Na webu Air Bank si nově můžete psát s Anetou. Jde o virtuální asistentku neboli chatbota.
„Zná odpověď na obrovské množství otázek ohledně bankování s Air Bank, a ještě k tomu pracuje 24 hodin denně sedm dní v týdnu, ve dne v noci a bez pauz,“ říká mluvčí Jana Karasová.
Chatbot je umělá inteligence, která si s vámi píše na internetu. Konkrétně Aneta má pomáhat klientům banky nebo i dalším zájemcům o její služby, kdykoliv si nebudou s něčím vědět rady.
„Třeba se vám z hlavy vypaří PIN od karty a budete se chtít zeptat, kde si ho můžete připomenout. Nebo vás v obchodě nadchne, jak někdo platí mobilem, a bude vás zajímat, jak to svůj telefon také naučit,“ napovídá banka, na co všechno se Anety lze zeptat.
Chatboti umožňují firmám nahradit lidskou práci automaty, a to na činnosti, kde to roboti zvládnou. Na složitější záležitosti tu jsou stále „živí bankéři“, ať už na pobočce nebo třeba na zákaznické lince.
Chatbota má i Česká spořitelna ve svém přímém bankovnictví George a virtuální asistentku Kate do své mobilní aplikace slibuje v listopadu doplnit ČSOB.
Stejně jako chatbot v Georgi slibuje i Air Bank, že Aneta zvládne i jiná témata než bankovnictví a umí i zavtipkovat.
Air Bank chatbota zatím používá jen v sekci Poradna na svém webu, po odzkoušení ji postupně bude nasazovat i na dalších místech.
A proč právě Aneta? „Počáteční áčko má po nás, však jsme Air Bank. Zbytek jména pak odkazuje k místu, kde pracuje… Internet, Net, Neta… Aneta!“ vysvětluje banka.
Čtěte více:
Jiří Hovorka
O osobních financích píše od roku 2009. Začínal v Měšci, pak se stejným tématům věnoval v Aktuálně.cz, po sloučení s vydavatelstvím Economia se jeho texty objevovaly i v Hospodářských novinách. Dlouhodobě se věnuje důchodům,... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem