Až 300 korun ušetří klienti Komerční banky, když během září a října zaplatí kartou Visa v některém z přibližně stovky takzvaných udržitelných e-shopů.
Kdo v některém ze zapojených e-shopů nakoupí aspoň za 1000 korun, získá pak zpátky 100 korun jako takzvaný cashback – ten mu banka připíše na účet během deseti pracovních dnů po zaplacení. S jednou kartou lze využít akci maximálně třikrát, tedy obdržet až tři odměny v souhrnné výši 300 korun.
Banka navazuje na svou červnovou akci. Od začátku září do konce října ji zopakuje – tentokrát už nebude nutné předem registrovat platební kartu. Počítají se pouze online nákupy (přes stránku e-shopu) zaplacené platební kartou Visa (debetní nebo kreditní) od Komerční banky.
Mezi zapojené e-shopy patří například Agátin svět, Bio nebio, Biopekárna Zemanka, Bushman, CountryLife, Econea, Hugo chodí bos, Paperlove, Ponožky od babičky, Sirupárna nebo Tlama games – deskovky k sežrání. Kompletní seznam zhruba zapojených e-shopů, které nabízejí cashback, je na webu projektu.
Na projektu Udržitelný e-shop spolupracuje Komerční banka s nákupním rádcem Heureka, kartovou společností Visa a Asociací společenské odpovědnosti. Cílem je podpořit e‑shopy, které „souhlasí s tím, že je zcela nezbytné věnovat se otázkám udržitelnosti a zachování naší planety pro život náš i našich potomků”.
Pro zapojení do projektu musí e-shopy uspět v hodnocení několika kritérií:
- odpovědný přístup k životnímu prostředí (od balení produktů do recyklovaných či obnovitelných materiálů přes klimaticky neutrální dopravu až po úsporu energií a vody),
- péče o zaměstnance (poskytnutí vyšší než minimální důstojné mzdy, dohlížení na genderově rovnocenné ohodnocení či začleňování znevýhodněných skupin do pracovního procesu),
- přehled o dodavatelích (základní znalost celého dodavatelského řetězce, nastavení férové ceny bez zneužívání monopolního postavení, budování dlouhodobých vztahů),
- odpovědný přístup k zákazníkům (poskytování transparentních informací a nastavení interních procesů pro ochranu osobních údajů),
- transparentní řízení společnosti (rozvoj veřejně prospěšných cílů, nastavení etického kodexu, antikorupčních opatření, transparentní přístup k informacím),
- podpora komunity (spolupráce s iniciativou v oblasti udržitelnosti a dobrovolná činnost přispívající k řešení environmentálních nebo sociálních problémů).
Petr Kučera
Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem