Zdroj: Ing. Jindra Chválová, Minislovník ekonomických výrazů
22. 10. | Pavla Adamcová | 1 komentář
![Balíček v boxu chybí nebo dorazil cizí? Jak postupovat krok za krokem]()
Otevřeli jste výdejní box a váš balíček v něm nebyl? Nebo jste uvnitř dokonce našli balíček cizí? S boomem tohoto typu doručování nejde zdaleka o ojedinělou situaci. Poradíme, jak dodržováním jednoduchých... více
17. 9. | Gabriel Pleska
![AI píše stížnosti za spotřebitele. Vymýšlí si zákony, varuje úřad]()
Evropské spotřebitelské centrum řeší stížnosti lidí, kteří nakoupili v zahraničních e-shopech nebo měli problém se službou v jiné zemi EU. Víc než polovinu z těch, které k němu dnes dojdou, psala umělá... více
12. 8. | Pavla Adamcová
![„Posíláme peníze a hotovo.“ Jak se nenechat odbýt při reklamaci zájezdu]()
Reklamujete nevydařenou dovolenou a myslíte si, že cestovní kancelář se s vámi musí dohodnout na kompenzaci? Nemusí. Ale stejně tak vy nemusíte kývnout na částku, kterou vám jednostranně pošle na účet... více
17. 7. | Pavla Adamcová | 1 komentář
![Letadlo přistálo, kufr nikde. Jak postupovat a na co máte nárok?]()
Zatoulané zavazadlo je stres, nemusí ale zkazit celou dovolenou. Jak postupovat, aby vám dopravce proplatil nezbytné výdaje? A jak se pro příště pojistit, abyste riziko ztráty co nejvíce omezili? Poradíme. více
7. 7. | Petr Kučera
![Jak reklamovat platbu kartou? Jen dvě banky vám to maximálně usnadní]()
Banky se předhánějí, co všechno už lze snadno zařídit přímo v elektronickém bankovnictví „na jeden klik“. Když ale potřebujete reklamovat konkrétní platbu kartou, zjistíte, že většina bank má ještě co... více
3. 7. | Pavla Adamcová
![Aquapark bez vody i atrakcí a studené jídlo. Jak na reklamaci problémového zájezdu]()
Neproběhla plánovaná dovolená podle vašich představ? Nebo cestovka slíbila, co na místě nebylo? Poradíme, jak při reklamaci postupovat a kdy můžete dostat své peníze zpět.
16. 3. | Petr Kučera | 1 komentář
![První hromadná žaloba v Česku. Lidé chtějí vrátit zálohy za nedodané zboží]()
Městský soud v Praze bude projednávat historicky první hromadnou žalobu v Česku. Vyplývá to z usnesení soudu v takzvané certifikační fázi řízení. Žaloba podle něj splňuje všechny podmínky a je tedy přípustná. více
17. 2. | Renata Lichtenegerová
![Nevyhazujte to! Jan Charvát dokázal z oprav elektra udělat funkční byznys]()
Před jedenácti lety založil Opravárnu, web spojující majitele porouchaných přístrojů s opraváři. Z ekologického projektu se stal podnikatelský záměr zaměřený na B2B segment a vznikl RepairSYS. Jan Charvát... více
23. 7. | Pavla Adamcová
![Nebezpečné jídlo, hračky nebo powerbanka. Tohle radši vraťte, vyzývají řetězce a úřady]()
Plísně, chemie nebo třeba riziko úrazu elektřinou. Úřady za poslední dva měsíce musely z trhu stáhnout celou řadu výrobků včetně hraček nebo jídla. Podívejte se, jestli je nemáte ve spíži nebo v dětském... více
24. 6. | Pavla Adamcová | 4 komentáře
![Právo na opravu se blíží. Projděte si, jak má fungovat]()
Nová evropská směrnice, která upravuje takzvané právo na opravu, má prodloužit životnost spotřebních výrobků. Zavádí řadu povinností pro výrobce i práva pro spotřebitele. Máme odpovědi na časté otázky. více
18. 6. | Pavla Adamcová
![Zkazili vám radost z dovolené? Kdy máte nárok na odškodnění]()
Některé problémy během zájezdu mohou být natolik zásadní, že vám zkazí zážitek z celé dovolené. Pak můžete požadovat slevu a k tomu ještě částku odpovídající způsobené újmě. Poradíme, jak na to.
11. 6. | Pavla Adamcová | 3 komentáře
![Právo na opravu přichází. Jak vám pomůže a co znamená pro výrobce]()
Opravy porouchaných výrobků mají být snadnější a výhodnější než výměna za nové. Europoslanci schválili takzvané právo spotřebitele na opravu. To určuje povinnosti výrobců v případě, že jejich produkt přestane... více
23. 5. | Petr Kučera
![ČSOB vylepší pojištění nákupu, když platíte kreditkou]()
ČSOB od července změní některé podmínky pro pojištění ochrany nákupu a prodloužené záruky, které nabízí jako součást služeb ke kreditní kartě.
17. 5. | Pavla Adamcová
![Jak reklamovat problémovou dovolenou. Na návrat domů nečekejte]()
Neproběhla vysněná dovolená podle vašich představ? Poradíme, kdy můžete dostat své peníze zpět a jak při reklamaci efektivně postupovat.
10. 4. | Petr Kučera
![Hromadné žaloby jsou tu. Takhle budou fungovat, potvrdili senátoři]()
Soudit se s nepoctivou firmou může být pro běžné spotřebitele jednodušší než dnes. Pomoct jim má takzvané hromadné řízení. Jeho podmínky v Česku ale nakonec budou takové, že lidem příliš nepomůže, namítají... více
15. 2. | Pavla Adamcová
![Zaplatili jste, ale zboží z e-shopu nepřišlo. Jak dostat peníze zpět]()
Objednáte, zaplatíte a do tří dnů máte zboží doma. Tak vypadá ideální nákup na internetu. Jenže ne vždycky to jde takhle hladce. Jak se bránit, když prodejce nedoručí předem zaplacenou objednávku?
25. 1. | Pavla Adamcová
![Objednáte zboží a e-shop volá s pojištěním. Na co si dát pozor]()
Prodloužená záruka, pojištění proti krádeži a rozbití. Na první pohled lákavé doplňky k nákupu, se kterými velké e-shopy neváhají zákazníka oslovit třeba i po telefonu. Smí si to dovolit? A co si ohlídat,... více
20. 1. | Pavla Adamcová
![V dětských bundách byla škodlivá chemie. Dřív normy splňovaly]()
Ve více než polovině z 32 dětských bund a kombinéz, zakoupených v sedmi evropských zemích, byly škodlivé věčné chemikálie PFAS. Zjistila to studie spolku Arnika.
31. 8. | redakce Peníze.CZ
![Pozor, u koho nakupujete. Takhle poznáte podvodný e-shop]()
Než poprvé nakoupíte na neznámém e-shopu, začněte úplným základem: Jsou na něm věrohodné kontakty na provozovatele? A podívejte se na recenze. K dispozici jsou i seznamy podvodných e-shopů.
29. 8. | Jana Divinová | 1 komentář
![Vyplatí se nakupovat naslepo? Jak fungují nedoručené balíčky a mystery boxy]()
Myslíte, že by dneska mohl být váš šťastný den? Tak si kupte balíček, který se Amazonu nebo Aliexpressu nepodařilo dodat. Je nerozbalený, nikdo neví, co v něm je. A třeba to bude terno. Nebo taky bezcenný... více