Skupina Direct dnes završuje svůj celkový rebranding. Novou vizuální identitou už používají všechny její společnosti: Direct pojišťovna, Direct auto, Direct Fondee, Fidoo a Vigo Investments. Celá skupina zároveň začíná vystupovat jednotně pod názvem Direct Group.
Nové logo představila skupina už loni na podzim, vytvořilo ho Studio Najbrt. „Logo vyjadřuje lehkost a dynamiku jednoduchým abstraktním symbolem, ve kterém lze vidět křídla letícího ptáka nebo další významy. Moderní logotyp z autorského písma v sobě nese unikátní detaily, jako je zkosení v liteře t, navazující na tvarosloví symbolu,“ vysvětlují Aleš Najbrt a Jakub Spurný ze Studia Najbrt.
„Nový název Direct Group a vizuální sjednocení všech značek nejsou jen změnou navenek. Odráží nejen to, že jsme po 10 letech na trhu etablovanou a dospělou značkou, ale také naši ambici dále růst, zjednodušovat život klientům a posilovat naši přítomnost i za hranicemi Česka,“ říká Pavel Řehák, zakladatel Direct Group.
Současná Direct pojišťovna se zrodila v roce 2014, když společnost Vigo Investments Pavla Řeháka (mimo jiné bývalého šéfa České pojišťovny) koupila tuzemské aktivity slovinské pojišťovny Triglav a o rok později ji přejmenovala na Direct.
Název navazuje na starou Direct pojišťovnu, která na českém trhu působila už v letech 2007 až 2012. Její vlastník – britská skupina RSA – se tehdy rozhodla z Česka stáhnout. Likvidaci pojistných událostí klientů odcházející Direct pojišťovny převzala Uniqa. Značku Direct pak odkoupila Vigo Investments. Kromě názvu však nemá s původní Direct pojišťovnou nic společného.
„Od svého založení v roce 2015 se Direct Group proměnila z desetičlenného týmu na skupinu s více než tisícem zaměstnanců. V roce 2024 skupina dosáhla obratu téměř devět miliard korun a tuto hodnotu plánuje do roku 2027 zdvojnásobit,“ dodává Řehák.
Které společnosti patří do skupiny Direct a co plánují?
- Direct auto. Klíčový motor růstu skupiny připravuje rozšíření svého konceptu Direct auto Park (DAP). Po úspěchu v Olomouci bude zaváděn postupně ve všech krajských městech. Nabídka zahrnuje i službu Birne – jediný operativní leasing ojetých vozů v ČR.
- Direct pojišťovna. Nové logo uvidí klienti na webu, v dokumentech i v nové televizní kampani, která se spouští právě dnes. Jinak se pro ně nic nemění. Direct pojišťovna bude nadále nabízet jednoduché a přátelské pojištění a díky úzkému napojení na ostatní firmy ve skupině získají klienti i spoustu výhod navíc. Na začátku letošního roku představila pojištění domácích mazlíčků, který aktuálně využívá už více než 500 klientů. Schválením regulátorů dokončila také expanzi do Polska.
- Direct Fondee. Investiční platforma Fondee, jejíž akvizici skupina Direct dokončila letos v únoru, mění název. Redesignem prošla i samotná aplikace a web. Direct Fondee co nevidět překoná milník 20 000 klientů, kterým díky propojení se zbytkem skupiny brzy nabídne nové investiční produkty.
- Direct Fidoo. Chce být strategickým partnerem pro jednodušší finanční řízení malých a středních firem v Evropě. S více než 1300 klienty a 32 000 uživateli obou produktů – Expense Management i FX a zahraniční platby – staví Fidoo pevné základy pro škálovatelnou platformu, která v následujících letech přinese ještě širší spektrum nástrojů a zamíří i na zahraniční trhy.
- Direct Investments. Dřívější Vigo Investments spravuje tři fondy: Direct Pro Sicav, Direct Vigo Sicav a Vigo Public. Investoři do nich vložili přes 1,5 miliardy korun, výnos je v rozmezí 7 až 10 % ročně. Akvizice platformy Fondee navíc otevírá nové možnosti v oblasti ETF investování.
Sdílejte článek, než ho smažem