Slevy zaujaly. Ošklivá zelenina hitem

Jiří Hovorka | rubrika: Aktuálně.cz | 9. 10. 2016 | 4 komentáře
Zeleninu „nestandardních tvarů“ začal letos v srpnu nabízet Penny Market a e-shop Rohlík.cz. Oba obchodníci tvrdí, že lidé reagovali velmi pozitivně, nabídka proto bude pokračovat.
Slevy zaujaly. Ošklivá zelenina hitem

Obchodní řetězce se nemusí bát od zemědělců kupovat zeleninu, která není na pohled dokonalá. Lidé mají o „ošklivou“ zeleninu zájem, pokud ji dostanou se slevou. Ukazují to první zkušenosti řetězcePenny Market a online obchodu s potravinami Rohlík.cz. Oba začaly „nestandardní tvary“ nabízet letos v srpnu.

„Ohlasy zákazníků byly stoprocentně pozitivní, „ošklivé“ okurky a papriky se podílely na celkových prodejích této zeleniny třetinou,“ říká Michala Gregorová, mluvčí e-shopu Rohlík.cz. Ten prodával s třiceti- až padesátiprocentní slevou okurky a papriky, které neodpovídají estetickým nárokům řetězců kvůli nestandardnímu zbarvení, velikosti či nepravidelnému tvaru. Pokus uspěl – všechnu takovou zeleninu vyprodal.

Také v Penny Marketu si lidé nepovedenou úrodu oblíbili. „Nejprodávanějším artiklem ze sortimentu nestandardního ovoce a zeleniny jsou brambory v balení 1,5 kilogramu. Cena je nižší minimálně o 10 procent ve srovnání s esteticky odpovídajícími produkty,“ říká mediální zástupkyně řetězce Markéta Lidinská.

Oba prodejci budou nestandardní úrodu nabízet i dál. Dopředu ovšem přesně nevědí, kolik „ošklivé“ zeleniny či ovoce do nabídky zařadí. Podle Penny Marketu to nejde, protože zemědělci do poslední chvíle netuší, jak bude úroda vypadat. „Naším cílem je pomáhat pěstitelům s úrodou, kterou by museli buď zkrmit, nebo zlikvidovat,“ dodává Lidinská.

„Dostupné to dnes už moc není, protože jsou všichni postižení tím, že se to automaticky muselo vyhodit, když to neodpovídá škatulkám, které někdo vymyslel, aniž by tomu rozuměl a někdy něco v životě vůbec vypěstoval,“ říká zemědělec Jaroslav Šebek, který je zároveň tajemníkem Asociace soukromého zemědělství ČR.

Návrat k „ošklivé“ zelenině je podle něj marketingovou příležitostí pro prodejce. „Skutečný sedlák se selským rozumem ale nikdy nic takového nevyhodil a spíše se snažil to třeba zpracovat nějak jinak,“ dodává.

Další řetězce zatím o této kategorii jako o samostatném sortimentu nepřemýšlejí. „Naše mnohaletá obchodní zkušenost ukazuje, že zákazník vybírá především takové zboží, na které je zvyklý a které odpovídá jeho představám o estetice a kvalitě. V případě zmíněných ovocných či zeleninových plodů máme již řadu dodavatelů, kteří si například s jeho zhodnocením dokážou poradit a zboží jinak zpracovat,“ říká mluvčí Kauflandu Michael Šperl.

Celý článek si přečtete na Aktuálně.cz

Navštivte svět soudobého umění

Navštivte svět soudobého umění

Letní výtvarný salon KodlContemporary představuje přední osobnosti současné umělecké scény na výstavě v Galerii KODL.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+6
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 4 komentářů

A tohle už jste četli?

Příroda dává, hloupý, kdo nebere. Jak ušetřit na podzim

13. 9. 2016 | Jana Poncarová | 19 komentářů

Příroda dává, hloupý, kdo nebere. Jak ušetřit na podzim

Sbírat, sušit, nakládat a zavařovat. Konzumovat hned. Na podzim můžeme sklízet i to, co jsme nezaseli. Šetříme. A jsou tu i další plusy nepeněžní, například si můžete skvěle aktivně... celý článek

Jak ušetřit: Nevyhazujte jídlo

25. 7. 2016 | Jana Poncarová | 5 komentářů

Jak ušetřit: Nevyhazujte jídlo

Z nedojedené čočky polévka, z okoralého chleba topinky. Hospodaříte s jídlem a dojídáte do poslední kůrky, nebo se váš odpadkový koš plní potravinami? Jak jídlo nakupovat, spotřebovávat,... celý článek

Ušetřete za zdraví. Superpotraviny můžete mít i zadarmo

10. 5. 2016 | Jana Poncarová | 6 komentářů

Ušetřete za zdraví. Superpotraviny můžete mít i zadarmo

Kdyby v nákupním košíku měly skončit všechny „zázračné potraviny“, které prý zatočí s většinou civilizačních nemocí, člověk by se nedoplatil. Vyčistěte hlavu od marketingových řečí.... celý článek

Rajčata na balkoně, česnek za domem: Vyplatí se pěstování?

23. 3. 2016 | Jana Poncarová | 11 komentářů

Rajčata na balkoně, česnek za domem: Vyplatí se pěstování?

Z městských balkonů koukají místo muškátů rajčata. Okrasné zahrady na vesnicích se znovu proměňují v užitkové, kterým se módně říká potravinové nebo jedlé. Je to vlastně fuk. Důležité... celý článek

Farmářský slon u vás v obýváku

14. 8. 2015 | Michal Kašpárek | 6 komentářů

Farmářský slon u vás v obýváku

Trh s farmářskými potravinami roste moc rychle na to, aby ho zvládli zásobovat jen drobní zemědělci. Kontrol je málo a podvody se dají snadno skrýt. Co s tím?

Partners Financial Services