UniCredit Bank pro nábor zaměstnanců nově využívá umělou inteligenci. Od července na to v Česku a na Slovensku postupně nasazuje nového chatbota, se kterým už bylo v kontaktu přes 250 uchazečů o práci.
„Jde o chytrého náborového chatbota, který s kandidáty udělá první kolo pohovoru a poskytne cenná data nejen firmě, ale i uchazečům. UniCredit chatbot toho umí víc, než jakýkoliv jiný chatbot na českém a slovenském trhu. S kandidáty si nejen povídá, ale také analyzuje jejich data, testuje je a třídí podle toho, jak se na danou pozici hodí,“ říká Hana Čitbajová, ředitelka lidských zdrojů UniCredit Bank.
„Chceme se více věnovat práci, při které nás stroje nikdy nenahradí. Díky chatbotovi získáme více prostoru na to se věnovat konzultantské činnosti, poradenství a přímému kontaktu se zaměstnanci. V tom vidím budoucnost péče a rozvoje lidí,“ dodává Čitbajová s tím, že UniCredit banka vyhlašuje zhruba 500 náborů ročně.
„Na každý se nám průměrně přihlásí 30 až 50 lidí. Málokdo z personalistů obvolá všechny kandidáty detailně a rychle, takže dochází k prvotnímu výběru personalistou už při prohlížení životopisů. Chatbot dává příležitost všem, vybírá ty skutečně nejvhodnější, které doporučí k dalšímu kolu pohovoru. Umí ušetřit minimálně 8 hodin za každý nábor, tedy celý pracovní den,“ řekla Čitbajová webu idnes.cz.
Chatbot podle ní umí poznat, jak se člověk do banky hodí, umí rozpoznat schopnost uspět na pozici podle klíčových kompetencí, úsilí i způsobu myšlení. „Tím, že zjišťuje hlavně přístup k práci, dostanou příležitost i kandidáti, kteří by jinak neměli šanci,“ říká Čitbajová. Banka si od nového pomocníka slibuje, že nábor bude rychlejší a otevřenější vůči různým talentům uchazečů.
Chatbot po absolvování „schůzky“ vytvoří kandidátům jejich osobnostní profil, který jim přijde do e-mailu, a to i v případě, že nevyhovují požadavkům na danou pozici. „Chceme tak ocenit čas a zájem kandidátů a zároveň je motivovat k dalšímu růstu. V profilu jsou totiž i tipy na to, jak se nadále zlepšovat, například při sdílení informací s týmem nebo vlastní motivací,“ říká Čitbajová.
Chatbot podle ní umí změřit třeba i to, jestli se kandidát profilově více hodí na analytika nebo obchodníka, jak je motivovaný pro vlastní růst i to, zda má manažerský potenciál.
Chatboti se prosazují v bankovnictví zatím především v oblasti klientského servisu, například Air Bank má svou Anetu, Česká spořitelna George nebo ČSOB Radima. Náborového chatbota v Česku využívá třeba Škoda Auto.
Jiří Hovorka
O osobních financích píše od roku 2009. Začínal v Měšci, pak se stejným tématům věnoval v Aktuálně.cz, po sloučení s vydavatelstvím Economia se jeho texty objevovaly i v Hospodářských novinách. Dlouhodobě se věnuje důchodům,... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
18. 8. 2021 11:50, X
Sranda bude, až uchazeč bude taky chatbot
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
18. 8. 2021 15:22, youda
Většinu lidí v kanclu levně nahradí software, což zefektivní podnikání a ušetří náklady. Jan tak dál, skoro každou kancelářskou krysu lze nahradit programem co nechce zvyšovat plat, dělá nonstop (což bych byl třeba u bank rád aby fungovaly nonstop). Lidé budou moci místo zbytečné práce dělat kreativnější nebo užitečnější.
V diskuzi je celkem (7 komentářů) příspěvků.