Češi by měli zbystřit při čtení e-mailů. V posledních dnech totiž ve zvýšené intenzitě probíhají takzvané phishingové útoky na bankovní účty. Upozornila na to společnost Eset. Útoky probíhaly prostřednictvím e-mailů, které příjemce přivedly na podvodnou stránku. Ta působila jako oficiální prezentace banky.
„Podvodné stránky, na které byli klienti směřováni, jsou již deaktivované a nepředstavují riziko. Z dostupných informací rovněž vyplývá, že útok směřoval z Indie,“ říká Miroslav Dvořák, technický ředitel české pobočky společnosti Eset.
„Podvodné stránky zneužívají nejčastěji oficiální grafické prvky a obchodní značku subjektů, na kterých útočníci parazitují. Poměrně novým trendem je používání takzvaných homoglyfů. S jejich pomocí útočníci vytváří zdánlivě legální internetové domény,“ vysvětluje Dvořák.
Homoglyfy jsou znaky, které vypadají podobně jako běžná písmena naší abecedy, ale z pohledu výpočetních systémů mají jiný význam a jsou jinak interpretovány. Jako příklad si lze představit podobné znaky z latinské abecedy a azbuky či jiných jazykových sad a čísel - například „Ь“ a „b.
„Phishingové kampaně jsou formou neadresného plošného útoku a opakují se ve vlnách. Závěr roku dlouhodobě patří mezi ty období, kdy se s nimi setkáváme nejčastěji a letošní rok, předpokládám, nebude výjimkou. Ať už se jedná o zneužití jmen bank, falešné faktury či podvržené informace od spedičních služeb, cíl je vždy stejný: získání cenných dat uživatele,“ říká Dvořák.
Prevence v takovém případě představuje obezřetnost, spolehlivý a aktualizovaný bezpečnostní software a v neposlední řadě i povědomí o tom, že banka nikdy nežádá o přístupové údaje e-mailem.
Sdílejte článek, než ho smažem