Hodnocení Peníze.cz
Zobrazit podrobnější hodnocení
Cena:
Obsluha:
Dostupnost:
Obsah:
Finanční výhodnost:
Pojišťovna UNIQA přišla jako první v Česku s programem ucelené zdravotní asistence, který klientům zjednodušuje přístup k čerpání zdravotní péče. Produktová novinka nazvaná MedUNIQA šetří čas pacientů, zkracuje objednací lhůty u odborných lékařů a umožňuje konzultovat veškeré nejasnosti ohledně zdraví s odborníky po telefonu.
Při vývoji produktu vycházela UNIQA ze sociologických průzkumů. Podle nich je celkem 80 procent Čechů spokojeno s úrovní zdravotní péče, pacienti si ale stěžují na špatnou organizaci ve zdravotnictví, kdy na vyšetření u specialistů čekají mnohdy i několik týdnů. Terčem kritiky jsou i nabité čekárny a zdlouhavé čekání než se pacient dostane do ordinace. Podle analýz chybí také čas na dostatečně dlouhou komunikaci lékaře s pacientem, protože za dveřmi již čeká další pacient.
Prostřednictvím telefonu si nyní pojištěný klient může u pojišťovny UNIQA sjednat celkem tři služby:
- nechat se snadno a rychle objednat ke specialistovi,
- konzultovat telefonicky 24hodin denně vše co souvisí s jeho zdravím a
- zažádat o expertní analýzu své diagnózy u jiného odborníka.
Tento ucelený servis zdravotních asistenčních služeb, který není v Česku zatím běžnou samozřejmostí, není ale pro klienty s příliš nízkými příjmy.
Roční pojistné se pohybuje v rozpětí od 3 do 5 tisíc korun. Nejlevněji přijde pojistka patnáctiletého mladíka, který zaplatí ročně 2938 korun. Pojistné se zdražuje s přibývajícím věkem a žena zaplatí vždy o několik stokorun ročně více než stejně starý muž. Například 35letého muže vyjde komerční zdravotní asistence ročně na 3538 korun a stejně starou ženu na 4143 koruny, muže ve věku 55 let pak na 4 337 korun a ženu na 4678 korun ročně. Za ošetření u stomatologů, kterých je nyní značný nedostatek, se připlácí dalších 920 korun již bez ohledu na věk a pohlaví.
UNIQA se netají tím, že její nový program MedUNIQA je zacílený hlavně na pracovně vytíženou klientelu ve věku od 30 do 50 let z velkých měst, která má nedostatek volna, vydělává za měsíc více než 25 tisíc korun a je ochotná dát měsíčně 300 až 450 korun za kvalitní zorganizování odborné péče. Za tuto částku garantuje UNIQA, na rozdíl od současného systému veřejného zdravotního pojištění, rychlý a jasně definovaný standard asistenčních služeb.
Vše funguje prostřednictvím nepřetržité asistenční linky. Při objednání k lékaři klient pojišťovně sdělí, k jakému specialistovi potřebuje zajít a nahlásí tři vhodné termíny, ve kterých má čas vyšetření absolvovat. Pojišťovna ho okamžitě objedná ke smluvnímu lékaři, obratem mu potvrdí čas a termín vyšetření a zároveň garantuje, že se do ordinace specialisty dostane pacient nejdéle do pěti dnů od zavolání a v čekárně bude čekat nejvýše půl hodiny.
Klient má možnost objednat se celkem k jedenácti specializacím, například na chirurgii, gynekologii, internu, neurologii, ORL, ortopedii, oční, kožní, na rehabilitaci a případně i k zubaři. Zdravotní zařízení, které klienta přednostně ošetří, pak inkasuje od pojišťovny UNIQA dohodnutou odměnu. Její výši ale pojišťovna nezveřejňuje. UNIQA tak v podstatě nastartovala to, čím si už dávno mohly výrazněji konkurovat v péči o klienty veřejné zdravotní pojišťovny.
Do programu MedUNIQA si pojišťovna zdravotnická zařízení vybírá. Zatím má uzavřené smlouvy se čtrnácti medicínskými středisky ve dvanácti městech. Jde například o Prahu, Brno, České Budějovice, Havířov či třeba Břeclav. Klienti bydlící mimo tato města, tak musí na lékařská vyšetření dojíždět. Podle tvrzení pojišťovny jde o zařízení, které patří v regionu ke špičce, musí mít ve všedních dnech prodlouženou ordinační dobu zpravidla až do 20 hodin, dobře fungující centrální recepci, návaznou odbornou lékařskou péči včetně lůžkové a například zajištěný i pitný režim pro pacienty.
Pojištěný klient získává s pojistkou také možnost zavolat si o radu, například požádat o vysvětlení laboratorních výsledků, diagnózy nebo účinků předepsaných léků. Tato informační odborná služba funguje 24 hodin denně. Telefonicky lze také kdykoliv požádat, aby pojišťovna zajistila analýzu diagnózy, kterou pacient třeba nečekal nebo má podezření, že je chybná a potřebuje ji ověřit u druhého specialisty.
Do programu mohou vstoupit zatím jen klienti ve věku 15 až 60 let a pojištění může trvat nejdéle do 65 let. Do budoucna chce UNIQA pojišťovat i děti. Další omezení nejsou, záleží jen na klientovi, jak často chce asistenční službu využívat. Pojistka se tak může vyplatit nejen lidem s vysokými příjmy, ale i těm, kdo nyní potřebují častou a lépe organizovanou odbornou péči bez dlouhého čekání.
Jste ochotní si připlatit za rychlejší objednání k lékaři? Podělte se o svůj názor s ostatními.
Sdílejte článek, než ho smažem
Diskuze
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
9. 4. 2009 13:19, Tat
Už je to tady, můžeme zvonit klíčemi. Člověk s příjmem do cca. 18.000,- hrubého ať zdechne - hlavně, že bude ošetřen bohatší.
Bohužel tuto teorii (nyní praxi) se pomalu podařilo vštěpit do palic i chudých podopbně jako křesťansou víru, která to podporuje v plné míře.
V diskuzi je celkem (7 komentářů) příspěvků.