Češi přicházejí na chuť pojistkám domácností s asistenčními službami

Eva Sovová | rubrika: Jak na to | 30. 1. 2009 | 1 komentář
Češi přicházejí na chuť pojistkám domácností s asistenčními službami
Pojistky domácností s bezplatnými asistenčními službami si získávají oblibu. Počet pojišťoven, které domácí asistenci poskytují, roste. Pojištěné domácnosti nejčastěji využívají bezplatnou pomoc instalatéra a elektrikáře. Některé pojišťovny poskytují i právní a poradenský servis. Bezplatnou asistenci mohou nově získat i bytové domy.

Sehnat řemeslníka v momentě, kdy v bytě praskne voda, ústřední topení nebo se ucpe odpad je často velký problém. Škoda v bytě se přitom může vyšplhat do tisíců korun. Některé pojišťovny proto k pojistce domácnosti poskytují 24hodinovou domácí asistenci, kdy technickou závadu přijede po zavolání na asistenční linku odstranit odborník. Tento asistenční servis poskytují pojišťovny prostřednictvím smluvních společností, obdobně jako je tomu u pojištění automobilů nebo u cestovních pojistek.

V Česku začaly jako první poskytovat domácí asistenci v rámci pojistky domácnosti pojišťovny Allianz a Generali. Za pět let, kdy se tato služba k pojistkám nabízí, si získává stále větší popularitu. Asistence k pojištění domácnosti je v západní Evropě zcela běžná a postupně se zabydluje i v Česku. „Zdaleka nejsme národ kutilů, kteří si umějí poradit v každé situaci,“ potvrzuje Marek Zeman z pojišťovny Axa. Asistenční servis služeb poskytuje domácnostem u nás již šest pojišťoven, které se snaží nabízené služby vylepšovat a rozšiřovat i o novinky.

Například pojišťovna Allianz od ledna nově rozšířila službu Home Assistance na všechny bytové domy, které jsou u ní pojištěné. „Každý bytový dům může ročně využít až pět zásahů asistenční služby, náklady na jeden zásah nesmí překročit limit 7 tisíc korun a k dispozici má pojištěný bytový dům služby až v hodnotě 35 tisíc korun,“ přibližuje mluvčí Allianz Pavla Paseková. Od ledna zařadila tato pojišťovna do asistenční služby pro občany také deratizaci nebo dezinfekci pojištěné domácnosti či nemovitosti.

Některé pojišťovny, jako Česká pojišťovna (ČP) nebo Axa pojišťovna, zajišťují i právní asistenci. Česká pojišťovna poskytuje v rámci domácí asistence právní pomoc například ve spotřebitelských, nájemních, podnájemních i dalších sporech. AXA pojišťovna uděluje zdarma po telefonu právní rady, pomáhá řešit sousedské a odpovědnostní škody a k pojistce domácnosti umožňuje sjednat za 600 korun ročně i rozšířenou právní asistenci pro řešení složitějších právních potíží.

V pojišťovnách Generali, Allianz, AXA, Triglav a ČSOB Pojišťovně získá klient asistenční službu jako bonus, tedy automaticky a zdarma při uzavření pojistky domácnosti nebo s pojištěním rodinného domu. V ČP se dá uzavřít pojištění asistence pro dům a byt v rámci pojistky v Kostce, která chrání domácnost i nemovitost včetně odpovědnostních škod. Zvolit se dá v ČP standardní nebo nadstandardní varianta asistenčních služeb za roční pojistné 48 či 360 korun.

„Dodatečně si mohou domácí asistenci sjednat i ti, kteří mají u ČP pojistku stavby, domácnosti nebo bytu již z dřívějška. Kdo má u ČP uzavřené alespoň dvě a více těchto pojištění, může dosáhnout až na čtyřprocentní slevu za propojištěnost a domácí asistenci tak získá zadarmo. Jestliže má klient v jedné smlouvě pojištěnou domácnost v Praze, byt v Berouně a chalupu ve Strakonicích, služba domácí asistence se vztahuje na všechna tato místa,“ vysvětluje Václav Bálek, mluvčí ČP.

Kdo se rozhodne změnit pojistitele a ochránit svou domácnost, byt či dům novou pojistkou s asistenční službou, měl by si nejprve pečlivě pročíst všeobecné pojistné podmínky domácí asistence, ve kterých je detailně popsané, jaký rozsah služeb, do jakých limitů, kolikrát ročně a za jakých okolností pojistitel asistenci poskytne. Tyto smluvní podmínky jsou veřejně dostupné na webových stránkách pojišťoven a u jejich poradců, kteří mohou vysvětlit i případné nejasnosti smlouvy.

Problémy, které 24hodinový servis pomáhá po zavolání na asistenční linku řešit, nejsou u jednotlivých pojišťoven stejné. Kromě zabouchnutých dveří a technický zásahů jako je oprava poškozených dveří a rozbitých oken, odstranění závad na elektroinstalaci, oprava prasklého vodovodního potrubí či ucpaného odpadu, nabízejí některé pojišťovny i speciality. Generali Pojišťovna zajistí ostrahu opuštěné domácnosti i náhradní ubytování v případě, kdy je domácnost neobyvatelná. Triglav pojišťovna poskytuje asistenci při hospitalizaci klienta, zajistí hospodyni či opatrování dětí a třeba i péči o zahradu a pokojové rostliny.

Anketa

Využíváte pojistku s domácí asistenční službou?

„Základem pro domácí asistenci je síť profesionálních specialistů, kteří jsou schopni rychle a kvalitně reagovat na potřeby klienta. Do naší sítě patří přes 1500 řemeslníků ve více než 20 oborech. Nejvyužívanější naší asistenční službou je pomoc instalatéra, který je volaný k 53 procentům asistenčních zásahů, elektrikář k 16 procentům, zámečník k deseti a sklenář k pěti procentům všech zásahů,“ přibližuje Kateřina Bílá, mluvčí Generali Pojišťovny.

Rozdíly mezi pojišťovnami, které asistenční službu v Česku poskytují, jsou v limitech, do jakých je služba zdarma a v počtech zásahů, které klient může ročně využít. Zpravidla jde o dva až tři bezplatné zásahy za rok. Pojištěný klient může při potížích čerpat technickou nebo právní domácí asistenci zpravidla v celkové hodnotě od 4 do 8 tisíc korun ročně.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+7
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 1 komentářů

Oblíbená témata

Pojišťovna

Simplecoin

A tohle už jste četli?

Kdy a proč je užitečné aktualizovat pojistku domácnosti

21. 1. 2009 | Eva Sovová | 3 komentáře

Kdy a proč je užitečné aktualizovat pojistku domácnosti

Pojistku domácnosti je potřeba průběžně aktualizovat. Důvodů pro změnu je několik. Rizikem je například podpojištěná domácnost. Při změně pojišťovny se vyplatí připravit si konkrétní... celý článek

Jak se odhalují pojistné podvody

8. 12. 2008 | Věra Tůmová | 27 komentářů

Jak se odhalují pojistné podvody

Koho láká „vydělávání peněz“ pojistnými podvody, měl by možná začít přemýšlet o jiné „profesi“. Pojišťovny už leckterý podvod dokáží odhalit díky systému indikátorů. Do budoucna by... celý článek

Co si ujasnit před zabezpečováním bytu

9. 9. 2008 | Věra Tůmová | 8 komentářů

Co si ujasnit před zabezpečováním bytu

Dobře zabezpečit domácnost proti různým rizikům už dnes není takový problém. Mezi jednotlivými typy zabezpečování ovšem není snadné se orientovat. Zdaleka ne vždy je třeba mít ten nejdražší... celý článek

Na co si dát pozor při pojištění chaty

6. 3. 2008 | Eva Sovová | 1 komentář

Na co si dát pozor při pojištění chaty

Chataření a chalupaření je český fenomén, který nemá ve světě obdoby. Tato česká tradice, navzdory dřívějším prognózám, nezkomírá. Jako druhé bydlení slouží půl milionů objektů. Přinášíme... celý článek

Sedm rad jak lépe chránit sbírky a cennosti

22. 2. 2008 | Eva Sovová | 1 komentář

Sedm rad jak lépe chránit sbírky a cennosti

Zloději každoročně vyloupí tisíce domácností. Krádež a vloupačka jsou postrachem zvlášť pro vášnivé sběratele a milovníky umění. Přinášíme sedm rad, jak lépe chránit cennosti a neutrpět... celý článek

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.