Zdroj: Ing. Jindra Chválová, Minislovník ekonomických výrazů
27. 11. | Jakub Balada | 1 komentář

Zákon o ochraně spotřebitele od letoška zpřísnil. Kouzlení se slevami by mělo být těžší. Jak to vypadá v praxi, ukazuje nová analýza Hlídače shopů. Zaměřila se na slevy během letošního Black Friday.
10. 8. | Petr Kučera | 1 komentář

Přejmenování čerpacích stanic Benzina výrazně zrychlí. Do konce letošního roku ponese název Orlen a logo orla už téměř 90 procent této sítě, oznámila dnes skupina Orlen.
31. 7. | redakce Peníze.CZ

Air Bank po dvanácti letech výrazně mění styl své marketingové komunikace. Popichování mezi dvojicí bankéřů a porovnávání s tradičními bankami vystřídá od 1. srpna nový komunikační koncept s názvem I to... více
20. 7. | Veronika Odrobinová

Stopku imaginárním slevám a klamavým reklamám měla vystavit novela zákona o ochraně spotřebitele. V praxi ale potřebnou změnu nepřinesla. ČOI nemá odvahu zakročit.
14. 7. | Jan Müller | 1 komentář

Psychologie je mocná čarodějka. Nejen jasní podvodníci, ale i firmy a obchody s nejlepší reputací používají manipulační techniky, aby z vás dostali peníze. Někdo za ně dá něco jako protihodnotu, jiný je... více
10. 7. | redakce Peníze.CZ | 2 komentáře

Air Bank se přestává prezentovat jako „jiná banka“. Banka dnes představila poslední z řady svých spotů, ve kterém její cool bankéř zahanbí, ne-li zesměšní „tradičního bankéře“. Tím reklamní koncept nazvaný... více
30. 3. | Petr Kučera

Stavební spořitelna ze skupiny ČSOB změní po třiceti letech svého maskota. Lišku vystřídá chameleon, kterého ČSOB začala používat v reklamě a marketingové komunikaci v roce 2021.
23. 3. | redakce Peníze.CZ

Víc než polovina tvrzení o použití ekologických materiálů či postupů, které se vyskytují na obalech evropských výrobků, je neurčitá či zavádějící. Vyplývá to ze studie Evropské komise. Ta teď navrhuje... více
21. 3. | Petr Kučera

Sleva na externí disky pro pirátské filmy? Velký e-shop prý zaskočilo, že někdo chápe kampaň jinak, než ji zamýšlel.
28. 11. | Jakub Balada | 1 komentář

Díky Hlídači shopů si můžete ověřit, jaká je skutečná sleva a jestli ji obchodníci uměle nezvyšují. Jakub Balada z datového startupu Apify popisuje, co hlídač zjistil během letošního Black Friday.
26. 10. | Petr Kučera , Veronika Hejná | 2 komentáře

Pravidla pro uživatelské recenze i hodnocení zboží a služeb na internetu se zpřísní. Weby by měly vysvětlit, jak ověřují, že je píšou skuteční zákazníci. Za falešná hodnocení jim bude hrozit trest.
3. 10. | Petr Kučera

Poslanci schválili novelu, která má pomoct spotřebitelům i poctivějším obchodníkům. Pomůže?
28. 8. | Jana Divinová

Otravné marketingové hovory netrápí jen Čechy. Zatímco u nás jsme letos dali stopku všem firmám, kterým volaný nedá vysloveně souhlas, na Slovensku jdou jinou cestou. Že půjde o obchodní nabídku, poznají... více
30. 11. | Jakub Balada | 10 komentářů

Díky Hlídači shopů si můžete ověřit, jaká je skutečná sleva a jestli ji obchodníci uměle nezvyšují. Jakub Balada z datového startupu Apify ukazuje, co hlídač zjistil během letošního Black Friday.
3. 11. | Petr Kučera | 13 komentářů

Podle finančního arbitra bylo oznámení na webu banky o nesnížení úroku natolik konkrétní, že ho lze považovat za veřejný příslib, který má přednost před všeobecnými obchodními podmínkami.
20. 9. | Petr Kučera | 23 komentářů

Raiffeisenbank dnes startuje nový komunikační koncept, jehož klíčovým motivem je odpověď Samozřejmě. Zároveň opouští dosavadní „černobílou“ komunikaci, nová kampaň bude barevná a zaměřená na širší cílovou... více
15. 9. | Jiří Hovorka | 53 komentářů

Firmy budou moci volat jen lidem, kteří s tím předem výslovně souhlasili. Podle dosavadních pravidel to bylo obráceně.
12. 8. | Veronika Hejná | 30 komentářů

Dosavadní zákon předpokládá, že o nevyžádané hovory máte zájem, pokud jste je nezakázali u vašeho operátora. Během roku 2022 se mají pravidla otočit. Firmy budou moci volat jen lidem, kteří s tím předem... více
22. 7. | Jiří Hovorka | 14 komentářů

Dominik Stroukal je další z řady známých osobností, jejichž jméno podvodníci zneužívají, aby z lidí dostali peníze. A jsou úspěšní, jak ukazují příběhy mnoha podvedených, kteří se na Stroukala obracejí. více
16. 6. | Jiří Hovorka | 27 komentářů

Poslanci dnes schválili rozsáhlou novelu zákona o elektronických komunikacích. Ta má kromě jiného změnit situaci u nevyžádaného marketingu přes telefon.