Air Bank má Anetu. Chatbot poradí i zavtipkuje

Jiří Hovorka | rubrika: Aktuality | 30. 7. 2020
Air Bank má Anetu. Chatbot poradí i zavtipkuje

Zdroj: Air Bank

Na webu Air Bank si nově můžete psát s Anetou. Jde o virtuální asistentku neboli chatbota.

„Zná odpověď na obrovské množství otázek ohledně bankování s Air Bank, a ještě k tomu pracuje 24 hodin denně sedm dní v týdnu, ve dne v noci a bez pauz,“ říká mluvčí Jana Karasová.

Chatbot je umělá inteligence, která si s vámi píše na internetu. Konkrétně Aneta má pomáhat klientům banky nebo i dalším zájemcům o její služby, kdykoliv si nebudou s něčím vědět rady.

Kdo šetří, má tyhle tři

Běžný účet, spořicí účet, kreditka. Tohle trio může ušetřit určitě pár stovek ročně. Když je správně vyladěné a když víte, kam ve správný čas přesunout kolik peněz. Dobrá zpráva: dneska to jde do značné míry automatizovat. Na začátku je to samozřejmě dost kombinování. Pomůžeme s porovnáním a výběrem.

„Třeba se vám z hlavy vypaří PIN od karty a budete se chtít zeptat, kde si ho můžete připomenout. Nebo vás v obchodě nadchne, jak někdo platí mobilem, a bude vás zajímat, jak to svůj telefon také naučit,“ napovídá banka, na co všechno se Anety lze zeptat.

Chatboti umožňují firmám nahradit lidskou práci automaty, a to na činnosti, kde to roboti zvládnou. Na složitější záležitosti tu jsou stále „živí bankéři“, ať už na pobočce nebo třeba na zákaznické lince.

Chatbota má i Česká spořitelna ve svém přímém bankovnictví George a virtuální asistentku Kate do své mobilní aplikace slibuje v listopadu doplnit ČSOB.

Stejně jako chatbot v Georgi slibuje i Air Bank, že Aneta zvládne i jiná témata než bankovnictví a umí i zavtipkovat.

Air Bank chatbota zatím používá jen v sekci Poradna na svém webu, po odzkoušení ji postupně bude nasazovat i na dalších místech.

A proč právě Aneta? „Počáteční áčko má po nás, však jsme Air Bank. Zbytek jména pak odkazuje k místu, kde pracuje… Internet, Net, Neta… Aneta!“ vysvětluje banka.


Čtěte více:

Jiří Hovorka

Autor článku Jiří Hovorka

O osobních financích píše od roku 2009. Začínal v Měšci, pak se stejným tématům věnoval v Aktuálně.cz, po sloučení s vydavatelstvím Economia se jeho texty objevovaly i v Hospodářských novinách. Dlouhodobě se věnuje důchodům,... Další články autora.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+25
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Oblíbená témata

Air Bank, banky, chatbot

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Tři banky hlásí odstávku, limity na víkend si nastavte včas

22. 3. 2024 | Petr Kučera

Tři banky hlásí odstávku, limity na víkend si nastavte včas

Česká spořitelna, Komerční banka a mBank o víkendu dočasně vypnou své elektronické bankovnictví. Klienti by si proto dopředu měli nastavit limity na platebních kartách, pokud například... celý článek

Komerční banka vystrašila klienty. Špatně zaúčtovala platby kartou

14. 3. 2024 | Kateřina Hovorková

Komerční banka vystrašila klienty. Špatně zaúčtovala platby kartou

Klientům Komerční banky se v elektronickém bankovnictví ukazoval chybný údaj o platbě kartou ze středy 13. března, případně byly platby bez popisu. 

Nová Partners Banka startuje. Má rodinný účet i atraktivní spoření

6. 3. 2024 | Kateřina Hovorková | 4 komentáře

Nová Partners Banka startuje. Má rodinný účet i atraktivní spoření

Zájemci mají na výběr ze tří balíčků. Účet si lze založit zatím jen přes poradce, od dubna také online přes aplikaci. Ve druhé polovině roku chce banka nabídnout i spotřebitelské úvěry... celý článek

Banky mají víc chránit klienty před podvody. Za první chybu odškodnění, chce EU

29. 2. 2024 | Olga Skalková | 2 komentáře

Banky mají víc chránit klienty před podvody. Za první chybu odškodnění, chce EU

Evropská unie chystá balíček zvaný PSD3/PSR. Má zlepšit ochranu a bezpečnost spotřebitelů. O novinkách, jejichž definitivní podoba teprve vzniká, mluví v rozhovoru europoslanec Ondřej... celý článek

Třetí největší banka končí s telefonním bankovnictvím

21. 2. 2024 | Kateřina Hovorková, Petr Kučera

Třetí největší banka končí s telefonním bankovnictvím

Klienti Komerční banky už nebudou moct zadávat platební příkazy a využívat další služby přes telefonního bankéře. Už dříve tuto službu zrušily UniCredit Bank a ČSOB.