nosičům, které dnes náš trh nabízí, patří magnetické nosiče Fabbri. Bez problému na ně umístíte tři páry lyží a snowboard a pomocí klíče vše zajistíte před zcizením. Podobná zařízení jsou ale příliš drahá. Jejich cena se pohybuje od 10 tisíc korun a každý není ochoten tak vysoký peníz do nosiče investovat. Proto u nás lidé raději volí tak zvanou odlehčenou verzi, která sice neumožňuje nosič zamknout, ale tento fakt řada z nich oželí už proto, že za ni zaplatí jen kolem dvou tisíc korun.
Zkrátka pro lidi stále ještě hrají nejdůležitější roli peníze a teprve pak bezpečí. V tomto případě třeba jen proto, že jsou přesvědčeni, že střešní nosiče slouží jen na danou cestu. tehdy se lidé u aut zdržují a po dojezdu většina z nich stejně náklad z auta sundává. A navíc, nechávat nosiče na střechách aut není dobré kvůli autu samému. Pokud nebereme v úvahu vyšší spotřebu pohonných hmot, která se při jízdě s nosičem rozhodně projeví, žádný z výrobců magnetických nosičů zatím negarantuje, že při celoročním užívání nedojde k narušení struktury laku na karosérii vozu. I proto odborníci navrhují čas od času jakýkoliv typ se střechy sundat. zatímco v letním období odvádějí střešní nosiče lidem neocenitelné služby. v zimně se většina lyžařů přiklání ke střešním boxům. Ty nejkvalitnější jsou podle odborníků z novoduru se speciální povrchovou úpravou.
K neoblíbenějším prý patří univerzální nosič Equipe. Lidé si na něm cení toho, že je složen z několika dílů které se dají kombinovat. Navíc si nemusíte kupovat všechny díly najednou. Stačí koupit v prví verzi pád kousků a ty pak doma sestavíte jako skládačku podle toho, co chcete právě převážet. Další nástavce pak můžete dokupovat. Pokud si pořídíte kompletní sadu, což je ohrádka, upínáky na windsurfing, kajak a nosič kol, bez problémů na ní odvezete prakticky cokoliv. Navíc díky své universálnosti neslouží na jeden typ auta, takže vám může zůstat i poté, co dopravní prostředek vyměníte za jiný.
Při koupi podobných výrobků, stejně jako všech nosičových nástavců, je třeba zaměřit se v obchodech na nejdůležitější - atest výrobku. Technické požadavky na střešní nosiče přesně udává vyhláška ministerstva vnitra a vyhovující protokol vystavuje výrobcům a dovozcům pouze odborná zkušebna Ústavu pro výzkum motorových vozidel. tady se odborníci velmi pečlivě dívají, jak je nosič uchycen k autu, jak velké jsou výčnělky k uchycení, ale i na vhodnost montáže a demontáže.