Poddimenzovaná Mojebanka

Poddimenzovaná Mojebanka
Platili byste 245 korun za internetbanking, který by občas nefungoval? Většina z nás asi ne, ale podnikatelé a firmy, kteří jsou uživateli tohoto produktu v Komerční bance, to dělají každý měsíc.

V našem nedávném srovnání internetových bankovnictví se aplikaci Mojebanka docela dařilo. S celkovou známkou 1,57 se umístila jako druhá. To, co se ale u podobných testů nemusí odhalit, je dlouhodobá funkčnost aplikace. Jeden z našich čtenářů nám poslal následující screenshot, z něhož v podstatě vyplývá, že Mojebanka má své limity.

větší obrázek zde

Jelikož onen čtenář není jediný, kdo na podobný problém naráží, požádali jsme Komerční banku o vyjádření, co tento screenshot znamená a kolik je ten maximální počet uživatelů. Vzhledem k tomu, že odpověď byla dosti vyhýbavá, přetiskujeme ji celou:

"Systém přímého bankovnictví KB je navržen tak, aby plynule a rychle vyřizoval požadavky klientů. Aby odezvy systému na požadavky jednotlivých klientů byly maximálně rychlé, je v systému provedeno nastavení, zabraňující prodlužování doby odezvy. Nastavení slouží pro vyrovnání mimořádných krátkodobých špiček, kdy se v jednom časovém okamžiku sejde více požadavků od klientů (např. přístup do služby mojebanka, odeslání platebního příkazu do banky), než je systém schopen vyřídit v rozumném čase. V současné době v denních špičkách pracuje se svými účty prostřednictvím služeb mojebanka a profibanka tisíce klientů."

Pokud si máme tento text vyložit tak, že několik tisíc klientů přihlášených současně znamená, že další už se nepřipojí, může to být pro banku docela nepříjemné. V současnosti má aplikace přes padesát tisíc uživatelů (jen čtyři procenta klientů banky), povětšinou z řad firem (což je asi důvodem zahlcení, neboť firmy používají internetbanking podstatně více než běžní občané). Jak by to ale vypadlo, kdyby si službu pořídilo mnohem více klientů. Přitom je kde brát další uživatele, protože KB má celkem 1,2 milionu klientů. Pokud by během několika měsíců používalo přímé bankovnictví deset procent klientů, což není nereálné číslo, mohlo by to znamenat, že v době špiček nebude aplikace vůbec funkční. Celý tento závěr je hodně v kontrastu s prohlášeními, která učinili představitelé banky při spouštění aplikace. V on-line tiskové konferenci konané začátkem dubna loňského roku řekl Jiří Huml, tehdejší člen představenstva Komerční banky, že "hardware na kterém je provozována Mojebanka je navržen tak, aby byl snadno rozšiřitelný. Dnešní konfigurace je designována na 100+ tisíc klientů." Za zmínku také stojí fakt, že tehdy představitelé banky očekávali, že "do konce tohoto roku (2001 pozn. redakce) očekáváme 50.000 firemních klientů a 20.000 soukromých osob." Současný prodej produktu je tedy daleko za plánem a přesto se již dnes objevují technické potíže... Cena služby je přitom již dnes nemalá. Občané zaplatí 49 korun měsíčně, u dražších balíčků – A konto (profil, názory), Expres konto (profil, názory), jej mají klienti v ceně účtu. Podnikatelé a firmy však platí 245 korun za měsíc.

Stalo se vám to taky? Máte nějakou podobnou zkušenost od konkurentů KB? Co byste si mysleli o nedostupném internetové bankovnictví, kdybyste za něj každý měsíc platili 245 korun? Podělte se o své zkušenosti a názory s ostatními.

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-3
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 22 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

24. 10. 2002 9:26, TGP

Dobrý den. Děkuji Vám za zveřejnění kopie stížnosti a budu rád, přidáte-li i odpověď banky, obdržíte-li ji. Myslím, že bude řadu našich čtenářů zajímat.

Zobrazit celé vlákno

+44
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 10. 2002 9:26, TGP

Skoda, ze nejsme v Americe, tam by se na zaklade podobnych vypoctu dala na KB klidne podat zaloba o nahradu skody… Jenze na druhou stranu by si asi nikdo v Americe nedovolil prijit na trh s tak poddimenzovanym resenim. Slyseli nekdy v Accenture, ktere aplikaci pripravovalo, slova jako skalovatelne reseni? Při tom, jake sazby si uctuji, by snad mohli KB poskytnout alespon prumerne kvalitni sluzbu, nemyslite?

Zobrazit celé vlákno

-4
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (22 komentářů) příspěvků.

Oblíbená témata

banky, koruna, přímé bankovnictví

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Partners Financial Services