Co je Reklamace

Reklamace je: Vytčení vady nebo nedostatku dodaného výrobku nebo služby, oznámení, že výrobek je vadný.

Zdroj: Ing. Jindra Chválová, Minislovník ekonomických výrazů





Články na téma "Reklamace"

31. 8. | redakce Peníze.CZ

Pozor, u koho nakupujete. Takhle poznáte podvodný e-shop

Než poprvé nakoupíte na neznámém e-shopu, začněte úplným základem: Jsou na něm věrohodné kontakty na provozovatele? A podívejte se na recenze. K dispozici jsou i seznamy podvodných e-shopů.

29. 8. | Jana Divinová | 1 komentář

Vyplatí se nakupovat naslepo? Jak fungují nedoručené balíčky a mystery boxy

Myslíte, že by dneska mohl být váš šťastný den? Tak si kupte balíček, který se Amazonu nebo Aliexpressu nepodařilo dodat. Je nerozbalený, nikdo neví, co v něm je. A třeba to bude terno. Nebo taky bezcenný... více

17. 8. | Petr Kučera

Hromadné žaloby se blíží. Takhle budou fungovat, řekla vláda

Soudit se s nepoctivou firmou může být pro běžné spotřebitele od příštího roku jednodušší než dnes. Pomoct jim má takzvané hromadné řízení. Jeho podmínky v Česku ale nakonec budou takové, že lidem příliš... více

30. 7. | dTest

Reklamovat můžete i bez účtenky. Ale pozor na zboží z druhé ruky

Mnoho spotřebitelů nezná všechna svá práva při reklamaci zboží nebo služeb. Často ji vzdávají kvůli tomu, že nemůžou najít papírový doklad o nákupu – takzvanou účtenku. Ta přitom k podání a úspěšnému vyřízení... více

25. 7. | Jana Divinová

Dovolenou zkazil požár. Kdy máte nárok na vrácení peněz

Musí vám cestovka vrátit peníze, pokud zájezd předčasně ukončila evakuace kvůli požáru? A co dělat, když jste se na řecký ostrov Rhodos nebo do jiné postižené oblasti teprve chystali?

2. 5. | Gabriel Pleska

Nepřevzít dobírku z e-shopu se může prodražit. Co s tím?

I když si nepřevezmete dobírku z e-shopu, nákup pořád platí. Jestliže chcete vrátit zboží bez udání důvodu, musíte to obchodníkovi jasně říct. Jinak po vás pořád může chtít peníze za zboží a dokonce i... více

22. 3. | redakce Peníze.CZ

Právo na opravu. Už nejen pračky a lednice, projděte si nový návrh

Už dva roky platí pravidla, která mají vést k tomu, aby lidé a firmy nevyhazovali porouchané přístroje, ale nechali je raději opravit. Týkají se ale zatím jen větších spotřebičů, praček, myček, ledniček,... více

17. 3. | Gabriel Pleska

Peníze nevracíme, zboží zpátky nebereme. Když e-shop tvrdí, že není e-shop

Kromě e-shopů existují ještě všelijaké nákupní galerie a online tržiště. Rozdíl nemusí být k rozpoznání na první pohled, prý je ale důležitý: galerie a tržiště nemají žádnou odpovědnost, obchod jen zprostředkovaly.... více

9. 3. | Petr Kučera

Vyhrajete spor s bankou, přesto přijdete o peníze. Teď klienti posílí

Snaha vyřešit spor s firmou levně a rychle u mimosoudní instituce může klienta paradoxně připravit o víc peněz i času, než čeká. Vylepšit to má novela, kterou schválili poslanci.

26. 1. | Veronika Hejná

Hromadné žaloby se blíží. Nový plán, jak mají fungovat

Soudit se s nepoctivou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší. Pomoct jim mají hromadné žaloby. Jejich výsledná podoba v českém právu ale má být slabší, než se dříve plánovalo.

8. 1. | Petr Kučera

Změny při nákupech. Nová pravidla pro slevy, záruku, recenze i vrácení zboží

Triky se slevami mají skončit, stejně jako přihazování nechtěných položek do nákupního košíku. Zpřísní se pravidla pro recenze, jasnější bude i lhůta na dodání zboží. Spotřebitelé získají lepší postavení... více

25. 12. | Petr Kučera | 5 komentářů

Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod

I zboží, které nemá žádné objektivní vady, můžete vrátit. Někdy to jde hodně snadno, jindy hůř. Poradíme.

8. 12. | Veronika Hejná | 2 komentáře

Dvouletá záruka končí. Spotřebitelé si přesto polepší

Zákonná záruka za jakost končí. Na druhou stranu se zdvojnásobí doba, kdy je spotřebitel v lepší pozici při reklamaci vady. A stoupnou i požadavky na kvalitu zboží.

14. 11. | Petr Kučera , Jana Divinová

Konec e-shopů jako bezplatných půjčoven. Pravidla pro vrácení zboží zpřísní

Nová úprava má pomoct provozovatelům e-shopů. Míří proti zneužívání práva na odstoupení od smlouvy. Podmínky pro vyzkoušení zboží se přiblíží kamenným prodejnám.

12. 10. | Petr Kučera | 1 komentář

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící web se špatnou češtinou, bez kontaktu na provozovatele, s podezřele nízkými cenami a podobnými varovnými znaky.... více

25. 7. | Jana Divinová

Kupujete dům? Na tyhle vady si dejte pozor. Máme fotky

Stavební inspektoři radí, na jaké technické vady si dát pozor při koupi rodinného domu. Než půjdete na prohlídku nemovitosti, prohlédněte si je ve fotogalerii.

6. 5. | Martin Horvát | 4 komentáře

Zaměstnanec způsobil škodu klientovi. Po kom chtít náhradu?

Při plnění pracovních úkolů může zaměstnanec způsobit škodu nějaké třetí osobě – typicky zákazníkovi, klientovi nebo dodavateli svého zaměstnavatele. Na koho se má poškozený obrátit s nárokem na náhradu... více

16. 4. | dTest | 4 komentáře

Pozor na Viagogo. Stížnosti na prodejce vstupenek přibývají

Právní poradna dTestu se setkává s opětovným nárůstem stížností lidí, kteří se marně domáhají objednaných vstupenek i vrácení peněz.

18. 1. | Jana Divinová | 9 komentářů

Postavili jim dům na jílu. Vlhké zdi skončí u soudu

Stavba domu na klíč může být skvělým řešením pro ty, kdo nemají chuť, znalosti ani schopnosti pustit se do toho sami. Stavebníci ale po sobě mohou zanechat skryté vady. Tady je ponaučení ze dvou příběhů... více

12. 11. | Olga Skalková | 4 komentáře

Banky zrychlí reklamaci chybně poslaných plateb z účtu

Klienti dostanou jednodušší možnost, jak požádat banku o vrácení peněz, které omylem poslali někomu jinému. Přibývá také nástrojů na omezení takových chyb.

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2023

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kolik bere ajťák, prodavač, bankéř? Nový přehled mezd

Kolik bere ajťák, prodavač, bankéř? Nový přehled mezd

Velký mzdový průzkum společnosti Grafton Recruitment zmapoval finanční ohodnocení stovek...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kde prodávali špatný benzin, naftu nebo LPG? Nový přehled pokut od ČOI

Kde prodávali špatný benzin, naftu nebo LPG? Nový přehled pokut od ČOI

Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Kohout

ekonom

Ilona Švihlíková

ekonomka

Pavel Kohout
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Ilona Švihlíková
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services