Slevy zaujaly. Ošklivá zelenina hitem

| rubrika: Aktuálně.cz | 9. 10. 2016 | 4 komentáře
Zeleninu „nestandardních tvarů“ začal letos v srpnu nabízet Penny Market a e-shop Rohlík.cz. Oba obchodníci tvrdí, že lidé reagovali velmi pozitivně, nabídka proto bude pokračovat.

Obchodní řetězce se nemusí bát od zemědělců kupovat zeleninu, která není na pohled dokonalá. Lidé mají o „ošklivou“ zeleninu zájem, pokud ji dostanou se slevou. Ukazují to první zkušenosti řetězcePenny Market a online obchodu s potravinami Rohlík.cz. Oba začaly „nestandardní tvary“ nabízet letos v srpnu.

„Ohlasy zákazníků byly stoprocentně pozitivní, „ošklivé“ okurky a papriky se podílely na celkových prodejích této zeleniny třetinou,“ říká Michala Gregorová, mluvčí e-shopu Rohlík.cz. Ten prodával s třiceti- až padesátiprocentní slevou okurky a papriky, které neodpovídají estetickým nárokům řetězců kvůli nestandardnímu zbarvení, velikosti či nepravidelnému tvaru. Pokus uspěl – všechnu takovou zeleninu vyprodal.

Také v Penny Marketu si lidé nepovedenou úrodu oblíbili. „Nejprodávanějším artiklem ze sortimentu nestandardního ovoce a zeleniny jsou brambory v balení 1,5 kilogramu. Cena je nižší minimálně o 10 procent ve srovnání s esteticky odpovídajícími produkty,“ říká mediální zástupkyně řetězce Markéta Lidinská.

Oba prodejci budou nestandardní úrodu nabízet i dál. Dopředu ovšem přesně nevědí, kolik „ošklivé“ zeleniny či ovoce do nabídky zařadí. Podle Penny Marketu to nejde, protože zemědělci do poslední chvíle netuší, jak bude úroda vypadat. „Naším cílem je pomáhat pěstitelům s úrodou, kterou by museli buď zkrmit, nebo zlikvidovat,“ dodává Lidinská.

„Dostupné to dnes už moc není, protože jsou všichni postižení tím, že se to automaticky muselo vyhodit, když to neodpovídá škatulkám, které někdo vymyslel, aniž by tomu rozuměl a někdy něco v životě vůbec vypěstoval,“ říká zemědělec Jaroslav Šebek, který je zároveň tajemníkem Asociace soukromého zemědělství ČR.

Návrat k „ošklivé“ zelenině je podle něj marketingovou příležitostí pro prodejce. „Skutečný sedlák se selským rozumem ale nikdy nic takového nevyhodil a spíše se snažil to třeba zpracovat nějak jinak,“ dodává.

Další řetězce zatím o této kategorii jako o samostatném sortimentu nepřemýšlejí. „Naše mnohaletá obchodní zkušenost ukazuje, že zákazník vybírá především takové zboží, na které je zvyklý a které odpovídá jeho představám o estetice a kvalitě. V případě zmíněných ovocných či zeleninových plodů máme již řadu dodavatelů, kteří si například s jeho zhodnocením dokážou poradit a zboží jinak zpracovat,“ říká mluvčí Kauflandu Michael Šperl.

Celý článek si přečtete na Aktuálně.cz

Odeslat
e-mailem

Líbil se vám článek?

+5
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 4 komentářů
Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.