Hodnocení Peníze.cz
Zobrazit podrobnější hodnocení
Cena:
Obsluha:
Dostupnost:
Obsah:
Finanční výhodnost:
Pojišťovna Kooperativa vyrazila do boje o klienty, kteří nemají čas vysedávat v čekárnách u lékaře. Připravila produkt MediKompas, který je kombinací informační linky a asistenční služby pro pacienty. Na rozdíl od konkurence si službu mohou sjednat lidé až do 74 let. Jenže především v kvalitě asistenční služby zatím Kooperativa za konkurencí zaostává. Chybí jí především nasmlouvaná zdravotnická zařízení, která její klienti mohou použít.
MediKompas se skládá ze tří hlavní částí. Služba „ Rychlé informace“ je informační linka, kde lze 24 hodin denně zjistit, kde je nejbližší lékárna či pohotovost, jaký rozsah zdravotní péče poskytuje nejbližší nemocnice nebo na jakou zdravotní péči je nárok z veřejného zdravotního pojištění a kolik je potřeba odvádět na zdravotní pojištění. Zavolat na linku lze i ze zahraničí a získat třeba informaci, kdo a jak bude v konkrétním případě platit ošetření. Druhá část nazvaná „ Lékař na telefonu“ umožňuje klientům konzultovat s lékařem diagnózu choroby, příčiny onemocnění, doporučené léčebné postupy, vyšetření po porodu nebo operaci či třeba možné vedlejší účinky předepsaných léků. Za sjednání těchto dvou základních služeb zaplatí pojištěnec 35 korun měsíčně.
Třetí součást MediKompasu je asistenční služba. Přes ní se klient může objednat na prvotní vyšetření u odborného lékaře nebo na příjem do nemocnice. Pojišťovna garantuje, že při návštěvě pak bude klient ošetřen v podstatě bez čekání. Za asistenční službu včetně informační linky klient zaplatí za měsíc 149 korun. Prostřednictvím operátora se ovšem lze objednat jen šestkrát za rok. Pokud klient vyžije tento limit celý, bude ho jedno objednání, měřeno cenou pojistky, stát 228 korun ( 149 Kč minus 35 Kč= 114 Kč za asistenční službu za měsíc krát 12 = 1368 Kč děleno 6 objednání = 228 Kč).
Okruh lékařů, ke kterým se lze přes tuto službu objednat, je zatím omezený. Kooperativa teprve začala vytvářet síť zdravotních zařízeních, ve kterých by přednostní objednání mohla zajišťovat. V Praze to je zatím jen pět zdravotnických zařízení a v jednotlivých krajích jeden až tři zdravotní zařízení nebo se teprve smluvní vztahy připravují. Při sjednání MediKompasu s asistenční službou se proto vyplatí zeptat, nakolik je již síť zdravotnických zařízení rozšířená a k jakým odborným lékařů se takto lze nechat objednat. Aktuální seznam zveřejňuje Kooperativa na svém webu. http://www.koop.cz/cs/pojisteni/komercni-zdravotni-pojisteni/seznam-smluvnich-zarizeni-medikompas.shtml Operátor asistenční linky zajistí ale jen prvotní vyšetření u specialisty, další případné vyšetření nebo kontrolu si sjednává pacient s lékařem sám.
Pojištění MediKompas se sjednává na dobu neurčitou, pojistné se platí ročně a pojistku je možné uzavřít buď na pobočkách, nebo si klient na bezplatné telefonní lince sjedná schůzku s pojišťovacím agentem. Využívat službu může klient již druhý den po sjednání. Jednou pojistnou smlouvou lze pojistit až pět osob. Dvě až tři pojištěné osoby dostávají desetiprocentní slevu z ceny pojistky, čtyři a více pojištěných osob dostane dvacetiprocentní slevu. Čtyřčlennou rodinu přijde levnější varianta, pouze informační linka, ročně na 1344 korun (420 Kč/rok krát 4 osoby=1680 Kč/rok po 20 procentní slevě 1344 Kč/rok). Dražší varianta s asistenční službou by čtyřčlennou rodinu přišla za rok na 5722 korun (1788 Kč/rok krát 4 osoby=7152 Kč/rok po 20 procentní slevě 5722 Kč/rok).
Levnější varianta pojistky MediKompas (Rychlé informace, Lékař na telefonu) je cenově zajímavá. Cenově přijatelná je i pro důchodce, kteří nemají doma internet nebo na něm neumějí rychle vyhledat potřebné informace.
Dražší varianta (Rychlé informace, Lékař na telefonu včetně objednání k odbornému lékaři a na příjem do nemocnice) s ohledem na zatím malou síť smluvních zdravotních zařízení zatím příliš výhodná není. Kooperativa se chce a v tomto případě zaměřovat na klienty ve věku nad 40 let, kteří jsou vytížení, chtějí mít svůj zdravotní stav pod kontrolou a mají málo času na vysedávání v čekárnách u lékaře. Úspěšnost této varianty však bude záviset na tom, jak širokou síť zdravotnických zařízení se podaří Kooperativě pro tuto službu získat.
I přesto, že se levnější variantou podařilo Kooperativně připravit zajímavý a cenově výhodný produkt, celkově jsme produktové novince MediKompas kvůli méně výhodné dražší variantě přidělili tři hvězdičky.
Sdílejte článek, než ho smažem